Deze avond live gezien in een café in Antwerpen: topshow! Echt héél goed. Uurtje gespeeld met enkel Tijs en Tom Pintens op gitaar (en Roos zelf uiteraard), semi-akoestisch dus. De focus lag uiteraard op het tweede album, Twijfelaar, Iets te Veel Wijn, Nachtauto, Niet Uitmaken, Hersens, Als Je Me Zoekt en Denk Aan Jou werden allemaal gespeeld. Ze coverde André Manuel's Junkie ook nog ("het mooiste Nederlandstalige nummer ooit gemaakt.. bijna"). Nadat ze de ingestudeerde toegift had gedaan, kwam ze nog terug voor een oprechte spontane tweede toegift, Onder Invloed. Wat tevens de enige song van het eerste album is dat gespeeld werd interessant genoeg, en zelfs dat is niet helemaal waar vermits het het arrangement van de nieuwe versie was.
Speaking of, echt knap hoe zowat elk nummer helemaal anders klonk dan op plaat of zelfs dan op eerdere live optredens. Rustige nummers werden funky, funky nummers plots intiem, etc. Verder was haar banter echt weer hilarisch, en was het publiek erg goed, bijzonder enthousiast. Al was er ook wel wat rumoer van de reguliere cafégangers, logisch. Maar vermits er wat mensen waren die met haar typische teksten die de fans ondertussen kunnen dromen moesten lachen, zal ze wel weer wat nieuwe zieltjes voor zich hebben gewonnen. Verder was het een hele intieme gelegenheid, de band leek wel 80% van het publiek te kennen. Onder andere de bassist van dEUS en Wannes Cappelle (van Het Zesde Metaal) waren ook aanwezig.
Ohja: ze speelde ook een nieuw nummer, met als voorlopige titel "kerknummer". Klonk erg mooi, maar het was dus nog work in progress. Nuja, ik heb het gefilmd dus jullie kunnen het zelf beoordelen:
Al met al echt een topavond gehad, de hele band was erg in vorm en er was een supersfeer, en elk nummer klonk geweldig. Nadien nog een tijdje met Roos zelf staan praten, en haar toekomstplannen zijn duidelijk: op dat nieuwe nummer na, voor Bevrijdingsdag dus, komt er dit jaar geen nieuw Roosbeef werk, dat wordt pas iets voor 2014 al gaan ze misschien deze zomer al wat nieuwe nummers schrijven. Wel gaan ze dit jaar nog veel touren, en er is ook nog De Speeldoos. Dat wordt terug een EP en geen album en ook dat gaan ze veel touren in Nederland. Repetities daarvoor beginnen volgende week al.
Ik vroeg haar ook nog waarom ze geen nummers van het eerste album speelde en ze zei dat ze daar wel een beetje klaar mee was, dat het nu al zo lang geleden was dat ze die nummers schreef. Niet onlogisch trouwens, ze was toen echt veel jonger. Dus vooralsnog moeten we niet echt rekenen op veel oude nummers die terugkeren in de setlist, enkel Volle Magen en Boerderij misschien. En ja, de nieuwe versie van Onder Invloed eventueel.
Al met al hebben we best een tijdje staan praten en ze is echt zoo vriendelijk

Al haar vrienden stonden vlakbij maar toch bleef ze met mij praten en gaf ze nooit de indruk verveeld te zijn, echt heel leuk.