abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68713157
Ik kom net terug van het bevrijdingsfestivals in Rotterdam waar Joris Voorn zijn DJ-kunsten aan het vertonen was. De lekkere beats werden echter verstoord door de spreekkoren "Rotterdam Hooligans", waarna er vlak voor het podium een massale veldslag uitbrak. De aanleiding is mij ontgaan, en wie tegen wie was voor mij ook niet duidelijk.

Echter na een minuut of vijf kwamen er ongeveer acht agenten met wapenstok de rust proberen te herstellen. De vechtende jongemannen trokken zich terug om het even later met glas te laten regenen op de arme agenten zonder helm of schild. Zij zaten in een benarde situatie die steeds dreigender werd doordat al het geweld zich op hen richtte. De agenten hebben uiteindelijk zeker acht keer in de lucht geschoten waarna ze backstage gevlucht zijn.

De hooligans en andere vechtersbazen hadden toen weer vrij spel. Er vielen her en der rake klappen en ook werden sommige mensen gepakt door een groep van zeker 10. Politie en beveiliging was nergens te bekennen. Uiteindelijk begonnen ook nog twee meisjes elkaar te slaan en aan elkaars haren te trekken.

Dj Joris Voorn was toen al een tijdje bezig zijn spullen in aan het pakken en het feestje was voorbij.

Lang leve de vrijheid, opdat we het nooit vergeten.

Edit: Nu ook nieuwsbericht
quote:
Rotterdam - De politie in Rotterdam heeft dinsdagavond op het Zuid-Hollands Bevrijdingsfeest aan de Zalmhaven waarschuwingsschoten moeten lossen, nadat twee groepen vechtende jongeren zich tegen haar keerde. Bij de vechtpartij zou één persoon steekwonden hebben opgelopen.

Het feest werd om half elf gestaakt een uur eerder dan oorspronkelijk gepland.

Een poging van de politie om de rivaliserende jeugdgroepen te scheiden, leidde ertoe dat de jongeren hun agressie tegen de sterke arm richtte. Dat gebeurde toen de noodgangen open werden gezet om het publiek een uitweg te bieden.

"Mensen raakten in paniek", zegt een ooggetuige. "Iedereen probeerde zo snel mogelijk weg te komen om in veiligheid te komen." "Een complete chaos", beschrijft een ander.

[ Bericht 26% gewijzigd door QFX23 op 06-05-2009 00:02:30 ]
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:30:16 #2
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_68713255
Triest...
pi_68713283
Stop maar met dat 4 en 5 mei zou ik zeggen want we zijn niks veranderd.
Audaces fortuna juvat
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:34:17 #4
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_68713417
Dat we maar bevrijd mogen worden van dat soort stukjes stront.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:34:21 #5
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_68713419
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:35:51 #6
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_68713464
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 23:34 schreef Darkestrah het volgende:
Dat we maar bevrijd mogen worden van dat soort stukjes stront.
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:39:27 #7
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_68713605
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 23:35 schreef Bullschnitzel. het volgende:

[..]
Sorry, verkeerd topic.
pi_68713641
Was dit hét bevrijdingsfestival? Want daar zijn toch wel meer dan 8 agenten?
pi_68713732
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 23:40 schreef Repeat het volgende:
Was dit hét bevrijdingsfestival? Want daar zijn toch wel meer dan 8 agenten?
In heel veel steden worden dit soort festivals georganiseerd.

zie http://www.bevrijdingsfestivals.nl/

En er waren wel meer agenten, maar er waren acht dappere die daarna met hun staart tussen hun benen wegvluchtten.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:46:17 #10
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68713871
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 23:34 schreef Darkestrah het volgende:
Dat we maar bevrijd mogen worden van dat soort stukjes hopen stront.
treurig dat soort gasten
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:48:24 #11
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68713966
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 23:28 schreef QFX23 het volgende:
Rotterdam
Hier was ik gestopt met lezen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_68714040
Kut paupers, schiet volgende keer maar gericht
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:52:07 #13
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68714088
Bron?Ze namen het wel heel erg letterlijk serieus met bevrijding
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68714099
Ach man, dat hele bevrijding gaat toch al lang en breed (en hoog) niet meer over het vieren van de vrijheid? Dit soort onzin word steeds meer de "orde van de dag" op zulke dagen.
pi_68714252
Wtf, ben er de hele dag geweest, leuke bands en leuke sfeer
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:59:16 #16
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68714334
quote:
Rotterdam - De politie in Rotterdam heeft dinsdagavond op het Zuid-Hollands Bevrijdingsfeest aan de Zalmhaven waarschuwingsschoten moeten lossen, nadat twee groepen vechtende jongeren zich tegen haar keerde. Bij de vechtpartij zou één persoon steekwonden hebben opgelopen.

