En hoe was het in Sneek Arthur?quote:
Sneek viel een beetje tegen, en dat was niet omdat ik geen kaartjes kon krijgen. Ik heb nog wel een filmpje, als dat beschikbaar is voor bedtijd post ik het nog wel evenquote:
Ik van 2 april, vandaag. Wel nieuw dat ik een mailtje kreeg, normaal krijg ik een briefquote:Op zaterdag 9 mei 2009 08:36 schreef dennistd het volgende:
Heb nu pas een mailtje gekregen over mijn GTBV van 1 april, is het normaal dat het zo lang duurt? De vorige was er na twee weken al ofzo
Ik wilde net zeggen: ik woon amper 500 meter van Noord, en dit is niet in de buurt van Noord. Sterker nog: je zit hier al bijna op de lijn Groningen-Leeuwarden.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
Zojuist is een groot woord hoor, want het is bij de overgang Hoendiep en dat ligt halverwege Station Noord en CS in Groningen
Dus dichterbij Zuidhorn als het ware?quote:Op zondag 10 mei 2009 00:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen: ik woon amper 500 meter van Noord, en dit is niet in de buurt van Noord. Sterker nog: je zit hier al bijna op de lijn Groningen-Leeuwarden.
Als het ware, ja. Maar toch nét niet.quote:
Als het rustig is, kan ik de GTW's ook wel horen vanuit mijn studentenkamer als ik het raam open heb. Woon toch vrij ver van Groningen Noord afquote:Op zondag 10 mei 2009 01:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Geen last van voorbijrazende Spurts?
Ik lees berichten over NIMBY's die de Spurts namelijk luidruchtig vinden, maar dat vind ik ook een risico van het vak als je langs een spoorlijn woont.
Ziet er goed uitquote:Op zondag 10 mei 2009 13:02 schreef Dichterbijer het volgende:
ZO! En mijn vakantie is rond
Een dikke week Zuid-engeland met de trein.
7 juli vertrekken we naar Londen per Eurostar.
Na een dag door Londen te hebben gedwaald nemen we de trein naar Minehead.
Startend op London Paddington gaan we naar Taunton waar we een stukje met de bus moeten om in Bishops Lydeard de stoomtrein naar Minehead. (http://www.west-somerset-railway.co.uk/)
Daar blijven we dan twee dagen op te genieten van het mooie stuk natuur aldaar.
Daarna vertrekken we via dezelfde weg terug naar Taunton om daar de trein te pakken richting St Erth, waar we dan overstappen voor de eindbestemming St. Ives.
Daar verblijven we dan een dikke dag zodat we daarna weer terug keren naar Londen, en een dag later de retourtocht maken met de Eurostar.
Heel globaal gaat dat er zo uit zien: hier
Daar gaat ook geld in zitten, machinisten en conducteurs op wacht zetten.quote:Op zondag 10 mei 2009 17:07 schreef dennistd het volgende:
ik denk dat er wel materieel was maar geen personeel
Ik hoor de kermis van de Grote Markt ook als de wind goed staat. En nee: ik heb geen last van de Spurts. Ik hoor ze wel, maar ik heb er geen last van. Ik woon dan ook zo 200 m van het spoor.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als het rustig is, kan ik de GTW's ook wel horen vanuit mijn studentenkamer als ik het raam open heb. Woon toch vrij ver van Groningen Noord af
Mja, soms zijn het net mensen hequote:Op zondag 10 mei 2009 17:39 schreef Mathijz het volgende:
Personeel ging ook niet in op vragen, was eentje die zei, "ik moet nog lunchen"
quote:Beste reiziger,
Het weer was mooi, de treinen reden op tijd, Stavoren was een feest en we zagen overal vrolijke mensen.
Er kunnen altijd dingen beter. En dat wil ik graag van u weten.
*
Wat moeten we zo houden?
*
Wat kan beter?
*
Wat moeten we vooral niet meer doen?
Mailt u me a.u.b. uw suggesties, kritiek en verbeterpunten.
Dat kan naar => publiciteit@fstm.nl
Onder de inzenders verloten we een VIP-arangement voor het volgende stoomweekend.
Groet,
Max Kooijmans
Voorzitter
max.kooijmans@fstm.nl
Wat Ofy2 al zegt dude: Het zijn je eigen buren die hier de oorzaak van zijnquote:Op zondag 10 mei 2009 20:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Wijzigingen in de dienstregeling Hoorn Kersenboogerd - Hoorn
Met ingang van 8 mei rijdt de stoptrein Hoorn Kersenboogerd-Schiphol-Hoofddorp van ’s morgens 06.30 uur (zaterdag en zondag vanaf 07.30 uur) tot ’s avonds 23.30 uur niet meer tussen Hoorn Kersenboogerd en Hoorn.
Tussen Hoorn en Schiphol/Hoofddorp is de trein ongewijzigd.
VIEZE VUILE SMERIGE RATTEN, wat is dit voor godsgelul dan. Halen gewoon die hele trein van kersenboogerd af??? Ik hoorde dat het iets met milieueisen te maken had, omdat die trein daar zo lang stil stond? Wat een gelul. Nu ben ik echt WOEST![]()
![]()
kotsfail staat toch buiten de wet jeweetttttquote:Op zondag 10 mei 2009 20:18 schreef dennistd het volgende:
Er schijnt een milieuvergunning nodig te zijn voor dat kopspoortje, aangezien het officieel gezien wordt als een emplacement. Hoorn zelf heeft die vergunning wel, maar dit spoor valt niet onder station Hoorn. Een aangezien prutsrail vond dat er geen vergunning nodig was, is die ook nooit aangevraagd. Het aanvragen schijnt trouwens iets van 9 maanden te duren, als er niemand protest tegen aantekent....
Oh, dat hebben ze wel gefixt voordat de eerste trein van AnsaldoOisterwijk in gebruik wordt genomen.quote:Op zondag 10 mei 2009 20:18 schreef dennistd het volgende:
Er schijnt een milieuvergunning nodig te zijn voor dat kopspoortje, aangezien het officieel gezien wordt als een emplacement. Hoorn zelf heeft die vergunning wel, maar dit spoor valt niet onder station Hoorn. Een aangezien prutsrail vond dat er geen vergunning nodig was, is die ook nooit aangevraagd. Het aanvragen schijnt trouwens iets van 9 maanden te duren, als er niemand protest tegen aantekent....
Tegen die tijd doen we aan real-time teleportatie. Gratis.quote:Op zondag 10 mei 2009 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Oh, dat hebben ze wel gefixt voordat de eerste trein van AnsaldoOisterwijk in gebruik wordt genomen.
Ik heb me gisteren ontzettend vermaakt met het personeelsteam in de ICEquote:Op zondag 10 mei 2009 22:38 schreef Dichterbijer het volgende:
Dit begint meer een kotstopic te worden over alles en iedereen wat maar met treinen te maken heeft. Waar zijn de positieve dingen?
Gewoon lang wachten.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:38 schreef Dichterbijer het volgende:
Dit begint meer een kotstopic te worden over alles en iedereen wat maar met treinen te maken heeft. Waar zijn de positieve dingen?
quote:Intercity rijdt bovenleiding stuk bij Rotterdam
Uitgegeven: 11 mei 2009 09:16
Laatst gewijzigd: 11 mei 2009 09:16
ROTTERDAM - Tienduizenden treinreizigers tussen Utrecht en Rotterdam hebben maandagmorgen vertraging opgelopen nadat zondagavond een intercity een stuk bovenleiding had kapot gereden. Dat blijkt uit informatie van spoorbeheerder ProRail en NS.
De trein beschadigde de bovenleiding over een afstand van 3 tot 5 kilometer tussen Nieuwerkerk aan den IJssel en Rotterdam-Noord. De oorzaak is nog niet bekend. De bovenleiding is op sommige plaatsen licht beschadigd en elders totaal helemaal weg, aldus ProRail. Vanaf maandagmorgen zeven uur is weer één spoor in gebruik. Het herstelwerk duurt tot aan het begin van de middag. Reizigers krijgen het advies om te rijden, onder meer via Den Haag.
Ach, 5 km bovenleiding heb je sneller aangelegd dan 5 km stukgereden dwarsliggers, spoorkasten en grind dat over auto's gestrooid wordtquote:
Gaaf. NOG meer mensen gedupeerdquote:Op maandag 11 mei 2009 11:54 schreef dennistd het volgende:
DM'90 mag niet los op Zl-Dv rijden dacht ik door het ontbreken van assentellers daar... (gelukkig maar eigenlijk)
Onzinquote:Op maandag 11 mei 2009 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had bij 1 optie D: Je trapt een DM'90 stelletje af van de stopper naar Enschede
(andere opties zijn strijdig met de Wet van Behoud van Maximale Ellende)
NIKS! Daarom was het zo naar dat ik er DRIE KWARTIER van mijn kostbare leven moest doorbrengen.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
wat heb je dan ook in godsnaam in Almere te zoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |