Ik denk dat ik niet het veld op ga mocht daar aanleiding voor zijn. Het is denk ik duidelijk dat we minimaal een wedstrijd zonder publiek aan ons broek krijgen hiervoor. En hoe belachelijk ook daar ga ik niet aan meewerken.quote:Graafschap smeekt fans: blijf zitten!
De Graafschap neemt extra maatregelen om te voorkomen dat supporters zondag na het duel tegen Volendam het veld zullen betreden.
De Doetinchemse voetbalclub zet meer stewards dan gebruikelijk in om ongeregeldheden te voorkomen.
"Daarnaast leggen we een flyer op ieder stoeltje", zegt commercieel directeur Henk Bloemers. " Daarin doen we een klemmend beroep op onze fans om niet op het veld te komen. We zullen het ook voor het begin van de wedstrijd laten omroepen."
Bron: De Gelderlander
Er zal heus wel een gek zijn die weer over het veld gaat rennen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:54 schreef Roberto258 het volgende:
3 punten in mindering is zelfs een mogelijkheid, dus je moet nu wel heel gek zijn als je dat veld op gaat rennen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Sorry, maar ik vind het echt belachelijk dat we niet het veld op mogen.
KNVB is gewoon gestoord.
Het hoort er gewoon bij.
Verdomme.
Wat is er na de bekerfinale dan?quote:Op donderdag 7 mei 2009 17:33 schreef Roberto258 het volgende:
Nog mensen die maandag na de bekerfinale gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloed, zweet en tranen!
quote:Graafschapfan reist 20.000 kilometer voor slotduel
Een reis van zo'n 20.000 kilometer had Willem Jansen er voor over om zondag bij het laatste seizoensduel van De Graafschap te kunnen zijn. Woensdag stapte hij in Australië op het vliegtuig, donderdagmorgen ging hij met zijn broer Chris alvast een kijkje nemen bij de training in Doetinchem.
Willem Jansen (62) emigreerde veertig jaar geleden vanuit Doetinchem naar Australië. Vijf jaar geleden was het voor het laatst hier. "Al die jaren heb ik mijn club op de voet gevolgd, de laatste tijd dankzij sites van onder andere De Gelderlander. Maandag zei ik tegen mijn vrouw: ze moeten zondag tegen Volendam en het gaat om het behoud van de plek in de eredivisie. Ze hebben my support hard nodig. Nou, zei mijn vrouw, dan ga je toch. En dat deed ik."
Scheitbak. Hij moet gewoon zeggen dat de Graafschap vol op de winst gaat. Dat is het enige resultaat waar we op voorhand iets aan hebben.quote:Kalezic predikt 'rust' in voorbereiding op slotwedstrijd
Rust is het sleutelwoord dat De Graafschap-trainer Darije Kalezic predikt aan de vooravond van de laatste en beslissende competitiewedstrijd tegen FC Volendam (morgenmiddag om 14.30 uur op De Vijverberg). "Het is heel rustig bij deze club en dat is wel eens anders geweest." Kalezic lijkt uiterlijk onbewogen, ook al staat er morgen enorm veel op het spel.
De Graafschap kan zich rechtstreeks handhaven, veroordeeld worden tot de play-offs, maar morgenmiddag ook al degraderen naar de eerste divisie. "Als speler van RKC heb ik al drie keer tegen degradatie gestreden. Die ervaring neem ik nu mee als trainer. Wij hebben een professionele spelersgroep. Deze groep beseft in welke positie ze zich bevindt. Dat is erg prettig."
De sfeer is nooit slecht geweest, de laatste weken. Kalezic: "Bij Roda JC slaan spelers elkaar en gooien de toeschouwers met stoeltjes. Dat is niet prettig voor mijn collega. Hier is het erg rustig en dat is best wel bijzonder. De sfeer is erg goed. Ook deze week merk ik niet dat de spelers zich anders gedragen."
Tegen FC Volendam zijn er morgenmiddag verschillende scenario's mogelijk. In het slechtste geval degradeert De Graafschap rechtstreeks. "Maar dat verwacht ik niet", aldus Kalezic. "Want dan moet Feyenoord thuis verliezen van Roda JC."
Met directe handhaving is de Terborgse trainer niet bezig. Onze eerste doelstelling is om rechtstreekse degradatie te ontlopen."
Dat is zeker het geval als De Graafschap gelijkspeelt. Gaan de Achterhoekers morgen ADO Den Haag (ook 29 punten) voorbij, dan is handhaving een feit. Kalezic sluit het niet uit dat ADO het thuis tegen Vitesse moeilijk krijgt. "Het zelfvertrouwen is bij die ploeg niet groot, want ze hebben achter elkaar tegen Sparta, Willem II, Feyenoord en Heerenveen in het slot van de wedstrijd een voorsprong uit handen gegeven."
Kalezic hoopt dat zijn spits Luuk de Jong fit genoeg is. De jonge aanvaller kreeg vrijdag op de training opnieuw last van zijn enkel. "Als Luuk fit is, speelt hij in de basis", aldus Kalezic. "Maar we zullen moeten afwachten hoe ernstig de blessure is."
Wel zeker is dat Stephan Keller zijn rentree maakt in de thuiswedstrijd tegen Volendam. De Zwitserse verdediger was vanwege een voetblessure twee maanden uit de roulatie, maar vervangt zondag de geschorste Joost Volmer.
Kalezic wilde nog niet zeggen of Rogier Meijer en Resit Schuurman, die terugkeren na een schorsing, weer in de basis staan.
Vermoedelijke opstelling: Heijblok; Nalbantoglu, Hese, Keller, Fränkel; Van den Ouweland, Meijer, Buijs, Schuurman; Sahar, De Jong (De Ridder).
In mijn ogen ben je als je dit soort uitspraken doet gewoon ongeschikt. Neemt niet weg dat hij het elftal aardig op de rit heeft.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:02 schreef vingerplant het volgende:
Volgens mij heeft Kalezic een grenzeloos vertrouwen in de playoffs gezien de wedstrijd tegen Sparta en nu deze uitspraken weer.
Neemt niet weg dat hij wat mij betreft volgend jaar sowieso mag blijven als hoofdtrainer.
Ja precies, als hij dit soort uitspraken doet om de boel rustig te houden is het natuurlijk prima. Ik heb daar echter wel mijn vraagtekens bij. Als je ziet dat Heijblok ook tegen Nac uit aan het tijdrekken is, Kalezic geen extra aanvaller brengt dan lijkt het er op dat hij wat hij in de pers zegt echt meent.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:34 schreef TheVotary het volgende:
Ik vind het belangrijker wat hij echt tegen de groep zegt, dan wat hij naar buiten brengt via de pers.
Zo super goed speelde ze ook niet dus ik vind 2-2 wel terecht.quote:Op zondag 10 mei 2009 16:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
In ieder geval geen directe degradatie, maar wat een slechte uitslag weer.
Al hadden we gewonnen, dan waren we 16e. De andere uitslagen werkten ook al niet mee.
Spoor jij wel helemaal? Dit is echt een van de spelers waarbij we dankbaar mogen zijn dat hij bij ons speelt. Er hangt wel niet zo'n gemaakt verwachtingspatroon omheen als bij een speler als Sahar, die er deze wedstrijd weer schandalig 2 kansen naast weet te schieten (ga maar lekker terug naar Chelseaquote:Op zondag 10 mei 2009 15:02 schreef Sensation89 het volgende:
Alweer geel Meijer, wat zien ze toch in die kneus
Vond het op de radio ook aardig stoned klinken.quote:Op zondag 10 mei 2009 19:52 schreef Darkestrah het volgende:
Jezus, die Stephan Keller bij Studio Sport.. Alsof hij net zn hond begraven heeft.
Zegt iemand met "vitesse" in z'n naamquote:Op zondag 10 mei 2009 21:45 schreef vitessezuid113 het volgende:
het maakte allemaal niet uit Feyenoord had gewoon moeten winnen
Ik persoonlijk vond dat verhaal te zielig voor woorden.quote:
Daarom stond dit er tussen haakjes achter :quote:Op maandag 11 mei 2009 08:18 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Zegt iemand met "vitesse" in z'n naam
quote:( al moet je zelf ook altijd winnen )
Weet ikquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:24 schreef vitessezuid113 het volgende:
Gefeliciteerd met de bekerwinst van Jong Graafschap![]()
[..]
Daarom stond dit er tussen haakjes achter :
[..]
Daar ga ik wel van uit. Kan nog ebst lastig worden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:07 schreef DuvelDuvel het volgende:
Hopelijk komt Rkc tegen de Graafschap. Ga ik wel even kijken denk
Echt geen versterking. Prutsaankoop.quote:De Graafschap wil Tim Bakens terughalen
Indien De Graafschap in de eredivisie blijft, wil de Doetinchemse club Tim Bakens terughalen naar De Vijverberg. De 26 jarige verdediger speelt nu nog bij FC Volendam, maar heeft een aflopend contract bij de zondag gedegradeerde club.
Tim Bakens doorliep de jeugdopleiding bij De Graafschap en speelde van 2001 tot 2004 76 competitieduels voor de Doetinchemmers. Met de Superboeren degradeerde en promoveerde de lange verdediger. Bakens was zondag met FC Volendam te gast bij De Graafschap en ving toen ook geluiden op dar de Achterhoekers hem terug willen halen. “Ik ken de geruchten” zegt Bakens. “Maar het is net twee dagen geleden dat we gedegradeerd zijn. Ik heb me er verder nog niet mee bezig gehouden. Officieel ben ik nog niet benaderd. Ik wacht wel af hoe het verder gaat”.
De Graafschap zal pas officieel contact zoeken met Bakens als duidelijk is op welk niveau de club het komend seizoen speelt.
Is een goede voetballer. Jammer dat hij weg is bij Rkc.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:11 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Echt geen versterking. Prutsaankoop.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:49 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik hoop dat Bakens zijn achillespees afscheurd. Ik mag hem gewoon niet. Verder is het een aardige speler en misschien wel een versterking.
Ik zie ook liever Meerdink nbiet komen, maar Meerdink kan ik eerder vergeven.
Tja, ik hoor ook goede verhalen over hem. Ik vindt het gewoon niet kies hoe het gegaan is toen hij naar RKC vertrok.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:24 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Bakens is echt een zwaar aardige gast. Heb hem best vaak gesproken bij Rkc en hij komt altijd wel normaal over dan.
Bakens is zeker een aardige pik! Verder heeft hij het bij ons aardig gedaan dit seizoen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:24 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Bakens is echt een zwaar aardige gast. Heb hem best vaak gesproken bij Rkc en hij komt altijd wel normaal over dan.
Ja het is geen echte clubvoetballer inderdaadquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:44 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Tja, ik hoor ook goede verhalen over hem. Ik vindt het gewoon niet kies hoe het gegaan is toen hij naar RKC vertrok.
Na zoveel degradaties kán hij natuurlijk zijn conclusies trekkenquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:46 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ja het is geen echte clubvoetballer inderdaadToen Rkc degradeerde wilde hij eigenlijk ook naar Heracles maar Rkc hield hem aan zn contract. Na een jaar geweldig te hebben gespeeld in de Jupiler Leauge toch naar Volendam gegaan. Nu Volendam weer is gedegradeerd is zal hij wel weer naar een andere eredivisieclub willen.
Eindelijk die de Ridder uit de basis. Ik snap alleen echt niet dat Keller niet speelt in plaats van Hese.quote:Oussama Assaidi mogelijk in basis
Oussama Assaidi staat waarschijnlijk in de basis dinsdag bij De Graafschap in de eerste play-offwedstrijd uit tegen MVV.
Assaisi neemt de plaats in van Steve De Ridder. Ook Resit Schuurman lijkt terug te keren in de basis ten koste van Joep van den Ouweland. Ook Joost Volmer keert na een schorsing terug in het elftal. Luuk de Jong is nog niet hersteld van een enkelblessure, hij richt zich op de return van vrijdag.
Vermoedelijke opstelling: Heijblok; Muslu, Hese, Volmer, Fränkel; Schuurman, Meijer, Buijs, Wuytens, Sahar; Assaidi.
Bron: Omroep Gelderland
Hij heeft zelfs nog een arbitragezaak aangespannen. Die comissie vond alleen dat er 400k betaald moest worden, vond Heracles teveel voor een speler met een 1-jarig contract.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:46 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ja het is geen echte clubvoetballer inderdaadToen Rkc degradeerde wilde hij eigenlijk ook naar Heracles maar Rkc hield hem aan zn contract. Na een jaar geweldig te hebben gespeeld in de Jupiler Leauge toch naar Volendam gegaan. Nu Volendam weer is gedegradeerd is zal hij wel weer naar een andere eredivisieclub willen.
Amezrine, heet die al eens in het eerste gespeeld? Had er nog nooit van gehoord eigenlijk.quote:Bas Dost geselecteerd voor beloftenteam
ALMELO - Aanvaller Bas Dost van Heracles Almelo is door KNVB-coach Hans Schrijver geselecteerd voor het beloftenteam dat komende maand deelneemt aan het prestigieuze toernooi van Toulon.
Ook Mustafa Amezrine en Oussama Assaidi van De Graafschap behoren tot de twintigkoppige selectie.
Daaraan nemen acht ploegen deel. Nederland ontmoet in de eerste ronde Argentinië, Egypte en de Verenigde Arabische Emiraten, in poule A. In poule B strijden Frankrijk, Portugal, Chili en Qatar tegen elkaar. Het toernooi heeft plaats van 1 tot en met 13 juni.
Nederland trapt af tegen Argentinië, woensdag 3 juni om 20.45 uur. De Verenigde Arabische Emiraten zijn Oranjes volgende tegenstander, op vrijdag 5 juni vanaf 18.30 uur. Zondag 7 juni wacht om 19.00 uur Egypte. Bereikt Nederland de halve finales dan komt de ploeg van Hans Schrijver woensdag 10 juni opnieuw in actie. Vrijdag 12 juni, tot slot, is zowel de strijd om de derde plek als de finale.
De definitieve selectie bestaat uit de volgende twintig spelers: Kai van Hese (ADO Den Haag), Siem de Jong en Jeffrey Sarpong (beiden Ajax), Erwin Mulder (Excelsior), Diego Biseswar (Feyenoord), Mustafa Amezrine en Oussama Assaidi (beiden De Graafschap), Tom Hiariej (FC Groningen), Geert-Arend Roorda en Daryl Janmaat (beiden sc Heerenveen), Bas Dost (Heracles Almelo), Donny Gorter (NAC Breda), John Goossens (NEC), Erik Pieters (PSV), Erik Falkenburg (Sparta Rotterdam), Vito Wormgoor (FC Utrecht), Alexander Buttner, Nicky Kuiper en Ricky van Wolfswinkel (allen Vitesse) en Rens van Eijden (Willem II).
15 wedstrijden tegen De Graafschap? 15 uitwedstrijden? Anders klopt je verhaal niet hoor. Wonnen onlangs nog van Helmond Sport.quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:19 schreef Roberto258 het volgende:
Dat Excelsior al 15 wedstrijden niet meer gewonnen heeft
Klootzak, en wel lekker je salaris incasseren die de Graafschap je betaalt.quote:Marcel van der Sloot geeft in Voetbal International aan dat hij het slecht naar zijn zin heeft gehad bij De Graafschap. Volgens de middenvelder, die tot en met volgend seizoen onder contract staat bij De Graafschap, is vooral oud-trainer Jan De Jonge de gebeten hond. Van der Sloot kwam in 2007 naar De Graafschap maar speelde geen minuut. Halverwege het seizoen 2007/2008 werd de middenvelder verhuurd aan FC Dordrecht waar hij ook dit seizoen speelt.
“Als voetballer hou je van me of haat je me. Nou bij TOP hielden ze van me. Na vier jaar was ik transfervrij en wilde De Graafschap me graag hebben. Bij TOP was ik de koning. Alles wat ik deed was goed maar daardoor miste ik een uitdaging. Het werd tijd dat ik me ging ontwikkelen. Trainer Jan de Jonge gaf me een goed gevoel, maar later bleek dat er niets van klopte. Ik ben geen speler die alles zomaar accepteert. Als ik ergens iets van vind dan zeg ik dat. Ik hoop dat ook mijn omgeving zo met mij omgaat. Bij De Graafschap was het allemaal achter de rug praten. Groepjes. Iedereen had wel wat te zeggen over De Jonge, maar nooit recht in zijn gezicht. Ik deed dat wel en dat was hij niet gewend. Ook tijdens de training ontbrak het plezier. Ik stond een keer te klappen toen iemand een bal tegen de lat knalde. Zo van: Mooie actie. Kon niet, volgens de trainer, was niet professioneel. Na het seizoen had hij zo’n beoordelingsformulier ingevuld over mijn functioneren. Ik was als voetballer goed genoeg maar niet als mens. Deed pijn, liever heb ik het andersom. Dat werd nog een flinke confrontatie, ik heb De Jonge de waarheid verteld. Ik voelde me zo in mijn eer aangetast dat ik maar één ding wilde: Wegwezen.
Bron: Voetbal International
En Veendam uit wonnen ze ook, dus klopt niet helemaal inderdaad, maar ze zijn/waren wel slecht bezig. Al moet ik eerlijk zeggen dat het tegen RKC er al weer beter uitzag.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:03 schreef methodmich het volgende:
[..]
15 wedstrijden tegen De Graafschap? 15 uitwedstrijden? Anders klopt je verhaal niet hoor. Wonnen onlangs nog van Helmond Sport.
Nu zal dat salaris wel door Dordrecht betaald worden of waar ie ook zit. Dus dat is het probleem niet. Het probleem is dat het een degelijke voetballer kan zijn voor de Graafschap als ie maar een kans krijgt. Ik zou ook wel eens van me af bijten als je voor 2-3 jaar wordt vastgelegd door een Eredivisieclub en dan die 2-3 jaar bij een 1ste divisie club moet spelen. Wat is dan het nut geweest van die transfer?quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:07 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Klootzak, en wel lekker je salaris incasseren die de Graafschap je betaalt.
quote:Stadion: Wehl uit beeld
Het Regionale Bedrijven Terrein (RBT) dat moet komen aan de A18 bij Wehl raakt steeds verder uit beeld als nieuw onderkomen voor een stadion van voetbalclub De Graafschap.
Ook de Doetinchemse industriële kring IG&D (Industrie, Groothandel & Dienstverlening) schaarde zich dinsdag achter het jongste plan om te streven naar een stadion op Wijnbergen, ten zuidwesten van Doetinchem.
IG& D is een uitgesproken tegenstander van het onderbrengen van een voetbalstadion op het RBT, zo blijkt uit de woorden van Dick Chargois, voorzitter van de industriële kring: "Qua veiligheid past een stadion niet op het RBT. Wij willen een bedrijventerrein met hoogstens twee ingangen, die beveiligd zijn met slagbomen en camera's. Door de komst van een stadion op deze plek zouden er veel meer ingangen nodig zijn. Daarnaast zou een voetbalstadion veel te veel ruimte innemen, dat ten koste gaat van de bedrijven."
Voetbalclub De Graafschap wil verhuizen van de Vijverberg om zo met een groter stadion (gepland is een capaciteit van 18.000 bezoekers) een hogere begroting te krijgen. Uiteindelijk koos De Graafschap het RBT als beste mogelijkheid om een duurzaam 'groen' stadion te bouwen. Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Doetinchem schaarde zich in eerste instantie achter dit voornemen van de voetbalclub. Tot het CDA anderhalve week terug een alternatief lanceerde als onderkomen voor het stadion: Wijnbergen, en wel het deel ten oosten van de Europaweg en ten noorden van de woonboulevard. Dit plan is maandagavond tijdens de commissievergadering ruimtelijke zaken breed omarmd door de Doetinchemse politiek.
Wijn bergen is een optie sinds duidelijk is dat er in de gemeente Doetinchem te veel nieuw te bouwen woningen zijn gepland. Door woningen op Wijnbergen te schrappen, komt er ruimte voor een voetbalstadion.
Ook De Graafschap zelf ziet een stadion op Wijnbergen ook zitten. Dit omdat Wehl (Liemers) als thuishaven niet wordt gepruimd door de achterban van de Achterhoekse club.
Ik heb gewoon de hele dag vrij geplandquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:36 schreef Nappie-Oleon het volgende:
weer die verplichte buscombien ook nog eens vervroegd, k*t rtl
![]()
op deze manier kan ik het echt niet halen als ik eerst uit nijmegen naar dtc moet treinen..
Waarom niet? We willen toch uitgroeien tot een stabiele eredivisie ploeg.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:37 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Al die heisa over Wehl.... We zitten toch nog gewoon op Doetinchems grondgebied. Waar we ook heen gaan, het blijft kut dat we weg moeten, maar het zal wel niet anders kunnen. Hoewel ik me afvraag of we wel echt een groter stadion moeten hebben.
De personele problemen aardig opgelost al had ik denk ik Schuurman laten spelen voor Van den Ouweland.quote:Jason Oost in basis De Graafschap
Jason Oost speelt voor het eerst sinds zijn blessure weer in de basis van De Graafschap. De Doetinchemse club speelt donderdag in de finale van de play-offs tegen RKC.
Purrel Fränkel keert ook terug in de basis. Daardoor schuift Jordy Buijs door naar het middenveld en is Resit Schuurman gepasseerd. Nicolas Alejandro Cinalli en Luuk de Jong trainden weer mee. De Jong begint tegen RKC Waalwijk op de bank. Léon Hese is geblesseerd, Stijn Wuytens en Peter Jungschläger zijn geschorst.
Opstelling: Heijblok; Muslu, Keller, Volmer, Fränkel; Van den Ouweland, Meijer, Oost, Buijs, Sahar; Assaidi.
De wedstrijd RKC Waalwijk-De Graafschap begint om 18.30 uur en wordt live uitgezonden door RTL7. Omroep Gelderland zendt de wedstrijd niet live uit, maar houdt u op de hoogte in de nieuwsuitzendingen.
Bron: Omroep Gelderland
Ik weet eerlijk gezegd ook niet dat we nu 11e stonden, maar vorig jaar hadden Volendam en ADO sowieso meer geld voor sponsoring dan wij.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:18 schreef Roberto258 het volgende:
Uuuh, qua shirtsponsor opbrengsten staat De Graafschap 11e of 12e, nog beter dan NEC en Vitesse. Bovendien zei Henk Bloemers onlangs dat de sponsors in de rij staan om in te springen, en dat daarom het stadion er zosnel mogelijk moet komen.
Ey even een klein detail he, maar dat spandoek wat gericht was aan de KNVB voor het uitvak was ineens weg. Was dit vrijwillig weggehaald of is de censuur wel dermate drastisch dat hij weggehaald is door de dienstdoende stewards?quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:26 schreef Roberto258 het volgende:
Die gasten moeten zich echt schamen... En De Graafschap had de bussen ook weer lekker geregeld. Wedstrijd was al een kwartier bezig voordat we bij het stadion aankwamen en toen mocht iedereen bus per bus het stadion in, en na afloop mochten we gezellig bijna een uur wachten.
quote:De Graafschap zonder hoofdsponsor bij degradatie
De Graafschap zal gedwongen afscheid moeten nemen van hoofdsponsor Centric wanneer het zich niet weet te handhaven op het hoogste niveau. Directeur Gerard Sanderink verklaarde dat vrijdag tegenover Omroep Gelderland. De Doetinchemmers staan op het randje van de afgrond na de 2-0 nederlaag die ze donderdag leden bij RKC Waalwijk. Sanderink beleeft naar eigen zeggen ‘geen plezier’ aan de sponsoring en is bovendien van mening dat de club onprofessioneel wordt geleid. “De verantwoordelijke mensen moeten zich afvragen of zij nog wel in staat zijn deze club te leiden”, zegt hij tegenover de regionale nieuwsomroep. Randzaken voeren volgens de ondernemer de boventoon, waardoor de prestaties op het veld ondergeschikt lijken te raken.
Zo is Sanderink van mening dat de technische afdeling van De Superboeren niet adequaat heeft ingekocht. “Ik heb ze honderden keren gewaarschuwd, maar ze hebben er niets mee gedaan. Ik had bij mijn terugkeer gehoopt dat ze het professioneel zouden aanpakken. Helaas is dat niet gebeurd.” Mocht De Graafschap zich wel weten te handhaven, dan zal Centric waarschijnlijk wel aanblijven als hoofdsponsor.
Het voetbal is van ons doekquote:Op donderdag 28 mei 2009 23:36 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Ey even een klein detail he, maar dat spandoek wat gericht was aan de KNVB voor het uitvak was ineens weg. Was dit vrijwillig weggehaald of is de censuur wel dermate drastisch dat hij weggehaald is door de dienstdoende stewards?
Waalwijk is kleine 1,5 uur rijden, we vertrokken om 16:00 uur en kwamen 18:45 pas aan bij het stadionquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:44 schreef Kopbal het volgende:
Wat een tijdstip gisteren zeg, en dat voor zo'n belangrijke wedstrijd...
En dan moeten jullie ook nog eens met de buscombi, naar fucking Waalwijk
KNVB, verziek het niet.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:40 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Het voetbal is van ons doek
KNVB
Die heb ik niet op tv gezien , zal ook wel onder cencuur vallenquote:
De clubleiding van De Graafschap was voornemens om de seizoenkaarthouders voor de desbetreffende 3e wedstrijd kosteloos toegang te geven tot het stadion ongeacht of deze wedstrijd in Doetinchem of in Waalwijk wordt gespeeld.quote:Op zondag 31 mei 2009 02:45 schreef Roberto258 het volgende:
Toen ik de vermoedelijke opstelling zag kreeg ik toch weer een beetje vertrouwen...
Overigens iets wat wel weer typisch De Graafschap is: mocht er woensdag weer gespeeld worden in Waalwijk, dan kunnen er morgenmiddag na afloop kaarten worden afgehaald voor de buscombi bij de receptie (want ze zijn gratis, zover ik gehoord heb), maar supporters die naar MVV/RKC zijn geweest krijgen geen voorrang. Ofterwijl, de mensen die bijna nooit gaan zullen nu weer vooraan staan en de mensen die normaal altijd gaan, vissen weer achter het net, zoals VVV uit vorig jaar... Ach ja ik zal al blij zijn als er een derde wedstrijd komt...
Ik denk wel via een SopCast kanaal ergens, dat was met MVV in ieder geval wel zo.quote:Op zondag 31 mei 2009 10:09 schreef bergkamp85 het volgende:
Wordt de wedstrijd ergens uitgezonden? Niet op RTL iig... Via internet een legale stream van een lokale tv-zender?
Gelukkig, nu kan ik met gerust hart kijken. Bedankt.quote:Op zondag 31 mei 2009 10:44 schreef Opgezwollenlever het volgende:
We gaan gewoon winnen vanmiddag. Dat jullie het alvast weten.
tv gelderlandquote:Op zondag 31 mei 2009 10:09 schreef bergkamp85 het volgende:
Wordt de wedstrijd ergens uitgezonden? Niet op RTL iig... Via internet een legale stream van een lokale tv-zender?
Omroep Brabantquote:Op zondag 31 mei 2009 10:09 schreef bergkamp85 het volgende:
Ja behoorlijk. Ik had geluk dat ik voor de grote drukte m'n kaarten had. De stewards wisten weer eens nergens van zoals gewoonlijk, supporters moesten vertellen dat daar de kaartverkoop zou plaatsvindenquote:Op zondag 31 mei 2009 17:58 schreef TheVotary het volgende:
[..]
![]()
![]()
Vertel eens hoe de kaartverkoop ging voor de combi, druk?
23 euro is toch weer 3 gram haze....quote:Op zondag 31 mei 2009 18:58 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Daarna kwam ik Purrel nog tegen maar die had weinig te melden, behalve dan dat hij 23 euro behoorlijk veel geld vond voor die wedstrijd
Kijk ik dat straks nog ffquote:Op zondag 31 mei 2009 22:20 schreef Roberto258 het volgende:
TV Gelderland zonet (bij het nieuws), zal nog wel aantal keer herhaald worden.
Correct.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:44 schreef TLC het volgende:
Als RKC - De Graafschap na 90 minuten een gelijkspel is wat dan ? volgt er dan een verlenging en eventueel strafschoppen ?
en e-mail natuurlijk ook:thevotary@hotmail.comquote:Op zondag 31 mei 2009 17:35 schreef TheVotary het volgende:
Mochten er hier nog filantropisch ingestelde RKC'ers meekijken ik ben nog op zoek naar 2 kaarten voor woensdag. Mijn PM box staat open.![]()
![]()
K zal es kijken wat ik kan regelen. Tis al bijna uitverkocht.quote:Op maandag 1 juni 2009 11:41 schreef TheVotary het volgende:
[..]
en e-mail natuurlijk ook:thevotary@hotmail.com![]()
Dat zou mooi zijn. Ik neem dan de kosten van jouw kaartje (ik neem tenminste aan dat je zelf ook gaat) voor mijn rekening als je er twee voor mij weet te regelen.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:01 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
K zal es kijken wat ik kan regelen. Tis al bijna uitverkocht.
Aanvraag van een clubcard van rkc is gratis, denk alleen niet dat ze erin trappen als ik ze morgen bel.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:49 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Nouja dan moet er nog wel iemand met een RKC clubcard ons willen helpen
Hehe check marktplaats maar eens.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:26 schreef Borizzz het volgende:
We kunnen een oproep op marktplaats zetten?!
Kunnen jullie zo makkelijk kaarten regelen? Ik woon in Waalwijk en heb er nog moeite meequote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:48 schreef Roberto258 het volgende:
Hehe zo te horen morgen minimaal 1000 superboeren in Waalwijk
Ik ko aan 1 BC kaart komen, maar ik heb er twee nodig.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:07 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Kunnen jullie zo makkelijk kaarten regelen? Ik woon in Waalwijk en heb er nog moeite mee
Dan had Roda er allang moeten spelen, net als ADO.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:29 schreef Roberto258 het volgende:
Alleen daarom moet die club in de Jupiler League blijven, als het zelfs nu niet uitverkocht is...
Inderdaad, blijkbaar is het niet vanzelfsprekend dat het daar in Waalwijk ook zo leeft als in Doetinchemquote:Op woensdag 3 juni 2009 13:29 schreef Roberto258 het volgende:
Alleen daarom moet die club in de Jupiler League blijven, als het zelfs nu niet uitverkocht is...
Dat zijn andere situaties. RKC kan promoveren, Roda kan degraderen. Dat eerste zou normaal gesproken toch iets meer aan moeten sprekenquote:Op woensdag 3 juni 2009 13:37 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dan had Roda er allang moeten spelen, net als ADO.
Bij ADO liep de JL voor geen meter.. (4 a 5000 mensen hooguit)quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:37 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dan had Roda er allang moeten spelen, net als ADO.
RKC had zich vorig jaar al terug in de Eredivisie gewaand, denk dat veel (nep)supporters wachten tot dat moment weer komt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:10 schreef Grunner het volgende:
[..]
Dat zijn andere situaties. RKC kan promoveren, Roda kan degraderen. Dat eerste zou normaal gesproken toch iets meer aan moeten spreken
Beter vol met 6.000 echte supporters dan halfvol met dagjesmensen eerlijk gezegd. Maar dat is een andere discussie lijkt me.quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:45 schreef Roberto258 het volgende:
ADO en Roda JC hebben een stadion met een capaciteit van 15.000 en 20.000. In het stadion van RKC kunnen 6.000 man? Is wel een groot verschil...
Vd Ouweland.... Mooie kerel, maar komt echt tekort. Letterlijk en figuurlijk.quote:
Resit Schuurman vermoedelijk naar Heracles
Middenvelder Resit Schuurman vertrekt naar alle waarschijnlijkheid naar Heracles Almelo. Schuurman had een nieuwe aanbieding op zak van De Graafschap, maar legde deze naast zich neer.
Heracles wil de transfervrije middenvelder daarom graag binden aan de club. Schuurman is een meerwaarde voor De Graafschap en was één van de meest constante spelers van de afgelopen jaren.
Ook Joep van den Ouweland vertrekt waarschijnlijk. Willem II heeft interesse in Van den Ouweland.
Klopt. Hoorde ik ook al. Wordt echter niet gehaald voor de basis denk ik.quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:51 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Schuurman schijnt naar Heracles te kunnen.
Niet bijzonder. Bracht niks extra's. Wel altijd een 6.quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:51 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Klopt. Hoorde ik ook al. Wordt echter niet gehaald voor de basis denk ik.
Wat vinden jullie van em?
Meer 10 jaar boven je stand levenquote:Op woensdag 3 juni 2009 15:20 schreef JeffreyADO het volgende:
RKC heeft al die jaren dat ze in de middenmoot van de Eredivisie speelde gewoon boven zijn stand geleefd. Vind jullie toch meer uitstraling hebben, uitwedstrijden ook leuker!
Dus..
Come on De Graafschap & Cambuur.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 01:21 schreef Sensation89 het volgende:
Uitvak zit in ieder geval vol, dus minimaal 500 man.
Ik denk zelf dat het niet zo druk wordt bij het stadion tijdens de wedstrijd nu TV Gelderland ook uitzendt. Max. 500 man ofzo denk ik.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:08 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
11 busjes
Het scherm staat voor de spinnekop , het stadion is tot 02.30 open
Zit toch goed volquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:28 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat het niet zo druk wordt bij het stadion tijdens de wedstrijd nu TV Gelderland ook uitzendt. Max. 500 man ofzo denk ik.
quote:
Nou in Waalwijk hebbenwe anders een paar jaar geleden een hele mooie uitwedstrijd gehadquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:50 schreef Kopbal het volgende:
Als supporter ga je sowieso liever naar Doetinchem dan naar Waalwijk. Maar over de wedstrijden gezien is het wel de terechte winnaar denk ik, hoe jammer het ook is.
Praat voor jezelf, cafe de Hommelquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:50 schreef Kopbal het volgende:
Als supporter ga je sowieso liever naar Doetinchem dan naar Waalwijk. Maar over de wedstrijden gezien is het wel de terechte winnaar denk ik, hoe jammer het ook is.
yup en kaladzic heeft ook wat vreemde keuzes gemaakt, zoals meijer eraf halen die vanavond het middenveld onder controle had.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:58 schreef J-heronimus het volgende:
Volmer heeft dit jaar wel meerdere domme fouten gemaakt. Ik moet meteen denken aan die domme overtredingen van hem.
Die Meijer kan gewoon echt niet voetballen. Terecht dat hij hem er af haalde. Ik mag hopen dat hij nog steeds naar huis aan het lopen is.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:02 schreef ASroma het volgende:
[..]
yup en kaladzic heeft ook wat vreemde keuzes gemaakt, zoals meijer eraf halen die vanavond het middenveld onder controle had.
Dat dus.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:18 schreef Professional het volgende:
Liever De Graafschap als RKC gehad, die hebben totaal geen uitstraling in dat kleine stadion van ze.
Succes volgend jaar alvast. Het zal een zwaar karwei worden.
In VI:quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:58 schreef J-heronimus het volgende:
Volmer heeft dit jaar wel meerdere domme fouten gemaakt. Ik moet meteen denken aan die domme overtredingen van hem.
Dat was twintig minuten voor tijd met een 1-0 achterstand....quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:02 schreef ASroma het volgende:
[..]
yup en kaladzic heeft ook wat vreemde keuzes gemaakt, zoals meijer eraf halen die vanavond het middenveld onder controle had.
Verandert niks aan het feit dat hij gelijk heeft. Als je alleen al kijkt naar dat 'krachthonk'.quote:Op donderdag 4 juni 2009 08:15 schreef MrTorture het volgende:
[..]
In VI:
'Op sommige vlakken is De Graafschap niet meer dan een gemiddelde amateurclub'
Joost Volmer van De Graafschap ergert zich regelmatig aan het gebrek aan een professionele instelling bij zijn club (Voetbal International)
Typisch gevalletje van 'look who's talking'
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mongooltjes die bij thuiswedstrijden van De Graafschap naast het uitvak zitten en bij elke goal tegen dat glas aanvliegen om hun middelvingertje te flashen naar de bezoekers.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:24 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dat was twintig minuten voor tijd met een 1-0 achterstand....
In deze wedstrijd was Kalezic niet veel te verwijten, maar volgend jaar met hem aan het roer hou ik mijn hart vast.
Ben gisteren in het stadion geweest en ik ben blij dat die kutblagen die Wevers uitmaakte voor homo en als afgekeurde superboeren en apengeluiden maken er volgend jaar waarschijnlijk niet meer bij zijn.
Kutvolk. Ik ben in principe niet iemand die klappen uitdeelt, maar die ventjes moeten eens terecht gewezen worden.
Mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:10 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Die is er niet meer
Ik zat trouwens vlak bij Martijn Meerdink en Siem de Jong![]()
Was de broer van Siem en luuk er ook ? hij heet geloof ik Jo.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:10 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Die is er niet meer
En dat uit de mond van een Roda-fanquote:Op donderdag 4 juni 2009 09:26 schreef DarkShine het volgende:
Balen!! Nu komt dat kut RKC weer terug
meerdinkquote:Op donderdag 4 juni 2009 12:10 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Die is er niet meer
Wie zat er niet doorheen dan?quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:54 schreef Roberto258 het volgende:
Meerdink is er altijd als De Graafschap een belangrijke wedstrijd speelt. In Volendam ging ie zelfs in het uitvak, samen met Van der Haar
Maarja baal nog steedsDe supporters verdienen dit gewoon niet... En ook sneu om te zien dat jongens als Muslu, Meijer, De Jong, Buijs en Heijblok er helemaal door heen zaten. Die zijn tenminste nog wel begaan met de club.
Dat vond ik ook, snap niet dat Kalezic niet ingreep, haalt ie Meijer eraf voor Sahar, doe dan die Nalbantoglu.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:02 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Wie zat er niet doorheen dan?
Nalbantoglu was trouwens wel echt heel slecht.
Jullie hebben het gewoon zelf weggegeven hoor...quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Kutzooi.
Het zal wel weer aan mij liggen omdat ik niet geheel objectief ben, maar die scheidsrechter floot tegen De Graafschap en de goal was volgens mij een overtreding.
Ik baal echt als een stekker.
Klopt, het spel was bijzonder kut. Maar dan is het nog steeds lullig als je zo'n goal tegen krijgt en op die manier moet verliezen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:18 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Jullie hebben het gewoon zelf weggegeven hoor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |