Hallo klussers,
Even een paar foto's:
Dit is het huis (huurwoning, bouwjaar 1946).
![]()
Zo ziet de zolder er op dit moment uit:
![]()
![]()
Zoals je ziet is het een behoorlijke zolder en dus zonde om niets mee te doen. Ik wil er geen hele kamer in timmeren, maar toch wat bergruimte creëren, er er zelf (100Kg) kunnen lopen.
Na het fatsoeneren van het isolatiemateriaal kwamen wat balken in zicht. Deze zijn zijn 32x175mm en overspannen max. 3.20m. De HoH afstand is ongeveer 75cm. Kan ik hier zomaar 18mm OSB platen op leggen? Dit zou voor normaal woongebruik denk ik geen goed idee zijn, maar het gaat hier om een
simpele bergzolder waar slechts 1 persoon hoeft te lopen, en waarbij (relatief lichte) spullen langs de randen worden gestald, of zelfs op planken aan de muur. De mensen die ooit het isolatiemateriaal hebben aangebracht, moeten ook over die balken hebben gelopen...
- Is deze zolder uberhaupt geschikt om iets mee te doen qua vloer?
- Is er een reden dat in 63 jaar tijd niemand op het idee is gekomen er een vloertje in te leggen?
- Zijn er mogelijkheden die ik over het hoofd zie?
De balken eruit slopen en vervangen is geen optie, er zit net een nieuw plafond onder, en het is een huurwoning dus het mag ook geen duizenden euro's kosten. Ben benieuwd naar jullie reacties.