Ik ben niet knap. Melissa is knap. Halen die Mendes da Silva.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:03 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Je hebt hier voortdurend geroepen dat Van Basten aan zou blijven tot zn dood en nooit zou opstappen, maar toch heb je aanzien komen dat hij nu op zou stappen. Dat is knap.
Wtf lul je nou? Geef eens antwoord dan op wat ik zeg. Je zegt eerst dat Van Basten altijd blijft en nooit op zou stappen. En als Van Basten dan opstapt ben je niet verrast. Leg maar eens uit hoe dat kan.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:06 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik ben niet knap. Melissa is knap. Halen die Mendes da Silva.
Volgens mij heb je niet goed gelezen of niet goed doorgedacht.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:19 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Wtf lul je nou? Geef eens antwoord dan op wat ik zeg. Je zegt eerst dat Van Basten altijd blijft en nooit op zou stappen. En als Van Basten dan opstapt ben je niet verrast. Leg maar eens uit hoe dat kan.
Misschien dat deze mannen toekomst zien in Ajax? Een aantal van hen lijkt op weinig minuten te kunnen rekenen bij hun huidige club. Voor anderen gelden misschien sentimenten?quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:30 schreef DrDentz het volgende:
Maar je hebt wel een mooie opstelling gemaakt op je website Barca. Huntelaar, Van der Vaart, Elia, Clarence Seedorf, Heitinga, Boulahrouz, toe maar.
quote:Hoe hoog zou Marco van Basten scoren op de schaal van Calvijn? Of de scheidende Ajax-trainer zichzelf aan de C-factor-test heeft gewaagd weet ik niet, maar op het onderdeel schuldbewust zijn en gedwee het lot ondergaan, is hij wellicht onverslaanbaar.
Bij de persconferentie, waarin hij zijn afscheid aankondigde, verraste hij vriend en vijand met een partijtje hand in eigen boezem steken dat, zeker voor een voetbaltrainer, zijn weerga niet kent. Marco oogstte vooral bewondering voor de manier waarop hij zijn tekortkomingen ronduit toegaf. Hij was niet goed genoeg, zei hij. Vrij vertaald: hij is een brekebeen met een verkeerde visie voor wie het vak te hoog gegrepen is. Maar ook een goudeerlijke man. In Nederland zijn we verzot op verliezers die in staat zijn publiekelijk hun ziel uit hun borstkast te rukken en die rauw voor de leeuwen te werpen. Dat vervolgens diezelfde leeuwen hun eetlust verliezen is logisch, zou Marco’s mentor Johan hieraan toe kunnen voegen. Nu wil ik niet de rol van dissident roofdier gaan spelen maar de man die als bondscoach de grootste blunder uit de geschiedenis van Oranje maakte, mag toch niet zomaar wegkomen. Bij Ajax hadden ze gewaarschuwd moeten zijn. En alle sportjournalisten die nu een traantje wegpinken, kunnen zich het feit aanrekenen dat ze Van Basten, toen hij vorig jaar bondscoach af was en zich voor zijn Ajax-klus klaarmaakte, niet op zijn aandeel in het Euro-debacle hebben aangesproken. Het is hetzelfde fatalisme en defaitisme, dat op de laatste persconferentie van Marco heerste en dat verantwoordelijk was voor de uitschakeling van een sensationeel voetballende Oranje bij Euro 2008.
Zelden in de voetbalhistorie heeft een Nederlands nationaal elftaal zo goed en efficiënt gespeeld als toen in de groepsfase. Vooral de twee laatste wedstrijden tegen wereldkampioen Italië (3-0) en WK-finalist Frankrijk (4-1) deden heel Europa kwijlen van bewondering. Toen begon het menselijk drama Boulahrouz. De zwangere vrouw van de briljante verdediger verloor haar vijf manden oude vrucht en belandde in een ziekenhuis in Lausanne. De ploeg was aangeslagen en toonde solidariteit met Boula. Terecht en hartverwarmend, maar de steunbetuiging liep over in een collectief trauma van formaat. Krachteloos liet de fatalist Van Basten het gebeuren. Sommige spelers leken toen meer tijd in het Zwitserse ziekenhuis te willen doorbrengen dan op de trainingsvelden. ’We hebben geprobeerd met z’n allen zijn leed te delen’, verklaarde Van Basten. Maar in feite had het gehele elftal het leed en de rouw van Boula volledig overgenomen. Van Basten liet dit allemaal gebeuren. Erger nog, de coach stemde toe toen iemand met het idee kwam om met een zwarte rouwband te spelen. Tegen Rusland (1-3) speelde de ploeg, die goud in handen had, plotseling met lood in de schoenen. Oranje was onherkenbaar en werd tot verbijstering van de voetbalwereld uitgeschakeld. Vanaf die dag wist ik dat Marco ’niet goed genoeg was voor zijn vak’. Toch werd hij hier niet op afgerekend. Voor mij, teleurgestelde tifosi van de beste Nederlandse ploeg ooit, blijft Van Basten de grootste blunderaar uit de geschiedenis van het Nederlandse elftal
Mooie collumn.. nou. Iedereen die nu nog over de Bhoularouz situatie tijdens het EK zuert mag van mij langdurig ondergedompeld worden in de Noordzee. Over een hoop dingen kun je achteraf betweterig doen, maar iets als dit... Ik zou mn ogen uit mn kop schamen.quote:
Ik neem hem al jaren niet serieus als trainer, maar dat moest je eens zeggen tegen de gemiddelde Ajaciedquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:01 schreef BoNi het volgende:
Mocht van Basten inderdaad aan de slag gaan bij Milan kunnen we van Basten ook al helemaal niet meer serieus nemen.
Zijn 'realistische' en 'zelfkritische' verklaring blijkt dan echt alleen maar een dooddoenertje voor de lieve kijkbuiskinderen en de lulletjes van de media te zijn.
Vind het ook niet echt mooi. Het zou me niets verbazen als dezelfde columnist die nu schreeef dat we goud in handen hadden VOOR het toernooi nog schreef dat Oranje kansloos was tegen machtige tegenstanders als Frankrijk en Italië. Alsof het volkomen logisch was dat Oranje wel even die titel zou pakken ALS het team gewoon had gedaan alsof er niets aan de hand wasquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:17 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Mooie collumn.. nou. Iedereen die nu nog over de Bhoularouz situatie tijdens het EK zuert mag van mij langdurig ondergedompeld worden in de Noordzee. Over een hoop dingen kun je achteraf betweterig doen, maar iets als dit... Ik zou mn ogen uit mn kop schamen.
Dick Advocaat wil niet in Nederland trainen stond vandaag in een artikel in de Pers. Dus daar hoef je je niet druk over te maken. Het is alleen de vraag wie Ajax in godsnaam moet gaan binnenhalen. Ik zou me niet alleen richten op Nederlandse kandidaten, want die liggen of vast of zijn niet haalbaar.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:34 schreef Nozomi het volgende:
En het allerergste is nog dat Ajax Dick Advocaat al gepolst heeft... neeeeeeeeeeeee, ze leren het ook nooit, zucht!
Beweer je nu dat Advocaat een slechte coach is?quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:34 schreef Nozomi het volgende:
En het allerergste is nog dat Ajax Dick Advocaat al gepolst heeft... neeeeeeeeeeeee, ze leren het ook nooit, zucht!
quote:Pannekoek zegt het profvoetbal vaarwel
Marcel Pannekoek heeft een punt gezet achter zijn loopbaan als profvoetballer. De spits van FC Emmen heeft besloten om zich op een maatschappelijke carrière te richten en vertrekt naar de amateurs van PKC’83, dat in de hoofdklasse C uitkomt. De 23-jarige Pannekoek had een aflopend contract bij Emmen en kreeg in mei te horen dat de eerstedivisionist niet van plan was om de samenwerking voort te zetten. Omdat de interesse van andere clubs niet concreet werd besloot de spits om er eind aan te breien. Pannekoek keert terug naar de amateurs.
Bij de Groninger zaterdaghoofdklasser volgt de spits Cuneyt Karakaya op, die onlangs vertrok bij PKC. Pannekoek speelde in totaal vier jaar in het profvoetbal: twee jaar voor FC Groningen en twee voor Emmen. Voor laatstgenoemde vereniging maakte hij negen doelpunten in 56 competitiewedstrijden.
Ik mis 'm niet. Hoop wel dat Bertje snel optieft!quote:Op maandag 8 juni 2009 14:08 schreef DrDentz het volgende:
Ik mis Marco wel een beetje. Bert is zo'n saaie lul met zijn voorspelbare opstellingen. Met Marco wist je het nooit en hij zorgde altijd voor opmerkelijke debutanten.
Wat is er nu weer mis met van Marwijk? Hij stelt de beste spelers op op elke positie, let ook nog op het inbouwen van verdedigende degelijkheid, dus ik weet niet wat er weer anders zou moeten.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:14 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik mis 'm niet. Hoop wel dat Bertje snel optieft!
Speltip 1: Negeer Barcaquote:Op maandag 8 juni 2009 18:47 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Wat is er nu weer mis met van Marwijk? Hij stelt de beste spelers op op elke positie, let ook nog op het inbouwen van verdedigende degelijkheid, dus ik weet niet wat er weer anders zou moeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |