abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:36:44 #1
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_68686139
Onze woonkamer heeft een structuurverf op de wanden. Allemaal mooi. Maar één wand is in een donkerbruine kleur en die begint, door medewerking van de kinderen met stotende fietsjes, schade te vertonen. Kortom: de bruine kleur raakt weg op plekken waar de kids vaak met hun fietsje botsen etc.

We willen de structuurverf nu overschilderen, maar waarme? Hij moet bruin blijven (en latex is er in die kleur niet). De bouwmarkt zegt géén latex op kleur te mengen, maar wél muurverf. Volgens hen is dat prima geschikt om over structuurverf heen te schilderen (en muurverf IS latex volgens zowel de Gamma als de Karwei).

Máár....ik heb ooit begrepen dat muurverf rotzooi is omdat je daar nooit meer iets overheen kan schilderen.(als we over 3 jaar de kleur beu zijn bijvoorbeeld).

Wie geeft ons tips?

[ Bericht 5% gewijzigd door joers1 op 05-05-2009 11:44:53 ]
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:07:22 #2
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_68687279
Gewoon overschilderen met muurverf. En ja - deze is gebasseerd op latex. Als de kleur niet te donker is kun je er later makkelijk overheen met een ander. Zo wel - dan moet je eerst een keer (of twee) met wit en dan de nieuwe kleur.
Siamo Tutti Antifascisti!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:09:01 #3
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_68687329
Er komt donkerbruine muurverf op de reeds donkerbruine structuur...volgens de bouwmaarkt lekker makkelijk en zo gepiept. Dekt meteen hoop ik.
pi_68687947
Muurverf is inderdaad latex, dat kan je er zo overheen verven. Koop wel een dikke vachtroller om de verf mee op te brengen want je anders sla je door de structuur misschien plekken over.

Als je later de muur wilt overschilderen naar een lichte kleur moet je waarschijnlijk wel meerdere lagen gebruiken om dat bruin weg te werken. Een grijze grondverf zou daar ideaal voor zijn.

Verder zou ik de kinderen slaan als ze weer tegen de muur aan rijden maar ja wie ben ik.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:32:59 #5
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_68688131
Bedankt voor de tips...en de kids? Die weten inmiddels wel hoe ver ze kunnen gaan met die muur
Eerst maar eens bruin verven, dan zien we over een paar jaar wel weer verder
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:44:54 #6
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_68708489
topic kan op slot...we hebben er muurverf overheen gedaan, prachtig resultaat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')