Er komen meer soorten vervelende types in het OV voor, dan stekende insekten in het Amazonegebied.
En daarom zijn al deze unieke variëteiten best een eigen topic waardig.
Een voorlopige opsomming:
1 Van top tot teen in merkkleding gestoken neger die opstapt bij het asielzoekerscentrum en vervolgens op luide toon zijn maten gaat bellen. OELE BOELLE BOE OLOE!
2 Kudtkinderen die de hele wagon door rennen want ' op die leeftijd kan een kind nog niet stil zitten.' En dan zijn ze 7 of 8.
2 Pabodoosjes die allebei ' een stage' doen en elkaar op luide toon daarover ondervragen . De teloorgang van het onderwijs is voor de volle 100% aan deze types te wijten want met het IQ van een visstick bieden ze nou niet bepaald het intellectuele klimaat wat 'de kindjes' nodig hebben..
1 Dames club die een High Tea wandeling op kasteel de Haar gaat doen (of iets in die geest). Probeert een gesprekje aan te gaan met de conducteur.. ziet u wij gaan anders nooit in de trein, t is een heel avontuur hoor, zo zonder onze mannen.' En dan gaan de andere lachen om die opmerking , jaja wat leuk en gezellig zijn wij hoor..
1 Oude man die ondanks 5 verschillende bordjes die aangeven dat dit de trein naar Roosendaal is, nog steeds durft te vragen ' is dit de trein naar Roosendaal' ?
1 Schizo die helemaal geen telefoon nodig heeft om te bellen.
1Tokkie die hele verhalen gaat houden over verkrachtende stiefvaders, incompetente hulpverleners, verslaving en klootzakken van mannen. En haar hond. " ik zeg je. Als je de mensen leert kennen, ga je van de dieren houden'
5 Gerko's en en ander boeren die niet bang hoeven zijn dat ze hersencellen vernietigen met hun maniakale Grolsch verslaving.
4 Provincialen die op ontdekkingsreis zijn naar de Randstad en zich hardop afvragen of je een ruimtepak nodig hebt voor de Randstad.
1 Vadsig wijf dat ' van water al dik' wordt. Water dat in een puntzak met mayo erop komt zeker. Nooit geweten dat water een wagon zo naar frituur kan laten ruiken.
10 OV paupers die vanwege werk of studie vaker met het OV reizen. Zich daarom verheven voelen boven de rest, en topics over het OV openen op een of ander Internet forum
Waarnemingen gedaan door andere veldonderzoekers:
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:10 schreef zagevent het volgende:Je vergeet bejaard volk dat gratis met de trein/bus mag reizen de hele dag door. Dan met alle geweld op het gemak in de ochtend én avondspits het OV nemen omdat ze met alle geweld om een uur of zes een of andere stompzinnige soap willen volgen.
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:17 schreef RemcoDelft het volgende:-Bejaarde stinkerds met zo'n coupe-vullend "luchtje", een mix van kukident en urine
-Conducteurs die het nodig vinden om op stoptreinen elke 3 minuten 2 minuten te gaan omroepen hoe spannend hun leven wel niet is
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 23:09 schreef Monolith het volgende:Ik mis het stelletje dat het om de een of andere reden nodig vindt tegen elkaar te praten als een stel kleuters met het syndroom van Down.
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 08:59 schreef tulpie123 het volgende:Je vergeet de zakenmannen strak in het pak, laptop op schoot en vijftig paperassen verdeeld op vier stoelen terwijl hij luid mobiel bellend een vergadering aan het volgen is
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 09:52 schreef Scootmobiel het volgende:Tof topic, herkenbaar.
En dan heb je soms ook nog van die vreselijk luidruchtige Surinaamse of Antilliaanse roddeltantes in het OV, die allemaal dicht op een kluitje zitten, maar al pratend en lachend een geluidsvolume produceren alsof ze zich over een afstand van tientallen meters verstaanbaar moeten maken.
(Blijkbaar ben ik trouwens niet de enige die dat verschijnsel weleens opgevallen is, want Herman Finkers zei daarover ooit eens: 'Ja, dat komt doordat die
eilanden zo'n eind uit elkaar liggen hè!'

)
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:38 schreef Igen het volgende:Maar goed, altijd nog beter dan een vetgemest, opgedirkt autochtoon meisje dat tóch met een Marokkaans accent praat, en dan door haar mobiel de hele trein bij elkaar schreeuwt.
ALS ZIJ NOU GEWOON IN ROFFA GAAT WERKEN, DAN HEB ZE DIE HUIS IN AMERSFOORT OOK NIET MEER NODIG EN DAN VERDIEN SE AL GAUW 200 EURO MEER, EN 200 EURO MINDER REISKOSTEN EN 300 EURO HUUR MINDER ALS SE DIE HUIS IN AMERSFOORT OPSEG!
...
JA MAAR IK WOON NU DUS IN DAMSCO GEWOON BIJ DE RINGWEG DE EERSTE AFSLAG VOOR ALMERE, S114 WEET JE!!!
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:50 schreef z3bra het volgende:Prachtig topique... Ik mis de 'onopgevouwen-vouwfiets-torsende-gangblokkerende-wereldverbeteraars'.
quote:
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:28 schreef Terecht het volgende:Goed topic.

Wat te denken van die stiltecoupe jankerds:
"Ssssst, dit is een stiltecoupe jongens. Ik heb vandaag een hele zware dag gehad, en ik eis mijn rust! Als je zo nodig wil praten ga je maar ergens anders zitten."
En dat dus tijdens het spitsuur

.
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:16 schreef Igen het volgende:Nog twee toevoegingen:
1. Twee lelijke nerds van een jaar of 35 die tegenover elkaar gaan zitten en dan met elkaar gaan zitten SMS'en (af en toe vergezeld met een
"Ja?") en verschillende ringtones voor verschillende telefoonnummers instellen (BLIEP BLIEP
"dat is mijn ringtoon voor Mieke")

2. De allochtone conducteur:
Dit trein gaat verder naar Dauvendrecht, Amsterdam Zout en aindbestemming Schiephol!
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:32 schreef z3bra het volgende:Nog zo'n type; Jan-Boudewijn of Beau genaamde studenten die lid zijn van het Corps en in de trein gaan zitten brallen met een mud aardappels in hun mik.
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:06 schreef FutureWorld het volgende:Bovenstaand zo ongeveer alle redenen waarom ik nooit meer per OV reis.. wat een drama, altijd.
Of wat te denken van de moeder die haar 3 kinderen (incl. kinderwagen van 2x2 meter) meeneemt "op een dagje uit". Ligt het ene kind niet te huilen in die kinderwagen, dan rennen de andere 2 wel 17 keer op en neer, waarna moeder met haar schrale stem weer voor de 18e keer roept dat ze daarmee moeten stoppen. Want anders "gaat het dagje uit echt niet meer door, hoor!!"
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:57 schreef WefDiNaini het volgende:Nog een bekend OV-type: Een wat oudere morsige man, niet geschoren, die stilletjes naar buiten zit te kijken.. zo eentje waarvan je denkt "daar is wat mee"... zo'n Karst T. - figuur..
Hou ik altijd goed in de gaten....
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:17 schreef fs180 het volgende:- Onzekere vrouwen die nooit met de trein gaa, met een gemiddelde leeftijd van 32 die onzeker door de treinstellen lopen, vlug rondkijkend op zoek naar een plekje waar niemand naast hun zit, want dan moeten ze vragen of de tas op de grond mag, en dat is griezelig want mensen in het ov zijn gevaarlijk
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 02:07 schreef Dawwa het volgende:Je bent deze nog vergeten:
Mensen die een treinkaartje met korting aanschaffen en dan naast je gaan zitten omdat jij waarschijnlijk een OV hebt, (leeftijd, schooltas etc. baseren ze het op).
Komt de conducteur langs en zegt die kerel gewoon dat hij met je meereist terwijl je hem niet eens kent
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:40 schreef steeg het volgende:1. stoer volk dat express de stilteruimte opzoekt, binnen een minuut de stilte langdurig verbreekt en stoer rondkijkt of iemand hem/haar wel even de waarheid wil vertellen. Ik haat ze
2. extreem mooie meisjes/vrouwen die hele domme boeken lezen... dan is het contrast zo groot
3. mensen die boeken lezen die niet onder het niveau van Tolstoj vallen: we get it, you're smart.ht?
Samenvatting Klacht: vervelende types in het OV
[ Bericht 1% gewijzigd door Rubber_Johnny op 08-05-2009 18:00:03 ]