abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68869260
Weer een Nuts bedrijf overgeleverd aan geldgeile investeerders die dubbele groei en winstcijfers willen zien.

Als 50% van de provincieambtenaren bevredigend is omgekocht, gaat de deal door

Uiteraard zal de prijsstelling van stroom levering aan particulieren in goed overleg gaan, met andere reeds geprivatiseerde Nuts bedrijven, dus ieder jaar een verhoging van de winstmarge
quote:
za 09 mei 2009, 13:29
Brabant neemt meer tijd voor besluit over Essent
DEN BOSCH (AFN) - Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant nemen komende dinsdag nog geen definitieve beslissing over de verkoop van Essent. Gedeputeerde Onno Hoes (Milieu) heeft dat zaterdag bevestigd naar aanleiding van berichtgeving in het Brabants Dagblad.
De VVD-gedeputeerde legde uit dat het provinciebestuur tijd nodig heeft om argumenten te verzamelen om tegen de wens van Provinciale Staten over te gaan tot verkoop van het energiebedrijf zonder dat een coalitiecrisis ontstaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 10-05-2009 16:50:42 ]
pi_68869669
Helemaal niets mee mis dat Essent overgenomen zou worden, door een Duitse energieproducent nb. Het gaat hier niet zomaar om wat investeerders.
Dat het prima kan gaan, kun je zien aan het voormalige EPON, nu Electrabel.
  Donald Duck held zondag 10 mei 2009 @ 14:16:39 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_68870200
Je zou denken dat je dergelijke zeer belangrijke bedrijven toch volledig in eigen handen wilt houden. Maar nee, de eurotekens staan in de ogen he.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_68870874
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:58 schreef Earry het volgende:
Helemaal niets mee mis dat Essent overgenomen zou worden, door een Duitse energieproducent nb. Het gaat hier niet zomaar om wat investeerders.
Dat het prima kan gaan, kun je zien aan het voormalige EPON, nu Electrabel.
Kan de werkelijke eigenaar, namelijk de Nederlandse bevolking, nietsch, maar dan ook nietsch schelen dat het belangrijke investeerders zijn, die dubbele winstcijfers willen en dikke bonussen

Het gaat erom dat we onszelf collectief laten naaien door toekomstige prijsfspraken en stiekeme spelletjes die ons veel geld gaan kosten
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:16:21 #5
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_69006680
Eensch met de TS; kip met de gouden eieren wordt geslacht en de opbrengst wordt versnipperd om allerlei gaten te vullen en om allerlei onzinprojecten te financieren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_69010571
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:44 schreef henkway het volgende:
Weer een Nuts bedrijf overgeleverd aan geldgeile investeerders die dubbele groei en winstcijfers willen zien.

Uiteraard zal de prijsstelling van stroom levering aan particulieren in goed overleg gaan, met andere reeds geprivatiseerde Nuts bedrijven, dus ieder jaar een verhoging van de winstmarge
[..]
Want de energieprijzen zijn in Nederland lager dan in landen met een private energiesector?
pi_69010619
Ja, want als het overheids bedrijven blijven dan werken ze altijd zo efficient en goedkoop...
pi_69010687
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 12:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Want de energieprijzen zijn in Nederland lager dan in landen met een private energiesector?
Jippie daddelijk zakt onze energie prijs met 5% maar om het verlies aan dividend van onze gemeentes en provincies te dekken zullen andere lasten dan wel met 50% stijgen. Maar goed hoor dan hebben tenminste de vrije markt utopisten hun zin.
pi_69011073
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 12:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jippie daddelijk zakt onze energie prijs met 5% maar om het verlies aan dividend van onze gemeentes en provincies te dekken zullen andere lasten dan wel met 50% stijgen. Maar goed hoor dan hebben tenminste de vrije markt utopisten hun zin.
Want de gemeentelijke lasten stijgen niet elk jaar in Nederland?
pi_69011540
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 12:17 schreef nikk het volgende:

[..]

Want de gemeentelijke lasten stijgen niet elk jaar in Nederland?
Afgelopen jaar hier niet in ieder geval .

Maar ga er maar eens op in hoe gemeentes en provincies straks het verlies van dividend wilt gaan goed maken.
pi_69012984
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 12:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Afgelopen jaar hier niet in ieder geval .

Maar ga er maar eens op in hoe gemeentes en provincies straks het verlies van dividend wilt gaan goed maken.
Gemeenten zouden er eens goed aan doen om minder uit te willen geven dan.
pi_69023814
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:44 schreef henkway het volgende:

[..]

Dit is toch prachtig. We krijgen straks als bevolking een bonus of belastingverlaging omdat de provincien nu geld teveel hebben
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_69023866
Ja het enige wat ik merk van de privatisering is almaar hogere tarieven. En als er iets niet goed gaat een berg amateuristische helpdesks. De consument heeft hier echt he-le-maal niks aan gehad.
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:15:51 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69023971
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:11 schreef Modus het volgende:
Ja het enige wat ik merk van de privatisering is almaar hogere tarieven. En als er iets niet goed gaat een berg amateuristische helpdesks. De consument heeft hier echt he-le-maal niks aan gehad.
telefoneren is ook echt onbetaalbaar geworden.. Oh nee, het kost bijna geen drol meer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_69024846
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

telefoneren is ook echt onbetaalbaar geworden.. Oh nee, het kost bijna geen drol meer
Openbaar vervoer in engeland is in ieder geval flink aan de prijs. En totaal niet duidelijk als je als toerist met de trein wilt dat je verschillende vervoerders hebt met verschillende tarieven.

Jij woonde toch in duitsland, zjin daar alle energie bedrijven al verkocht. Hoeveel betaal je daar per KWH?
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:50:23 #16
45206 Pietverdriet
pi_69025132
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Openbaar vervoer in engeland is in ieder geval flink aan de prijs. En totaal niet duidelijk als je als toerist met de trein wilt dat je verschillende vervoerders hebt met verschillende tarieven.
Sterker nog, In NL betaal je veel geld voor het OV zelfs als je er nooit gebruik van maakt.
quote:
Jij woonde toch in duitsland, zjin daar alle energie bedrijven al verkocht. Hoeveel betaal je daar per KWH?
Geen idee, mijn appartement was inclusief, de rekeningen werden voor mij betaald net als de huur
pi_69026322
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:11 schreef Modus het volgende:
het is ook de bedoeling dat de nieuwe eigenaar er aan gaat verdienen, met dubbele winst en groeicijfers zoals dat heet en daarom maakt men prijsafspraken met elkaar

[ Bericht 8% gewijzigd door henkway op 15-05-2009 10:24:12 ]
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:01:18 #18
45206 Pietverdriet
pi_69027920
Dat stroom duur is komt door de overheid, die pakt de helft van je stroomrekening
pi_69034558
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die markt kun je niet vergelijken met de energiemarkt. En daarbij had telefoneren nog goedkoper gekunt maar de overheid moet ook nog aan lucht verdienen (lees frequenties) en doet dit straks ook bij WiMax fafaik..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_69450813
zo de laatste ambtenaar is omgekocht,de deal is door

Nu kan er een "marktconform" salaris verdiend gaan worden door de directie
pi_69453342
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:20 schreef henkway het volgende:
zo de laatste ambtenaar is omgekocht,de deal is door

Nu kan er een "marktconform" salaris verdiend gaan worden door de directie
Stuitend. Ben het helemaal met je eens. Hier had ik graag een referendum over gezien.
pi_69453559
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:48 schreef kriele het volgende:

[..]

Stuitend. Ben het helemaal met je eens. Hier had ik graag een referendum over gezien.
Ja, referenda zijn verboden door onze regent Balkenende
pi_69453709
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:54 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja, referenda zijn verboden door onze regent Balkenende
Alleen als het om belangrijke zaken als een europesche grondwet gaat.

In tilburg hebben we tijdens de europesche verkeizingen ook een referendum of er wel of geen mall moet komen. Waarbij bij een nee keuze er geen mall komt (zegt men) en bij een ja keuze misschien een mall komt.
pi_69453899
Als ik een nuts bedrijf had, zou ik het ook snel verkopen.
pi_69454776
Wordt straks lachen als de Russen RWE overnemen, dat zal het 'wir haben es nicht gewusst' weer opduiken, ik zeg het bij deze
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')