geld is ook gewoon een ruilmiddel domme kneus.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:06 schreef BELASTING het volgende:
Naar aanleiding van dit topic en een reactie van Biogarde open ik maar een topic om het daar nog wat on topic te houden.
Geld.
Ruilhandel.
Kop dicht josti. Vroeger ruilden ze etenswaar en andere dingen met elkaar. Dat was véél beter.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:09 schreef pisnicht het volgende:
[..]
geld is ook gewoon een ruilmiddel domme kneus.
maar hoe zou jij dan moeten leven. Je kan waarschijnlijk alleen je kontje verkopen en daar is zelfs bijna niemand in geïnteresseerd dus je zou een hongerdood sterven. En maar janken over de romeinen... je hebt feitelijk je leven aan ze te danken ondankbare hond...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:10 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Kop dicht josti. Vroeger ruilden ze etenswaar en andere dingen met elkaar. Dat was véél beter.![]()
Kut Romeinen die geld bedachten.
Dan deel je met mij toch wel?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:10 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
ik ga morgen de jackpot in de staatsloterij winnen
Waarom is dat veel beter? Het lijkt me zwaar klote om iedere product een bepaalde waarde te geven en te vergelijken met andere producten om te ruilen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:10 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Kop dicht josti. Vroeger ruilden ze etenswaar en andere dingen met elkaar. Dat was véél beter.![]()
Kut Romeinen die geld bedachten.
En daar moet ik blij mee zijn?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:13 schreef pisnicht het volgende:
[..]
maar hoe zou jij dan moeten leven. Je kan waarschijnlijk alleen je kontje verkopen en daar is zelfs bijna niemand in geïnteresseerd dus je zou een hongerdood sterven. En maar janken over de romeinen... je hebt feitelijk je leven aan ze te danken ondankbare hond...
Ik zelf denk dat als je rond dit jaartal nog steeds een ruilhandel hebt de mensen vast zover zijn om bepaalde dingen goed op waarde te kunnen schatten.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:14 schreef L.no het volgende:
[..]
Waarom is dat veel beter? Het lijkt me zwaar klote om iedere product een bepaalde waarde te geven en te vergelijken met andere producten om te ruilen.
"Ja, maar die van jou is kleiner, dus het is oneerlijk blabal"
Goed plan.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:14 schreef Ascendancy het volgende:
Natura kamers verhuren aan 18-jarige studentes
Okquote:
Met geld kan je snel deporteren in een bank en het is licht waardoor je op ieder moment met iemand kan ruilen. Met ruilhandel moet je steeds dingen meeslepen en als je iets wilt betalen aan iemand die ver woont, dan moet je ook nog de verzendkosten betalen met een ander product. Dingen met een waarde boven 1000 euro lijkt me werkelijk een hel om überhaupt iets mee te doen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:19 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Ik zelf denk dat als je rond dit jaartal nog steeds een ruilhandel hebt de mensen vast zover zijn om bepaalde dingen goed op waarde te kunnen schatten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |