quote:Iemand koopt een paar schoenen voor ¤80,-. Hij betaalt met een biljet van ¤100,-. De winkelier heeft nog geen geld in kas en wisselt het biljet bij zijn buurman. Hij geeft de koper de schoenen mee en ¤20,- terug. De buurman merkt later dat het gewisselde briefje vals is. De winkelier vergoedt zijn buurman volledig. Wat is nu de schade van de winkelier?
SPOILER: (onze ideeën over het antwoord)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laat jullie licht er eens over schijnen.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Van jou verwacht ik niet minder dan dat!quote:Op zondag 10 mei 2009 02:44 schreef ondeugend het volgende:
Denk je nu echt dat ik om kwart voor 3 snachts met veel win hoop een raadsel probeer op te lossen ?
nee falschquote:
Hij betaalt de buurman 100 euro die hij gewisseld heeft, hij maakt 80 verlies op de schoenen en geeft 20 wisselgeld mee.quote:Op zondag 10 mei 2009 02:46 schreef ondeugend het volgende:
[..]
nee falsch
hij gaf immers ook 20 wisselgeld terug
zie mijn edit
quote:Op zondag 10 mei 2009 02:42 schreef Quir het volgende:
Honderd, 80 voor de schoenen, 20 voor het wisselgeld.
quote:Op zondag 10 mei 2009 02:43 schreef Quir het volgende:
Oh, oh, en honderd die hij vergoed aan de buurman.
Maar hij heeft de buurman een vals briefje gegeven en vergoed dit, dus dat is nog eens 100 schade. Dat brengt het totaal op 200.quote:
Das jammerquote:
waarom.. waaaaarom..quote:
Nee hoor.quote:
Als die dude beetje slim is gaat hij verhuizen en verteld hij z'n buurman helemaal nikkesquote:Op zondag 10 mei 2009 02:50 schreef Quir het volgende:
[..]
Maar hij heeft de buurman een vals briefje gegeven en vergoed dit, dus dat is nog eens 100 schade. Dat brengt het totaal op 200.
zo dacht ik ookquote:Op zondag 10 mei 2009 02:50 schreef Quir het volgende:
[..]
Maar hij heeft de buurman een vals briefje gegeven en vergoed dit, dus dat is nog eens 100 schade. Dat brengt het totaal op 200.
quote:Op zondag 10 mei 2009 02:48 schreef Adfundum het volgende:
40¤, als het briefje van 20 vals is, 200 als het briefje van 100 ¤ vals is.(eigenlijk 100¤ plus inkoopprijs schhoenen. plus 20 ¤)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |