abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68695987
quote:
Obama calls for crackdown on offshore tax havens

WASHINGTON -- Following through on a campaign promise to stop rewarding companies that send jobs and money overseas, President Barack Obama on Monday called for eliminating various loopholes that benefit offshore tax havens and ratcheting up overseas enforcement, which he said could save $210 billion over a decade and encourage more job creation at home.

(...)

As evidence of the problem, a White House fact sheet noted that:

-Bermuda, the Netherlands and Ireland - all small, low-tax countries - claimed nearly a third of all foreign profits reported in 2003 by U.S. corporations.

(...)
quote:
Nederland verbaasd over paradijzenlijstje Obama

Nederland heeft met verbazing kennis genomen van een lijstje van de Amerikaanse president Barack Obama, waarop ons land tussen belastingparadijzen als Bermuda en Ierland prijkt. De Nederlandse ambassade in Washington heeft inmiddels met de Amerikaanse autoriteiten contact opgenomen om ,,deze verbazing te delen''.

Dat heeft een woordvoerder van het ministerie van Financiën dinsdag gemeld. Volgens hem wordt nu gezamenlijk bekeken hoe dit misverstand kon ontstaan en hoe het uit de wereld kan worden geholpen. De zegsman benadrukt dat Nederland een ,,zeer gemiddelde belastingdruk'' kent.

Obama heeft maandag eerste stappen gezet om kapitaalvlucht van vermogende Amerikanen naar belastingparadijzen tegen te gaan en om te voorkomen dat grote Amerikaanse ondernemingen hun winsten stallen in landen waar dat fiscaal het voordeligst is.
Dus niet alleen vermoorden we hier met z'n allen ongeboren baby's, bestaat de helft van de huwelijken uit homohuwelijken en blowen we ons te pletter, we betalen ook nog eens nauwelijks belasting!
pi_68696205
Wat een onzin ook weer. Als je een beetje geld hebt moet je als de bliksem uit Nederland weg wil je daar netto het meeste van overhouden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 16:12:01 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_68696233
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 16:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

[..]

Dus niet alleen vermoorden we hier met z'n allen ongeboren baby's, bestaat de helft van de huwelijken uit homohuwelijken en blowen we ons te pletter, we betalen ook nog eens nauwelijks belasting!
You live in a dreamworld.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 16:13:02 #4
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_68696271
Voor buitenlandse bedrijven kan NL best gunstig zijn dacht ik.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  Boks-Chick dinsdag 5 mei 2009 @ 16:17:04 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_68696438
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 16:13 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Voor buitenlandse bedrijven kan NL best gunstig zijn dacht ik.
ik heb ook begrepen dat die belastingtechnisch er beter van af komen in NL dan iig de Nederlandse bedrijven in NL zelf.
lolwut
pi_68696555
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 16:17 schreef BrandX het volgende:

[..]

ik heb ook begrepen dat die belastingtechnisch er beter van af komen in NL dan iig de Nederlandse bedrijven in NL zelf.
Dat is natuurlijk ook wel erg een open deur intrappen Lijkt mij
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68696737
De gemiddelde Amerikaan denkt waarschijnlijk toch dat Nederland zo'n tax-free eilandje in het midden van de oceaan is.
Cool story, Hansel.
pi_68696798
Voor een buitenlandse multinational met het hoofdkantoor in Nederland valt er heel veel belastingvoordeel te halen.
Het is niet voor niets dat bijvoorbeeld "The Stones" en "U2" het hoofdkantoor in Nederland hebben.

KLIK
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 16:28:19 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68696877
klopt wat obama zegt. zodoende ontstaat er meer werkgelegenheid voor nederland en verdienen we er ondertussen ook nog aan. wel jammer voor de uitgeknepen nederlander.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68697082
de leiders van de VS en de EU doen weer lekker hypocriet. de grootste belastingparadijzen vallen onder Engels, Frans en Amerikaans bewind, maar die worden natuurlijk niet aangepakt.
pi_68697271
Nederland is absoluut een gigantisch belastingparadijs.
Door de internationale verdragen worden er enorme inkomsten gegenereerd op te betalen belasting voor bedrijven.
De gewone burger heeft hier alleen geen profijt van.
Dat de regering hier verbaast over is is voor mij wel een grappige verassing.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_68697343
MittalSteel heeft ook zijn hoofdkantoor hier in Nederland terwijl het een Indisch bedrijf is
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 16:43:58 #13
8781 crew  Frutsel
pi_68697433
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 16:25 schreef wikwakka2 het volgende:
De gemiddelde Amerikaan denkt waarschijnlijk toch dat Nederland zo'n tax-free eilandje in het midden van de oceaan is.
Nee... de gemiddelde Amerikaan denkt dat Nederland een land is waar drugs vrij verkrijgbaar is en Amsterdam louter uit hoeren bestaat. Als je dan verteld waar het ligt dan zeggen ze steevast "Haha, between Germany and England? No way man, there is only water between that"
pi_68697507
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 16:43 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nee... de gemiddelde Amerikaan denkt dat Nederland een land is waar drugs vrij verkrijgbaar is en Amsterdam louter uit hoeren bestaat. Als je dan verteld waar het ligt dan zeggen ze steevast "Haha, between Germany and England? No way man, there is only water between that"
Bron? Hoeveel Amerikanen heb jij gesproken dat jij denkt dat je wel een inschatting kan maken van de gemiddelde Amerikaan? Generaliseren mocht toch niet op Fok!?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2009 16:46:35 ]
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 16:50:27 #15
8781 crew  Frutsel
pi_68697682
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 16:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bron? Hoeveel Amerikanen heb jij gesproken dat jij denkt dat je wel een inschatting kan maken van de gemiddelde Amerikaan? Generaliseren mocht toch niet op Fok!?
Ik wist dat je daar mee zou komen Humorloosssssss
In de tijd dat ik in Amerika was, zei iedereen dat. Maar das alweer bijna 10 jaar terug... is nu vast beter.
sorry hoor
pi_68697739
De reactie van de overheid is wel hilarisch trouwens. Alsof ze echt niet weten dat Nederland voor buitenlandse bedrijven een belastingparadijs is.
Ik begin haast te denken dat deze reactie een wassen neus is, om de schijn op te houden dat de belasting voor de gemiddelde Nederlander niet veel hoger is dan voor de internationale bedrijven.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 16:53:24 #17
8781 crew  Frutsel
pi_68697794
quote:
Bermuda, the Netherlands and Ireland - all small, low-tax countries
Klopt toch wel.. Bermuda and Ireland low-tax countries en The Netherlands is a small country
pi_68697876
Waarschijnlijk bedoelen ze het Nederlandse koninkrijk. En dan klopt het wel.
pi_68697947
Voor bedrijven, zoals gezegd, is het zeer aantrekkelijk om je in Nederland te vestigen.
Zo opvallend vind ik het niet.
pi_68698244
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 16:51 schreef PeeJay1980 het volgende:
De reactie van de overheid is wel hilarisch trouwens. Alsof ze echt niet weten dat Nederland voor buitenlandse bedrijven een belastingparadijs is.

Inderdaad, schijnheilig doen alsof ze er niks van af weten
Cool story, Hansel.
pi_68698288
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 16:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

[..]

Het gaat om bedrijven he.
pi_68698325
En zijn de Antillen trouwens niet een belastingparadijs voor buitenlanders?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:10:04 #23
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_68698433
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 16:39 schreef shilizous_88 het volgende:
De gewone burger heeft hier alleen geen profijt van.
Nou ja, altijd wel een beetje natuurlijk. Werkgelegenheid, expats die hier boodschappen doen/huur betalen/naar het pretpark gaan/etc. en zo de economie stimuleren, enz.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:10:26 #24
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_68698447
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 16:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat een onzin ook weer. Als je een beetje geld hebt moet je als de bliksem uit Nederland weg wil je daar netto het meeste van overhouden.
De belastingdruk voor natuurlijke personen is fors vergeleken met de VS, maar vergelijkbaar met veel landen met een sociaal systeem naar Europese stijl.

Bedrijven hebben het hier echter niet slecht. Vooral onze deelnemingsvrijstelling (ter voorkoming van dubbele taxatie) is heel aantrekkelijk. De vennootschapsbelasting is momenteel ook relatief laag (nog lang niet zo laag als in Ierland) maar niet heel schrikbarend. Daarnaast is onze stichting uniek en veelgebruikt als vehikel, zie bijv. dit artikel over hoe IKEA het gebruikt.

De kwalificatie belastingparadijs lijkt me te ver gaan. Maar je kan het - als bedrijf - slechter treffen.

En al met al worden we er als burgers wel beter op, want we trekken hoofdkantoren en holdings aan die hoe dan ook belastinginkomsten genereren die we anders niet hadden gezien.

Ik denk overigens dat we er wel uitkomen met de VS.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_68698809
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 17:07 schreef Provinciaal het volgende:
En zijn de Antillen trouwens niet een belastingparadijs voor buitenlanders?
Nee, het gaat hier echt over Nederland. En het klopt ook dat buitenlandse bedrijven zich maar al te graag in Nederland vestigen omdat ze in Nederland heel gunstig worden behandeld qua belastingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')