Die is ook waardeloos. Ik verwacht nog wel wat gesleutel aan die wet (zie o.a. het verbieden van waterboarding) en zie Obama veel minder in staat zich hiertoe te verlagen dan GWB.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:21 schreef Schenkstroop het volgende:
Die "Patriot Act" in Amerika is eng.. Waarom pakt Obama dat niet aan, waaromdraait ie die niet terug?
Kijk, dat is wel grappig en echt Nederlands: Klagen over de hoge belastingen en ondertussen toch reuze trots op de verzorgingsstaat met de relatief goede gezondheidszorg, kinderopvang, studiemogelijkheden, infrastructuur etc.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:28 schreef Schenkstroop het volgende:
NL is een belasting paradijs voor rijke stinkerds. Platenmaatschapppijen huizen hier oa. hun contracten ofziets. Het is geen belasting-paradijs voor de Nederlandse onwners zelf. Onee Bos forbid! Ik word helemaal leeggezogen door die belasting-ambtenaren door belasting op belastingen te betalen niet normaal. Maar een 'Roling Stones' treffen het goed hier dacht ik.
Party pooper.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:33 schreef IHVK het volgende:
zojuist op de radio.: nl uit de lijst. misverstand witte huis...
Misverstandquote:Op woensdag 6 mei 2009 03:33 schreef IHVK het volgende:
Kan het niet vinden en je hele postgeschiedenis doorlopen gaat wat verquote:Op woensdag 6 mei 2009 03:20 schreef popolon het volgende:
[..]
Ah je krabbelt al terug. Ik neem aan dat jij dus ook alleen maar Nederlandse sites bezoekt? Want anders gaat die vlieger ook al niet meer op dat ik maar moet opbokken van dit Nederlandse forum.
Nou goed, laat ook maar weer. Gedoe om niks.
Waarom gaan Nederlanders die het gemaakt hebben dan in Belgie en Monaco wonen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:28 schreef Schenkstroop het volgende:
NL is een belasting paradijs voor rijke stinkerds. Platenmaatschapppijen huizen hier oa. hun contracten ofziets. Het is geen belasting-paradijs voor de Nederlandse onwners zelf. Onee Bos forbid! Ik word helemaal leeggezogen door die belasting-ambtenaren door belasting op belastingen te betalen niet normaal. Maar een 'Roling Stones' treffen het goed hier dacht ik.
Dat valt reuze mee, er zijn er maar een paar. Er zijn juist veel meer van die jokers 'IK GA EMIGREREN, IK MOET WEG HIER!!' die er hier hier rondlopen. Ik heb wel eens kritiek op NL, net zoals ik kritiek kan hebben op de VS. Het mes snijdt aan beide kanten.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:37 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Kan het niet vinden en je hele postgeschiedenis doorlopen gaat wat ver. Het valt me wel op dat het een trend is hier van mensen die elders in de wereld wonen structureel afgeven op Nederland ., maar vervolgens wel hier en in het Nederlands posten .
![]()
Prima, niks mis mee, maar steek dan de hand ook in eigen boezem. Je bent niet veplicht om te veramerikaniseren namelijk.quote:maar ben verder een fel tegenstander van de veramerikanisering van dit land . Alsof wij Amerika nodig hebben . We exporteren minder naar Amerika dan dat we importeren , het bevriezen van handelsbetrekkingen als pressiemiddel om Nederland te dwingen "The American way"de zaken te benaderen slaat dus nergens op.
Dat heeft met de vermogensbelasting te maken, dit gaat over vennootschapsbelasting en deelnemingsvrijstelling. De vermogensbelasting is in Belgie en Monaco weer gunstiger.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:38 schreef Pacmaniac het volgende:
Waarom gaan Nederlanders die het gemaakt hebben dan in Belgie en Monaco wonen?Of staan die ook op het lijstje van Obama....?
Ik denk dat JP even z'n tanden heeft laten zien.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:45 schreef IHVK het volgende:
Nederland van lijst belastingparadijzen
Het Witte Huis slikt zijn verwijten over Nederland als een soort belastingparadijs voor het Amerikaanse bedrijfsleven in. Dat deed het na contact met de Nederlandse ambassade in Washington, liet een woordvoerder.
Ze zijn bang voor De Balkquote:Op woensdag 6 mei 2009 03:33 schreef IHVK het volgende:
Dan had hij ze vast niet gepoetst.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:52 schreef popolon het volgende:
Ik denk dat JP even z'n tanden heeft laten zien.
quote:Nederland toch geen belastingparadijs
6-05-09
De VS past de lijst met belastingparadijzen aan. Nederland wordt van de lijst geschrapt.
Contact tussen de Nederlandse ambassadeur in de VS met het Witte Huis heeft daartoe geleid.
Het misverstand dat Nederland een belastingparadijs zou zijn is volgens een woordvoerder van staatssecretaris Jan Kees de Jager van Financiën hiermee uit de wereld geholpen.
Verbaasd
Gisteren werd de lijst van president Obama met daarop alle belastingparadijzen bekendgemaakt. Zowel minister Bos van Financiën als staatssecretaris De Jager waren erg verbaasd dat Nederland op de lijst stond.
"Ik ben hier niet blij mee. Het beeld dat dit oproept, is volstrekt onterecht", zei Bos.
Bos vermoedde dat Nederland erop is gezet vanwege het grote aantal Amerikaanse bedrijven in Nederland. Volgens hem komen die bedrijven hier vanwege allerlei gunstige omstandigheden.
Staatssecretaris De Jager erkende dat bepaalde Amerikaanse bedrijven hier belastingvoordelen hebben, maar vindt de term belastingparadijs onterecht.
Winst stallen
De Amerikaanse president Obama wil voorkomen dat grote Amerikaanse ondernemingen hun winsten stallen in landen waar dat fiscaal het voordeligst is.
Het openbaar maken van de lijst is een eerste stap om kapitaalvlucht tegen te gaan.
De belastingregeling voor royalties is bijzonder voordelig. Ten opzichte van vrijwel alle westerse landen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:13 schreef JohnDope het volgende:
Dit is een hoax, want er wordt nergens zoveel belasting betaald als in Nederland!
Bijna geen land is zo uniek als Nederland dat ze royalties hebben, maar in het algemeen gezien wordt er nergens zoveel belasting betaald als in Nederland!quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:18 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
De belastingregeling voor royalties is bijzonder voordelig. Ten opzichte van vrijwel alle westerse landen.
Qua belastingen betaald door de burger doen wij altijd leuk mee in de lijsten, maar voor de buitenlandse bedrijven zijn er andere (en voordelige) constructies mogelijk.quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Bijna geen land is zo uniek als Nederland dat ze royalties hebben, maar in het algemeen gezien wordt er nergens zoveel belasting betaald als in Nederland!
Wat kan ons het nou schelen of er voordelige constructies voor buitenlandse bedrijven zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:26 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Qua belastingen betaald door de burger doen wij altijd leuk mee in de lijsten, maar voor de buitenlandse bedrijven zijn er andere (en voordelige) constructies mogelijk.
Niet helemaal.quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:13 schreef JohnDope het volgende:
Dit is een hoax, want er wordt nergens zoveel belasting betaald als in Nederland!
Er zullen vast wel dingen zijn die anders zijn, maar over het algemeen wordt er nergens zoveel belasting betaald als in Nederland.quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Niet helemaal.
Zo betalen bedrijven in de VS meer belasting dan in Europa. Heeft iets te maken met de verzorgingsstaat daaro (ja, die bestaat).
Daarnaast betalen particulieren minder belasting op hun koerswinsten. In de VS ben je al snel ~50% kwijt, terwijl het in Nederland bij wat is het ook al weer 4% blijft. Ik laat mijn Nederlandse spaarcentjes dus ook lekker in Nederland staan.
Ben ik met je eens. Voor wat betreft inkomstenbelasting, accijnzen en BTW moet je niet in Nederland zijn. Een van de redenen voor mij om nooit meer terug te komen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er zullen vast wel dingen zijn die anders zijn, maar over het algemeen wordt er nergens zoveel belasting betaald als in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |