Vandaag heb ik mij gefrustreerd. Iets waarvan ik hoopte op een spannende ontknoping, is op een ware deceptie uitgedraaid.
In het gebouw waar ik studeer, bevinden zich namelijk vele toiletten, waarvan de meeste deuren zijn ondergekalkt door opgeschoten jongens met puberale neigingen. Ik ben vele malen verteld dat ik aap, gek of homo was, omdat ik de tekst las die dat beweerde. Of rijmpjes die het niveau 'here I sit/brokenhearted/had to shit/but only farted' niet te boven gaan. Normaal weet ik mij in staat hier doorheen te kijk, maar al een tijd geleden trof één zin mij:
'Bij brand omhoog kijken!'
Nu was er op dat moment geen brand, dus uiteraard keek ondergetekende niet omhoog. Maar ik was wel geintrigeerd, wat zou zich daarboven bevinden? Een brandblusser? Een nooduitgang? Ik wist het niet, en ik heb het mij nog vele malen afgevraagd. Tot vandaag.
Vandaag was TS hard aan het studeren tussen colleges in, totdat plotseling een luider stem tot mij klonk:
'Dames en heren, er is een brandmelding op de 21e etage. Geen paniek, het is onder controle. De liften zijn uit veiligheid momenteel niet bruikbaar.'
Doch dat laatste hoorde ik al nauwelijks meer, want gelijk sprong ik op, mijn gedachten bij de tekst op de wc-deur. Eindelijk! Ik kon kijken wat er boven de wc was. Ik hoopte op een brandblusser, en droomde al van een heroische actie, waarbij ik schone deernes uit het brandende gebouw zou redden, die vervolgens zwijmelend aan mijn voeten zouden vallen.
Hoe groot was mijn teleurstelling! Al spoedig kwam ik bij desbetreffend toilet, en keek vol verwachting omhoog. Maar daar stond enkel:
'alleen bij brand sukkel!'
Nu heb ik geen heroische heldendaad uit kunnen voeren, en zijn mij ook geen mooie dames mij ten deel gevallen. Kutpubers ook met hun standaard teksten.
Klacht: gebrek aan creativiteit bij wat mensen op wc-deuren kalken.
Gósta dô jôgo? Do you like the gaming?