abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:47:05 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_70890314
Mijn ouders hebben hier heel veel geholpen, dat moest ook wel want mijn pa klust al z'n halve leven en heeft dus veel meer ervaring. Dat ging meestal heel erg goed maar bb heeft wel eens met mijn pa in de clinch gelegen. Beide heren zijn erg koppig en altijd overtuigd van het eigen gelijk Gelukkig zonder ernstige gevolgen
bb en ik zijn wel een ijzersterk klusteam heb ik gemerkt, werkt erg goed samen
disclaimer
pi_70890322
Ja, koper of zwarte!

We hebben nu oranje/rood achtige en ik moet de ladder op om ze schoon te boenen...
No FUN!

Ook hier geen familie die meehelpt.
We hebben alles en iedereen betaald en nu is het onze beurt.
Okay, vloer en het dak worden nog gedaan.
Rest doe ik mooi zelf!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:48:37 #278
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70890353
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:44 schreef Ml-etje het volgende:
ben ik blij dat we tevoren al besloten de hulp van fam af te slaan (dat leverde ook gekke gezichten op).
Hopen dat de vrienden die dagelijks huizen verbouwen stil zijn..euhh ja de schilder wilde niet eens meekijken die verwachtte ral-nummers en een kwast.

Ontopic; het ging dus om de nokvorsten, tsja koper niet te betalen, bij het idee van koperen regenpijpen werd ik hier voor gek versleten
echt lastig om mensen nee te moeten verkopen, die graag willen helpen, maar je liever niet met jouw spullen bezig wilt zien

Obli, doen jullie alles zelf en met de aannemer of ook hulp van familie/vrienden?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:50:12 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_70890381
Kip, wats eigenlijk gebeurd met jouw klustopic?
disclaimer
pi_70890410
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:30 schreef Oblivion het volgende:

Let niet op de tegels en hoe ze gelegd zijn...
Deze post las ik op mijn mobiel en toen dacht ik: 'OMG, hoe kan Oblivion die tegels nou niet mooi vinden, ze zijn fantastisch en ik heb ze in mijn hele huis laten leggen Maar het ging gelukkig om andere tegels

Je balken zijn prachtig Ik vind je metselwerk prachtig! Zonder voegen zelfs nog prachtiger Bij wijze van compromis (en stevigheid) zou ik ze toch voegen en later met de staalborstel erover zoals je zei.

Goed bezig, jij, vrouwmensch met den schlijptollllllllll!!!
Eeuwig vijfentwintig
pi_70890412
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:48 schreef BBQ-kip het volgende:

Obli, doen jullie alles zelf en met de aannemer of ook hulp van familie/vrienden?
Zie de post boven je...
pi_70890438
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:51 schreef Reese het volgende:

[..]

Deze post las ik op mijn mobiel en toen dacht ik: 'OMG, hoe kan Oblivion die tegels nou niet mooi vinden, ze zijn fantastisch en ik heb ze in mijn hele huis laten leggen Maar het ging gelukkig om andere tegels

Je balken zijn prachtig Ik vind je metselwerk prachtig! Zonder voegen zelfs nog prachtiger Bij wijze van compromis (en stevigheid) zou ik ze toch voegen en later met de staalborstel erover zoals je zei.

Goed bezig, jij, vrouwmensch met den schlijptollllllllll!!!

Thank U!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:52:48 #283
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70890444
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:50 schreef Stormqueen het volgende:
Kip, wats eigenlijk gebeurd met jouw klustopic?
Die kwam de cirkelzaag slijptol tegen en toen........

Hehe, nee hoor, ik moet nodig eens updaten, is heel ver weg gezakt
Ik wil over twee weken de slaapkamer af hebben, op de vloer na (we kunnen alleen de weekenden klussen dus het gaat traaaaaaaaaaaaaaaaaag) en ga dan weer foto's plaatsen. We hebben weer een camera dus dat gaat lukken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_70890968
ben benieuw BBQ-kip!

Tsja 's broer is timmerman en heeft er een heel huis meegholpen te veranderen maar bij het naderende commentaar van schoonzus ga ik ineens twee rechterhanden faken.
en ik moeten ieder een eigen ruimte beide mega-eigenwijs.

On-topic; die koperen vorsten verkleuren ook hé.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_70891015
Ligt eraan, als je ze gelakt neemt, denk ik dat het minder snel gaat.
pi_70891077
Ik ga dit pijnlijke lijf te ruste leggen..

Wie het topic vol lult mag de nieuwe maken!!

Teruste!
pi_70891863
Metschelwerk ziet er goed uit
pi_70892094
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:44 schreef Ml-etje het volgende:
ben ik blij dat we tevoren al besloten de hulp van fam af te slaan (dat leverde ook gekke gezichten op).
Hopen dat de vrienden die dagelijks huizen verbouwen stil zijn..euhh ja de schilder wilde niet eens meekijken die verwachtte ral-nummers en een kwast.

Ontopic; het ging dus om de nokvorsten, tsja koper niet te betalen, bij het idee van koperen regenpijpen werd ik hier voor gek versleten
Mijn buren hebben koperen regenpijpen. En ieder jaar vlak voor de feestweek ( ) gaan ze de ladder op om die dingen te poetsen.

Slaap lekker Obli.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_70895408
quote:
Op zondag 12 juli 2009 01:14 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Mijn buren hebben koperen regenpijpen. En ieder jaar vlak voor de feestweek ( ) gaan ze de ladder op om die dingen te poetsen.

Ga ineens voor donkergroen
pi_70895478
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ga ineens voor donkergroen

Ook gewoon mooi!
pi_70895533
Jep vraag me wel en dat topic van jou is 1 en al kaapwerk af of je die plastic grijze dingen die gewoon groen kan verven.
pi_70895904
Als er primer voor is zou het moeten kunnen, denk ik...
pi_70896002
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:30 schreef Oblivion het volgende:
Als er primer voor is zou het moeten kunnen, denk ik...
Vóor het primer tijdperk, zijn hier de grijze hemelwaterafvoeren gewoon groengeschilderd.
Met een restant van de shocking dure Sikkens Rubol, die ook op de kozijnen zit.
Wel eerst uitvoerig gesopt, schoon water afspoelen en herhalen met St. Marc.
Het laatste heeft een licht etsende werking.

Het ziet ern jaaaaren nog goed uit.

Goed gedaan Obli, met slijper en metselen.
You go ggggirls !
pi_70896063
Thnx Anne onze schilder heeft er n jobbie bij .
pi_70898024
Bijna vol!

Nieuwe maken...
pi_70898725
Oblivion, ben je al met terpertine + lijnolie in de weer geweest? Ben je dat nog van plan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_70898872
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:25 schreef sigme het volgende:
Oblivion, ben je al met terpertine + lijnolie in de weer geweest? Ben je dat nog van plan?
Ja, ik heb een klein stukje gedaan op een afvalstuk, maar vind het met alleen lijnolie veel mooier.
pi_70898947
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:29 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ja, ik heb een klein stukje gedaan op een afvalstuk, maar vind het met alleen lijnolie veel mooier.
Ok . Anders had ik je erop gewezen dat je beter terpentijn kan nemen dan terpentine.

Succes verder, ik zal een nieuw topic gaan volgen. (Als je nog een keer gaat metselen: voor en na metselen je handen even afspoelen met azijn, en niet met blote handen door de portland.)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_70899433
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Ok . Anders had ik je erop gewezen dat je beter terpentijn kan nemen dan terpentine.

Met terpentijn wordt het dan wel donkerder?
quote:

Succes verder, ik zal een nieuw topic gaan volgen. (Als je nog een keer gaat metselen: voor en na metselen je handen even afspoelen met azijn, en niet met blote handen door de portland.)
Bedankt voor de tip!
pi_70899601
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:49 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Met terpentijn wordt het dan wel donkerder?
Nee, terpentijn ruikt heel anders dan terpentine. Lijnolie met terpentine geeft een weeïge zware lucht, terpentijn ruikt lekker. (Terpentijn is een natuurproduct, terpentine een chemisch product van heel andere oorsprong, met grotendeels maar niet helemaal dezelfde eigenschappen).

Donkermaken met ammoniak kan ook natuurlijk, stinkt nog véél harder (maar minder lang). Volgens mij zou dat moeten kunnen door een bak ammonium in de ruimte te zetten, volgens mij is er ergens een foktopic over. (Ik zal even zoeken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')