http://www.ad.nl/utrecht/(...)estraat_te_lijf.htmlquote:UTRECHT - Cameratoezicht, gebiedsverbod of meer persoonlijk contact. De gemeente Utrecht en de politie onderzoeken hoe de terreur van hangjongeren in de Selderiestraat (Parkwijk-Zuid, Leidsche Rijn) het best kan worden aangepakt.
Een aantal bewoners is de wijk al ontvlucht.
Dieptepunt zijn de autobranden van twee weken geleden. Een 18-jarige jongen wordt hiervan verdacht.
De wijk kampt sinds 2003 met jongens uit de buurt die vernielingen plegen, luidruchtig zijn en bewoners bedreigen. De huidige probleemgroep bestaat volgens politie en welzijnswerk uit zo’n tien jongens tussen 18 en 24 jaar.
Politie en gemeente zeggen de zaak hoog op te nemen. ,,We bekijken alles: van cameratoezicht tot samenscholingsverbod,’’ zegt gemeentewoordvoerster Van der Voort. Jongerenwerkers van Doenja geloven in persoonlijk contact met de groep en in het losweken van meelopers.
Burgemeester Wolfsen stuurt de bewoners een brief met de oproep overlast te blijven melden. Desnoods anoniem.
Dat mag dus niet en dat weten die kutmarokkanen ook.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:56 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/utrecht/(...)estraat_te_lijf.html
Het is toch fucking te bizar voor woorden dat de politie de orde in dergelijke wijken niet (desnoods met bruut geweld en traangas) gewoon herstelt.
Maar als je dat doet heeft de politie ineens wel tijd. Ga je ineens meemaken dat ze wel slagkrachtig kunnen zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:57 schreef Armageddon het volgende:
Ik snap niet dat zo'n buurt dat pikt. Ik had allang een knokploeg opgericht en die gasten de nek omgedraaid en aan de varkens gevoerd.
Dat tuig doet het nu al jaren niet echt nieuws meer.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:00 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Waar had je het dan willen hebben ? CUL ofzo?
Je bedoeld het probleem verplaatsen?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:02 schreef remlof het volgende:
Ach dat hebben we al zo vaak gehad, ook met asociale autochtonen in probleemwijken. meestal werd het opgelost door de wijk te renoveren en zo leefbaarder te maken.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:02 schreef remlof het volgende:
Ach dat hebben we al zo vaak gehad, ook met asociale autochtonen in probleemwijken. meestal werd het opgelost door de wijk te renoveren en zo leefbaarder te maken.
Leidsche Rijn renoveren is een beetje lastig, denk je ook niet?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:02 schreef remlof het volgende:
Triest maar o zo waar. Kun je nagaan hoe ver men het al heeft laten komenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:03 schreef easyphp het volgende:
[..]
Dat tuig doet het nu al jaren niet echt nieuws meer.
Ja ok, maar leefbaarder maken kan zeker wel. Ik zou me ook doodvervelen in zo'n kale vinexwijk.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Leidsche Rijn renoveren is een beetje lastig, denk je ook niet?.
Misschien in "Dingen die al lang bekend waren" ?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:00 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Waar had je het dan willen hebben ? CUL ofzo?
Wil je nou pleiten voor een buurthuis?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:06 schreef remlof het volgende:
Ja ok, maar leefbaarder maken kan zeker wel. Ik zou me ook doodvervelen in zo'n kale vinexwijk.
Als jongere van 18-24 zou je je niet op straat moeten vervelen in een kale vinexwijk maar op school zitten of een nuttige baan hebben. Denk ik.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja ok, maar leefbaarder maken kan zeker wel. Ik zou me ook doodvervelen in zo'n kale vinexwijk.
Gaat dus over gestoorde schoften hé , niet vervelende jongeren maar 20 plussers die zich schuldig maken aan zwaar crimineel gedrag. De politie is in gesprek over een mooie hangplek Nederland op zn kleinst hoorquote:Over methodes als camerabewaking wordt nagedacht. ,,Ik vind het kwalijk als burgers overlast niet durven te melden uit angst voor represailles’’, zegt politiechef Buizert. ,,We gaan ons extra inspanningen om op een andere manier zicht te krijgen op de handel en wandel van de groepen. Maar onze politie-methoden zijn altijd aan regels gebonden.’’
Nieuwe wijkagenten zijn druk met het aanknopen van contacten met de jongeren. Doenja is bezig met een hangplek aan de Kruidenlaan, aan de rand van de wijk. De jongeren hebben zelf aangegeven, daar best heen te willen.
Voor het slachtoffer van de autobrand, is dat te laat. Hij wil nooit meer terug naar zijn huis. Met Mitros is hij in gesprek voor een andere woning.
ja een hekje eromheen en dan op slotquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:12 schreef speknek het volgende:
Een hangplek![]()
.
Hekje eromheen, ja hoor daar willen ze best gaan staan. Eventjes, totdat die lui weer weg zijn.
En dan een bom erop wat mij betreft.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:13 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
ja een hekje eromheen en dan op slot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |