Maar ja, het cijfer voor moslims daalt dus hard terwijl het voor de Denen stijgt. Nu lijkt Nederland wel op Denemarken, behalve in twee belangrijke opzichten niet:quote:While women in child-bearing age from non-Western countries had 3.04 children on average in Danish hospitals in 1998, the number fell last year to 1.94 children on average. In comparison, women from ethnic Danish families gave birth to an average 1.91 children in 2008, which is a small baby boom.
Ik heb nog nooit zo veel haatdragende, ongenuanceerde nonsens en angst in 1 OP gezien. Vandaar dat ik vraag of je wel helemaal lekker bent.quote:
yep, ik haat racisten zoals wilders, gek he? Ik ben ook bang voor zijn fascistische opvattingen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:36 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb nog nooit zo veel haatdragende, ongenuanceerde nonsens en angst in 1 OP gezien. Vandaar dat ik vraag of je wel helemaal lekker bent.
Die Deense demografische factoren voor hun moslim bevolking zullen allicht beter voor de integratie zijn. Wat mij 10 jaar geleden opviel aan bv duitse turken, was dat ze allemaal accentloos Duits praatten, itt hier, maar dat kan ook aan mij hebben gelegen. Tot 4, 5, jaar geleden sprak ik niet op regelmatige basis met marokkanen en nog steeds niet met turken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:31 schreef TallMan het volgende:
In Denemarken is procentueel ook gewoon een kleinere moslimbevolking (3-4% tov NL 6-7%) . Waarbij de samenstelling van de moslimgroep in Denemarken gevarieerder is dan die in Nederland waarbij het vooral gaat om gastarbeiders met de opvolgende generatties. In Denemarken is 40% van de Moslims asielzoeker uit verschillende landen.
Met de Deense samenstelling en kleinere groep is er minder draagvlak voor een echte moslim bevolking die zich 'buiten' de Deense bevolking kan houden. Dit leidt tot een betere integratie en met een betere integratie tot een aangepas geboortecijfer.
Dat mag je hopen, maar ik weinig vertrouwen in de beschaving van de gewone Nederlander.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:11 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Die Deense demografische factoren voor hun moslim bevolking zullen allicht beter voor de integratie zijn. Wat mij 10 jaar geleden opviel aan bv duitse turken, was dat ze allemaal accentloos Duits praatten, itt hier, maar dat kan ook aan mij hebben gelegen. Tot 4, 5, jaar geleden sprak ik niet op regelmatige basis met marokkanen en nog steeds niet met turken.
Haatzaaiers als wilders helpen onze samenleving in de vernieling. Hetzelfde is gebeurd in Servie met milosevic. Natuurlijk zal het bij ons niet zo'n vaart lopen, maar het is wel veelzeggend dat hij bereid is om veel autochtonen op te offeren in rassenrellen.
Echt interessant artikel, het is iig goed voor het milieu, lijkt me.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:46 schreef AgLarrr het volgende:
No worries mate... ook hier en in de rest van Europa komt het allemaal wel goed.. klik en lees!
Je vergeet voor het gemak de huwelijks- en volgmigratie. Een Marokkaans kind telt daardoor voor (meer dan) twee. Zo kon in minder dan twee generaties een groep van 65000 gastarbeiders uitgroeien tot een populatie van 700.000 allochtonen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:29 schreef Pool het volgende:
Kortom, die angstbeelden van moslims die ons demografisch overnemen zijn pure nonsens. Ook in Nederland krijgen moslims al veel minder kinderen dan 20 jaar geleden en die trend blijft dalende.
Het CBS denkt daar anders over.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:29 schreef Pool het volgende:
Jullie kunnen de TS nu misschien wel voor gek verklaren en met zijn doorgestreepte woorden vraagt hij daar misschien wel een beetje om, maar zijn punt is voor iedere lezer duidelijk:
-Het is niet typisch islamitisch om veel kinderen te krijgen, want naar gelang de sociaal-economische omstandigheden krijgen ze uiteindelijk gewoon net zoveel kinderen als wij.
Kortom, die angstbeelden van moslims die ons demografisch overnemen zijn pure nonsens. Ook in Nederland krijgen moslims al veel minder kinderen dan 20 jaar geleden en die trend blijft dalende.
quote:Inderdaad is de vruchtbaarheid van met name Marokkaanse en Turkse vrouwen in de afgelopen decennia fors teruggelopen, al is er nog lang geen sprake van een vruchtbaarheidscijfer dat vergelijkbaar is met dat van autochtonen. Een dergelijk laag cijfer wordt ook op de langere termijn niet door het CBS verwacht (Alders, 2005).
Bron: CBS 2006
Of je bent 12, of je bent zo'n opgeschoten AntiFa gassie. Je praat nl. al een topic lang eigenlijk gewoon poep. Een kenmerkend fenomeen voor dat soort geweldadige lieden.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:59 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
yep, ik haat racisten zoals wilders, gek he? Ik ben ook bang voor zijn fascistische opvattingen.
geef aub aan wat ongenuanceerd is.
Toch leuk dat haat voor de erfgenamen van hitler door jou wordt gezien als "niet lekker". Ben JIJ wel helemaal goed bij je hoofd?
En jij vergeet voor het gemak daar cijfers bij te leveren. Alle cijfers in deze, van het CBS wijzen erop dat marokkanen veel minder buiten de deur trouwen. Ze kijken wel beter uit. Het is natuurlijk nogal wat, zeker voor meisjes van hier, die hebben dan een machtspositie over de man. Die meisjes hebben natuurlijk ook door dat zo'n relatie niet evenwichtig is. En voor de jongens van hier, die relatie zal net zo onevenwichtig zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:04 schreef dvr het volgende:
Je vergeet voor het gemak de huwelijks- en volgmigratie. Een Marokkaans kind telt daardoor voor (meer dan) twee. Zo kon in minder dan twee generaties een groep van 65000 gastarbeiders uitgroeien tot een populatie van 700.000 allochtonen.
Geweldadig? Ik heb geen pistolen en of kogel merk als nick, dat ben JIJ.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:55 schreef SpecialK het volgende:
Of je bent 12, of je bent zo'n opgeschoten AntiFa gassie. Je praat nl. al een topic lang eigenlijk gewoon poep. Een kenmerkend fenomeen voor dat soort geweldadige lieden.
Tsja, en andere cijfers laten zien dat het toch echt wel zo is. De geboortecijferdaling is een inschatting. Maar ... de meest recente cijfers laten zien dat het migratiesaldo voor Nederland zelfs NEGATIEF is:quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:19 schreef Picchia het volgende:
Bij Marokkaanse vrouwen gaat de stelling helemaal niet op aangezien zij, hoewel ze minder kinderen krijgen dan de eerste generatie, nog steeds veel meer kinderen uitpoepen dan elke andere bevolkingsgroep. De vruchtbaarheidsdaling onder zowel Turken als Marokkanen lijkt tot een stop te komen. Dit betekent dat deze groepen blijven toenemen in tegenstelling tot het aantal oorspronkelijke Nederlanders.
We dachten 10 jaar geleden dat op wereldschaal de Chinezen het talrijkst zouden zijn maar dat worden toch de Afrikanen ... tenzij zij natuurlijk OOK dalende geboortecijfers zullen laten zien.quote:Bevolking groeit alleen nog dankzij natuurlijke aanwas
De groei van de bevolking in Nederland is de laatste jaren sterk verminderd. In de periode 2000–2003 nam de bevolking gemiddeld per jaar met bijna 100 duizend personen toe, voornamelijk niet-westerse allochtonen. In de afgelopen vier jaar is deze gemiddelde jaarlijkse groei gedaald naar iets meer dan 30 duizend. Deze forse daling wordt met name veroorzaakt door een sterke afname van het migratiesaldo (immigratie minus emigratie) onder niet-westerse allochtonen (figuur 2.3). In de jaren 2004 tot en met 2007 verlieten per saldo zelfs meer niet-westerse allochtonen ons land dan er naar Nederland kwamen.
Bron: CBS 2008
quote:The various demographic changes I have described arrived with remarkable speed. At the turn of this century, the conventional wisdom among demographers was that the population of Europe was in precipitous decline, the Islamic world was in the grip of a population explosion, and Africa’s population faced devastation by HIV/AIDS. Only a handful of scholars questioned the idea that the Chinese would outnumber all other groups for decades or even centuries to come. In fact, however, the latest UN projections suggest that China’s population, now 1.3 billion, will increase slowly through 2030 but may then be reduced to half that number by the end of the century.
Because there are so many assumptions embedded in it, this forecast of the Chinese future could well be wrong. There is one area, however, in which demography relies on hard census data rather than assumptions about the future, and that is in mapping the youth cohort. All of the teenagers who will be alive in 2020 have already been born. So a strong indication of the eventual end of China’s dominance of world population statistics is apparent in the fact that there are now 372 million Indians under the age of 15, but only 270 million Chinese. This gap will grow. India seems very likely to become the world’s most populous country by 2030 or thereabouts, but only if nothing changes—China maintains its one-child policy and India does not launch the kind of crash program of birth control that Prime Minister Indira Gandhi so controversially attempted in the 1970s.
Nee, dat doen ze niet.quote:Op donderdag 7 mei 2009 01:59 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
tsja, en andere cijfers laten zien dat het toch echt wel zo is
Het is een constatering.quote:Waarom de geboortecijferdaling stopt, wordt niet gezegd. Het is een inschatting.
Nee hoor, dat een tijdelijk dipje. Het is alweer omgeslagen. En over de afgelopen negen jaar (tot feb 2009) gezien is het aantal niet westerse allochtonen in Nederland met 28,4% gestegen.quote:De meest recente cijfers laten zien dat het migratiesaldo voor Nederland zelfs NEGATIEF is:
Nou, ik vraag me inderdaad af waarom het geboortecijfer van Chinezen zo sterk is gedaald. Misschien kunnen we van hen ideeën opdoen en toepassen op de Moslim gezinnen in Nederland.quote:We dachten 10 jaar geleden dat op wereldschaal de Chinezen het talrijkst zouden zijn maar dat worden toch de Afrikanen ... tenzij zij natuurlijk OOK dalende geboortecijfers zullen laten zien.
ah de joden gaan ons overnemen en wat aan doen. net als de zwarten in darfur. en de moslims in screbrenica. gevaarlijke propaganda films.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:21 schreef PiRANiA het volgende:
De Islamitische Partij Nederland groter dan de PVV.
Zou je je post iets duidelijker kunnen formuleren?quote:Op donderdag 7 mei 2009 02:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
ah de joden gaan ons overnemen en wat aan doen. net als de zwarten in darfur. en de moslims in screbrenica. gevaarlijke propaganda films.
Welles!quote:
Niet zeer sterk en Denemarken wijst erop dat het zelfs kan afnemen, mits je maar voor integratie openstaat, de witte bevolking dus.quote:Maar dat was niet de essentie van mijn post. Ik had het, net als Pool, over geboortecijfers. Als jij gelijk hebt dan is de ellende juist helemaal compleet. Het aantal neemt zeer sterk toe zonder dat er migratie voor vereist is. Dit is toch precies het doomsscenario waar voor gewaarschuwd wordt?
Nou, ik vraag me inderdaad af waarom het geboortecijfer van Chinezen zo sterk is gedaald. Misschien kunnen we van hen ideeën opdoen en toepassen op de Moslim gezinnen in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |