abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 8 mei 2009 @ 08:05:58 #76
45833 crew  Fogel
pi_68797649
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 02:07 schreef Dawwa het volgende:
Je bent deze nog vergeten:

Mensen die een treinkaartje met korting aanschaffen en dan naast je gaan zitten omdat jij waarschijnlijk een OV hebt, (leeftijd, schooltas etc. baseren ze het op).

Komt de conducteur langs en zegt die kerel gewoon dat hij met je meereist terwijl je hem niet eens kent
Kan je dan niet gewoon zeggen dat dat niet klopt en die vent lekker een boete laten betalen? Of dat hij jou 20% van het treinkaartje in cash geeft, hebben beiden er iets aan
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 8 mei 2009 @ 09:36:49 #77
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_68799455
quote:

Mensen die een treinkaartje met korting aanschaffen en dan naast je gaan zitten omdat jij waarschijnlijk een OV hebt, (leeftijd, schooltas etc. baseren ze het op).

Komt de conducteur langs en zegt die kerel gewoon dat hij met je meereist terwijl je hem niet eens kent
Ik zou dat juist toestaan . Wat maakt dat nou uit? Je kaart wordt er heus niet vies van ofzo. Wél moeten ze het even vragen of het goed is dat ze meereizen..
Vertical black and white stripes worn by referees in many North American sports.
pi_68799632
Er zijn wel eens Marokkanen die vragen of ze op mijn OV mee mogen reizen, vind ik allemaal best ik ken ze toch meestal wel want hier in de buurt zijn er niet zo veel.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 10:01:44 #79
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_68800201
Vanochtend een leuke. Z3bra stapt uit trein op station van bestemming, trein wil verder rijden. Bovenaan de trap komt er zo'n vrouwmens aan (snel)waggelen, met snerpende stem roepend "wacht! wacht! ik moet ook nog mee!". De trein reed alsnog weg (de conducteur had haar niet kunnen horen omdat hij zich vooraan de trein bevond en de trappen halverwege zijn, gericht naar de achterzijde). Daarop begon ze luidruchtig te klagen tegen iedereen die het maar wilde horen dat het schandalig was dat die trein niet even wachtte, en dat ze per sé deze trein MOESST hebben en de NS zou hier nog van horen...

Waarop z3bra fijntjes opmerkte dat mevrouw ook eerder van huis had kunnen gaan als ze deze trein zonodig moest hebben...
Vertical black and white stripes worn by referees in many North American sports.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 10:04:00 #80
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_68800271
En vanochtend op Rotterdam Alexander, een erg vervelend heerschap (hoewel de term zielig mannetje de lading beter dekt) die uit de trein was gevist door het team van controleurs en die bleef maar protesteren, zeuren en onbeschoft gedrag vertonen.. Uiteindelijk droop hij af naar halverwege het perron, dacht men, toen kwam hij echter op slinkse wijze teruggeslopen om vanachter een pilaar foto's te gaan maken van het controleteam. Die grepen daarop gelijk in en verboden meneer om foto's te maken van hen.

De meneer in kwestie vond dat echter zijn goed recht. Omdat mijn trein er op dat moment aankwam heb ik de rest van de vermakelijke gebeurtenissen niet meegekregen, helaas.
pi_68801889
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 10:01 schreef z3bra het volgende:
Waarop z3bra fijntjes opmerkte dat mevrouw ook eerder van huis had kunnen gaan als ze deze trein zonodig moest hebben...

Wellicht had haar bus vertraging opgelopen?
Maar je hebt wel een punt. Als ze perse die trein MOEST hebben om ergens op tijd te zijn en het is dan zo belangrijk, pak dan de trein van een half uur eerder, ofzo.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:12:35 #82
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68811096
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 09:52 schreef Scootmobiel het volgende:

(Blijkbaar ben ik trouwens niet de enige die dat verschijnsel weleens opgevallen is, want Herman Finkers zei daarover ooit eens: 'Ja, dat komt doordat die eilanden zo'n eind uit elkaar liggen hè!' )
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:27:05 #83
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68811572
Even wat leuke posts aan de OP toegevoegd.

Ik was er nog een vergeten. Het type dat altijd en overal en blaffende hond meeneemt, want mijn hond nak niet alleen zijn.

Oh was er maar een huisdier dat net zo leuk was als een hond, maar die je wel rustig alleen kon laten. Ik zou er meteen 1 aanschaffen...
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:29:13 #84
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68811651
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 10:01 schreef z3bra het volgende:
Vanochtend een leuke. Z3bra stapt uit trein op station van bestemming, trein wil verder rijden. Bovenaan de trap komt er zo'n vrouwmens aan (snel)waggelen, met snerpende stem roepend "wacht! wacht! ik moet ook nog mee!". De trein reed alsnog weg (de conducteur had haar niet kunnen horen omdat hij zich vooraan de trein bevond en de trappen halverwege zijn, gericht naar de achterzijde). Daarop begon ze luidruchtig te klagen tegen iedereen die het maar wilde horen dat het schandalig was dat die trein niet even wachtte, en dat ze per sé deze trein MOESST hebben en de NS zou hier nog van horen...

Als je pech hebt blijft die type 3 kwartier lang tegen je zeuren. Ik heb wel eens gezien hoe dit een arme medepassagier overkwam.
pi_68811981
Ik mis het lief slapend meisje in de trein.
pi_68812234
Schuchtere mensen die niet durven te vragen of ze naast je mogen zitten zijn altijd wel grappig om te zien: eerst de hele trein doorlopen en dan zie je ze vijf minuten later weer langslopen, ditmaal de andere kant op. En dat terwijl er vrije plaatsen in overvloed zijn.
Cool story, Hansel.
pi_68812983
Geen ervaring met de trein (heb het een aantal jaar geleden geprobeerd maar ben binnen 1 maand van school gegaan omdat ik een hekel had aan de treinreis ), maar in de tram kom je ook wel veel figuren tegen waar je soms wel gek van kan worden.

Ten eerste heb je de mensen die expres aan het gangpad gaan zitten in plaats van bij het raam, en op de stoel bij het raam hun tas neerleggen. Zijn ze mensenschuw ofzo? Bang voor degene die naast hun komt zitten? Vervolgens vult de hele tram zich en als naast die persoon nog het enige plekje over is, en iemand vraagt of hij er mag gaan zitten, geeft diegene altijd een luide zucht of boze blik. Wat een mongolen. Pak dan lekker de fiets of de auto als je bang bent voor mensen die je naast je zitten.

Of mensen die 2 aan 2 zitten, en als er een losstaand stoeltje vrijkomt snel naar opstaan en er naartoe rennen om er te gaan zitten. Dan kunnen ze lekker alleen en afgezonderd zitten terwijl ze naar hun MP3-speler luisteren.

Dan zijn er nog de mensen die altijd 6 haltes wachten tot aan de zonegrens, en dan pas beginnen met het stempelen van de strippenkaart. Heel de tijd hoor je helemaal geen stempelapparaat. Opeens klinkt er door de tram: 'De volgende halte is (haltenaam). Zonegrens'.. CHING CHING CHING CHING CHING!! Opeens gaat iedereen stempelen.

Of de mensen die zwartrijden en als de conducteur instapt snel naar de trambestuurder rennen om een kaartje te kopen. Die trapt daar niet in natuurlijk en vervolgens moet hij een boete betalen van 25 euro cash, of zijn legitimatie geven en een boete van 37,50 thuisgestuurd krijgen. En vaak doen ze net alsof ze stom zijn en geen Nederland kunnen (gek genoeg zijn het ook altijd buitenlanders), en geven geen geld en al helemaal niet hun ID kaart. Als de conducteur vervolgens het woord politiebureau uitspreekt, kunnen ze opeens vloeiend Nederlands en komt er 25 euro uit de broekzak vliegen.

En dan vergeet ik ook nog de mensen die zo hard schreeuwen door hun telefoon waarbij het lijkt alsof ze eigenlijk helemaal geen telefoon hebben en al schreeuwend probeert te communiceren. Ook gek genoeg altijd in een taal die mij niet bekend voorkomt. Maar deze klacht is denk ik al vaker genoemd in het topic OELEBOELE.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:11:37 #88
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_68813201
Je hebt ook hele lieve mensen in de trein.
14 jarige meisjes die vinden dat de hele coupe kennis moet maken met de nieuwste hit van 50cent. Gelukkig heb ze dan een telefoon met van die prachtige speakertjes, anders had ik hem moeten missen
of niet natuurlijk
pi_68813318
Herkenbare types

Ik zat laatst bij een stel paupers die voor het eerst met de trein naar Schiphol gingen, en de kandidaten van Hollands Got Talent gingen bespreken
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:43:18 #90
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_68814353
Goed topic!
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:48:34 #91
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_68814561
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:46 schreef wikwakka2 het volgende:
Schuchtere mensen die niet durven te vragen of ze naast je mogen zitten zijn altijd wel grappig om te zien: eerst de hele trein doorlopen en dan zie je ze vijf minuten later weer langslopen, ditmaal de andere kant op. En dat terwijl er vrije plaatsen in overvloed zijn.
Inderdaad wat een onzin Gewoon neerploffen, niemands naam staat erop
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:55:56 #92
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68814832
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:48 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Inderdaad wat een onzin Gewoon neerploffen, niemands naam staat erop
Don ze niet ze gaan klagen bij Sire over die asociale mensen die hun tas op de stoel zetten.
pi_68816053
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:55 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Don ze niet ze gaan klagen bij Sire over die asociale mensen die hun tas op de stoel zetten.
En dan durven ze niet te vragen of ze er even mogen zitten, maar werpen ze je een boze blik toe.
Cool story, Hansel.
pi_68816284
1. stoer volk dat express de stilteruimte opzoekt, binnen een minuut de stilte langdurig verbreekt en stoer rondkijkt of iemand hem/haar wel even de waarheid wil vertellen. Ik haat ze
2. extreem mooie meisjes/vrouwen die hele domme boeken lezen... dan is het contrast zo groot
3. mensen die boeken lezen die niet onder het niveau van Tolstoj vallen: we get it, you're smart. Of zoals nico dijkshoorn een gedichtje schreef over een dichter: soms bleef hij midden op straat staan en deed hij net alsof hem iets moois binnenviel. Gelukkig zijn die mensen nooit verder dan pagina 5 of houden ze het boek ondersteboven.
4. oudere provinciale blanken die het allochtonenprobleem van de randstad bespreken. MIJN GOD DIE DENKBEELDEN
5. kluivende setjes niet zelden van het type sjonnie en anita
6. mensen die denken MIJ in vertrouwen te moeten nemen bij een klacht over een andere passagier (/willekeurig levensdrama) ik heb toch een mp3speler in mijn oren? het is niet dat ik uberhaupt muziek opheb, ik wil gewoon alleen gelaten worden. Daarvoor is dat ding
7. mensen die huisdieren meenemen zoals die piepende honden die over de vloer van de bus glijden (hoewel dit soms genieten is)
8. mensen die boos op de conducteur zijn omdat de trein 5 min is vertraagd. had je iets anders verwacht?
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 17:45:32 #95
48120 nicoco
Drie keer links is ook rechts.
pi_68816455
Bij mij zit er altijd zo'n kerel in de trein die:

- Echt altijd een te korte broek aan heeft. Echt, elke dag!
- Op het allerallerlaatste moment op staat als hij zijn eindstation heeft bereikt.
- Dan nog steeds als eerste bij de deur wil staan en als dat niet lukt gaat ie 1 cm achter jou staan.
- Vervolgens naar huis fietst met de versnelling in zijn hoogste stand en 1 hand op de rug.
- En of hij nou in of uitstapt.. altijd die knop om de deur te openen tíg keer indrukken als de eerstedebeste zenuwpees.

pi_68816514
-Mensen die in het 'kleiner' OV (tram, metro, bus) het nodig vinden om naast je te komen zitten op een bankje die plaats biedt aan 1,5 persoon, terwijl ik die ruimte met mijn 1,93 hard nodig heb om me diagonaal er in te manouvreren.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 17:47:27 #97
154880 Bolter
Awesomeness
pi_68816520
quote:

Heb dat ook al meerdere keren gehad dat zo'n neger vraagt of ie met je mee mag reizen. Oprotten, koop je maar een normaal kaartje. Kreeg een keer naar m'n hoofd "dat ik 't zo makkelijk had en hij heeeel zwaar". Je woont in NL, wees blij teringlijer.

Oh, en mensen die tegenover je komen zitten in zo'n vierpersoons-unit terwijl de overige 2 plekken nog vrij zijn.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  vrijdag 8 mei 2009 @ 17:58:22 #98
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_68816899
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:40 schreef steeg het volgende:
ik heb toch een mp3speler in mijn oren? het is niet dat ik uberhaupt muziek opheb, ik wil gewoon alleen gelaten worden. Daarvoor is dat ding
Komt me bekend voor, van die lui die een gesprekje willen beginnen. Ik wijs dan altijd op m'n oren van zie je niet dat ik oordopjes in heb. Alsof de gemiddelde treinreiziger boeiend genoeg is om m'n oordopjes voor uit te doen

Helaas reis ik niet zoveel met de trein want het is wel een geschikte plek om mooie vrouwen te spotten
  vrijdag 8 mei 2009 @ 17:58:44 #99
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_68816906
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:47 schreef Bolter het volgende:

[..]

Heb dat ook al meerdere keren gehad dat zo'n neger vraagt of ie met je mee mag reizen. Oprotten, koop je maar een normaal kaartje. Kreeg een keer naar m'n hoofd "dat ik 't zo makkelijk had en hij heeeel zwaar". Je woont in NL, wees blij teringlijer.

Oh, en mensen die tegenover je komen zitten in zo'n vierpersoons-unit terwijl de overige 2 plekken nog vrij zijn.
Autist, wat voor moeite is het nou om "ja" te zeggen .
  vrijdag 8 mei 2009 @ 17:59:39 #100
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68816939
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:40 schreef steeg het volgende:
1. stoer volk dat express de stilteruimte opzoekt, binnen een minuut de stilte langdurig verbreekt en stoer rondkijkt of iemand hem/haar wel even de waarheid wil vertellen. Ik haat ze
2. extreem mooie meisjes/vrouwen die hele domme boeken lezen... dan is het contrast zo groot
3. mensen die boeken lezen die niet onder het niveau van Tolstoj vallen: we get it, you're smart.ht?
Even in de OP gezet,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')