quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:52 schreef SKa_BoSS het volgende:[..]
't Was kudt geregeld. - knip-
Kortom, de zaterdag was goed te doen! De vrijdag was vele malen minder helaas. Als ik volgend jaar nog eens ga, dan maar voor één dagje: de zaterdag.
Leuk om jouw recensie te lezen!
Wij kwamen rond 14.00 aanrijden en reden zoals elk jaar die lange file voorbij, omdat die rij naar de autocamping leidt. Als je er langs heen rijdt, kom je op de gewone camping en kun je altijd gewoon doorrijden. Ik heb de fout ook eerder gemaakt door in de verkeerde rij te gaan staan en die schiet idd echt niet op, stapvoets en zelfs vaak lang stilstaan. Tip voor volgend jaar dus ;-)
Nadat we de tenten hadden opgezet, het eerste biertje hadden opengetrokken en de eerste joint op Belgische bodem hadden gerookt, zijn we naar Geel gegaan om even lekker te gaan eten in 1 van de plaatselijke (goede) restaurants
Met een volle maag weer teruggereden om te gaan feesten in de tent.
In de tent was het idd niet zo leuk als andere jaren. Bij eerdere edities van Reggae Geel was het juist zwaar knallen in de tent op vrijdag met artiesten als U-Roy, Burro Banton, Cornell Campbell, Linvall Thompson etc etc. Dat punani gefriemel van lady Saw kon mij ook niet zo bekoren, maar Glen Washington maakte het nog een beetje goed. Een eindje verderop in het dub-bos was er wel strakke Engelse dub van Jah Free en The Bush Chemists, erg spacey.
Smet op de avond was dat mijn broertje een hashjoint in zijn oog kreeg en met gillende sirenes werd afgevoerd naar het ziekenhuis. Gelukkig was hij 2 uur later terug, mét piratenooglap. Wel de ultieme reggae-blessure natuurlijk

De dag daarna eerst naar het zwembad in Mol. Daarna zwaar tafelen om een goede bodem te leggen. Hierdoor hebben we de eerste 2 acts gemist en kwamen het terrein weer op toen Ziggi net was begonnen. Ziggi en zijn band zetten echt een strakke en goede performance neer, een goeie eerste act voor ons. Terwijl de meesten van ons niet echt Ziggi-fans zijn.
African Headcharge viel mij tegen. Naar mijn mening meer iets voor het dubbos 's nachts.
Don Carlos was goed bezig. Ik had hem al een aantal keren gezien en eigenlijk is hij altijd goed. Goede stem en een goede entertainer. Hij deed wel veel nummers die ik niet kende, zal wel van een nieuwe cd zijn oid. Oja, ik mistte het koperwerk in zijn band wel een beetje.
Lee Perry vond ik leuk. Ik ben een huge perry-fan en de man kan in mijn ogen weinig verkeerd doen, maar dit optreden vond ik wel een van de mooiere die ik van hem heb gezien. Vond het vooral leuk dat hij Curly Locks deed en War ina Babylon. En die stem, die heeft hij altijd al
Ckaka Demus en Pliers vond ik zwaar kut, echt het slechtste optreden ooit op Reggae Geel. Beetje accapella Bobbie nummers coveren en ook nog eens heel slecht. Nee, dit optreden wil ik snel vergeten. Alhoewel ik eraan twijfel of Cocoa Tea het beter had gedaan...... Nee ben van beiden niet zo'n fan. Het is me iets te lief en soft enzo.
Afsluiter Anthony B deed waar hij goed in is en liet de boel ontploffen. Dit was denk ik de 4e of 5e keer dat ik hem zag en elk optreden was goed.
Die man weet wat het publiek wil en gaat helemaal los. Echt heerlijke afsluiter.
Na de optredens was er Alpha en Omega ft Paul Fox. Hier nog even de laatste energie kunnen verspillen. Paul Fox had ik nog nooit gezien en ik dacht dat hij een paar jaar geleden was overleden, niet dus

ook een tof optreden. En vooral die ambiance is speciaal.
Al met al heb ik heel veel gelachen en was het weer een goed weekend, maar de optredens mogen volgend jaar wel weer wat beter. Sommige jaren word je echjt verwend qua aanbod in Geel en andere jaren is het wat magerder.......