abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 mei 2009 @ 14:20:48 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_68904543
quote:
Op maandag 11 mei 2009 12:51 schreef Gia het volgende:
Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Abortus plegen is een uitstekende manier om verantwoordelijkheid te nemen. Of is dat niet weggelegd voor jonge meiden die nog plezier hebben in het leven? Ben je zo een verzuurd verziekt mens dat je anderen geen geluk gunt omdat jij bijna dood was (roken) en omdat jij een rotleven (te vroeg aan kindjes beginnen) hebt?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 11 mei 2009 @ 14:30:00 #202
3542 Gia
User under construction
pi_68904923
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Abortus plegen is een uitstekende manier om verantwoordelijkheid te nemen. Of is dat niet weggelegd voor jonge meiden die nog plezier hebben in het leven? Ben je zo een verzuurd verziekt mens dat je anderen geen geluk gunt omdat jij bijna dood was (roken) en omdat jij een rotleven (te vroeg aan kindjes beginnen) hebt?
Hoe kom jij er in godsnaam bij dat ik te vroeg aan kinderen ben begonnen?

Ik was 28 met de eerste.
  maandag 11 mei 2009 @ 14:55:59 #203
pi_68905839
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe kom jij er in godsnaam bij dat ik te vroeg aan kinderen ben begonnen?
Uit je drang om voor anderen te bepalen hoe ze moeten leven.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 11 mei 2009 @ 14:59:06 #204
3542 Gia
User under construction
pi_68905924
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Uit je drang om voor anderen te bepalen hoe ze moeten leven.
Dat is dan een erg domme conclusie.

Kan ik daaruit opmaken dat je niet meer dan VMBO-basis met LWOO hebt gehad?????
  maandag 11 mei 2009 @ 15:06:36 #205
pi_68906161
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is dan een erg domme conclusie.
Nee, dat is geen verkeerde conclusie, want dat is precies wat je wilt.
quote:
Kan ik daaruit opmaken dat je niet meer dan VMBO-basis met LWOO hebt gehad?????
Dat mag maar dan maak je je (weer) onsterfelijk belachelijk.
pi_68906227
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, dat is geen verkeerde conclusie, want dat is precies wat je wilt.
[..]

Dat mag maar dan maak je je (weer) onsterfelijk belachelijk.
Voor het eerst in 6 dagen tijd weer een post van papierversnipperaar waarin hij het woord "blobje" niet gebruikt.
  maandag 11 mei 2009 @ 15:14:08 #207
pi_68906357
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:09 schreef buachaille het volgende:

[..]

Voor het eerst in 6 dagen tijd weer een post van papierversnipperaar waarin hij het woord "blobje" niet gebruikt.
Blobjes
pi_68906599
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Blobjes
Heb je anderhalf uur?
  maandag 11 mei 2009 @ 15:28:10 #209
pi_68906789
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:22 schreef buachaille het volgende:

[..]

Heb je anderhalf uur?
Katten!
  maandag 11 mei 2009 @ 16:39:40 #210
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68909465
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 00:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Fijn voor die mensen. IK vind de morning-after pil wél kunnen.
[..]
Net zoals ik een abortus goed keur.
quote:
Sure.
[..]
Nee hou je oogkleppen maar op. De horror methode die jij beschrijft komt niet meer in Nederland voor.
quote:
Ben je een man of een vrouw? Indien een vrouw, ooit zwanger geweest?
Man.... alsof alleen zwangere vrouwen er "verstand" van hebben
quote:
Ik vind een grens van niet meer dan 6 weken redelijk. Met uitzondering van verkrachting of gevaar voor de moeder, zoals ik al eerder zei.
In Nederland is abortus onder bepaalde voorwaarden toegestaan tot de foetus levensvatbaar is buiten het moederlichaam. Dat is dus door de overheid adv wetenschappelijk onderzoek vastgesteld op 24 weken. Veel artsen houden een kortere tijd aan om zeker te weten dat ze binnen het termijn blijven.
Waarom zou het dan 6 weken moeten zijn volgens jou?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_68911880
quote:
Op maandag 11 mei 2009 09:54 schreef Gia het volgende:
Is dat een vrijbrief om onveilig seks te hebben? "Ik ben zo onregelmatig ongesteld, dat ik nooit kan weten wanneer ik vruchtbaar ben en dan maar gewoon afwacht."
Als je onregelmatig menstrueert, kun je niet vertrouwen op de kalendermethode. Dat kan überhaupt al niet, eigenlijk. Maar soms lijkt het of die jeugd dat wel doet.
Is een meisje aan de pil, dan is ze meteen WEL regelmatig ongesteld.
In de meeste gevallen wel ja, die zal je dan ook niet zien in een abortuskliniek .. maar je hebt dus ook die andere gevallen, dat er wel de pil gebruikt wordt en toch onregelmatig ongesteld, en dat zijn dan ook vaak de gevallen die ondanks pilgebruik zwanger raken
quote:
PIL!!! Als je neukt zonder de pil te gebruiken, zul je inderdaad op een andere manier je verantwoordelijkheid moeten nemen. Het condoom is niet veilig. Je hebt dan onveilige seks gehad en ja, dan doe je maar even een testje. Of dan neem je, voor de zekerheid, maar een morning-after pil.
Ik heb zo'n ding gelukkig nooit hoeven te gebruiken maar ik heb me laten vertellen dat het geen pretje is .. het is geen snoepgoed dat je even slikt 'voor de zekerheid'
quote:
Dan moeten ze niet zo lang ermee doorlopen!! Als ze dat 4 maanden kunnen, dan kunnen die 5 andere er ook nog wel bij. Nee, het is heel begrijpelijk als ze zo'n baby doden, maar geboren laten worden en ter adoptie afstaan is zielig voor de moeder. Get real!!!
Dat is het ook, het is mi emotioneel zo'n beetje het zwaarste wat je kan overkomen als vrouw zijnde, je eigen kind moeten opgeven omdat je het zelf niet kan verzorgen .. aardig wat vrouwen die daar emotioneel aan kapot gaan ..

btw .. hoe kom je eigenlijk aan die 6 weken .. dat is verschrikkelijk krap om zo'n ingrijpende beslissing te nemen, zelfs al ben je regelmatig ongesteld .. ben je niet bang dat je dan juist meer arbortussen zou krijgen ?
Het is juist na de 8ste week dat veel vrouwen beginnen aan het idee te wennen (of te wel de hormonencocktail is kicking in) en gaan zoeken naar mogelijkheden ..
pleased to meet you
pi_68927841
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:39 schreef -Techno- het volgende:
In Nederland is abortus onder bepaalde voorwaarden toegestaan tot de foetus levensvatbaar is buiten het moederlichaam. Dat is dus door de overheid adv wetenschappelijk onderzoek vastgesteld op 24 weken. Veel artsen houden een kortere tijd aan om zeker te weten dat ze binnen het termijn blijven.
Waarom zou het dan 6 weken moeten zijn volgens jou?
Die grens is natuurlijk wel enigszins arbitrair.
pi_68927858
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die verantwoordelijk had, in veel gevallen, veel eerder genomen moeten worden.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:09:31 #214
pi_68934609
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 03:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die verantwoordelijk had, in veel gevallen, veel eerder genomen moeten worden.
Dat is niet aan jou om te bepalen. Het is niet jouw lichaam en niet jouw blobje.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:22:49 #215
3542 Gia
User under construction
pi_68939363
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is niet aan jou om te bepalen. Het is niet jouw lichaam en niet jouw blobje.
Dus, ik mag mijn kind postnataal aborteren? Het is toch zeker mijn kind. Het waren, volgens jou, onderdelen van mijn lichaam. Daar mag ik dan toch mee doen wat ik wil. Dat is dan geen moord, maar gewoon een erg late abortus.

Of is het dan anders? Zolang het in je lijf zit mag je het vermoorden. Na de geboorte niet meer? Ligt daar bij jou de grens?
pi_68941150
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, ik mag mijn kind postnataal aborteren? Het is toch zeker mijn kind. Het waren, volgens jou, onderdelen van mijn lichaam. Daar mag ik dan toch mee doen wat ik wil. Dat is dan geen moord, maar gewoon een erg late abortus.

Of is het dan anders? Zolang het in je lijf zit mag je het vermoorden. Na de geboorte niet meer? Ligt daar bij jou de grens?
De wettelijk grens is heel zorgvuldig vastgesteld op 24 weken, levensvatbaarheid buiten het moederlichaam ..
pleased to meet you
pi_68941202
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:11 schreef moussie het volgende:

[..]

De wettelijk grens is heel zorgvuldig vastgesteld op 24 weken, levensvatbaarheid buiten het moederlichaam ..
Behalve dat er al kinderen zijn geweest die een bevalling na 21 weken zonder ernstige gevolgen hebben overleefd...
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:16:20 #218
pi_68941306
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:22 schreef Gia het volgende:

[..]

De grens ligt in ieder geval bij degene waar het over gaat: Een derde kan nooit (tenzij <insert lange lijst voorwaarden >) voor iemand anders bepalen wat ie met zijn lichaam moet doen.
pi_68941887
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je het dan over verantwoordelijkheid, moet je wel consequent zijn hè? Dat zogenaamde blobje was er niet geweest als meneer en mevrouw zich vantevoren bedachten dat het misschien toch niet zo'n goed idee zou zijn om zwanger te raken. Maar goed, fuck it, het is toch maar een 'blobje'.
pi_68941983
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De grens ligt in ieder geval bij degene waar het over gaat: Een derde kan nooit (tenzij <insert lange lijst voorwaarden >) voor iemand anders bepalen wat ie met zijn lichaam moet doen.
Zodra dat blobje de leeftijd van 25 weken heeft bereikt is het ineens een volwaardig individu en mag de draagmoeder niet meer bepalen wat er mee gebeurt?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:45:47 #221
pi_68942477
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zodra dat blobje de leeftijd van 25 weken heeft bereikt is het ineens een volwaardig individu en mag de draagmoeder niet meer bepalen wat er mee gebeurt?
Degene die dat vindt mag het blobje er uit snijden en mee naar huis nemen.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:50:22 #222
pi_68942655
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je het dan over verantwoordelijkheid, moet je wel consequent zijn hè? Dat zogenaamde blobje was er niet geweest als meneer en mevrouw zich vantevoren bedachten dat het misschien toch niet zo'n goed idee zou zijn om zwanger te raken. Maar goed, fuck it, het is toch maar een 'blobje'.
En hoe wilde je dat oplossen? Kuisheidsgordel invoeren of een andere manier om andermans vrijheden in te perken vanwege jouw principes?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:20:02 #223
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68943797
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:12 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Behalve dat er al kinderen zijn geweest die een bevalling na 21 weken zonder ernstige gevolgen hebben overleefd...
De meerderheid overleeft het niet, dus wat is je punt? Uitzonderingen hou je altijd.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')