abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:40:23 #226
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69505690
Chaca, als ik het zo nalees staat het er mss onaardig. Dat is absoluut niet mijn bedoeling, dat weet je wel he?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:40:59 #227
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_69505716
Ik ging Anna vandaag halen op de creche en het wonder was geschied: ze had zowaar stukken appel en peer op. Op de babygroep kregen ze alleen nog fruithapjes, dus Anna was wat huiverig voor stukken fruit (terwijl ze dat thuis wel gewoon krijgt). En vanavond heeft ze haar ratatouille op. Ik was stomverbaasd.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_69505830
goed van Anna!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:45:26 #229
144006 chacama
Ondernemend!
pi_69505875
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:32 schreef Moonah het volgende:

[..]

Huh??? Ben jij kleurenblind??

Heel stom.
Op een of andere manier voelt het goed dat Maud nog geen kleuren kan en Thies al heel veel. Niet persoonlijk naar jou of Maud natuurlijk. Maar blijkbaar beïnvloeden al die berichten over letters en het goed kunnen praten van andere kinderen mij dus toch meer dan ik dacht.

ja, niet gigantisch, maar genoeg om geen F-16 piloot te kunnen worden. Denk trouwens dat Maud wel verschil in kleur ziet, maar dat het geen echt punt van intresse is.... wat wel: spelen, veel spelen en dieren. Geen dierenboek is hier nog veilig, van de kleinste kriebelbeestje tot de grote ijsbeheer.

En dat het je geruststelt kan ik me goed voorstellen. Ik heb gelukkig genoeg vergelijkmateriaal bij de oppas rondlopen om te zien dat maud gewoon heerlijk gemiddeld is.
pi_69506174
moonah je niet gek laten maken joh. ieder kind doet het op zijn tempo.

hier hebben we gewone een late dame op lichamelijk gebied en een snelle met het geheugen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Popples op 28-05-2009 22:09:37 ]
mama van 3 kids!
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:58:16 #231
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_69506421
Moonah, Tobias heeft sinds een maand of 3/4 pas dikkere poep. Pas toen hij plaszindelijk was (poepen gaat nog steeds in een luier, komt vanzelf wel goed) werd dat ook wat steviger. Maar een echte 'mooie drol' heeft hij maar zelden.
Op het cb vroegen ze overigens toen ik het aankaartte of ik er al mee naar de huisarts was geweest. Nee dus, vond en vind het niet nodig, hij en ik hebben er verder geen last van. Tobias heeft overigens ook zo'n beetje Thies' postuur
Thies volgt gewoon zijn eigen tempo, lekker dat hij 3-woorden-zinnetjes gaat doen
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_69523167
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:32 schreef Moonah het volgende:

[..]

Heel stom.
Op een of andere manier voelt het goed dat Maud nog geen kleuren kan en Thies al heel veel. Niet persoonlijk naar jou of Maud natuurlijk. Maar blijkbaar beïnvloeden al die berichten over letters en het goed kunnen praten van andere kinderen mij dus toch meer dan ik dacht.
Mikael kan helemaal ook nog geen kleuren. Alles is rood. Terwijl ie het eerder wel altijd kon trouwens En tellen doet ie ook heel erg raar. Hij telt:
1,2,3,4,5,8,9,11,7,10. Maar als je 10 auto's neerlegt telt ie het wel weer goed En letters!! Tis dat ie daar op de psz extra aandacht voor krijgt maar anders hoefd dat toch helemaal nog niet? Ze zijn nog zo klein
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_69523591
moonah! Jij als geen ander zou toch moeten weten dat dingen als tellen, kleuren, letter e.d. nog helemaal niet echt bij deze leeftijd horen? Als ze het kunnen, prima (je kan ze moeilijk tegenhouden) maar als ze het niet kunnen is dat volkomen natuurlijk en normaal

Die gekke peuter van mij wilde gister echt geen tuinbonen (lust ik niet hoor mama, die zijn vies). Maar nu ze koud in een bakje op tafel staan gaan ze met handen tegelijk naar binnen (mmm... zijn snoepjes hè mama?)
pi_69529232
Volgens mij is het vrij normaal als je in groep 1 de kleuren gaat leren, toch? Dus over kleurenblindheid kun je dan nu nog niet spreken denk ik. Als ik 't goed heb kunnen kinderen vaak eerder sorteren dan benoemen, dus de rode duploblokken bij elkaar leggen lukt eerder dan ze ook 'rood' noemen. Als je je over een jaar zorgen maakt over kleurenblindheid zou je zoiets misschien kunnen proberen (en er op het cb naar vragen)?

Mikael ziet er al best kleuterig uit op die fototopicfoto, meNicole. Is hij erg lang?
pi_69529504
Voor hoever ik weet wordt tijdens het schoolarts bezoek in groep 2 getest op kleurenblindheid.

Wat poemojn benoemd herken ik hier ook. Pepijn is wel veel met kleuren bezig, maar goed benoemen gaat meestal echt nog niet. Afhankelijk van het moment is alles blauw, grijs, geel of willekeurig wat.
Maar wanneer we met de duplo spelen en ik vraag "pak eens een rood/blauw/geel blokje", dan pakt hij zonder problemen de goede.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:45:48 #236
144006 chacama
Ondernemend!
pi_69530223
Ik denk ook niet dat ze echt kleurenblind is. Zou voor een meisje sowieso al vrij uniek zijn (heb ik me laten vertellen). Ik zie aan haar voorkeur qua kleding wel dat ze verschil in kleur ziet, dus het zal vast goed komen. Weet dat ze hier op de peuterspeelzaal op een speelse manier kleuren leren. Kids op een rij en de juf met een doos gekleurde pittenzakken. Als ze de kleur goed zeggen krijgen ze de zak toegeworpen, zo komen de primaire kleuren dus regelmatig aan bod.

Dat van die blokje heb ik eigenlijk nog niet echt uitgetest....zal eens kijken. Maar denk ook wel dat het klopt. Ze kan wel een blauwe nijntje aanwijzen, maar nog niet zeggen dat nijntje blauw is. Wat ze overigens vanochtend wel wist te vertellen:
Mama, maud kool (school)....Leur kool, N. haluh... juf meike toe. Oftwel eerst fleur naar school dan d'r vriendin halen om samen naar de psz te gaan. En toen hoorde ik op de fiets: mama, maud moe.... a. (oppas) slapuh... maud wakur, maud uit bed......hihihihhihihi giechel giechel. Wetend dat ze niet uit bed mag klimmen als ze wakker is, gaf ze dus mooi aan dat ze dit wel van plan was.... smiecht.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:47:22 #237
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_69530279
Hier even snel een berichtje over Kaith die is afgelopen week opgenomen geweest in Gouda en gisteren via het LUMC (Leiden) ontslagen uit het ziekenhuis met een kuur Zithromax voor 5 dagen en daarna tot 18 juni as een ondersteunende kuur Augumentin. Het ging echt niet meer thuis en vorige week vrijdag was haar ab kuur afgelopen en afgelopen zondag werd ze alweer ziek en deze keer dronk ze ook niet meer en gaf alleen maar over door haar amandelen en constant 40+ graden koorts. Dinsdagavond zaten we echt met de handen in het bekende haar en hebben we de hap gebeld. Infuus met vocht en antibiotica en gisteravond om 7 uur waren we weer thuis nadat we om 2 uur op controle zijn geweest bij de kno en kinderarts in Leiden. Nu kunnen ze haar niet opereren omdat de koorts nog rond de 40 graden schommelt. Drinken gaat nu goed en dat blijft er samen met de antibiotica in. Eten doet ze nog niet maar dat is niet zo problematisch. Ze was in 2 dagen tijd ook 6 ons afgevallen en dat ging wel erg hard dus vandaar dat het even heel stil was op het Mibos2 front. Nu alles teruglezen gaat.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:15:20 #238
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69531157
Phoe, Mibossie toch, wat ontzettend heftig. En wat zal het spannend zijn (geweest).
Arme Kaith. Mochten jullie wel bij haar blijven 's nachts?
Heel veel sterkte en vooral ook beterschap voor je dametje gewenst.

Aaah, Maud, jij ondeugd!

Dames, bedankt voor de geruststellende woorden (en het pak slaag Owlet..). Ik weet het allemaal ook wel. En mijn menneke functioneert prima. Niks mis mee. Integendeel!
Maar soms he, soms dan krijgt dus blijkbaar tóch even de onzekerheid de overhand.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_69531214
he bah dat klinkt eng en naar zeg Mibos. wat is er precies aan de hand dan, waar moet ze aan geopereerd?
pi_69531260
He getver Mibos, wat naar.... Hoe vond ze het in het ziekenhuis?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:19:23 #241
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_69531282
Overdag mochten we er allebei bij blijven en 's nachts was mijn lief in het ziekenhuis want met papa gaat het slapen nou eenmaal beter als ze niet lekker is. Ze was heel rustig en timide want ze was ook echt niet lekker en liet alles eigenlijk toe inclusief het infuus prikken zonder huilen of iets. Ze had zoiets van whatever!!!

Bix haar amandelen zijn al vanaf jan. aan het ontsteken bij vlagen en ze stond op de rol voor 6 april maar door de EDS wilde de kno-arts het niet doen in Gouda en werden we verwezen naar Leiden. Prima en tussentijds kregen we de definitieve bevestiging van EDS en moest ze dus eer ze geholpen word/werd naar de kindercardioloog voor de doorgezakte hartkleppen die je eventueel zou kunnen hebben en een stollingsonderzoek en naar de anesthesie en omdat ze op de klassieke manier geholpen moet worden gaat ze niet met de kinderopname mee maar met de volwassenen. En daarom duurt het lang. Maar de ontstekingen komen steeds korter op elkaar en nu moeten we het nog rekken tot de 18e (18e opname, 19e opereren en misschien de 20e naar huis). Met eds heb je meer nabloedingsrisico en daarom gaan ze er ook op de klassieke manier uit en branden ze het meteen dicht (is tenminste de planning). Narcose krijgt ze wel en haar kaak luxeert redelijk makkelijk dus daarom is er ook iemand bij die haar kaak meteen na de ingreep weer terugzet want de kans is 90 % dat die er uit gaat omdat ze juist daar last van luxaties heeft. Ze is nog steeds lammig overigens hoor.

[ Bericht 81% gewijzigd door Mibos2 op 29-05-2009 17:27:32 ]
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:20:13 #242
105850 Fuente
mamamuts
pi_69531314
Helemaal niet erg Moonah, dat hoort er gewoon bij die onzekerheid. En je mannetje is perfect

Mibos, jeetje zeg! Sterkte
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:39:29 #243
144006 chacama
Ondernemend!
pi_69531893
Mibos even snel een lees straks het hele verhaal.....
pi_69532536
mibos wat erg
mama van 3 kids!
pi_69535833
jeetje Mibos, heftig zeg! Dikke voor jullie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 20:44:49 #246
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_69537048
Oei, Mibos. Veel beterschap voor je meidje!

Moonah: ik denk dat wij dezelfde zoon hebben! Onze Iben heeft ook heel zachte ontlasting. Ik weet niet hoe het bij Thies is, maar Iben kan ook wel 6 keer stoelgang hebben op een dag
Nu zijn we met potjestraining bezig en het is wel ietsje beter. De frequentie dan vooral. Het blijft nog wel heel zacht.
De kinderarts zei een tijd geleden (toen we daar voor iets anders waren) dat we hem inderdaad veel vette dingen moeten geven. En dus boter op brood, volle melk/kaas, ...
Maar dat deden we al, dus ja...
Ik denk trouwens dat mijn jongste, Junah, dezelfde kant opgaat. Die komt ook aan 6/7 poepluiers per dag!
De pampers vliegen er hier door!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:00:34 #247
640 snoopy
peanuts
pi_69537521
wat heftig Mibos Heel veel sterkte!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_69538602
Mibos wat heftig. Heel veel sterkte!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:51:48 #249
144006 chacama
Ondernemend!
pi_69539321
Jeetje Mibos. Wat een hoop bij elkaar nu. Ik hoop dat de operatie heel erg goed gaat verlopen en dat jullie straks weer jullie eigen vrolijke Kaith terug hebben. Fijn dat je man bij d'r mag blijven. Dat vind ik altijd zo top!
pi_69539889
pfoeh... mibos toch. arme kaith! en arme jullie, wat een zorgen... heel veel succes met alles, ik hoop dat ze snel goed genoeg hersteld is om die operatie en overige onderzoeken te kunnen ondergaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')