Het feest werd om half elf gestaakt een uur eerder dan oorspronkelijk gepland.

Een poging van de politie om de rivaliserende jeugdgroepen te scheiden, leidde ertoe dat de jongeren hun agressie tegen de sterke arm richtte. Dat gebeurde toen de noodgangen open werden gezet om het publiek een uitweg te bieden.

"Mensen raakten in paniek", zegt een ooggetuige. "Iedereen probeerde zo snel mogelijk weg te komen om in veiligheid te komen." "Een complete chaos", beschrijft een ander.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68714419
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 23:43 schreef QFX23 het volgende:

[..]

In heel veel steden worden dit soort festivals georganiseerd.

zie http://www.bevrijdingsfestivals.nl/

En er waren wel meer agenten, maar er waren acht dappere die daarna met hun staart tussen hun benen wegvluchtten.

Leuk is dat, dat ze dan die 8 het laten uitzoeken
  Moderator woensdag 6 mei 2009 @ 00:04:39 #18
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_68714516
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_68715056
Maar afschaffen koninginnedag en 5 mei.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_68715294
quote:
Het bevrijdingsfeest Zuid-Holland aan de Zalmhaven in Rotterdam is voortijdig afgebroken na een steekpartij en vechtpartijen.

Dinsdagavond kregen 2 groepen jongeren het regelmatig met elkaar aan de stok en zochten elkaar steeds weer op. Daarbij werd met flessen gegooid en er is ook iemand gestoken met een fles. De politie zette daarop de nooduitgangen open om de bezoekers van het terrein te krijgen. Dat werkte niet, waarop de menigte zich tegen de agenten keerde. Die losten waarschuwingsschoten. Daarop werd het evenement rond 22.30 uur afgebroken; het licht ging aan en de muziek werd stop gezet. Het feest zou oorspronkelijk tot 23.00 uur duren. In de hectiek is het slachtoffer van de steekpartij verdwenen.
Bron: www.rijnmond.nl
Life is Music
pi_68715407
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 00:21 schreef justmattie het volgende:
Maar afschaffen koninginnedag en 5 mei.
Afgelopen twee jaar was ik naar het festival in Utrecht geweest. Beide keren was het erg gezellig en gemoedelijk. Dus het kan wel, en zou jammer zijn als het afgeschaft zou worden. (misschien niet meer in Rotterdam)

Ze hadden op dit festival in Rotterdam beter een geen-glas beleid kunnen voeren, dus alles in plastic verkopen en zorgen dat er geen flessen binnenkomen. Als er niet zoveel glas gegooid zou worden was het een stuk beter beheersbaar.

Neemt natuurlijk niet weg dat zulke stukken stront van de hoogste toren in Rotterdam af zouden moeten gooien.
pi_68715498
Gooi ze maar van de Maastoren af ja.
Life is Music
pi_68715615
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 00:34 schreef QFX23 het volgende:
Neemt natuurlijk niet weg dat zulke stukken stront van de hoogste toren in Rotterdam af zouden moeten gooien.
Flikker ze maar in de Shell schoorsteen bij Pernis.
pi_68715712
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 00:34 schreef QFX23 het volgende:

[..]

Afgelopen twee jaar was ik naar het festival in Utrecht geweest. Beide keren was het erg gezellig en gemoedelijk. Dus het kan wel, en zou jammer zijn als het afgeschaft zou worden. (misschien niet meer in Rotterdam)

Ze hadden op dit festival in Rotterdam beter een geen-glas beleid kunnen voeren, dus alles in plastic verkopen en zorgen dat er geen flessen binnenkomen. Als er niet zoveel glas gegooid zou worden was het een stuk beter beheersbaar.

Tuurlijk kan het wel gezellig zijn, hier in Leeuwarden worden ook de tassen gechecked enzo op dingen die niet mogen. Maar volgens mij weet de jeugd (dat zal dit in Rotterdam ook wel zijn geweest) niet eens de betekenis van deze dagen en draait het om het zuipen. (uiteraard doe ik dat ook, maar weet WEL waarom we deze dagen vieren)
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_68715852
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 00:47 schreef Szura het volgende:
Rotterdam, de grootste pauperstad van heel Nederland.
Geen wonder, de helft daar is allochtoon. Die zullen ook wel weer bij de vechtpartij betrokken zijn geweest. Tuig dat het is
Bedankt voor je bijdrage.
Life is Music
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')