ik ging haar dus voorbij met 80 dus geen tijd om foto's te maken. daarnaast mag je telefoon niet gebruiken tijdens het rijden.quote:
TS haalt iemand in en blijft dan 10 km lang met 50 km/u voor iemand rijden.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:30 schreef TheClown1 het volgende:
....Ik wacht geduldig af en ga er voorbij. Uiteraard kijk ik nieuwsgierig wie er reed.
Ik had het kunnen weten, een blonde dame die naar haar TomTom staart. Je kunt niet naar links of rechts de komende 10 km maar ze blijft naar haar tomtom staren en rustig 50 km per uur rijden in 80 km zone.
Windows soms ookquote:
Gelijk van de weg bannen.quote:
Ik moest echt keihard lachen... wat is er met me aan de hand vandaagquote:
Misschien ben ik een uitzondering, maar ik kan er niet tegen als iemand niet doorrijd. Doorrijden is voor mij de maximum snelheid en op sommige stukken ietsje harder. Mensen die 50 rijden op een 80 weg... Vind ik ook best wel irritant ondanks dat ik zelf nooit een auto bestuur.quote:
ja sorry ik ook..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:41 schreef Schokbreker het volgende:
[..]
Ik moest echt keihard lachen... wat is er met me aan de hand vandaag![]()
Jij kan binnen een lengte van ongeveer 4 meter van 50 naar 80 schieten? wat voor super auto heb jijquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:35 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
ik ging haar dus voorbij met 80 dus geen tijd om foto's te maken.
dus je bestuurt nooit een auto, maar je houd wel van door rijden..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:44 schreef Chai het volgende:
[..]
Misschien ben ik een uitzondering, maar ik kan er niet tegen als iemand niet doorrijd. Doorrijden is voor mij de maximum snelheid en op sommige stukken ietsje harder. Mensen die 50 rijden op een 80 weg... Vind ik ook best wel irritant ondanks dat ik zelf nooit een auto bestuur.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jij kan binnen een lengte van ongeveer 4 meter van 50 naar 80 schieten? wat voor super auto heb jij
Conclusie: alle vrouwen rijden Ford !quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:31 schreef Schokbreker het volgende:
Terechte klacht. Ik had er ook twee voor me.
Eerst een Ford Ka... daarna een aftandse ford stationwagen...
bmw 530i uit 2004 maar overdrijven is ook een kunst. Zal vast geen 80 zijn geweest maar ik was snel op 80 wat fijn was om gewoon netjes om 8uur op werk te zijnquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jij kan binnen een lengte van ongeveer 4 meter van 50 naar 80 schieten? wat voor super auto heb jij
Het is dat ik thuis zit maar het zou zomaar mij geweest kunnen zijnquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:30 schreef TheClown1 het volgende:
Het is vrijdag dus laatste werkdag. Mijn dag begon dan ook best goed. Heerlijk geslapen, lekker onder de douche en in de auto richting werk.
Ik moet een stuk over een N-weg wat dus een 80km zone is. Vanochtend een VW Golf IV voor mij vrij rustig aan het rijden. Met een gangetje van ongeveer 50km per uur rijdt dat mens voor mij. Ik probeer in te halen maar helaas er komt dus een bus aan. Ik wacht geduldig af en ga er voorbij. Uiteraard kijk ik nieuwsgierig wie er reed.
Ik had het kunnen weten, een blonde dame die naar haar TomTom staart. Je kunt niet naar links of rechts de komende 10 km maar ze blijft naar haar tomtom staren en rustig 50 km per uur rijden in 80 km zone.
klacht: slome rijdster
subklacht: door tomtom rijdt ze sloom
subklacht 2: vrouwen achter het stuur.
De vrouw in de OP rijdt in een VW!quote:
aardig dat je alvast goed hier meedenkt maar gezien je leeftijd tot over een paar jaar als je mag rijden.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:44 schreef Chai het volgende:
[..]
Misschien ben ik een uitzondering, maar ik kan er niet tegen als iemand niet doorrijd. Doorrijden is voor mij de maximum snelheid en op sommige stukken ietsje harder. Mensen die 50 rijden op een 80 weg... Vind ik ook best wel irritant ondanks dat ik zelf nooit een auto bestuur.
Daarom mogen vrouwen dus ook nooit op de weg! Ze weten gewoon niet hoe hard je mag op welke plekken.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:51 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Het is dat ik thuis zit maar het zou zomaar mij geweest kunnen zijn![]()
Weet nooit hoe hard je ergens mag , dan is het 80 en opeens een stuk 50 tjaaaaaaaa
ding ding ding we got a winner. dit zijn ze dus. geen flauw idee van verkeersregels en niet naar borden kijken dus dan maar 'veilig' 50 rijden in 80 zone.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:51 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Het is dat ik thuis zit maar het zou zomaar mij geweest kunnen zijn![]()
Weet nooit hoe hard je ergens mag , dan is het 80 en opeens een stuk 50 tjaaaaaaaa
Toch vreemd aangezien alles heel duidelijk isquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:52 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Daarom mogen vrouwen dus ook nooit op de weg! Ze weten gewoon niet hoe hard je mag op welke plekken.
Ik rij een afstandse Ford Focus Stationwagen. En ik heb een piemel (maar niet zoveel te compenseren, vandaar de Fordquote:
Het is ook heul niet overal duidelijk hoorquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:52 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Daarom mogen vrouwen dus ook nooit op de weg! Ze weten gewoon niet hoe hard je mag op welke plekken.
Max snelheid van ford ka +5?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:56 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Het is ook heul niet overal duidelijk hoor![]()
Op snelwegen , en stukken waar duidelijk aangegeven staat hoe hard je mag rij ik meestal de max snelheid + 5 .
Is echt niet overal duidelijk, ik kan je legio voorbeelden geven waar NIET duidelijk staat aangegeven wat de maximum snelheid is.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:55 schreef Schokbreker het volgende:
[..]
Toch vreemd aangezien alles heel duidelijk is
Ik heb in vrijwel alle Europese landen gereden en Nederland staat echt bovenaan wat duidelijkheid betreft. Probeer eens in Roemenië of Bulgerije te rijden. Dan kun je pas over onduidelijkheid spreken.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:56 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Op snelwegen , en stukken waar duidelijk aangegeven staat hoe hard je mag rij ik meestal de max snelheid + 5 .
Als je goed oplet bij je examen.. Dan is het vrijwel overal duidelijk genoeg. Dat er nou niet altijd bordjes staan zegt niet gelijk dat het niet altijd duidelijk is. Kun je vaak ook aan de strepen op de weg of de omgeving en dergelijke zien.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:56 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Je hebt een tumor in je humor en je rijdt in een golf gti uit 99 en je hebt een petje . faal dusquote:
Owja als er een bord 60 staat en vervolgens geen bord "einde 60" waaruit blijkt dan volgens jou precies dat je er gewoon weer 80 mag????quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:00 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Als je goed oplet bij je examen.. Dan is het vrijwel overal duidelijk genoeg. Dat er nou niet altijd bordjes staan zegt niet gelijk dat het niet altijd duidelijk is. Kun je vaak ook aan de strepen op de weg of de omgeving en dergelijke zien.
Misschien nergens, en dan moet je dus gewoon 60 blijven rijden.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:02 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Owja als er een bord 60 staat en vervolgens geen bord "einde 60" waaruit blijkt dan volgens jou precies dat je er gewoon weer 80 mag????
dit is een hele andere situatie en dan moet je misschien toch wel die 60 aanhouden maar 50 in 80 zone, daarnaast keek ze op haar tomtom, die hoogstwaarschijnlijk wel aangaf dat ze pas over 10 km moet afslaan ofzo.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:02 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Owja als er een bord 60 staat en vervolgens geen bord "einde 60" waaruit blijkt dan volgens jou precies dat je er gewoon weer 80 mag????
Golf gti gaat wel hard, maar nee helaas heb ik die niet;)quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:00 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Je hebt een tumor in je humor en je rijdt in een golf gti uit 99 en je hebt een petje . faal dus
De nieuwe Ford Ka is trouwens wel
Omgeving ja? Dus als er ergens wegwerkzaamheden zijn en je mag 70 , ga jij gewoon 120 rijden omdat je toch geen wegwerkers ziet?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:03 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Misschien nergens, en dan moet je dus gewoon 60 blijven rijden.
En wat ik dus zei, omgeving, strepen op de weg.. Kun je een hoop uit afleiden.
Soms is het echt kut aangegeven , ik snap jouw punt wel van mensen die treuzelen , afgeleid zijn , nog steeds gewoon bellen , het verkeer niet aanvoelen , onnodig links rijden enzovoorts.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:06 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
dit is een hele andere situatie en dan moet je misschien toch wel die 60 aanhouden maar 50 in 80 zone, daarnaast keek ze op haar tomtom, die hoogstwaarschijnlijk wel aangaf dat ze pas over 10 km moet afslaan ofzo.
Vanaf het moment van inhalen tot de eerste mogelijkheid om af te slaan is 10 km. Je kunt slechts rechtdoor in dat gebied. Dus geen enkele reden tot 50
Het is idd een wijvenautootje , mag ik?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:06 schreef Laurensius het volgende:
[..]
Golf gti gaat wel hard, maar nee helaas heb ik die niet;)
Ik heb ook geen petje, en ben ook geen tokkie..![]()
Nee het blijft een frod ka.. is bijna net zo erg als een alfa!
schatje, kijk hier is.. http://www.strepenopdeweg.nl/belijning.htmlquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:06 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
En je strepen op de weg die vertellen hoe hard je mag rijden ja? Volgens mij heb jij je rijbewijs in Uganda gehaald want van de regels zoals ze hier gelden heb je geen flikker begrepen.
Je redeneringen slaan weer nergens op.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:06 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Omgeving ja? Dus als er ergens wegwerkzaamheden zijn en je mag 70 , ga jij gewoon 120 rijden omdat je toch geen wegwerkers ziet?
En je strepen op de weg die vertellen hoe hard je mag rijden ja? Volgens mij heb jij je rijbewijs in Uganda gehaald want van de regels zoals ze hier gelden heb je geen flikker begrepen.
Zeg eens eerlijk, de hoeveelste keer in wegmisbruikers was dat zondag?
Ik rijd in de buurt van Groningen en Eelde. Je komt dus van Eelde airport de rotonde op je kunt dan de A28 op richting Assen of Groningen of je neemt de eerste afsalg richting Vries. Je komt meteen een bord tegen ongeveer 50m na de rotonde wat duidelijk 80 aangeeft en dat verandert niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:09 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Soms is het echt kut aangegeven , ik snap jouw punt wel van mensen die treuzelen , afgeleid zijn , nog steeds gewoon bellen , het verkeer niet aanvoelen , onnodig links rijden enzovoorts.
Maar soms staan er echt borden 60 en echt geen andere borden dat je er weer 80 mag.![]()
Weet niet waar jij altijd rijdt enzooooo , maar ik kan je hier in de buurt zeker 5 voorbeelden geven van onduidelijke situaties.
na elke gelegenheid dat een auto van de weg af kan of erop kan moet een herhalingsbord staan, zo niet dan mag je weer de originele snelheid (dus 80 km/u op een n-weg)quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:02 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Leuk ja maar wat als er geen strepen staan? Of dat er borden staan die aangeven dat je 60 mag maar volgens de strepen zou je 80 mogen?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:14 schreef Laurensius het volgende:
[..]
schatje, kijk hier is.. http://www.strepenopdeweg.nl/belijning.html
Wat jij noemt is een slecht voorbeeld. Kun jij mij 1 plek aangeven waar geen (dus ook niet onderbroken) strepen staan?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:17 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Leuk ja maar wat als er geen strepen staan? Of dat er borden staan die aangeven dat je 60 mag maar volgens de strepen zou je 80 mogen?
Slecht voorbeeld
en waar heb jij je rijbewijs dan gehaald? je leert dat verkeersborden een hogere prioriteit hebben dan aanwijzingen op de weg..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:17 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Leuk ja maar wat als er geen strepen staan? Of dat er borden staan die aangeven dat je 60 mag maar volgens de strepen zou je 80 mogen?
Slecht voorbeeld
Effe teruglezen, ik heb 'm nog niet gehaald. Misschien grotere prioriteit. Maar toch moet je ook op de rest letten. Zo voorkom je onduidelijkheden en misschien ook wel ongelukken.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:20 schreef Laurensius het volgende:
[..]
en waar heb jij je rijbewijs dan gehaald? je leert dat verkeersborden een hogere prioriteit hebben dan aanwijzingen op de weg..
Als er geen strepen staan zit je waarschijnlijk op een polder weg, dan ben je of een bord van 60 zone voorbij gekomen, zo niet dan zit je OF in de bebouwde kom =50;) of buiten de bebouwde kom = 80..:
En als de borden zeggen 60, dan volg je dus de borden. En anders de strepen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:17 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld
Dat zeg ik , er staat een bord 60 , de wegmarkeringen geven aan dat je er 80 zou mogen rijden maar door het bord moet je 60 rijden. Vervolgens veranderd er niets in de markering , er staat geen bord zoals hierboven , waaruit blijkt dan dat ik er opeens weer 80 mag rijden?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:20 schreef Laurensius het volgende:
[..]
en waar heb jij je rijbewijs dan gehaald? je leert dat verkeersborden een hogere prioriteit hebben dan aanwijzingen op de weg..
Als er geen strepen staan zit je waarschijnlijk op een polder weg, dan ben je of een bord van 60 zone voorbij gekomen, zo niet dan zit je OF in de bebouwde kom =50;) of buiten de bebouwde kom = 80..:
Als je had opgelet bij je theorie, had je geweten dat een snelheidsbeperking geldt tot de volgende afslag, indien geen herhalingsbord.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:59 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Is echt niet overal duidelijk, ik kan je legio voorbeelden geven waar NIET duidelijk staat aangegeven wat de maximum snelheid is.
Bijvoorbeeld er staat op een provinciale weg (80) opeens een brod 60, vervolgens rij je door en staat er nergens zo een bord:
[ afbeelding ]
Hoe moet ik dan weten dat je er weer 80 mag? Waar blijkt dat uit?![]()
Bovendien als je ergens niet dagelijks komt rij je ook anders dan dat je elke dag dezelfde weg rijdt voor je werk etc lijkt me zo...
dan moet je dus 60 blijven rijden... wat snap je daar niet aan?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:26 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Dat zeg ik , er staat een bord 60 , de wegmarkeringen geven aan dat je er 80 zou mogen rijden maar door het bord moet je 60 rijden. Vervolgens veranderd er niets in de markering , er staat geen bord zoals hierboven , waaruit blijkt dan dat ik er opeens weer 80 mag rijden?
edit en dan word je dus met 100 ingehaald onder luid getoeter en is het weer de schuld van de vrouwen achter het stuur![]()
het was eigenlijk tegen Newyorkuni22 bedoeldquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:23 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Effe teruglezen, ik heb 'm nog niet gehaald...
Vandaar.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:30 schreef Laurensius het volgende:
[..]
het was eigenlijk tegen Newyorkuni22 bedoeld
Hmmm dan rijden we niet op dezelfde wegen i.i.g. dus hoef je je aan mij niet te storenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:15 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
Ik rijd in de buurt van Groningen en Eelde. Je komt dus van Eelde airport de rotonde op je kunt dan de A28 op richting Assen of Groningen of je neemt de eerste afsalg richting Vries. Je komt meteen een bord tegen ongeveer 50m na de rotonde wat duidelijk 80 aangeeft en dat verandert niet.
De situaties hier in het Noorden zijn voor mij vrij duidelijk en Ik rijd ook vaak richting Utrecht en omstreken en heb nog nooit een onduidelijke situatie meegemaakt, tenzij het om wegwerkzaamheden gaat waarbij het snel opgezet is en niet duidelijk maar dat is zelden.
Verder is de Ford Ka een erg leuke auto hoor. Mijn mam heeft er ook een
Ok dus het zit zo: Je nadert stoplichten , afslagen weet ik veel wat . En er staat een bord met 60. Als je dan zelf rechtdoorgaat bij die stoplichten de afslag niet neemt mag je gewoon meteen weer 80 zeg maar?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:28 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Als je had opgelet bij je theorie, had je geweten dat een snelheidsbeperking geldt tot de volgende afslag, indien geen herhalingsbord.
Daarbij hebben diverse gebieden een vaste maximum snelheid, tenzij anders aangegeven (bebouwde kom, provinciale wegen, auto-(snel)wegen).
mwa.. ik rijd eigenlijk altijd te hard.. maar dat wil niet zeggen dat dat gevaarlijk is..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:33 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Vandaar.Sommige mensen moeten verplicht hun examen overdoen.. En dat geldt ook voor die pauperige mannetjes die met 120 over de linkerbaan heen scheuren alsof de weg van hen is.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:36 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Ok dus het zit zo: Je nadert stoplichten , afslagen weet ik veel wat . En er staat een bord met 60. Als je dan zelf rechtdoorgaat bij die stoplichten de afslag niet neemt mag je gewoon meteen weer 80 zeg maar?
misschien kom ik nog wel eens langs in die richting. moet veel rijden voor werk.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:33 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Hmmm dan rijden we niet op dezelfde wegen i.i.g. dus hoef je je aan mij niet te storen![]()
Voorbeeldje is op de N203 Zaanstad , Heemskerk . Dan is er een afrit richting A9 met stoplichten waar je dan een heel stuk 60 mag. Vervolgens mag je weer harder (althans dat doet iedereen) maar er is geen bord voorbij gekomen met einde 60 , en op het stuk waar je dus 60 mocht is de belijning identiek aan die op het stuk waar je wel gewoon 80 mag
Ligt eraan hoeveel geld je kwijt wil zijn (zowel bekeuringen als benzine). Maar gevaarlijk is het meestal niet, nee.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:37 schreef Laurensius het volgende:
[..]
mwa.. ik rijd eigenlijk altijd te hard.. maar dat wil niet zeggen dat dat gevaarlijk is..
Dat hangt geheel van de situatie af..
Bijvoorbeeld als je s'nachts over de snelweg rijd, waarom zou je dan geen 150 ofz rijden?
Oke weer wat geleerd dankje , heb dit nooit op mijn examen gehad en had 1 fout en was in een keer geslaagd. Fout ging over brommers geloof ik en niet de snelheid of de belijningquote:
hard rijden wil niet per se zeggen dat het meer benzine kost. Zolang je maar een snelheid aanhoud, heb je er weinig last van, maar zodra je sprintjes gaat trekken van stoplicht naar stoplicht, dan kost het je wel meer benzine.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel geld je kwijt wil zijn (zowel bekeuringen als benzine). Maar gevaarlijk is het meestal niet, nee.
heb nu 3 jaar men rijbewijs.. en nog nooit een boete gehad *klop klop*.. dus daar ben ik nog nooit geld aan kwijtgeraakt..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel geld je kwijt wil zijn (zowel bekeuringen als benzine). Maar gevaarlijk is het meestal niet, nee.
Moet de eerste auto nog tegenkomen die op 150 net zo zuinig rijdt als op 120.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:15 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
hard rijden wil niet per se zeggen dat het meer benzine kost. Zolang je maar een snelheid aanhoud, heb je er weinig last van, maar zodra je sprintjes gaat trekken van stoplicht naar stoplicht, dan kost het je wel meer benzine.
Kon ik ook zeggen, tot vorige week. De boetes komen wel een keer hoorquote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:22 schreef Laurensius het volgende:
[..]
heb nu 3 jaar men rijbewijs.. en nog nooit een boete gehad *klop klop*.. dus daar ben ik nog nooit geld aan kwijtgeraakt..
Auto reed 50 km dus is het geen 4 meter wat je moet overbruggenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |