Gvd, zit ik hier met mijn technische informatica richting op het HBO krijg ik allemaal logistiek vakken!
Wiskunde doe ik liever niet klote school!
Iemand oplossing?
Outsourcing productie
AXSO produceert drie chemische producten. Voor de volgende maand werden de volgende verkoopcontracten afgesloten:
Product
Verkoop (in ton)
1
2000
2
3500
3
1800
Voor de productie van de drie producten wordt gebruikt gemaakt van twee chemische reakto-ren. Elk van de drie producten ondergaat eerst een bewerking in reactor 1 en vervolgens in reactor 2. De beschikbaarheid van de reactoren en de bewerkingstijden zijn in onderstaande tabel weergegeven.
bewerkingstijden ( uren per ton)
beschikbaarheid
(uren)
product 1
product 2
product 3
reactor 1
0.05
0.04
0.01
200
reactor 2
0.02
0.06
0.03
150
Wegens de beperkte beschikbaarheid van der reactoren kan AXSO niet aan de vraag voldoen met de interne productiecapaciteit. Om dan toch aan de vastgelegde contracten te voldoen zal AXSO bepaalde hoeveelheden bij andere producenten gaan inkopen en doorverkopen aan de eigen klanten.
Onderstaande tabel geeft de interne productiekosten en de externe aankoopprijs voor elk product.
interne productiekosten per ton
externe aankoopkosten per ton
product 1
¤ 2.50
¤ 2.80
product 2
¤1.75
¤ 2.50
product 3
¤ 2.90
¤3.25
AXSO wil nu aan de vastgelegde verkooporders voldoen met de goedkoopste combinatie van eigen productie en externe aankoop.
Voorspelbare reacties:
TS is gay
TS doet HBO
TS moet zelfmoordplegen
TS is nerd
HEEEEEEEEEELP