De oplossing had ik helaas niet klaar voor het topic vol ging, maar ik ben ermee bezig.quote:Op maandag 11 mei 2009 01:06 schreef joepie91 het volgende:
De vraag is nu:
"Vermenigvuldig het getal van 4 cijfers ABCD met 4. Er komt DCBA uit. Wat is dat getal?"
nvmquote:Op maandag 11 mei 2009 01:06 schreef joepie91 het volgende:
Was toch wel een leuk topic, we gaan gewoon nog even door
De vraag is nu:
"Vermenigvuldig het getal van 4 cijfers ABCD met 4. Er komt DCBA uit. Wat is dat getal?"
Die was allang opgelost johquote:Op maandag 11 mei 2009 01:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
we waren toch bezig met de pythagoras vragen uit het boekje van gday?
quote:
ja ja ja ja en ik had vraag 2 ook al...quote:Op maandag 11 mei 2009 01:10 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Die was allang opgelost joh![]()
http://pastebin.com/f41c5c485
weet nog wel 1 die discusseerbaarder is hoorquote:Op maandag 11 mei 2009 01:13 schreef nein het volgende:
Vraag 2 was tamelijk snel opgelostDus had nog maar snel vraag 3 uit het boekje geplukt.
Jammer genoeg is deze vraag niet zo leuk discussieer-baar als die van de schoenenverkoper!
Jij wist toch ook nog een leuke discussieerbare (dat is vanaf nu een woordquote:Op maandag 11 mei 2009 01:18 schreef Nizno het volgende:
even wachten of nein er nog een leuke uit tovert
met ruimte voor discussie
dat woord had ik eerst ook neergezet alleen heb het maar verandert omdat het er zo enorm raar stondquote:Op maandag 11 mei 2009 01:20 schreef Omniej het volgende:
[..]
Jij wist toch ook nog een leuke discussieerbare (dat is vanaf nu een woord) zei je net?
Laat maar, nieuwe hierboven nog niet gezien.
Huh?quote:
240 appels / 5 = 48 per kraam. 48 * 2 kramen= 96. Toch?quote:Op maandag 11 mei 2009 01:19 schreef nein het volgende:
ehhmm
Deze kwam ik zelf zo snel niet uit...
"Op de Albert Cuypmarkt zijn er twee marktkooplui die allebei 120 appels verkopen. De een verkoopt ze voor 50 cent en de ander verkoopt er drie voor een gulden. Samen hebben ze een opbrengst van 60 + 40 = 100 gulden. Gemiddeld verkopen ze (2+3)/2 = 2,5 appel voor 1 gulden. Ze besluiten samen te werken. Halve appels verkopen ze niet. Ze besluiten 5 appels te verkopen voor 2 gulden.
Aan het eind van de dag zijn alle appels verkocht. Ze tellen de opbrengst die 96 gulden blijkt te zijn. Ze gaan op zoek naar de ontbrekende 4 gulden en beschuldigen elkaar ervan het ingepikt te hebben. Je begrijpt dat ze de volgende dag weer ieder apart hun appels verkopen. Wat hebben ze over het hoofd gezien?"
edit:
bron is overigens again Pythagoras...
ik ga ondertussen es kijken of ergens anders nog leuke raadsels te vinden zijn..
ze hebben 240 appels.quote:Op maandag 11 mei 2009 01:19 schreef nein het volgende:
ehhmm
"Op de Albert Cuypmarkt zijn er twee marktkooplui die allebei 120 appels verkopen. De een verkoopt ze voor 50 cent en de ander verkoopt er drie voor een gulden. Samen hebben ze een opbrengst van 60 + 40 = 100 gulden. Gemiddeld verkopen ze (2+3)/2 = 2,5 appel voor 1 gulden. Ze besluiten samen te werken. Halve appels verkopen ze niet. Ze besluiten 5 appels te verkopen voor 2 gulden.
Aan het eind van de dag zijn alle appels verkocht. Ze tellen de opbrengst die 96 gulden blijkt te zijn. Ze gaan op zoek naar de ontbrekende 4 gulden en beschuldigen elkaar ervan het ingepikt te hebben. Je begrijpt dat ze de volgende dag weer ieder apart hun appels verkopen. Wat hebben ze over het hoofd gezien?"
edit:
bron is overigens again Pythagoras...
ik ga ondertussen es kijken of ergens anders nog leuke raadsels te vinden zijn..
Het gaat al fout als je bedenkt van wie de 5 appels precies zijn voordat je ze koopt. Zouden er 2 van de ene (die van 50ct/stuk) en 3 van de andere zijn, dan was er niets aan de hand. Maar omdat ze er allebei 120 verkopen, moet die van 50ct/stuk op een gegeven moment alle appels leveren omdat die ander er geen meer heeft. En dan levert hij goedkoper.quote:Op maandag 11 mei 2009 01:19 schreef nein het volgende:
ehhmm
ja maar ze gaan sowieso meer verdienen omdat ze de huur van 1 marktkraam niet hoeven te betalen.quote:Op maandag 11 mei 2009 01:25 schreef nein het volgende:
Ja maar ze verwachtten volgens mij elk 50 gulden te verdienen met (2+3)/2 = 2,5 appel voor 1 gulden..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |