Twee agressieve jappaners en een gewonde amerikaan. Hij wordt verhoord, maar geeft niet toe. Dit pikken de japanners niet en vermoorden hem op een brute manier door met een katana zijn keel door te hakken. Dan ben jij aan de beurt. Gelukkig komt net op tijd de redding.Zo begint het zo veel besproken spel wat eigenlijk het kleine broertje van Call of Duty: Modern warfare moest zijn als je de meeste mensen mocht geloven. Toch is dit niet helemaal waar. Er zit een totaal nieuwe storyline in en een hoop nieuwe online features, waaronder tanks en een vlammenwerper.
Een van de nieuwe gratis mapsVeel mensen dachten dat deze wapens flink overpowered waren, maar dat valt wel mee. Voor tanks heb je o.a. satchel charges en mensen met vlammenwerpers zijn goed uit te schakelen. Wat ook nieuw is is de coöp multiplayer waarin je alle missies met niet 2, 3, maar met maarliefst 4 andere mensen vanover de hele wereld kan spelen.
De verdere online features zijn bijna hetzelfde als die van Call of Duty: Modern Warfare. Dit valt niet op omdat de maps in een totaal andere omgeving afspelen. Laatst zijn is er zelfs nog een mappack uitgekomen (gratis op pc) en men is al weer bezig met mappack 2.
Als laatste bespreek ik de zombiemode. Dit is een mode in de coöp feature waar je met 4 andere mensen opgesloten zit in een huis, omringd door zombies, moet zien te overleven. Naarmate je door de mode heen gaat, worden de zombies steeds sterker en sneller. Dit vereist dus goede samenwerking en een ijzersterk team.
Een van de zombies.Ikzelf vind dit een van de leukste spellen die ik in mijn nog niet zo lange leven heb gespeeld. Wat ik vooral een van de leuke punten vind is de zombiemode. Lekker met vrienden een beetje zombies afknallen en een beetje andere gamers ownen. Dit gaat erg makkelijk omdat er genoeg noobs rondlopen
Sterke punten: Goede multiplayer
Zombies
Veel wapens
Gratis multiplayer maps (Pc versie)
Slechte punten:
Dogs
veel campers
Vaak problemen met punkbuster
Cijfer
Gameplay: 8
Multiplayer: 9
Visuals: 7
--------------------
Call of duty: World at war is dus wat mij betreft een 8 waard.
Dit is mijn eerste recensie, ik heb graag commentaar zodat ik mijn 'skills' nog een beetje kan bijschaven. 
[ Bericht 13% gewijzigd door fl1pp13 op 07-05-2009 17:29:45 (commentaar op mijn recensie) ]