Die vriend van jou heeft gelijk, het is Deuner.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:39 schreef Ireyon het volgende:
Goedemorgen,
Daarnet had ik een verhitte discussie over het woord "Döner". Een vriend van mij beweert dat je de ö hetzelfde uitspreekt als bijv. in het woord kneus (Deuner). Maar als ik me niet vergis, en dat doe ik niet, spreek je de ö uit als in bijv. het woord kut (Dunner
).
Dus beste Fokkers, wat denken jullie?
Ja.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:44 schreef Scootmobiel het volgende:
Net als de Duitse ö dus eigenlijk?
Ga wegquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Die vriend van jou heeft gelijk, het is Deuner.
Dit moet ik even quoten voordat je dit gaat edittenquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:46 schreef Quyxz_ het volgende:
Jawel het is deuner met een eu als in deur.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar deur spreek je toch niet echt uit als durr?!quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dit moet ik even quoten voordat je dit gaat editten
--
Ah crap![]()
De eu in Deur is ook een ù. Deur = Durr![]()
Echt? O.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:45 schreef Igen het volgende:
Ja.
Niet zo gek trouwens, want broodje Döner is uitgevonden in Berlijn.
Er moet ergens een reeks lopen "Turken op FOK!", maar kan hem even niet vinden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:52 schreef Quyxz_ het volgende:
Hee zijn er geen Turken op FOK! die dit weten of zijn die allemaal weggepest?
ZarGon was volgens mij de enige en die heeft een ban
Döner is echter wel een Turks woord, het betekent: draaiendquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:56 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Echt? O.
Weer wat geleerd. Als het klopt tenminste...![]()
-edit- Verrèk, je hebt nog gelijk ook...![]()
Hier staat het (in de rechter kolom):
Quote:
'Berlijn is overigens de stad waar het broodje Döner Kebab voor het eerst werd geserveerd, en is daarom een goed voorbeeld van een aparte Turks-Duitse cultuur.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |