abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:13:28 #201
1762 YPPY
Yppiaans
pi_69490621
Wat een lezen en tellen allemaal! Het tellen van 4-12 gaat goed, maar 1,2,3 is te lastig.

Slapen ging zo goed. Wat fijn dat het zo makkelijk is gegaan naar het nieuwe bedje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_69490856
Fijn dat het geod gegaan is Yppy!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:52:17 #203
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_69496390
Ben vanmorgen met Anna naar de ha geweest, ze heeft nl ernstige moeite met poepen.
Omdat ze zo vreselijk moeilijk doet met eten krijgt ze dus echt te weinig vezels binnen en wordt haar poep dus een grote klont die er dus op een gegeven moment wel uit moet, maar niet wil. Ik vind het dan zo zielig om te zien. Heb nu een drankje meegekregen dat het allemaal wat makkelijker moet maken.

Klinkt dat bekend? Nog tips? Iemand die even wil zeggen dat dat moeilijke eten echt maar een fase is?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_69496670
Wat sneu Memmel! Heb je lactulose gehad?
Moeilijk eten is een faaaaaaaaaase. (wel een hele lange)

En Kim is nu weer zo overstuur wakker geworden als laatst, toen ik dat filmpje had gepost.
We wachten maar weer af en houden haar in de gaten dat ze zichzelf geen pijn doet. Blijft sneu!

Edit. Ze is net weer kalm geworden, na een half uur.

[ Bericht 2% gewijzigd door _Ingrid_ op 28-05-2009 17:40:45 ]
pi_69497751
He wat vervelend Memmel. Ronja heeft ook een tijd last gehad, bij haar hielp het om veeeeeeeeel te drinken. En elke dag een kiwi bij het ontbijt hebben ook wel effect bij haar.
pi_69500593
Moeilijk eten kan ook veroorzaakt worden door verstopping, cq elkaar versterken.
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:20:44 #207
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69500885
Ach, wat sneu voor Anna zeg.
Lijkt me erg pijnlijk. Tijdens mijn zwangerschap heb ik er een poos last van gehad, zwaar kut vond ik het.

Maar speaking of which , mijn zoon heeft juist (nog steeds??) vrij dunne ontlasting. Niet waterig, maar bijna nooit eens een stevige drol. Hoe is dat bij de andere kinderen?
Mss is het ook wel erfelijk bepaald hoor!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_69500976
hier is het meestal toch wel stevig/vast moonah.
mama van 3 kids!
pi_69501977
Moonah, krijgt Thies genoeg vet binnen?

Peuters hebben behoorlijk wat meer vet nodig als volwassenen. En aangezien de meeste volwassenen erg op hun vet intake letten zijn er nogal wat peuters die te weinig vetten binnen krijgen. Daar kunnen ze hele zachte ontlasting van krijgen dat noemen ze dan peuterdiaree.
Te veel aan appelsap geeft overigens ook een laxerend effect, waar sommige kindjes erg gevoelig voor zijn.
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:00:47 #210
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69502390
Hm, zal eens opletten P_iglet.
Ik bak altijd (elke dag) in olijfolie, ben ook niet vies van een scheut over de sla. Maar op brood doen we idd geen boter/margarine omdat ik dat zelf niet lekker vind. En we eten vaak vegetarisch.
Zou ik bij hem dan maar wat echte boter op zijn brood smeren?
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:02:52 #211
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69502466
Hij is ook best tenger realiseer ik me nu.
Maar dat is ook mijn bouw.
pi_69502523
Ik zou zeker boter of margarine op brood doen. En volle melk/yoghurt/etc.
Tenger zijn betekent vast niet dat hij ondervoed is . Volgens mij, maar p_iglet weet het vast beter, hebben kinderen vet nodig om te groeien en als energiebron voor al dat spelen, niet om dik te worden
pi_69502531
Je kunt het proberen, wat ik af en toe van foto's zie is Thies zeker niet aan de stevige kant, dus wat dat betreft kan het geen kwaad. Regelmatig flink wat kaas, of bijvoorbeeld notenpasta op brood bevat ook vetten, mocht het zo zijn dat hij ook geen boter op zijn brood lust.
pi_69502616
Wij waren gister bij de bakker en Amber wilde een kaasstengel maar die hadden ze niet meer. Er lagen wel bruine broodjes met zonnebloempitten, ohh zegt ze, die wil ik graag. De verkoopster stond helemaal met haar mond vol tanden en zei: lust ze dat wel, brood met pitjes? Want kinderen vinden dat toch niet lekker... Dus ik, ja dat vind ze heerlijk.. die vrouw was helemaal verbaasd.
Amber krijgt sowieso altijd volkorenbrood, soms fijn, maar ook vaak genoeg grof met veel noten en zaden. En als ik pijnboompitjes op tafel zet eet ze ze allemaal op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69502688
heeft het cb daar ook nooit niks van gezegd moonah? hier bij het cb hameren ze er echt op.
mama van 3 kids!
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:32:25 #216
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69503462
Moonah, wij eten denk ik iets vetter (zo nu en dan ook bakken in boter, dagelijks 1 keer vetter broodbeleg) maar de pindakaas komt er zeg maar onveranderd uit.
Wellicht zit het hem bij ons in de fruitzuren.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:14:36 #217
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69504869
Bedankt voor de tips dames.
Maar ik bedenk me door PM's post dat Thies bijna elke dag pindakaas op zijn brood eet, is natuurlijk ook vet. En 's ochtends 270ml volle melk (in zijn pap). Dus wellicht op zich toch genoeg vetinname? We moeten binnenkort naar het CB (voor zijn spraak), dan zal ik het meteen eens aankaarten.

Spraak gaat nu wel een beetje vooruit! Zojuist zei hij: "Papa kus geven."
Hé! Een heuse drie-woorden-zin!
pi_69504904
Wat goed Thies!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 21:16:51 #219
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_69504942
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:52 schreef Memmel het volgende:
Iemand die even wil zeggen dat dat moeilijke eten echt maar een fase is?
Milo is vanaf zijn geboorte al een lastige eter Ik ben benieuwd wanneer zijn fase voorbij is Ik kan je hier dus geen tips geven Memmel.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:19:30 #220
94046 PM-girl
pi_69505003
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:14 schreef Moonah het volgende:
Spraak gaat nu wel een beetje vooruit! Zojuist zei hij: "Papa kus geven."
Hé! Een heuse drie-woorden-zin!
Wat goed en leuk! Wat zul je trots zijn Moonah!
*
pi_69505016
Amber is nog steeds een lastige eter..
Pasta, rijst, mie.. alles moet ZONDER saus
Ze eet doperwten, kidneybonen, tomaatjes, komkommer, worteltjes maar meer groente niet..
Fruit eet ze dan wel weer goed.. Zet een bakje frambozen of aardbeien voor d'r neer en hij is binnen 5 minuten leeg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:23:28 #222
94046 PM-girl
pi_69505107
Fruit gaat hier ook goed. Vooral aardbeien inderdaad. Al vraag ik me daarbij af hoeveel gezonds of voedzaams er in een aardbei zit.
*
pi_69505202
geen idee.. ik doe er bij Amber ook nooit suiker op ofzo..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:28:36 #224
144006 chacama
Ondernemend!
pi_69505271
thies!
Anna.... eigen grote bed!

En alle tellende en letterende kindjes.... echt goed. Al die verhalen doen me denken aan Fleur. Die was ook zo lekker vroeg. Heerlijk om te zien. Bij Maud gaat het allemaal wat rustiger....
Tellen gaat van 1......4....tien. Met letters is ze helemaal niet bezig en over kleuren begin ik nog niets eens. Alles is blauw (misschien is ze wel kleurenblind...net als d'r mama)

Memmel geen echte tips, misschien wat extra roosvice laxo om te ondersteunen.
Moonah, geen tips hier...of wat minder melkproducten om uit te proberen... merk aan mezelf als ik die teveel binnenkrijg dat mijn ontlasting slijmerig wordt.

en Maud ligt weer terug in d'r ledikant.... welke sprong ze aan het maken is, weet ik nu nog niet, maar zodra die gemaakt is, zal het grote bed vast ook wel weer goedgekeurd worden.
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:32:40 #225
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69505414
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:28 schreef chacama het volgende:
en over kleuren begin ik nog niets eens. Alles is blauw (misschien is ze wel kleurenblind...net als d'r mama)
Huh??? Ben jij kleurenblind??

Heel stom.
Op een of andere manier voelt het goed dat Maud nog geen kleuren kan en Thies al heel veel. Niet persoonlijk naar jou of Maud natuurlijk. Maar blijkbaar beïnvloeden al die berichten over letters en het goed kunnen praten van andere kinderen mij dus toch meer dan ik dacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')