abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:26:30 #1
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_68765323
Om de discussie centraal te houden en uit COS, een apart topic.

Onder de kijkers is er een discussie over of de overwinning te koop is. Ikzelf denk van wel.

Dat heeft meerdere oorzaken:

Je kunt realtime kijken waar iemand staat: dat kun je beinvloeden met + en - stemmen
De persoon die je erin wilt houden zie je op de plek staan van dat moment. Laatste plaats, je stemt bij, of je stemt iemand anders in de -.

Eerste plaats: bewaar je credits maar voor de volgende keer.

Omdat de prijzenpot geen tonnen bevat maat een kleine 10k dan zal de achterban een bepaald bedrag in gedachten hebben. Dat zal nooit hoger zijn dan de pot anders kunnen ze dat net zo goed direct aan de persoon geven.

Anders wordt het voor iemand als Peter. Die wil beroemd worden. 10k is voor hem niks, naamsbekendheid des te meer. Vlemmix kan een deal hebben gemaakt, die heeft 10k klaarstaan om te stemmen. Niemand zal 10k besteden aan een pot van 8100.

Behalve Peter. Die kan zeggen: 10k voor een titel: Zijn naam op posters en flyers, de winnaar van de Bunker 2009! Nu live! Staat ook goed op zn single, etc. Hij doet interviews, komt op regio tv. Zijn ontberingen zullen harten breken.

Dus het is zeker te koop!

Graag jullie tegenargumenten
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:28:40 #2
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_68765386
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat zal Peter inderdaad binnen no time naar de hoogste regionen in de Top100 dirigeren: 'De winnaar van The Bunker'.
Met singles verdien je geen reet, het gaat om optredens. Wolter Kroes zingt ook al 20 jaar in den lande en had pas vorig jaar een hit. Roelvink had nooit een hit en treedt toch elke dag op.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:39:36 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68765759
Is de overwinning te koop? Absoluut!
Is dat erg? Neen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_68765788
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:26 schreef Stefan het volgende:
Graag jullie tegenargumenten
Je kan nu niet weten hoeveel er tijdens de gestemd gaat worden. Als je er voor de finale bijvoorbeeld 4.000 euro voor over hebt om je kandidaat erin te houden moet je wel zeker weten dat ie ook wint anders ben je je geld kwijt. Vooraf lijkt 't een makkelijke rekensom, maar je hebt wel bij iedere euro die je erin stopt een kans dat je 'm nooit meer terugziet.

Daarnaast is deze redenatie een compliment voor de redactie, het tekent de transparantie. Iedereen wil dit, dan moet je de nadelen ook accepteren.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:43:17 #5
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_68765911
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:40 schreef PietjePuk007 het volgende:

Daarnaast is deze redenatie een compliment voor de redactie, het tekent de transparantie. Iedereen wil dit, dan moet je de nadelen ook accepteren.
Het is ook de keerzijde van transparantie. Voor de kandidaten met een kleine of arme achterban. En het kan een keerzijde voor de kijker zijn.

Als tijdens de finaledag Peter al met 8000 votes bovenaanstaat zullen de kijkers/fans minder snel voor 20 piek credits kopen.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:43:46 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68765931
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:28 schreef Stefan het volgende:

Met singles verdien je geen reet, het gaat om optredens. Wolter Kroes zingt ook al 20 jaar in den lande en had pas vorig jaar een hit. Roelvink had nooit een hit en treedt toch elke dag op.
En jij denkt echt dat zijn eventueel gekochte overwinning aan The Bunker Peter schnabbel na schnabbel oplevert? Ik niet. Daarvoor speelt het programma zich teveel in de marge af.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_68766053
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:43 schreef Stefan het volgende:
Als tijdens de finaledag Peter al met 8000 votes bovenaanstaat zullen de kijkers/fans minder snel voor 20 piek credits kopen.
Stel dat 't niet zo is, dat is dan een ontzettend dure aanname . Zie 't als een investering waarbij je eens kans hebt je geld nooit meer terug te zien .
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:48:29 #8
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_68766106
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

En jij denkt echt dat zijn eventueel gekochte overwinning aan The Bunker Peter schnabbel na schnabbel oplevert? Ik niet. Daarvoor speelt het programma zich teveel in de marge af.
Het gaat er niet om wat ik denk, het gaat erom wat de mogelijkheden zijn. Toen Erik Dikeb nog niet bekend was maar net als Peter nu in de regio optrad, wilde hij 50.000 euro aan Rob Stenders betalen om megahit te worden.

Peter treedt nu al regionaal op. Dat levert hem elke avond tussen de 1500 en 2000 euro op voor een avondje zingen in de kroeg. Als hij op posters en flyers kan drukken dat hij de TLS The Bunker overleefde en winnaar is dan is dat prima exposure voor de regio en zal hem dat de nodige optredens opleveren.

Toen ik in 1995 in Eindhoven woonde zong mijn vriendin ook en die trad ook op in kroegen en was helemaal niet bekend. Voor Peter en zn manager is 10k peanuts wat het oplevert aan promotiemogelijkheden.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:50:54 #9
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_68766196
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:47 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Stel dat 't niet zo is, dat is dan een ontzettend dure aanname . Zie 't als een investering waarbij je eens kans hebt je geld nooit meer terug te zien .
Waarom zouden andere kandidaten 10k laten investeren door de achterban zonder dat ze er wat aan hebben?

Er zijn 1000'en regionale artiesten als Peter die dure flyers kopen en posters, 10k is echt niks aan promotie.

En wie dit wint heeft hoe dan ook een titel om mee te pronken.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:53:09 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68766279
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:48 schreef Stefan het volgende:
Het gaat er niet om wat ik denk, het gaat erom wat de mogelijkheden zijn. Toen Erik Dikeb nog niet bekend was maar net als Peter nu in de regio optrad, wilde hij 50.000 euro aan Rob Stenders betalen om megahit te worden.

Peter treedt nu al regionaal op. Dat levert hem elke avond tussen de 1500 en 2000 euro op voor een avondje zingen in de kroeg. Als hij op posters en flyers kan drukken dat hij de TLS The Bunker overleefde en winnaar is dan is dat prima exposure voor de regio en zal hem dat de nodige optredens opleveren.

Toen ik in 1995 in Eindhoven woonde zong mijn vriendin ook en die trad ook op in kroegen en was helemaal niet bekend. Voor Peter en zn manager is 10k peanuts wat het oplevert aan promotiemogelijkheden.
Ik heb zo het idee dat jij Peter enorm overschat. Qua carrièrekansen. Margewerk.
pi_68766357
Wat pas echt humor zou zijn, als 2 groepen de overwinning willen kopen.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:55:52 #12
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_68766367
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb zo het idee dat jij Peter enorm overschat. Qua carrièrekansen. Margewerk.
Ik overschat hem niet. Je hebt voldoende regionale en lokale artiesten in Nederland die lekekr kunnen rondkomen van schnabbelen in de kroegencircuit. Let er maar eens op, hoeveel posters je tegen kroegramen aangeplakt ziet met artiesten die je niet kent en die nooit zullen doorbreken.

Ik zou het eerder vreemd vinden als Peter deze optie zelf niet heeft overwogen. 10k verdient ie zo weer terug. En wellicht is er minder nodig. De komende 2 weken hoeft de achterban alleen maar op te letten dat ie niet als laatste eindigt.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:59:11 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68766467
Hij kan er zo lekker van rondkomen dat hij zijn baan in de uitvaartbranche nog steeds niet kan opzeggen ...
  donderdag 7 mei 2009 @ 12:02:55 #14
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_68766565
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:59 schreef Copycat het volgende:
Hij kan er zo lekker van rondkomen dat hij zijn baan in de uitvaartbranche nog steeds niet kan opzeggen ...
Daarom zei ik ook dat ie als ie slim was een deal met Vlemmix had gemaakt. Die is miljonair en heeft er zelf ook wat mee te winnen. Misschien produceert hij zijn singles, doen ze nog een duet, is het een lening.

Een overwinning is voor Peter belangrijker dan die 8100 euro.

