Waar kun je die kopen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Qua (standby) energie-efficiency zou ik 1 zwaardere nemen.
Volt en ampere staat op de trafo die je nu al hebt. Die volt hetzelfde maar hoger ampere.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:43 schreef Martijn_77 het volgende:
Aan welke specs moet die trafo dan gaan voldoen?
Hoeveel V / W / A?
de bellen verbruiken meer dan zn trafo kan leveren iig ;-)quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:09 schreef dahei het volgende:
Je kunt natuurlijk ook nog een batteriepack met daarin een aantal D-cellen. Dit is interessant als er geen lampje in de drukknop zit. Een trafo verbruikt het gehele jaar heel veel stroom terwijl batterijen jaren meegaan (wat verbruikt een bel nu..).
Een andere optie is het plaatsen van een trafo-automaat in je groepenkast (mits deze enigszins recent is). Zoiets als dit:
[ afbeelding ]
Hoe zou je ze dan zetten?quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
mocht je 2 trafo's gaan pakken dan zou ik ze niet kwakkeloos parallel zetten...
Ja, maar we willen de drukker niet vervangen. Maar het zou wel een oplossing kunnen zijn om er een draadloos te maken als ik die op een of andere manier kan koppelen met de andere bel.quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:48 schreef astie het volgende:
wij wilde hetzelfde in ons nieuwe huis. Uiteindelijk maar een draadloze bel gekocht met 2 x stopcontact en 1x op batterij. Dit werkt perfect.
dat zou ik ook wel willen weten. Beneden in de hal gewoon een vaste bel en boven op de zolder een draadloze die in verbinding staat met de bel in de hal. Hoe realiseer je zoiets? Ik hoor het graag.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe zou je ze dan zetten?
[..]
Ja, maar we willen de drukker niet vervangen. Maar het zou wel een oplossing kunnen zijn om er een draadloos te maken als ik die op een of andere manier kan koppelen met de andere bel.
heb je een stappenplan hiervan aangezien ik twee linkerhanden hebquote:Op maandag 1 juni 2009 19:17 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ben voor een zwaardere trafo gegaan en alles werkt nu zonder problemen.
Je moet dan de twee draadjes naar de bel aftappen/splitsen, de wisselstroom die hierop komt te staan als je op het knopje druk moet je gelijkrichten. Deze stroom aanbieden aan een relais. De draadloze drukknop sloop je open en deze laat je schakelen door het relais.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:44 schreef JO3Y het volgende:
[..]
dat zou ik ook wel willen weten. Beneden in de hal gewoon een vaste bel en boven op de zolder een draadloze die in verbinding staat met de bel in de hal. Hoe realiseer je zoiets? Ik hoor het graag.
je bedoelt dus feitelijk dat de twee draadjes naar de bel nu naar het drukknopje van de draadloze bel gaat?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:33 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Je moet dan de twee draadjes naar de bel aftappen/splitsen, de wisselstroom die hierop komt te staan als je op het knopje druk moet je gelijkrichten. Deze stroom aanbieden aan een relais. De draadloze drukknop sloop je open en deze laat je schakelen door het relais.
Je kunt ook gewoon een wisselspanningrelais gebruiken; net iets simpeler.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 04:36 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ja, de twee draadjes naar de bel naar het knopje. Knopje openslopen en aansluiten op het maak-contact, via een relais.
Stroom uit de bel-trafo is wisselstroom, de relais heeft gelijkstroom nodig, vandaar dat gelijkrichten noodzakelijk is.
Bericht is onder voorbehoud, kom net uit de kroeg...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |