abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 17:41:15 #1
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68737987
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Draagdoeken deel 45

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:42:23 #2
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_68738026
Oe, ik ga m'n Wiki lijstje aanpassen
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 17:43:38 #3
141844 Macka66
pi_68738068
Ik gooide de vorige dicht met:
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 17:09 schreef Jojogirl het volgende:
Davinia:
[ afbeelding ]
Vooral de tekst erbij ("Cupboard one") intrigeert me: heeft ze zo nog een hele kast vol?
Met lege Didymos dozen waarschijnlijk
En ze heeft nog wat mei-tais en ringslings en ssc's die toch ook ergens opgeborgen moeten zijn.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:48:08 #4
108648 cattie
lieve moeder
pi_68738245
Wat een gigantische stash zeg! Ik zou wel een tijdje in de Didymosmuseum willen ronddwalen. Maar wat ik me dan afvraag, ze moet een heleboel doeken voor de heb hebben, want ze kan ze nooit allemaal dragen! En dat vind ik toch wel een beetje zonde.
pi_68738579
Er heeft al iemand een optie op maar ik peil hier toch ook maar even of er nog iemand interesse heeft:

Girasol mr. X 4.6 mag weg voor 65 euro.

Het is even slikken want het is de doek waar Avalon de eerste weken in gewoond heeft maar eigenlijk doe ik niet zo veel met een girasol en al helemaal niet met een blauwe.
Dus in het kader van "het zijn maar bezittingen, de herinnering blijft" mag hij toch wel om hopelijk plaats te maken voor een groene linnen indio.
Er is dus al een optie op maar als ik daar morgen niets van heb gehoord dan is hij weer vrij voor verkoop.

† In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 18:12:56 #6
141844 Macka66
pi_68739172
Je weet niet hoe Stephmaus met de enorme kast aan zoveel doeken komt, en daar laat ze zich ook niet over uit. Misschien is het haar werk wel (hoofd kwaliteitscontrole bij Didymos ofzo).
Het hebben van zoveel doeken verandert denk ik wel hoe je tegen doeken aan kijkt.
Ik heb inmiddels ook wat leuke en mooie doeken liggen die ik zelden gebruik. Millefiori Stein 6 bijvoorbeeld, prachtige doek die ik zo voor een leuke duit zou kunnen verkopen. Schande dat zo'n doek niet veel gebruikt wordt! Maar ik wil 'm graag bewonderen en kunnen vastpakken en incidenteel gebruiken, dus hij blijft. Daar dacht ik anders over toen m'n stapeltje nog klein was, ik kon me toen geen doek veroorloven die ik niet veel gebruikte.
M'n teller staat nu dacht ik op 25. Maar af en toe heb ik wel het verlangen om alle werkdraagdoeken weg te kunnen doen en een uitgebalanceerde stapel over te houden...
  woensdag 6 mei 2009 @ 19:33:49 #7
108648 cattie
lieve moeder
pi_68742552
Dat zou wel een droombaan zijn!
Primula is onderweg!
pi_68742996
Ow Owlet Zo mooi!
Weet je het heel zeker?

Cattie: jeej!
pi_68743598
Mooi Owlet.

Wow die kast vol doeken... die kan je toch haast onmogelijk allemaal gebruiken...
Als ze voor de heb zijn dan heeft ze vast ergens een geldboompje in de tuin, maar kan natuurlijk ook met haar werk te maken hebben... Ik zal het eens aan lief laten zien, misschien doet hij dan niet zo suf als ik zeg dat ik er nog een doek bij wil . Die er toch wel komen gaat, daar niet van... hahaha.
Fake it till you make it...
pi_68745016
Wat een snoepie is Avalon zo slapend bij mama!

En ik snap wat je bedoelt Macka, ik heb ook de mazzel dat ik van mijn liefhebberij mijn werk heb kunnen maken waardoor ik nu een atelier vol lappen en fournituren heb. Is vergelijkbaar met jouw doekenstapel denk ik.

En de Millefiori Stein Eerlijk gezegd de doek die mijn hart gestolen heeft, maar ik geloof meteen dat daar heel moeilijk aan te komen is. Als ik een keer de kans krijg kom ik hem graag bewonderen!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:47:43 #11
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68745767
Jeumig, als je die kast ziet, dan is het hier nog heel erg bescheiden

Ff in de herhaling:
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 17:06 schreef DaviniaHR het volgende:

heb vandaag weer heupknoop geprobeerd met zara curry (die kon daarna nog 2x helemaal rond, zoveel stof had ik over).
geen overweldigend succes. bijhet aanspannen ging de knoop alleenmaar omlaag ipv de juiste rail omlaag ging... dus had ik eerst de knoop prachtig hoog zoals uitlgelegd door macka, had ik uiteindelijk een loszittende, lage knoop...

zucht...
Tips, iemand?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_68746982
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:44 schreef Reinhilde het volgende:
Ow Owlet Zo mooi!
Weet je het heel zeker?

Als ik de foto's zie dan wil ik hem houden. Maar da's alleen omdat ik me Avalon nog zo goed kan herinneren als klein hummeltje letterlijk de hele dag in de doek. Maar dat zijn herinneringen, de doek is gewoon maar stof en ik probeer zo veel mogelijk emo-clutter te vermijden omdat ik er in de praktijk dan nooit meer iets mee doe

Ik pak hem nooit omdat de kleur niet echt bij me past én omdat ik hem niet prettig vind knopen én omdat ik het benauwd krijg van dat zachte van een girasol. Vraag me niet hoe dat laatste kan, maar ik vind het echt niet zo lekker aanvoelen

De kans dat er hier nog een pasgeborene die baat komt is erg klein (helaas ) dus ik vind dat hij mag gaan. kan je zien dat ik mezelf probeer over te halen?

Er zijn doeken die ik liever heb, zoals een groene linnen doek
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:33 schreef cattie het volgende:
Dat zou wel een droombaan zijn!
Primula is onderweg!
yay!!
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:47 schreef DaviniaHR het volgende:

Ff in de herhaling:
[..]

Tips, iemand?
Pfoe, ik zou zo een twee drie niet iets op kunnen lepelen behalve uitproberen wat voor jullie het beste werkt
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:23:06 #13
1762 YPPY
Yppiaans
pi_68747622
Geen idee Davina.

Wat een stapels doeken. En wat ligt het allemaal netjes in de kast.

Ach owlet, is er niet een heel heel heel klein kansje dan dat er een klein uiltje komt? Dat je zeg maar een extra doek moet hebben voor het geval dat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 21:32:52 #14
141844 Macka66
pi_68748054
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Jeumig, als je die kast ziet, dan is het hier nog heel erg bescheiden

Ff in de herhaling:
---
Op woensdag 6 mei 2009 17:06 schreef DaviniaHR het volgende:

heb vandaag weer heupknoop geprobeerd met zara curry (die kon daarna nog 2x helemaal rond, zoveel stof had ik over).
geen overweldigend succes. bij het aanspannen ging de knoop alleenmaar omlaag ipv de juiste rail omlaag ging... dus had ik eerst de knoop prachtig hoog zoals uitlgelegd door macka, had ik uiteindelijk een loszittende, lage knoop...

zucht...
---

Tips, iemand?
Tip 1a: neem een betere maat doek voor deze knoop.
Tip 1 b: neem een betere knoop voor deze maat doek.
Tip 2: was je Zara! Ik kon met m'n nieuwe Zara Red eerst niet overweg. Na een wasbeurt ging het echt heel erg veel beter. Zara glist als ze nieuw uit de zak komt.
Tip 3: vergewis je er van dat je echt aan de juiste rail trekt. En breng eerst de overtollige stof naar de knoop alvorens aan de rail te trekken.
Tip 4: doe eens gek en probeer het met de knoop op z'n kop. Dus doek af en weer omdoen met de staarten die van boven uit de knoop komen, ipv onder uit de knoop hangen.
pi_68748536
Ow Owlet
Ik stel me altijd voor bij jou dat er nog 2 kindjes komen. Ik weet ook niet waarom.

Nou ja, mocht er toch nog een babietje komen, is het ook wel leuk om daar een nieuwe doek voor uit te zoeken, toch?
pi_68749020
Nou, precies. Ik kan me nog wel tien doeken indenken die ook knuffelzacht zijn voor een nieuwe baby en die beter bij ons passen qua kleur.

Het is gelukkig ook niet zo definitief hoor, maar waar een tweede echt een wens was omdat we meer dan één kind wilden zal een derde (en vierde, vijfde, zesde ) echt een toetje worden. Alleen als we groter wonen, een groter inkomen hebben, etc. etc.

En dan ga ik gewoon weer helemaal los qua minibabydoeken
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:03:00 #17
108648 cattie
lieve moeder
pi_68749628
Goed zo Owlet, that's the spirit! Elke baby zijn eigen doek.
Sterkte met afscheid nemen van mr. X!
pi_68750506
Wat Cattie zegt

Ik vraag me af wanneer mn fluffymail komt! Simon komt pas dinsdag op z'n aller-allervroegst, want die vertrekt maandag uit Frankrijk.
Maar Zara, die is maandag ook meteen verzonden, hoe lang zou dat duren?
pi_68750912
ach Owlet, kan me heel goed voorstellen dat het verdrietig is afscheid te nemen van zo'n bijzondere doek. Maar ik begrijp heel goed je argument over emo clutter, en het is ook een heel mooi idee dat iets weer terecht komt bij iemand die er net zoveel plezier van heeft...
En volgens mij is dat bij draagdoeken heel snel het geval
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:40:11 #20
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68751953
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:32 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Tip 1a: neem een betere maat doek voor deze knoop.
Tip 1 b: neem een betere knoop voor deze maat doek.
Tip 2: was je Zara! Ik kon met m'n nieuwe Zara Red eerst niet overweg. Na een wasbeurt ging het echt heel erg veel beter. Zara glist als ze nieuw uit de zak komt.
Tip 3: vergewis je er van dat je echt aan de juiste rail trekt. En breng eerst de overtollige stof naar de knoop alvorens aan de rail te trekken.
Tip 4: doe eens gek en probeer het met de knoop op z'n kop. Dus doek af en weer omdoen met de staarten die van boven uit de knoop komen, ipv onder uit de knoop hangen.
1. Ik ga een tobi mt 3,2m bestellen, maar ik wilde vast oefenen Is ook zo stom om ee doek te kopen waar je dan niets mee kunt om dat die heuprworp niet lukt...
2. Hij is al gewassen!
3. dat klopte wel, alleen de knoop zelf ging ook omlaag...
4. gaan we morgen proberen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_68753046
Ik ben nog geen vriendjes met mn shorty.
Ik sta langer en vaker aan dat ding te prutsen, dan dat het me tijd zou kosten om een goede ruck te knopen..
Morgen nog een keer!
  woensdag 6 mei 2009 @ 23:23:37 #22
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68754406
Ik ga nog een shortie bestellen. 1 Doek in 2.7 is gewoon te weinig
Wat zal ik doen..linnen of zijde?
Saartje
pi_68760290
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 23:23 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga nog een shortie bestellen. 1 Doek in 2.7 is gewoon te weinig
Wat zal ik doen..linnen of zijde?
Ligt eraan wélke linnen. De LE's van de nieuwse release lijken mij aan de dikke kant voor een schuifknoop.
Hardloper.
IG @webkim
pi_68761148
Davinia, ik vind ook dat een schuifknoop steeds beter gaat als de doek wat ruwer wordt door gebruik. En een schuifknoop is dan wel weer perfect om wat wrijving te creëren zodat de doek snel minder glad wordt.
Gewoon stug volhouden dus
pi_68761173
Maneki, voor iemand die zo gek is op dunne doeken en die de schuifknoop van Eva al aan de dikke kant vond (toch?) zou ik zeggen: blijf weg bij linnen voor een shorty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')