abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2009 @ 17:08:14 #1
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68778137
Naar aanleiding van de wedstrijd van gisteren en de wedstrijd van Roda JC van afgelopen weekend.

Wordt het niet eens tijd om met de tijd mee te gaan en gebruik te gaan maken van videobeelden. Het is gewoon een grof schandaal dat een club als Roda JC misschien degradeert door een foute waarneming van de scheidsrechter of grensrechter. Ze hadden een punt gepakt wat met deze stand het verschil zou kunnen betekenen tussen degradatie en een tweede kans in de play-offs.

Idem met de wedstrijd van gisteren. De rode kaart voor Abidal werd ten onrechte gegeven en Chelsea werd in de laatste seconden een penalty onthouden.

Neem een voorbeeld aan het hockey en het tennis waar een aantal keer in een wedstrijd/set een videoherhaling ingezet kan worden om beslissingen van de scheidsrechter opnieuw te beoordelen. Aan de hand van die herhaling kan bepaald worden of het een juiste beslissing was of dat de beslissing herzien moet worden.

Het zou vooral van pas komen met ballen die wel of niet over de doellijn zijn gegaan. Zou een ploeg niet de mogelijkheid moeten kunnen krijgen om zo'n moment terug te zien? Het gebeurt tenslotte in een fractie van een seconde en is vaak amper/onmogelijk waar te nemen voor een grensrechter en zeker voor de scheidsrechter.

Echter, zolang die ouwe corrupte bende rond Blatter het heft in handen blijft houden zal er weinig veranderen in het voetbal.

Discussieer hier mee over het al dan niet inzetten van een videoreferee
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 mei 2009 @ 17:09:13 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_68778174
Iedereen wil, alleen blatter houd het tegen.
Einde topic.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 7 mei 2009 @ 17:10:54 #3
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_68778237
Net zoiets als het challenge-systeem bij tennis
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 mei 2009 @ 17:13:00 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_68778324
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:10 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Net zoiets als het challenge-systeem bij tennis
Precies.
Daar hebben ze nu het Hawk-Eye systeem voor ingericht.
Werkt perfect.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_68778485
Goed topic.

Ik ben ook voor een videoreferee. De wedstrijd van gister heeft toch bewezen dat het voetbal er niet zonder kan. Zo'n belangrijke wedstrijd die door fouten van de scheidsrechter is beslist. Het kan gewoon niet langer.
pi_68778574
Van Gaal wilde dit ook al.. Hoe moeilijk kan het zijn een cameraatje in de doelpaal en een videoschermpje bij de 4e official... heeft die ook nog wat te doen

Alhoewel er natuurlijk niet teveel bullshit bij moet komen omdat clubs het dan gaan misbruiken om bijvoorbeeld tijd te rekken of de tegenstander uit het spel te halen..

Wat ik verder ook niet begrijp is dat de KNVB of een andere nationale bond van een ander land gewoon een proef houdt.. ik snap niet waarom Blatter en co dat tegen zouden willen houden
Op zondag 7 juni 2009 18:20 schreef phpmystyle het volgende:
Nee, wie post nou z'n prive gegevens op Fok!..
  donderdag 7 mei 2009 @ 17:22:55 #7
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68778651
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:13 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Precies.
Daar hebben ze nu het Hawk-Eye systeem voor ingericht.
Werkt perfect.
Het enige probleem is dat tennis aan elkaar hangt van "dode punten". Voetbal is een sport die maar doorgaat. Tennis is na een punt veel gemakkelijker even te onderbreken door een hawk-eye dan voetbal. Komt nog bij dat bij een voetbalwedstrijd een veel fanatieker publiek zit dan bij een tenniswedstrijd.

Toch zal het gebruik van zo'n referee na verloop van tijd wennen en positief begroet worden door de supporters in het voetbalstadion. Ik kan begrijpen dat die niet zitten te wachten op constante videoherhalingen, vandaar dat ik ook ben voor een limiet per wedstrijd of anders helft
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 mei 2009 @ 17:25:10 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_68778735
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:22 schreef Szura het volgende:

[..]

Het enige probleem is dat tennis aan elkaar hangt van "dode punten". Voetbal is een sport die maar doorgaat. Tennis is na een punt veel gemakkelijker even te onderbreken door een hawk-eye dan voetbal. Komt nog bij dat bij een voetbalwedstrijd een veel fanatieker publiek zit dan bij een tenniswedstrijd.

Toch zal het gebruik van zo'n referee na verloop van tijd wennen en positief begroet worden door de supporters in het voetbalstadion. Ik kan begrijpen dat die niet zitten te wachten op constante videoherhalingen, vandaar dat ik ook ben voor een limiet per wedstrijd of anders helft
Wanneer er een doelpunt gevallen is heb je ook een dood moment in het spel zitten.
Of wanneer de scheids een pingel aangeeft.
Dus ook een mooie gelegenheid om even terug te kijken.
Identiek aan het hawk-eye model.
Vind 3 keer per wedstrijd wel mooi.
  donderdag 7 mei 2009 @ 17:28:56 #9
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68778854
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wanneer er een doelpunt gevallen is heb je ook een dood moment in het spel zitten.
Of wanneer de scheids een pingel aangeeft.
Dus ook een mooie gelegenheid om even terug te kijken.
Identiek aan het hawk-eye model.
Vind 3 keer per wedstrijd wel mooi.
Ik doelde meer op een al dan niet rode kaart zoals gisteren bij Abidal

De scheids trekt rood en het hele stadion is in rep en roer. Chelsea-fans juichen omdat hun ploeg dan in het voordeel is en Barca-fans schreeuwen moord en brand. Op het veld ook chaos omdat er allerlei spelers de scheidsrechter belagen. Het zal tijd kosten om op een fatsoenlijke en rustige manier op zo'n "hete" momenten hawk-eye te gebruiken
pi_68778899
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:17 schreef De_kromme het volgende:
Goed topic.

Ik ben ook voor een videoreferee. De wedstrijd van gister heeft toch bewezen dat het voetbal er niet zonder kan. Zo'n belangrijke wedstrijd die door fouten van de scheidsrechter is beslist. Het kan gewoon niet langer.
Hoezo is die wedstrijd door de fouten van de scheids beslist. Hij maakt aan alle twee de kanten 1 fout (de rode kaart en geen strafschop bij de eerste hands). Verder was hij prima. Die 2e hands was echt geen strafschop waard en die andere dingetjes ook niet. Verder had Barca een week daarvoor ook recht op een strafschop, dus eigenlijk is de balans nog in het voordeel van chelsea.

En dan nu ontopic: natuulijk moet die videoreferee er komen
  donderdag 7 mei 2009 @ 17:35:46 #11
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_68779067
Is al een topic over.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 7 mei 2009 @ 17:38:55 #12
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68779151
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:35 schreef Damzkieee het volgende:
Is al een topic over.
Laten we mooi hier verdergaan
  donderdag 7 mei 2009 @ 17:39:08 #13
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68779160
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:35 schreef Damzkieee het volgende:
Is al een topic over.
Volgens mij zijn hier al 30745892 topics over.

Slotje.
pi_68779191
Ik zal even de link zoeken van het lopende topic.
Moment.

Conservatisme, een gevaar voor de voetballerij?
Daar verder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')