Alleen denk ik dat Peter hier niet aan heeft gedacht dit te regelen Maar de theorie blijft staan.
  Admin donderdag 7 mei 2009 @ 12:16:48 #15
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68766974
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat pas echt humor zou zijn, als 2 groepen de overwinning willen kopen.
of 4 groepen.
Stefan denkt dat hij het wiel heeft uitgevonden, maar het is en blijft opbieden en inschatten of je denkt te kunnen winnen. Ik zie werkelijk heel de discussie niet. Het systeem is prima zo wmb.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_68767001
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:48 schreef Stefan het volgende:

Als hij op posters en flyers kan drukken dat hij de TLS The Bunker overleefde
Lol. Waar vandaan komt ie ? Ik heb eens wat rond gevraagd maar hier in Eindhoven denkt toch iedereen aan de (studenten) bunker. Niemand kent deze kneuzenkermis van Vlemmix. En dan is het zelfs in de eigen stad.
  Admin donderdag 7 mei 2009 @ 12:19:20 #17
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68767065
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:02 schreef Stefan het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook dat ie als ie slim was een deal met Vlemmix had gemaakt. Die is miljonair en heeft er zelf ook wat mee te winnen. Misschien produceert hij zijn singles, doen ze nog een duet, is het een lening.

Een overwinning is voor Peter belangrijker dan die 8100 euro.

Alleen denk ik dat Peter hier niet aan heeft gedacht dit te regelen Maar de theorie blijft staan.
Jeroen is wellicht ook miljonair. die kan dus ook wel hebben geregeld dat er voor 15000 euro gestemd moet gaan worden op 'm.
Daar gaat je plannetje dan al.
  Admin donderdag 7 mei 2009 @ 12:20:41 #18
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68767106
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:17 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Lol. Waar vandaan komt ie ? Ik heb eens wat rond gevraagd maar hier in Eindhoven denkt toch iedereen aan de (studenten) bunker. Niemand kent deze kneuzenkermis van Vlemmix. En dan is het zelfs in de eigen stad.
Dat is wat Cc al, met iets minder negatieve ondertoon, postte:
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

pi_68767148
wmb
cos?
wat the fuck betekent dat

en aangezien jullie ook denken wtf geef me even de afkortingen die hier de afgelopen jaren ingevoerd zijn.
  donderdag 7 mei 2009 @ 12:22:29 #20
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_68767173
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:16 schreef Danny het volgende:

Het systeem is prima zo wmb.
Ja, mij maakt het systeem ook niet uit, het gaat om de theorie.
pi_68767266
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:20 schreef Danny het volgende:

met iets minder negatieve ondertoon

Ja, zodra je verteld dat het in de kelder van Vlemmix is kan je met ik weet niet hoeveel andere mensen komen. De mensen zien alles wat met Vlemmix te maken heeft als kneuzenkermis. Dat is inherent aan hem.

Overigens vraag ik me af waarom iemand niet gewoon 15000 euro (we pakken even een bedrag al genoemt hier) bv gewoon rechtstreeks in publiciteit stopt. BV -even een zijstraat- een actie op fok.
  donderdag 7 mei 2009 @ 12:29:59 #22
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_68767439
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:24 schreef Guus Muisarm het volgende:
Overigens vraag ik me af waarom iemand niet gewoon 15000 euro (we pakken even een bedrag al genoemt hier) bv gewoon rechtstreeks in publiciteit stopt. BV -even een zijstraat- een actie op fok.
In het geval van Peter: die probeerde al drie keer eerder aan een RLS mee te doen. Een overwinning is meer uit te buiten dan een deelname. Maar wellicht is voor Peter het feit dat ie meedoet al voldoende.

Erik Dikeb won Big Diet ook niet.
  Moderator vrijdag 8 mei 2009 @ 10:53:48 #23
18653 crew  D.
pi_68802032
Ja, de overwinning is te koop.
Maar dat geldt voor alle programma's waarbij het publiek middels stemmen voor de uitslag zorgt
  Admin vrijdag 8 mei 2009 @ 10:57:41 #24
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68802157
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 10:53 schreef D. het volgende:
Ja, de overwinning is te koop.
Maar dat geldt voor alle programma's waarbij het publiek middels stemmen voor de uitslag zorgt
ook als een jury bepaalt natuurlijk. iedereen heeft zijn prijs. ook een jury.
  Moderator vrijdag 8 mei 2009 @ 11:00:20 #25
18653 crew  D.
pi_68802260
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 10:57 schreef Danny het volgende:

[..]

ook als een jury bepaalt natuurlijk. iedereen heeft zijn prijs. ook een jury.
Klopt, maar dan heb je het over 'illegale' praktijken.
Veel geld investeren in stemmen is niet sportief, maar ook niet illegaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')