Wij hebben ook vloerbedekking besteld en daarbij was het duurder (enkele tientjes) om de hele vloerbedekking goed vast te lijmen, we hebben er bewust voor gekozen om alleen de randen vast te maken. Dus zo'n vreemd verzoek is het niet.quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:21 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Dat kan je niet zo stellen. Een mondelinge afspraak is ook gewoon geldig.
Mogelijkheid tot bewijzen is wel lastiger dan een afspraak op papier.
Vragen die je je kan stellen zijn:
- Is het na 4.5 jaar nog redelijk om bij de winkel te klagen?
- Was het niet redelijk geweest als koper meteen bij het leggen had gecontroleerd, aangezien het hier toch wel een uitzonderlijk verzoek betreft? (Normaal gesproken schijnt een goede legger voldoende lijm te gebruiken om het risico op opkrullen en bobbels uit te sluiten.)
Sterker nog, in ons huurcontract staat dat de vloerbedekking niet geheel vastgelijmd mag worden op de betonvloer. Binnenkort komt de inspecteur langs en dan hopen we maar dat de schade niet al te groot is.quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wij hebben ook vloerbedekking besteld en daarbij was het duurder (enkele tientjes) om de hele vloerbedekking goed vast te lijmen, we hebben er bewust voor gekozen om alleen de randen vast te maken. Dus zo'n vreemd verzoek is het niet.
je kan proberen een schadeclaim bij desbetreffend bedrijf te doen. via de klachtenservice van het hoofdkantoor. of je er veel mee opschiet weet ik niet, maar de betreffende filiaalmanager zal dan wel op zn falie krijgen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:05 schreef DeathStella het volgende:
[..]
Sterker nog, in ons huurcontract staat dat de vloerbedekking niet geheel vastgelijmd mag worden op de betonvloer. Binnenkort komt de inspecteur langs en dan hopen we maar dat de schade niet al te groot is.
Dan had je helemaal moeten opletten bij het leggen en het schriftelijk vast moet leggen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:05 schreef DeathStella het volgende:
Sterker nog, in ons huurcontract staat dat de vloerbedekking niet geheel vastgelijmd mag worden op de betonvloer. Binnenkort komt de inspecteur langs en dan hopen we maar dat de schade niet al te groot is.
bij mijn weten is een mondelinge overeenkomst bij dit soort dingen rechtsgeldig hoor. het probleem zit erin dat je het bewijzen moet, dus je wil zeker wel liever schriftelijk. maar heel dom of onredelijk is het niet om als je iets afspreekt met een winkel zij het dan ook doen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:36 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dan had je helemaal moeten opletten bij het leggen en het schriftelijk vast moet leggen.
Waarom zou het onredelijk zijn om nu 'pas' te klagen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:21 schreef _Flash_ het volgende:
Dat kan je niet zo stellen. Een mondelinge afspraak is ook gewoon geldig.
Mogelijkheid tot bewijzen is wel lastiger dan een afspraak op papier.
Vragen die je je kan stellen zijn:
- Is het na 4.5 jaar nog redelijk om bij de winkel te klagen?
- Was het niet redelijk geweest als koper meteen bij het leggen had gecontroleerd, aangezien het hier toch wel een uitzonderlijk verzoek betreft? (Normaal gesproken schijnt een goede legger voldoende lijm te gebruiken om het risico op opkrullen en bobbels uit te sluiten.)
Ik heb nog nooit een leeg huis gezien zónder een laag lijm op de vloerquote:Op donderdag 7 mei 2009 23:25 schreef DeathStella het volgende:
De inspecteur is vandaag geweest en maakt er niet echt een probleem van. Waarom weet ik niet precies want als ik een nieuw appartement met zo'n volgesmeerde vloer zou krijgen zou ik wel raar opkijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |