abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70889265
Ik ga straks naar Leeuwarden. Het uitgaansleven hier is zo dood dat ik maar even naar dat bandje in Scooters ga kijken
pi_70890348
Niet te vinden. In de krant stond dus wel een plaatje van de architect hoe het moet worden. Maar op de lc.nl, de site van de architect zelf, niks te zien nog
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_70891683
Wordt de wijk Heechterp - Schieringen nog net zo gerenoveerd als de Vrijheidswijk? Zo ja, hoe lang duurt dat nog? Is namelijk nogal wat onduidelijkheid over..
  zondag 12 juli 2009 @ 06:43:59 #129
236335 neen
schone schijn
pi_70894002
Ik ben er vandaag even geweest en he tschoot al op, de Jumbo is iig al klaar. Een vriend van me die er woont woont al een tijdje in een gerenoveerd huis. Hoe het met dief lats zt weet ik niet, ziet eriig a een stuk beter uit.
het lijkt niet wat het is
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 juli 2009 @ 11:53:42 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70929112
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:48 schreef justmattie het volgende:
Niet te vinden. In de krant stond dus wel een plaatje van de architect hoe het moet worden. Maar op de lc.nl, de site van de architect zelf, niks te zien nog
Nu staat er al iets: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/article4923981.ece

Ik vind het er stukken beter uitzien eerlijkgezegd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70929761
Ik vindt het ook een stuk beter. Die blokken erop was geen porum
  maandag 13 juli 2009 @ 12:24:38 #132
236335 neen
schone schijn
pi_70930030
Die blokken an sich vond ik nog wel wat hebben maar het nieuwe ontwerp steekt een stuk minder af aan de omgeving.

Provinciehuis gaat ook rap zeg
pi_70931853
Ik dacht zonet laat ik eens over het centrale plein fietsen naar huis. Normaal ga ik via de kanaalweg of esdoornstraat. Hebben ze er ineens van die pleuris drempels neer geflikkerd
pi_70932491
GENOT!!!
  maandag 13 juli 2009 @ 20:03:23 #135
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_70943662
quote:
Op zondag 12 juli 2009 06:43 schreef neen het volgende:
Ik ben er vandaag even geweest en he tschoot al op, de Jumbo is iig al klaar. Een vriend van me die er woont woont al een tijdje in een gerenoveerd huis. Hoe het met dief lats zt weet ik niet, ziet eriig a een stuk beter uit.
De Jumbo is onderdeel van de vrijheidswijk en Schieringen is volgens mij geen geld meer voor sinds Vogelaar gevlogen is. Bovendien stelde dat plan niet echt veel voor, ondanks de positieve berichten van Sluiter
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  maandag 13 juli 2009 @ 20:05:44 #136
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_70943727
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nu staat er al iets: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/article4923981.ece

Ik vind het er stukken beter uitzien eerlijkgezegd
Het is inderdaad een aardige verbetering... maar het gebouw ziet er wel wat 'normaaltjes' uit zo. Wel jammer dat men niet wat gewaagders aandurft.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  maandag 13 juli 2009 @ 20:08:36 #137
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_70943819
Ik heb afgelopen zaterdag/zondag wat nachtfoto's van Leeuwarden gemaakt trouwens:

Bij zonsopgang

Een stuk of 8 zijn in groter formaat op mijn flickr pagina te bekijken.
pi_70943934
W\at zou schieringen moeten hebben dan. Een winkel enzo staat er al. De flatjes worden gerenoveerd, (tenminste een vriendin van me woont in een flat daar en die zijn opgeknapt van binnen). Wat moet er nog meer dan
pi_70943962
Ziet er mooi uit Paladijn Wat voor lens heb je gebruikt?
  maandag 13 juli 2009 @ 20:21:47 #140
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_70944288
De redelijke kitlens van mijn D40, een 18-55 3.5-nogwat. Die vervang ik nog wel eens door iets beters als ik de camera en lens verkoop. Ik wil er eigenlijk wat lichtsterker/scherpers voor terug.

Foto's zijn vooral zo scherp door't statief en niet teveel wind De blauwe kleur in de lucht komt zonder verdere bewerking uit de camera trouwens, ik heb'm alleen wat bijgeknipt omdat er links een lantaarnpaal in beeld stond
  maandag 13 juli 2009 @ 20:32:04 #141
236335 neen
schone schijn
pi_70944666
Ze lijken wel wat donker maar dat heeft ook wel wat, welke sluitertijd heb je gebruikt? Ik heb me ook al lang voorgenomen om bij de Willemskade als het eens goed donker is met Statief een foto te maken maar ik ben nogal lui
  maandag 13 juli 2009 @ 20:34:55 #142
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_70944768
De aanpak van Heechterp/Schieringen was vooral geent op energie (en dus kosten) besparing en het contact zoeken met de mensen in de wijk om zo problemen boven water te krijgen en tijdig aan te pakken. Ook zou dat mensen moeten motiveren om zichzelf verder te ontplooien. Weinig verbouwingen in de wijk zelf dus...

Enerzijds is het wel positief dat men de bewoners hierin stimuleert, maar anderzijds vind ik het een ongelooflijke hoeveelheid weggegooid belastinggeld aan onderzoeken en adviseurs terwijl de 'return-on-investment' erg onduidelijk is. Het grootste gedeelte van het geld kwam meen ik echter vanuit de ministeries ipv de gemeente, dus dan zit je vast aan de bureaucratie daarvan. Op de site van VROM of via de overheidsbrede zoekdienst kun je ongetwijfeld telefoonboek-sized pdf-bestanden vinden waarin alles is uitgewerkt
  maandag 13 juli 2009 @ 20:37:47 #143
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_70944870
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:32 schreef neen het volgende:
Ze lijken wel wat donker maar dat heeft ook wel wat, welke sluitertijd heb je gebruikt? Ik heb me ook al lang voorgenomen om bij de Willemskade als het eens goed donker is met Statief een foto te maken maar ik ben nogal lui
De meesten op 10 seconden, sommige op 20/30s. Het blijft helaas wat proberen met sluitertijden om de lichten er mooi uit te krijgen, je zit nogal snel op 'te donker'. En te lui... herkenbaar Ik wilde dit zelf ook al een tijdje doen en zaterdagnacht was ik toch wakker met mooi weer

Ik wil ook nog eens zoiets doen met een telelens in Leeuwarden, wat details aan gebouwen of objecten opzoeken die mooi zichtbaar zijn door (straat)verlichting.
pi_70945147
Ik zit te kijken naar een 70-300. Maar die is 400 eurie. Nu had ik een Nikkor 55-200 lens gezien voor 140. Ok niet geheel hetzelfde maar voor zulke plaatjes erg geschikt.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:01:32 #145
236335 neen
schone schijn
pi_70945753
Dat is ook leuk ja, als ik eens een leuk koopje zie qua telelans moet ik er toch maar eens een aanschaffen. Nu doe ik het met een 17-70
  maandag 13 juli 2009 @ 21:02:25 #146
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_70945784
Alleen de Nikkor 55-200 VR halen, die is stukken beter qua glaswerk dan de non-VR (en ~200 euro meen ik), om het maar niet over de voordelen van VR te hebben bij zoom-shots. Dat objectief had ik voorheen ook, maar nu vervangen door de 80-200 2.8 De 70-300 VR is idd ook een goed objectief voor het geld wat je ervoor betaald, maar ik vraag me af of je die extra 100mm nodig hebt.

Neen: Ik heb net nog even wat zitten spelen met de sliders (had ze toch in raw geschoten), maar de foto's zijn inderdaad wat donkerder dan nodig. Misschien dat ik ze alsnog wel even bewerk
pi_70946347
Ik heb de kitlens 18-55 VR en zo verrekte handig is dat. En als je met zoveel mm uit de hand wil schieten is een VR ook wel nodig. Soms ga ik wel eens naar de vliegbasis als er wat leuks te zien valt. Dan pas merk je dan een18-55 niks is. 200 is beter maar 300 uiteraard NOG beter Maargoed om alleen daarvoor zo'n dure lens te halen is ook niks.
pi_70946852
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:11 schreef justmattie het volgende:
W\at zou schieringen moeten hebben dan. Een winkel enzo staat er al. De flatjes worden gerenoveerd, (tenminste een vriendin van me woont in een flat daar en die zijn opgeknapt van binnen). Wat moet er nog meer dan
Ik woon ook in Schieringen en je zou voor de grap eens moeten kijken naar de kozijnen e.d. Behoorlijke pauperflat met weinig tot geen isolatie.
pi_70946939
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:34 schreef Paladijn het volgende:
De aanpak van Heechterp/Schieringen was vooral geent op energie (en dus kosten) besparing en het contact zoeken met de mensen in de wijk om zo problemen boven water te krijgen en tijdig aan te pakken. Ook zou dat mensen moeten motiveren om zichzelf verder te ontplooien. Weinig verbouwingen in de wijk zelf dus...

Enerzijds is het wel positief dat men de bewoners hierin stimuleert, maar anderzijds vind ik het een ongelooflijke hoeveelheid weggegooid belastinggeld aan onderzoeken en adviseurs terwijl de 'return-on-investment' erg onduidelijk is. Het grootste gedeelte van het geld kwam meen ik echter vanuit de ministeries ipv de gemeente, dus dan zit je vast aan de bureaucratie daarvan. Op de site van VROM of via de overheidsbrede zoekdienst kun je ongetwijfeld telefoonboek-sized pdf-bestanden vinden waarin alles is uitgewerkt
Ontplooien: prima. Mag ook best trouwens. Stelletje apen die meubels in de fik steken -,-
Maar... de flats zijn behoorlijk pauper. Toch aan enige renovatie toe lijkt me. Fiets er voor de grap eens doorheen.
pi_71014933
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:06 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

nee klopt, de kleine is juist een E kroeg. Damnn, die tent en haar volk weerspiegelt wanhoop, ongeluk en kansloosheid. Het is dé plebskroeg van platpratend en dom Leeuwarden. De verzamelplaats voor hoog geblondeerde 20-jarige anita's met kind, stratenmakers van 28 die al het gezicht hebben van een 45-jarige en ander naar volk.

Ohja, ze kunnen er ook niet normaal praten. Ze schreeuwen. En dan die muziek, alleen maar Nederlandstalige meuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')