abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69437130
Welkom Memmel en Anna!
pi_69450975
Mikael gaat over een dikke 2 weken met de psz op schoolreisje naar de kinderboerderij om daarna in het bos te gaan eten met zijn allen. Nu twijfel ik dus heel erg. Hij is als de dood voor de dieren op de kinderboerderij. Elke week blijven we proberen maar elke week is het drama. Zelfs de konijnen zijn in zijn ogen gevaarlijk. Dus ik weet dat ik hem daar absoluut geen plezier mee doe.
Maar eten in het bos ziet hij wel zitten. Zal ik gewoon later met hem gaan? Want de speeltuin wat erbij zit is ook niet iets waar hij zich vermaakt.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_69451081
waarom blijf je iedere week proberen als het drama is??

Als je weet dat hij dat echt neit leuk vind zou ik idd gewoon later met hem naar het bos gaan. Of hopen dat de kinderboerderij in een andere setting, met zijn psz kindjes wel leuk is, maar dat kun je wellicht zelf inschatten of dat invloed heeft op hem.
pi_69451251
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:30 schreef p_iglet het volgende:
waarom blijf je iedere week proberen als het drama is??

Als je weet dat hij dat echt neit leuk vind zou ik idd gewoon later met hem naar het bos gaan. Of hopen dat de kinderboerderij in een andere setting, met zijn psz kindjes wel leuk is, maar dat kun je wellicht zelf inschatten of dat invloed heeft op hem.
Omdat ik hoop dat ie ineens inziet dat het niet eng is. Hij hoefd ook nergens naar binnen of iets te aaien ofzo. Ik laat hem daar los en dan kijk ik wat ie wel wil en wat niet. Enige waar ie bij blijft is de eendjes. Maar die zwemmen er niet altijd omdat die gewoon in de beek die er langs loopt "wonen".
Ik ga volgende week nog zowiezo even overleggen op de psz wat hun aanraden.

We waren zondag in Nordhorn in de dierentuin en we liepen aan het eind, nadat Mikael al helemaal nergens in de buurt was geweest, langs de konijnen en Mikael zegt: Mama kom snel straks zijn deze konijnen echt gevaarlijk Mijn dierenvriend. Hij wilde alleen maar naar huis om de hond te aaien
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 27 mei 2009 @ 19:44:43 #180
1762 YPPY
Yppiaans
pi_69465011
Als hij het zo eng vindt, zou ik er misschien iets langer tussen laten zitten, anders is hij er wel veel mee bezig.

Ze ligt voor het eerst in een groot bed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_69466724
Ze worden snel groot hè YPPY
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:06:03 #182
1762 YPPY
Yppiaans
pi_69468347
Inmiddels zijn we een keer of 6 naar boven geweest, maar dat is niet zo bijzonder. Ze blijft wel helemaal braaf liggen in bed. Ben zo benieuwd hoe het vannacht gaat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_69468478
Gaat vast goedkomen Yppy!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:21:42 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_69468890
gaat helemaal goed komen Yppy. Of je hoort straks (net als ik een uurtje geleden) Mahama.... Maud kleiheine bed slapuh....... heb ze dus omgelegd in het ledikantje en binnen 5 minuten was ze vertrokken. Misschien komt het omdat ze vanmiddag niet heeft geslapen en dus het oude vertrouwde even nodig had.
pi_69470374
yppy 6 keer maar
bij ons de eerste avond wel 50 keer terug gelegd en nu is het elke avond nog maar 10 keer.

menicole ik zou hem ook niet pushen. kun je niet samen met hem iets kijken zoals dora of zo. dan uitleggen dat diertjes niet eng zijn of gevaarlijk tot op zekere hoogte natuurlijk. wat ik er wel eens op zet zijn de dierentuin series op de duitser, dat vinden ze helemaal geweldig. misschien kun je hem wat dingen uitleggen of zo?

vandaag gingen we paspoorten aanvragen. dus die mevrouw was haar helemaal aan het uithoren of ze het wel was. vraagt die mevrouw hoe oud ben jij? madam: dus die mevrouw zegt steek je vingertjes maar op. dat lukte niet helemaal. dus zegt die mevrouw opnieuw hoe oud ben je? madam: two
ze spreekt onderhand beter engels dan nederlands.
op het gemeentehuis zaten ze op een stoel. madam: kijk papa dit is een grot. vraagt papa: wat zit er in een grot? madam: een bat (vleermuis). wij stonden te kijken.
mama van 3 kids!
pi_69470440
Dat moet wel Dora-invloed zijn Popples
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69470772
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:58 schreef Vicky het volgende:
Dat moet wel Dora-invloed zijn Popples
de hele dag tellen in het engels en praten.

wanneer kunnen de meeste kindjes trouwens het alfabet?
mijn moeder vind dat wij haar te erg stimuleren want een kind moet een kind zijn(dat snap ik ook wel).
maar het kind vraagt erzelf om, dus willen wij haar gewoon dingen leren die ze zelf wil en waar ze aan toe is en zelf aan geeft. wat zouden jullie doen? ze wil zelf al leren lezen ze komt bijv. mama wat staat hier, welke letters zijn dat.
mama van 3 kids!
pi_69470944
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:05 schreef Popples het volgende:

[..]

de hele dag tellen in het engels en praten.

wanneer kunnen de meeste kindjes trouwens het alfabet?
mijn moeder vind dat wij haar te erg stimuleren want een kind moet een kind zijn(dat snap ik ook wel).
maar het kind vraagt erzelf om, dus willen wij haar gewoon dingen leren die ze zelf wil en waar ze aan toe is en zelf aan geeft. wat zouden jullie doen? ze wil zelf al leren lezen ze komt bijv. mama wat staat hier, welke letters zijn dat.
ik denk dat Amber een jaar of 2,5 was toen ze het kende...
dit filmpje is van bijna een jaar geleden:
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:11:47 #189
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69471049
Jééé, wat bijzonder Popples!
Als je haar dan toch letters wil aanleren, spreek ze dan fonetisch uit.
Dus niet Aa, Bee, Cee.
Maar: Ah, Buh, ehm de C is dan weer een lastige.

Yp, slaapt ze al?
Bij ons echt 0,0 problemen met overstap naar peuterbed.
Hij heeft vandaag een nieuw dekbedovertrek gekregen. Met apen. het bedritueel duurde nu wat langer, want alle apen moesten een kus.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_69471252
Letters lijken me idd moeilijk. Den onze houdt het meestal bij cijfers, dat is nog handig...
pi_69471692
ahhhhh thies

vicky wat lief als je dat ziet zeg

thanks moonah voor de tip.
ze kent het alfabet helemaal al, maar ze wil echt leren benoemen van de letters(lezen).

bass-miss wees maar blij.

ze telt nu in het engels tot 10 en in het nederlands tot 16.
mama van 3 kids!
pi_69472042
wat knap dat ze tot 10 in het engels telt Popples!
Amber komt in het Nederlands tot 20 en gaat dan weer verder met 11
Letters benoemen kan ze nog niet echt, ja ze weet de A van Amber...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_69472339
18 19 20 11

wij hebben haar dat niet geleerd hoor.
dat nederlands tellen hebben we op de trap gedaan als geintje maar ze heeft het na 4 keer overgenomen.
het engels tellen kwam ze zelf in een keer mee. ik verdenk dora
maar ze heeft echt het geheugen van papa. ze wist me gisteren nog te vertellen dat haar zusje naar het ziekenhuis was geweest en dat ze mij afgeplast had daar en dat was in februari.
volgens mij morgen even een afspraak maken ofzo op het cb misschien dat die me kunnen helpen wat ik moet doen met bepaalde dingen.
mama van 3 kids!
pi_69472415
Amber heeft ook zo'n goed geheugen. Vorig jaar waren we op vakantie en toen heeft ze haar hoofd gestoten aan de, volgens mij, groene glijbaan in het zwembad. Ze heeft het er nog steeds over...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_69473506
Kent ze het alfabet als opzegversje of koppelt ze de klank A aan de letter A? en idem voor tellen, kent ze het als rijtje of kan ze al een hoeveelheid tellen (dus jij vraagt 'hoeveel appels zijn dat' en zij gaat het rijtje af '1 2 3 4 5 -> 5!')? Dat kan nog handig zijn om te weten als je er op het cb over wilt beginnen.

Als ej er mee bezig wilt kun je misschien een pictoboekje pakken, dan kan zij de plaatjes benoemen en jij leest de rest vd zin voor. Of je gebruikt een boek als dit http://www.publitas.nl/zw(...)agazine.php?spread=0 (Die hebben wij voor Myrthe gekocht, en nu 'leest' Juliette steeds ' m-e - ei! m-e- kip!' voor . Goed nageaapt van Myrthe die zo spellend leest.)
Oja, en je zou kunnen proberen of ze rijm- en aanvulspelletjes leuk vindt.

[ Bericht 8% gewijzigd door poemojn op 27-05-2009 23:06:08 ]
pi_69474699
Grappig dat verschil tussen kinderen. Damian is nu 2 jaar en 3 maanden. Hij telt al een maand tot 20, kan ook hoeveelheden tellen tot ongeveer 10 en begrijpt de betekenis er ook van en hij kan diverse letters van het alfabet lezen maar de betekenis snapt hij denk ik niet.
Hij heeft de laatste tijd ook een taalsprong gemaakt. Hij maakt nu volledig e zinnen met vaker kloppende woordvolgorde, lidwoorden, jij en ik en af en toe verleden tijd. Echt leuk om die ontwikkeling te zien. Hij blijft me verbazen.
pi_69478675
jeejtje vicky dat is wel echt een olifanten geheugen.

poemojn ja ze begrijpt echt hoeveel appels het zijn
dank je wel voor de tips.

appelsap wat goed zeg.
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 09:16:30 #198
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_69480508
Lieve medepeutermoeders...een mededeling:

Jaaaa, het is zover. Het draagdoektopic is toe aan deel 50, en dat moet gevierd worden
Daarom stuur ik oa een draagdoek op reis die goed te gebruiken is met peuters.Als je wilt kun je 'm een weekje in huis hebben. Zie voor details Draagdoeken deel 50

[ Bericht 62% gewijzigd door Macka66 op 28-05-2009 09:48:56 (zo is het beter) ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:56:12 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_69481628
hier ook volop bezig met lezen. hij vindt het gewoon heel erg leuk; vraagt ook om 'welke letter is dit?' en kan zn eigen naam typen schrijven nog niet uiteraard ik vind het een beetje overdreven, maar hij vindt t leuk, dusja
tellen gaat ook goed
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:00:33 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_69481737
oma heeft pas op een rommelmarkt het spel ik leer lezen gekocht. Het is nog veel te moeilijk voor hem, maar wel erg leuk voor kinderen die er veel mee bezig zijn; plaatje+letterdoos.
alleen de juiste letters passen achter het plaatje, en elk rijtje letters in de letterdoos heeft een kleur; je weet dus in welk rijtje letters je de goede letter moet zoeken.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')