abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117137158
De ep is zo goed zeg _O_ nu jij mij niet en onder invloed zijn zo geweldig...ik ben er alleen nog niet uit welke onder invloed ik nou beter vind...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zondag 23 september 2012 @ 10:56:10 #252
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117141645
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 17:45 schreef methodmich het volgende:
Mwah, acts als Gorki, De Mens, Monza / Noordkaap en Flip Kowlier zijn in Nederland toch ook wel redelijk populair? Of is dat slechts in mijn beleving?
Ja, dat kent virtueel niemand. Zelfs Fixkes, dat toch grootst is uitgegeven in Nederland is erg onbekend.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator zondag 23 september 2012 @ 10:59:17 #253
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117141711
quote:
Dit lijkt erg op een liedje van Tanja, overigens. :@
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:46:41 #254
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_117549356
*O* Huu, kaartje voor morgen binnen. *O*
Robert Moog died for our synths
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:36:09 #255
159761 Arn0
Abbey Road
pi_117865506
Enkele weken later en vind de EP nog steeds enorm sterk, past prima in haar discografie _O_ Enkel "Leven van een kunstenaar" weet me niet altijd te raken, maar verder een topper.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_117866588
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:36 schreef Arn0 het volgende:
Enkele weken later en vind de EP nog steeds enorm sterk, past prima in haar discografie _O_ Enkel "Leven van een kunstenaar" weet me niet altijd te raken, maar verder een topper.
Ja die cover vind ik ook weinig..,.en Alleen is een beetje vreemd...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_117903691
Alleen eindigt lekker in de war, met overslaande stem en een vage tekst over een zwanger meisje ofzo. Vind ik niks mis mee.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 6 januari 2013 @ 17:03:36 #258
159761 Arn0
Abbey Road
pi_121230628
Er is een nieuwe Roosbeef track verschenen, zonder enige publiciteit :D
De Narcissen, a song by Roosbeef on Spotify.

Verdere research toont aan dat deze track al heel lang gepland was, voor de release van het tweede album, toen was er een demo versie met amper tekst en kon iedereen een tekst aanvullen, zie dit leuke filmpje (uit 2010). Blijkbaar heeft volgens deze link Hannegijs Jonker de winnende tekst geschreven, maar ik weet niet of dat klopt. Haar inzending is helaas van Youtube verwijderd, maar via Google vond ik deze regels nog terug die in haar inzending stonden " De narcissen komen van ver Alsof het leuker is om hier dood te gaan De narcissen komen van ver Voor wie dan ook Voor wie dan ook Het ruikt nog steeds naar gras en waterijs". Die komen niet voor in het definitieve nummer, vaag! Betekent dit dat Roosbeef voor een andere inzending is gegaan, of zelf het nummer heeft afgemaakt? Uiteindelijk is het dus niet op het album verschenen, maar wel op de compilatieCD 'Mijn Natuur', die deze maand verschijnt.

Iemand meer info?
  woensdag 20 februari 2013 @ 20:58:22 #259
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_123134612
Voor de liefhebbers: track 8 van http://3voor12.vpro.nl/#!(...)ersonische-Boem.html (Roos Rebergen - Duifies, Duifies). :)
pi_123137259
En er komt met Torre Florim weer een cd'tje
  woensdag 20 februari 2013 @ 22:07:25 #261
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:34:43 #262
159761 Arn0
Abbey Road
pi_123243823
"Iedereen van ons heeft wel een tekort: de optelsom daarvan bepaalt onze sound."

_O_ Leuk interview met Roosbeef.
  maandag 18 maart 2013 @ 00:38:36 #263
159761 Arn0
Abbey Road
pi_124191471
Deze avond live gezien in een café in Antwerpen: topshow! Echt héél goed. Uurtje gespeeld met enkel Tijs en Tom Pintens op gitaar (en Roos zelf uiteraard), semi-akoestisch dus. De focus lag uiteraard op het tweede album, Twijfelaar, Iets te Veel Wijn, Nachtauto, Niet Uitmaken, Hersens, Als Je Me Zoekt en Denk Aan Jou werden allemaal gespeeld. Ze coverde André Manuel's Junkie ook nog ("het mooiste Nederlandstalige nummer ooit gemaakt.. bijna"). Nadat ze de ingestudeerde toegift had gedaan, kwam ze nog terug voor een oprechte spontane tweede toegift, Onder Invloed. Wat tevens de enige song van het eerste album is dat gespeeld werd interessant genoeg, en zelfs dat is niet helemaal waar vermits het het arrangement van de nieuwe versie was.

Speaking of, echt knap hoe zowat elk nummer helemaal anders klonk dan op plaat of zelfs dan op eerdere live optredens. Rustige nummers werden funky, funky nummers plots intiem, etc. Verder was haar banter echt weer hilarisch, en was het publiek erg goed, bijzonder enthousiast. Al was er ook wel wat rumoer van de reguliere cafégangers, logisch. Maar vermits er wat mensen waren die met haar typische teksten die de fans ondertussen kunnen dromen moesten lachen, zal ze wel weer wat nieuwe zieltjes voor zich hebben gewonnen. Verder was het een hele intieme gelegenheid, de band leek wel 80% van het publiek te kennen. Onder andere de bassist van dEUS en Wannes Cappelle (van Het Zesde Metaal) waren ook aanwezig.

Ohja: ze speelde ook een nieuw nummer, met als voorlopige titel "kerknummer". Klonk erg mooi, maar het was dus nog work in progress. Nuja, ik heb het gefilmd dus jullie kunnen het zelf beoordelen:

Al met al echt een topavond gehad, de hele band was erg in vorm en er was een supersfeer, en elk nummer klonk geweldig. Nadien nog een tijdje met Roos zelf staan praten, en haar toekomstplannen zijn duidelijk: op dat nieuwe nummer na, voor Bevrijdingsdag dus, komt er dit jaar geen nieuw Roosbeef werk, dat wordt pas iets voor 2014 al gaan ze misschien deze zomer al wat nieuwe nummers schrijven. Wel gaan ze dit jaar nog veel touren, en er is ook nog De Speeldoos. Dat wordt terug een EP en geen album en ook dat gaan ze veel touren in Nederland. Repetities daarvoor beginnen volgende week al.
Ik vroeg haar ook nog waarom ze geen nummers van het eerste album speelde en ze zei dat ze daar wel een beetje klaar mee was, dat het nu al zo lang geleden was dat ze die nummers schreef. Niet onlogisch trouwens, ze was toen echt veel jonger. Dus vooralsnog moeten we niet echt rekenen op veel oude nummers die terugkeren in de setlist, enkel Volle Magen en Boerderij misschien. En ja, de nieuwe versie van Onder Invloed eventueel.

Al met al hebben we best een tijdje staan praten en ze is echt zoo vriendelijk _O_ Al haar vrienden stonden vlakbij maar toch bleef ze met mij praten en gaf ze nooit de indruk verveeld te zijn, echt heel leuk.

pi_124210734
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:38 schreef Arn0 het volgende:
Deze avond live gezien in een café in Antwerpen: topshow! Echt héél goed. Uurtje gespeeld met enkel Tijs en Tom Pintens op gitaar (en Roos zelf uiteraard), semi-akoestisch dus. De focus lag uiteraard op het tweede album, Twijfelaar, Iets te Veel Wijn, Nachtauto, Niet Uitmaken, Hersens, Als Je Me Zoekt en Denk Aan Jou werden allemaal gespeeld. Ze coverde André Manuel's Junkie ook nog ("het mooiste Nederlandstalige nummer ooit gemaakt.. bijna"). Nadat ze de ingestudeerde toegift had gedaan, kwam ze nog terug voor een oprechte spontane tweede toegift, Onder Invloed. Wat tevens de enige song van het eerste album is dat gespeeld werd interessant genoeg, en zelfs dat is niet helemaal waar vermits het het arrangement van de nieuwe versie was.

Speaking of, echt knap hoe zowat elk nummer helemaal anders klonk dan op plaat of zelfs dan op eerdere live optredens. Rustige nummers werden funky, funky nummers plots intiem, etc. Verder was haar banter echt weer hilarisch, en was het publiek erg goed, bijzonder enthousiast. Al was er ook wel wat rumoer van de reguliere cafégangers, logisch. Maar vermits er wat mensen waren die met haar typische teksten die de fans ondertussen kunnen dromen moesten lachen, zal ze wel weer wat nieuwe zieltjes voor zich hebben gewonnen. Verder was het een hele intieme gelegenheid, de band leek wel 80% van het publiek te kennen. Onder andere de bassist van dEUS en Wannes Cappelle (van Het Zesde Metaal) waren ook aanwezig.

Ohja: ze speelde ook een nieuw nummer, met als voorlopige titel "kerknummer". Klonk erg mooi, maar het was dus nog work in progress. Nuja, ik heb het gefilmd dus jullie kunnen het zelf beoordelen:

Al met al echt een topavond gehad, de hele band was erg in vorm en er was een supersfeer, en elk nummer klonk geweldig. Nadien nog een tijdje met Roos zelf staan praten, en haar toekomstplannen zijn duidelijk: op dat nieuwe nummer na, voor Bevrijdingsdag dus, komt er dit jaar geen nieuw Roosbeef werk, dat wordt pas iets voor 2014 al gaan ze misschien deze zomer al wat nieuwe nummers schrijven. Wel gaan ze dit jaar nog veel touren, en er is ook nog De Speeldoos. Dat wordt terug een EP en geen album en ook dat gaan ze veel touren in Nederland. Repetities daarvoor beginnen volgende week al.
Ik vroeg haar ook nog waarom ze geen nummers van het eerste album speelde en ze zei dat ze daar wel een beetje klaar mee was, dat het nu al zo lang geleden was dat ze die nummers schreef. Niet onlogisch trouwens, ze was toen echt veel jonger. Dus vooralsnog moeten we niet echt rekenen op veel oude nummers die terugkeren in de setlist, enkel Volle Magen en Boerderij misschien. En ja, de nieuwe versie van Onder Invloed eventueel.

Al met al hebben we best een tijdje staan praten en ze is echt zoo vriendelijk _O_ Al haar vrienden stonden vlakbij maar toch bleef ze met mij praten en gaf ze nooit de indruk verveeld te zijn, echt heel leuk.

[ afbeelding ]
Vet *O*
Klinkt in lijn met die theater-tour van haar. Alle nummers in een ander jasje, fantastisch _O_
En ze is inderdaad waanzinnig aardig :)
pi_124491023
Voor de fans van Roos.

Plaats vandaag (maandag 25 maart) of morgen (dinsdag 26 maart) hier je vijf favoriete nummers van Roosje: MUZ / Top5 van de dag #35
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:43:18 #266
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_124529564
De 2e speeldoos kan besteld worden op http://www.despeeldoos.net/ en beluisterd worden op:
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Speeldoos.html

:D

Ik heb 'm ge-preordered, ik ga 'm niet streamen en laat me verassen *O*
Robert Moog died for our synths
  Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 16:51:50 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124529882
ik heb hem toch maar besteld ik vind het wel jammer dat ze een 2de maken maar wie weet misschien is hij wel weer net zo goed :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_125986735
Zo interessant, met dodenherdenking en bevrijdingsdag:

1. Utrecht: Roos Rebergen (Roosbeef) met nieuw materiaal, studentenkoor en orkestleden
Stel het je eens voor: 120 gouden keeltjes en orkestleden die Roos Rebergen (Roosbeef) ondersteunen? Na het officiële startsein van premier Mark Rutte, die de vrijheidsvlam aansteekt op het Bevrijdingsfestival Utrecht, treedt Rebergen op met het 120-koppige Utrechts Studentenkoor en Orkest. Inderdaad, Neerlands excentrieke zangeres met een stel uiterst geschoolde musici. Ze brengen een aantal speciaal voor de gelegenheid geschreven liederen ten gehore. Een dag eerder doet Roosbeef hetzelfde in de Domkerk, voor de officiële dodenherdenking. Verder op Bevrijdingsfestival Utrecht o.a.: Fresku, John Coffey en 12van3voor12-acts Mozes And The Firstborn en Mister and Mississippi.
  zondag 5 mei 2013 @ 11:39:18 #270
385280 neohu
goedendag
pi_126085003
Hahaha, ik ken zo'n gozer die daar 'werkt' een beetje. Die weet dan zogenaamd 'allés' van muziek...

[ Bericht 39% gewijzigd door neohu op 05-05-2013 12:05:26 ]
neohu heeft nog geen signature
  zondag 5 mei 2013 @ 21:09:23 #271
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126106274
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:38 schreef Arn0 het volgende:
De uiteindelijke versie:
pi_126107716
Leuk :Y
Ik ben niet gegaan gisteren. Dacht dat het op het Domplein was, was het in de kerk. Sta ik met mijn stinkende tennis-outfit _O-
  zondag 16 juni 2013 @ 02:59:34 #273
159761 Arn0
Abbey Road
pi_127851123
Wat is De Speeldoos live toch ongelofelijk vet :D Echt goede samenwerking.
  maandag 21 oktober 2013 @ 13:10:36 #274
159761 Arn0
Abbey Road
pi_132390404
pi_132390520
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 02:59 schreef Arn0 het volgende:
Wat is De Speeldoos live toch ongelofelijk vet :D Echt goede samenwerking.
_O_
Had hier klaarblijkelijk nog niet over gepost, maar inderdaad. Holy shit dat was vet op ITGWO _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')