abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68717140
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 02:23 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

Amerikanen zijn dan ook arrogant. Ben vaak genoeg in Amerika geweest om dit te constateren.
Ik geef toe ik zo af en toe ook arrogant ben though.
Zijn ze ook, maar dat hun eigen president dat zegt word hem niet in dank afgenomen

al vind ik het patriotism opzich wel wat hebben, zouden ze in NL ook wel iets meer mogen doen
  woensdag 6 mei 2009 @ 02:30:53 #52
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68717194
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 02:21 schreef whataboutit het volgende:

[..]

Voor iemand met oogkleppen op.. klopt dat ja Kom op zeg, Nederland is nou niet echt hét land waar je als groot bedrijf groot mag zijn.
Het gaat om vestigingingsbelasting o.a. Doe zelf die oogkleppen eens af.
quote:
We zijn niet voor niets degene die het zinnetje "groot geworden door KLEIN te blijven" bedacht hebben
'We' ? Da's een slogan van een bank als ik het me goed kan herinneren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 6 mei 2009 @ 02:35:53 #53
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_68717259
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 02:24 schreef whataboutit het volgende:

[..]

Zijn ze ook, maar dat hun eigen president dat zegt word hem niet in dank afgenomen
Zeker niet. Daar zijn ze te egoistisch voor. Al is het misschien wel goed dat ze eens de waarheid wordt verteld.
quote:
al vind ik het patriotism opzich wel wat hebben, zouden ze in NL ook wel iets meer mogen doen
Ben ik met je eens.
Trots zijn op je land/cultuur is op zich geen slechte zaak. Een land dient imho zelfs haar cultuur te koesteren.
Het moet echter geen extreme vormen aannemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zeitgeist op 06-05-2009 02:41:07 ]
The Light Is Leaving Us All
pi_68717284
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 02:30 schreef popolon het volgende:

[..]

Het gaat om vestigingingsbelasting o.a. Doe zelf die oogkleppen eens af.
[..]

'We' ? Da's een slogan van een bank als ik het me goed kan herinneren.
Een slogan waar erg veel mensen toch wel naar leven. Doe maar normaal dat is gek genoeg, en het groot geworden door klein te blijven stoort mij enorm aan Nederlanders. Vooral als je weet dat het in het buitenland er nogal anders aantoe gaat.

Ik kan je een heel simpel voorbeeld geven, ik ken iemand die een behoorlijk succesvolle winkel heeft, kan makkelijk een dure wagen en groot huis kopen. Doet ze niet, ieder jaar koopt ze het zelfde merk auto in de zelfde kleur zodat niemand merkt dat ze een andere auto heeft. En ze woont in een relatief simpele buurt.

Waarom? Omdat er anders gewoon minder mensen komen kopen bij haar. Dat zie je veel te veel in nl. Dat doe maar normaal mentaliteitje
  woensdag 6 mei 2009 @ 02:43:02 #55
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68717346
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 02:38 schreef whataboutit het volgende:

[..]

Een slogan waar erg veel mensen toch wel naar leven. Doe maar normaal dat is gek genoeg, en het groot geworden door klein te blijven stoort mij enorm aan Nederlanders. Vooral als je weet dat het in het buitenland er nogal anders aantoe gaat.

Ik kan je een heel simpel voorbeeld geven, ik ken iemand die een behoorlijk succesvolle winkel heeft, kan makkelijk een dure wagen en groot huis kopen. Doet ze niet, ieder jaar koopt ze het zelfde merk auto in de zelfde kleur zodat niemand merkt dat ze een andere auto heeft. En ze woont in een relatief simpele buurt.

Waarom? Omdat er anders gewoon minder mensen komen kopen bij haar. Dat zie je veel te veel in nl. Dat doe maar normaal mentaliteitje
Wat wil je nou beweren? Dat je iemand kent die zuinig met haar geld omgaat? Tja da's heel fijn maar kom dan niet met de reclameslogan van de SNS aanzetten. Straks ga je nog beweren dat het hele land nog steeds zo tolerant is.

Met je oogkleppen.

Maar goed: Voor buitenlandse bedrijven is het gunstig om zich in Nederland te vestigen. Precies zoals Obama zegt dus.

En dubbel trouwens: VS: Nederland is belastingparadijs
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 6 mei 2009 @ 02:46:14 #56
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_68717385
volkskrant:
quote:
Nederland van lijst belastingparadijzen
Deel dit artikel
Printversie
Van onze verslaggevers
gepubliceerd op 05 mei 2009 21:15, bijgewerkt op 6 mei 2009 01:19
DEN HAAG - Het Witte Huis slikt zijn verwijten over Nederland als een soort belastingparadijs voor het Amerikaanse bedrijfsleven in. Dat deed het na contact met de Nederlandse ambassade in Washington, liet een woordvoerder van staatssecretaris Jan Kees de Jager van Financiën dinsdag rond middernacht weten.

Nederland prijkte op een lijstje van de Amerikaanse president Barack Obama tussen landen met lage belastingen als Bermuda en Ierland. ‘Het Witte Huis heeft de ambassade laten weten dat Nederland niet in het rijtje thuishoort en ook niet behoort tot de categorie landen met lage belastingen’, aldus de zegsman. De bewuste tekst wordt volgens hem aangepast. ‘De staatssecretaris is blij dat het misverstand de wereld uit is.’

Minister Bos van Financiën (PvdA) had dinsdag in Brussel gezegd te vrezen voor de reputatie van Nederland. Hij noemde de kwalificatie ‘volstrekt onterecht’. ‘We zijn er door overvallen en het verbaast ons zeer’, zei staatssecretaris De Jager (CDA), die over belastingen gaat. De ambassade in Washington had opdracht gekregen alles in het werk te stellen om het beeld van Nederland als belastingvrijhaven weg te poetsen.

Volgens De Jager zou plaatsing op de lijst sowieso ‘weinig gevolgen’ hebben gehad voor de belastinginkomsten van Nederland. Bos had dinsdag laten weten dat hij niet van plan is de belastingregels te veranderen.

‘Elke associatie met Nederland als belastingparadijs, als land waar dingen gebeuren die niet mogen gebeuren, verwerpen wij. Nederland loopt voorop als het gaat om transparantie.’

Albert Hollander, de voorzitter van Tax Justice NL, kon zich niettemin wel wat voorstellen bij de kwalificatie van Nederland als ‘low tax country’. Tax Justice NL is een netwerk dat zich inzet voor ‘een eerlijk en rechtvaardig internationaal belastingsysteem’.

‘Ik begrijp de irritatie bij de Amerikanen’, zei Hollander. ‘Nederland zegt: gebruik mijn wettelijke systeem om in andere landen belasting te ontwijken. Hier staan tienduizenden brievenbusmaatschappijen ingeschreven, dat levert een industrie op van duizenden banen.’

Hollander erkent wel dat dit allemaal volstrekt legaal is.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_68717388
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 02:43 schreef popolon het volgende:

[..]

Wat wil je nou beweren? Dat je iemand kent die zuinig met haar geld omgaat? Tja da's heel fijn maar kom dan niet met de reclameslogan van de SNS aanzetten. Straks ga je nog beweren dat het hele land nog steeds zo tolerant is.

Met je oogkleppen.

Maar goed: Voor buitenlandse bedrijven is het gunstig om zich in Nederland te vestigen. Precies zoals Obama zegt dus.

En dubbel trouwens: VS: Nederland is belastingparadijs
Wat ik zeg is, dat erg veel mensen in NL leven volgens de "doe maar normaal" mentaliteit. En dat als je dat niet doet, men minder geneigd is bij je te komen kopen. Dat is iets wat je in het buitenland niet ziet.
  woensdag 6 mei 2009 @ 02:52:04 #58
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68717443
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 02:46 schreef whataboutit het volgende:

[..]

Wat ik zeg is, dat erg veel mensen in NL leven volgens de "doe maar normaal" mentaliteit. En dat als je dat niet doet, men minder geneigd is bij je te komen kopen. Dat is iets wat je in het buitenland niet ziet.
Ik heb er meer dan 30 jaar Nederland opzitten, ik weet een klein beetje waar ik over praat. De kortzichtige reacties spreken eigenlijk wel weer boekdelen, over oogkleppen gesproken.

En dan bedoel ik jouw replies eigenlijk niet eens echt mee, je geeft tenminste commentaar op een normaal niveau.

Maar goed, da's een beetje het NWS van de laatste tijd, veel geschreeuw en weinig inhoud.
pi_68717488
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 02:52 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik heb er meer dan 30 jaar Nederland opzitten, ik weet een klein beetje waar ik over praat. De kortzichtige reacties spreken eigenlijk wel weer boekdelen, over oogkleppen gesproken.

En dan bedoel ik jouw replies eigenlijk niet eens echt mee, je geeft tenminste commentaar op een normaal niveau.

Maar goed, da's een beetje het NWS van de laatste tijd, veel geschreeuw en weinig inhoud.
Aangezien je in de VS woont ook mag ik toch er vanuit gaan, dat je hebt gemerkt dat er daar (hier in ons geval) een veel grotere winners-mentality hangt. Als ik een dodge koop zal mijn buurman niet gaan lopen zeuren dat ik met me geld show, maar koopt me buurman bij wijze van spreken nog een grotere dodge.

Ergens voor gaan, je dromen achterna jagen zonder arrogant te worden genoemd.

Dat is iets wat ik enorm mis bij de cloggies. En dat staat enorm in de weg als je succesvol een bedrijf wilt opzetten.
  woensdag 6 mei 2009 @ 03:01:18 #60
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68717523
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 01:53 schreef Basher4live het volgende:
Die nigger moet niet zeuren.
Vies crackhol dat amerika.
Sinds het aantreden van Obama heeft Amerika eigenlijk een eerste echte Afro-amerikaanse president. want hij is half :p Maarja ik vertrouw em ook niet niet met zn half-beloftes. Maar als ie rijke amerikaanse stinkerds in NL wil aanpakken, ga je gang. En Bos is wel een beduvelaar, ik zie parallellen tussen amerikaanse bailouts en hier. in beide gevallen doen ze alsof ze niets aan de bonussen konden doen. En de amerikaanse minister financien geithner is een boef eerste klas. Onze Bos niet?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 6 mei 2009 @ 03:01:58 #61
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68717527
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 02:57 schreef whataboutit het volgende:

[..]

Aangezien je in de VS woont ook mag ik toch er vanuit gaan, dat je hebt gemerkt dat er daar (hier in ons geval) een veel grotere winners-mentality hangt. Als ik een dodge koop zal mijn buurman niet gaan lopen zeuren dat ik met me geld show, maar koopt me buurman bij wijze van spreken nog een grotere dodge.

Dat is iets wat ik enorm mis bij de cloggies. En dat staat enorm in de weg als je succesvol een bedrijf wilt opzetten.
Tuurlijk zijn er verschillen maar ik weet daar, naar mijn gevoel, een prima middenweg tussen te vinden. Als het moet dan.

Ik dacht je al te herkennen ergens van, was jij niet de kerel die in Chicago woont? Of woonde?
pi_68717529
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 02:52 schreef popolon het volgende:

[..]

populon gast serieus

Waarom post jij überhaupt nog op FOK! ? Dit is een Nederlands forum en alles wat jij doet is prediken hoe fantástisch het in Amerika is.

Ga dan op een Amerikaans forum fok (fuck community o.i.d. ) zitten posten als je Nederland zo kut vind....
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_68717539
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 03:01 schreef popolon het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er verschillen maar ik weet daar, naar mijn gevoel, een prima middenweg tussen te vinden. Als het moet dan.

Ik dacht je al te herkennen ergens van, was jij niet de kerel die in Chicago woont? Of woonde?
Chicago? Nee, ik woon nu net een jaartje in compton, california i guess ur mistaking me.
  woensdag 6 mei 2009 @ 03:05:06 #64
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68717551
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 03:02 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

populon gast serieus

Waarom post jij überhaupt nog op FOK! ? Dit is een Nederlands forum en alles wat jij doet is prediken hoe fantástisch het in Amerika is.

Ga dan op een Amerikaans forum fok (fuck community o.i.d. ) zitten posten als je Nederland zo kut vind....
Kijk, dit is dan zo'n voorbeeld van zo'n figuur.
quote:
Dit is een Nederlands forum en alles wat jij doet is prediken hoe fantástisch het in Amerika is.
Bewijs graag.
quote:
als je Nederland zo kut vind....
Bewijs graag.

Succes.

Ik post hier omdat ik hier al zat voordat ik emigreerde. Erg he dat ik ben blijven hangen? Alsjeblieft kerel, kom met goed argumenten want deze slaan als een lul op een drumstel. Een heel erg slappe lul nog wel.
pi_68717552
The motherfucking compton streets
  woensdag 6 mei 2009 @ 03:07:03 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68717565
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 03:04 schreef whataboutit het volgende:

[..]

Chicago? Nee, ik woon nu net een jaartje in compton, california i guess ur mistaking me.
Ok. Kan ook.
pi_68717573
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 03:05 schreef DrDentz het volgende:
The motherfucking compton streets
valt mee Ligt er maar net aan waar je woont, het is hier gewoon rustig
Zelfde met mensen die denken dat Killadelphia een grote moordkuil is, een vriendin van mij woont er,
in een bos waar ze hooguit een dood konijn tegen komt
  woensdag 6 mei 2009 @ 03:08:37 #68
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68717575
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 03:05 schreef popolon het volgende:

[..]

Kijk, dit is dan zo'n voorbeeld van zo'n figuur.
[..]

Bewijs graag.
[..]

Bewijs graag.

Succes.

Ik post hier omdat ik hier al zat voordat ik emigreerde. Erg he dat ik ben blijven hangen? Alsjeblieft kerel, kom met goed argumenten want deze slaan als een lul op een drumstel. Een heel erg slappe lul nog wel.
Is Amerika zo fantastisch dat mensen op een gegeven moment in euforie achter de slogans aan gaan rennen ipv het verstand te gebruiken? Ik heb het niet perse over jou hoor. Maar gewoon amerikanen in het algemeen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 6 mei 2009 @ 03:09:16 #69
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_68717579
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 02:57 schreef whataboutit het volgende:

[..]

Ach, wat een clichématig gezeur allemaal, zeik niet zo, je bent compleet doorgeslagen in het denken in stereotypen. Ik ken een hoop mensen in NL die succesvol zijn en er héérlijk van genieten zonder dat ze daar (in het algemeen) op worden aangekeken hoor. Daarbij, alsof zo'n 'winnaarsmentaliteit' zaligmakend is. De overgrote meerderheid is maar matig tot niet succesvol en leidt een leven met gemiddelde welvaart. Daar ben je mooi lekker mee als je je hele leven door de maatschappij wordt voorgehouden dat niet succesvol zijn betekent dat je een 'loser' bent etc. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_68717586
StefanP kom er maar in.
  woensdag 6 mei 2009 @ 03:11:00 #71
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68717591
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 03:08 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Is Amerika zo fantastisch dat mensen op een gegeven moment in euforie achter de slogans aan gaan rennen ipv het verstand te gebruiken? Ik heb het niet perse over jou hoor. Maar gewoon amerikanen in het algemeen.
De VS heeft zat nadelen, dat gepiep dat ik het de hemel in prijs komt waarschijnlijk uit z'n duim. Of hij denkt dat ik een kloon van SteefP ben. Dat kan ook.
pi_68717631
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 03:11 schreef popolon het volgende:

[..]

De VS heeft zat nadelen, dat gepiep dat ik het de hemel in prijs komt waarschijnlijk uit z'n duim. Of hij denkt dat ik een kloon van SteefP ben. Dat kan ook.
Volgens mij hebben wij wel eens in een ander topic een soortgelijke discussie gevoerd , kan hem zo snel even niet terugvinden dus dan neem ik het ophemelen van de Amerikaanse samenleving t.o.v. Nederland terug. De rest blijft gewoon staan
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 6 mei 2009 @ 03:20:41 #73
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68717645
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 03:17 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Volgens mij hebben wij wel eens in een ander topic een soortgelijke discussie gevoerd , kan hem zo snel even niet terugvinden dus dan neem ik het ophemelen van de Amerikaanse samenleving t.o.v. Nederland terug. De rest blijft gewoon staan
Ah je krabbelt al terug. Ik neem aan dat jij dus ook alleen maar Nederlandse sites bezoekt? Want anders gaat die vlieger ook al niet meer op dat ik maar moet opbokken van dit Nederlandse forum.

Nou goed, laat ook maar weer. Gedoe om niks.
  woensdag 6 mei 2009 @ 03:21:27 #74
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68717651
Die "Patriot Act" in Amerika is eng.. Waarom pakt Obama dat niet aan, waaromdraait ie die niet terug?
pi_68717662
De sfeer lijkt wel alsof het erg is dat een overheid minder belasting heft, Bos was er als de kippen bij om te melden dat de belastingdruk in Nederland gemiddeld is. Dat is toch de omgekeerde wereld, ik juich het juist toe als belastingen laag zijn, laat Obama maar kletsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')