FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Nieuwe smartcard Canaldigitaal ¤ 9,95 verwerkingskosten
marcel.nldinsdag 5 mei 2009 @ 10:00
Sinds twee jaar heb ik een digitale schotelantenne met receiver. Ik kocht een canaldigitaal startpakket van 80euro om met een basispakket de gebruikelijke zenders te kijken.

Gisteren ontving ik een envelop van Canaldigitaal. Zij berichten dat alle oude smartcards worden vervangen door nieuwe om het satellietsignaal beter te beveiligen.
Zij geven aan de meeste kosten op zich te nemen, maar vragen / verzoeken wel even een eenmalige machtiging van ¤ 9,95 terug te sturen, zijnde verwerkingskosten.

Ik denk er hard over die kosten niet te betalen. Ik had een dure kaart die het altijd prima deed. Ik vraag me af hoeveel die vervangingskosten dan zijn als zij het grootste deel betalen en ik al bijna 10euro moet betalen.

Uit andere forums op internet leid ik af dat zij onlangs de voorwaarden op internet aanpasten, waarin zij dergelijke kosten ineens zouden kunnen doorberekenen. Ook leid ik uit forums af dat het mogelijk een vrijwillige bijdrage is van ¤ 9,95.

Wat denkt u ? Betalen of niet ?

Marcel
Basp1dinsdag 5 mei 2009 @ 10:03
Ik denk dat alsje niet betaald je geen nieuwe kaart krijgt. Canaldigitaal kennende schakelt men zomaar opeens over op een andere beveiliging en heb jij geen ontvangst meer.
fruityloopdinsdag 5 mei 2009 @ 10:35
Artikel 20 van de Algemene Voorwaarden (let op: PDF) stelt:
quote:
De smartcards van CD hebben een beperkte levensduur met betrekking tot de gebruikte encryptietechnologie voor de ontvangst van digitale televisie per satelliet. CD heeft het recht en de plicht in het kader van de bestrijding van piraterij en encryptiefraude (in samenwerking met de leveranciers van encryptietechnologie en programma-aanbieders), periodiek de bestaande smartcards te laten vervangen door een nieuwe generatie smartcards. De werking van de bestaande smartcards wordt in dat geval uitgefaseerd en beëindigd. CD zal haar Abonnees / Inschrijvers hierover tijdig vooraf informeren. Abonnees / Inschrijvers hebben geen recht op enige compensatie voor deze vervanging. De kosten voor de vervanging kunnen (gedeeltelijk) worden doorberekend aan de Abonnees / Inschrijvers.
Lijkt me onderdeel van het normale proces, en dus iets waar je of in mee zal moeten gaan.
geeveedinsdag 5 mei 2009 @ 17:05
Lijkt mij dat als je niet meegaat je straks alleen nog ruis ziet op je beeld.

Ik heb zelf een tijdje bij Canal+ gezeten en ja er werd wel eens wat veranderd zo heb ik wel eens de decoder met smartcard moeten omruilen voor een compleet ander type met een nieuwe smartcard.

Dus geen nieuwe card geen beeld meer en je moet gewoon de rest van de prijs doorbetalen (het niet omruilen van de smartcard is je eigen keuze.
Djie82woensdag 6 mei 2009 @ 12:39
Mijn abonnement loopt tot febr. en per 2 juni kan ik met de oude kaart niet meer kijken. Men wordt dus verplicht 9,95 te betalen om nog langer gebruik te kunnen blijven maken van een abonnement waarvoor reeds is betaald en die niet voortijdig kan worden opgezegd. (dit laatste is niet helemaal waar)
Dit mag niet per wet omdat een abonnement nooit verbonden mag zijn met buiten de overeenkomst om andere kosten die noodzakelijk zijn om het 1e abonnement te laten functioneren. Daarom staat in de brief toegevoegd aan de smartcard ook de zin "wij vragen uitsluitend een eenmalige bijdragen van 9.95..."

Daarom staat ook niet in de algemene voorwaarden dat men eventueel extra kosten kan krijgen door de vervanging van de smartcard. Als zij nml zouden stellen als alg.voorwaarde dat eventuele kosten voor technisch noodzakelijke kaartwissels tussentijds voor rekening van de abonnee vallen dan zou dat zonder meer onredelijk bezwarend zijn en dat staat op de zwarte lijst van algemene voorwaarden.
De quote van de vorige reactie klopt natuurlijk wel maar het gaat hier om vervangingskosten van een zelfde kaart bij diefstal, verlies, defect e.d. maar niet om een switch van systemen. Zij doen deze wissel van seca2 naar seca3 om illigale kaarten uit te bannen, maar die kosten kunnen en mogen zijn niet op deze manier doorberekenen.

Er zijn 3 mogelijke uitkomsten:
1. men betaald gewoon en men blijft gewoon kijken en canal digitaal heeft weer een stukje kosten iig gedekt.
andere 2 opties zijn om canal digitaal te bellen en te melden niet te gaan betalen voor de ongevraagde wissel. dan kun je je beroepen op het feit dat zij hun verplichting niet kunnen nakomen zonder de kaart en dus nakoming eisen, waarop zij 2 opties kunnen bieden, nml.
2. ze schrappen de kosten en geven de kaart kostenloos om de klant te behouden.
3. ze vallen terug op artikel 7d en zeggen eenzijdig op omdat zij niet langer de verplichting kunnen nakomen.
Als ze toch betaling eisen en zelf niet op willen zeggen is het mogelijk om canal digitaal vanaf 2 juni wanneer kijken via de oude kaart niet meer mogelijk is , cd in gebreken te stellen en nakoming op onmiddelijke opzegging van het abonnement eisen.
(in gebreken stellen is nakoming eisen door voor een UITERLIJKE TERMIJN (ook zo vermelden) nakoming te eisen)

Ik ga zelf dus zeker niet betalen en van mij mogen ze het opzeggen aangezien wij ook nog 1 oudere omgebouwde irdeto decoder hebben die seca3 niet gaat ondersteunen en dus ook nog een nieuwe decoder moeten aanschaffen. Voor dat geld haal ik ook 2 aparte ontvangers van digitenne...
royjnwoensdag 6 mei 2009 @ 12:50
Er loopt een draadje van sat4all over dit onderwerp: http://www.sat4all.com/fo(...)reen_de_nieuwe_kaart

De conclusie is dat getrokken wordt is dat het gaat om een vrijwillige bijdrage en niet een verplichte.
marcel.nlwoensdag 6 mei 2009 @ 16:46
Heel duidelijk allemaal, hartelijk dank. Ik baal nog eens extra, want mijn receiver van sabsatelite moet nu ge-update worden met een kabel die ik niet had; anders heb ik wel beeld met de nieuwe kaart, maar geen geluid. Kabel is net ontvangen (ik moest die bestellen), ik hoop dat na de update alles inclusief opnemen nog werkt !

Ik blijf het al met al een vreemde actie van CD en vind het "vragen voor een bijdrage" misleidend.
Marcel
johan1983donderdag 25 juni 2009 @ 17:07
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 12:50 schreef royjn het volgende:
Er loopt een draadje van sat4all over dit onderwerp: http://www.sat4all.com/fo(...)reen_de_nieuwe_kaart

De conclusie is dat getrokken wordt is dat het gaat om een vrijwillige bijdrage en niet een verplichte.
Niet dus. Vandaag heb ik een herinneringsbrief gekregen met daarin het verzoek om alsnog de 9,95 te willen betalen. Wil ik dit niet, dan moet ik binnen 4 weken het abonnement beëindigen.

Niet vrijblijvend dus.
Greetingsdonderdag 25 juni 2009 @ 19:24
Wat een vuile tyfuslijers daar bij CanalDigitaal.
Sinds ik die nieuwe kaart erin heb gestopt heb ik geen ontvangst meer (al 6 weken niet meer). Ook de oude er weer in doen werkte niet meer.
Bellen naar CD kost vooral veel geld maar je hebt er geen klote aan. Ik kreeg alle keren dat ik belde (zeker 8 keer) nooit een menselijke stem aan de telefoon, alleen maar computer opties.
Emailen schiet ook al niet op. 2 weken geleden verstuurd en behalve een automatische message dat de "wachttijden langer zijn dan u van ons gewend bent" heb ik niks meer gehoord.

En ondertussen schrijven ze wel lekker maandelijks af
johan1983donderdag 25 juni 2009 @ 20:48
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 19:24 schreef Greetings het volgende:
Wat een vuile tyfuslijers daar bij CanalDigitaal.
Sinds ik die nieuwe kaart erin heb gestopt heb ik geen ontvangst meer (al 6 weken niet meer). Ook de oude er weer in doen werkte niet meer.
Bellen naar CD kost vooral veel geld maar je hebt er geen klote aan. Ik kreeg alle keren dat ik belde (zeker 8 keer) nooit een menselijke stem aan de telefoon, alleen maar computer opties.
Emailen schiet ook al niet op. 2 weken geleden verstuurd en behalve een automatische message dat de "wachttijden langer zijn dan u van ons gewend bent" heb ik niks meer gehoord.

En ondertussen schrijven ze wel lekker maandelijks af
Ik heb twee nieuwe kaarten. Eentje daarvan doet het bijna een maand niet meer en heeft ook nooit gewerkt. Ik heb ge-maild en twee weken later ook nog eens een brief naar ze gestuurd. De enige reactie tot nu toe is een E-mail waarin ze schrijven dat ze het heel druk hebben. Maar het lukt ze wel om een herinneringsbrief te sturen voor de 9,95 binnen 4 weken. Ook de afschrijvingen doen ze altijd op tijd.

Het liefst zeg ik op maar ik heb twee decoders, eentje van 120,- euro en eentje van 250,- euro (kan opnemen), beiden nog geen twee jaar oud, nog werkend en dus nog niet afgeschreven. En deze kan je weer niet gebruiken voor op de kabel dus zou ik weer twee nieuwe apparaten moet afschaffen met een totale waarde van +-350,- euro.
royjnvrijdag 26 juni 2009 @ 13:29
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 17:07 schreef johan1983 het volgende:

[..]

Niet dus. Vandaag heb ik een herinneringsbrief gekregen met daarin het verzoek om alsnog de 9,95 te willen betalen. Wil ik dit niet, dan moet ik binnen 4 weken het abonnement beëindigen.

Niet vrijblijvend dus.
Nog steeds vrijblijvend. Het is nog steeds een bijdrag en geen rekening..
De eerste keer was het niet verplicht dan is de herinering ook niet verplicht.
johan1983vrijdag 26 juni 2009 @ 14:38
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:29 schreef royjn het volgende:

[..]

Nog steeds vrijblijvend. Het is nog steeds een bijdrag en geen rekening..
De eerste keer was het niet verplicht dan is de herinering ook niet verplicht.
Dit is niet vrijblijvend, je moet of akkoord gaan met de 9,95 of binnen 4 weken je abonnement opzeggen. Dan is het niet vrijblijvend. Vrijblijvend zou betekenen dat je niet hoeft te betalen en en je abonnement gewoon door kan blijven lopen; oftewel, er verandert niets voor de klant.
marcel.nlvrijdag 26 juni 2009 @ 18:38
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:38 schreef johan1983 het volgende:

[..]

Dit is niet vrijblijvend, je moet of akkoord gaan met de 9,95 of binnen 4 weken je abonnement opzeggen. Dan is het niet vrijblijvend. Vrijblijvend zou betekenen dat je niet hoeft te betalen en en je abonnement gewoon door kan blijven lopen; oftewel, er verandert niets voor de klant.
Het blijft bezopen dat je een dure kaart aanschaft, een jaar later men een nieuw systeem wil en dat ik daarom een nieuwe kaart moet kopen. Dat is toch de omgekeerde wereld ?

Dat is zo'n beetje als: ik heb een blauwe auto gekocht bij een garage. De garage levert hem. Een jaar later wil ik ineens dat die auto rood is. Ik ga naar de autospuiter en laat hem rood spuiten op zijn kosten, omdat ik een andere kleur auto wil en de auto bij hem vandaan kwam.

Krom en andersom !
royjnvrijdag 26 juni 2009 @ 18:48
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:38 schreef johan1983 het volgende:

[..]

Dit is niet vrijblijvend, je moet of akkoord gaan met de 9,95 of binnen 4 weken je abonnement opzeggen. Dan is het niet vrijblijvend. Vrijblijvend zou betekenen dat je niet hoeft te betalen en en je abonnement gewoon door kan blijven lopen; oftewel, er verandert niets voor de klant.
gozer, ga jij eens goed die brief eens lezen en dan mag je weer posten.
johan1983vrijdag 26 juni 2009 @ 19:37
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:48 schreef royjn het volgende:

[..]

gozer, ga jij eens goed die brief eens lezen en dan mag je weer posten.
Ik heb hem goed gelezen, jij ook?? Ik heb de brief namelijk hier. Jij niet of iig niet dezelfde. Je weet dus ook niet wat erin staat. Er zijn diverse versies van deze brieven ten ronde gegaan. In de brief staat of letterlijk betalen of binnen 4 weken het abonnement opzeggen. Mijn brief is de aangepaste brief nadat ze waren gewaarschuwd door de OPTA. De algemene voorwaarden zijn namelijk zo aangepast dat ze voortaan geld mogen vragen bij een kaartwissel.
royjnvrijdag 26 juni 2009 @ 21:31
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 19:37 schreef johan1983 het volgende:

[..]
....
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 19:37 schreef johan1983 het volgende:

[..]

....
ik heb even de brief geupload en wat tekst gemarkeerd.



Van u vragen we Uitsluitend een bijdrage ...... >>> Hier staat het toch echt. Een bijdrage niet een verplichte betalings plicht.

Wilt u na naar aanleiding van de bijdrage ..... uw abo beeindigen ... >>> tja als je niet goed leest (hint) ... Hier staat: Als jij als klant wilt beeindigen kan dit. Dit kan altijd.........

speciaal een topic voor jou op een ander forum:

linkje

Vooral het eerste bericht past bij jou op deze pagina.

Als je geld wilt weggooien.. be my guest. Ik betaal mijn vrijwillige bijdrage niet.
Greetingsvrijdag 26 juni 2009 @ 21:37
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:31 schreef royjn het volgende:

[..]


[..]

ik heb even de brief geupload en wat tekst gemarkeerd.

[ link | afbeelding ]

Van u vragen we Uitsluitend een bijdrage ...... >>> Hier staat het toch echt. Een bijdrage niet een verplichte betalings plicht.

Wilt u na naar aanleiding van de bijdrage ..... uw abo beeindigen ... >>> tja als je niet goed leest (hint) ... Hier staat: Als jij als klant wilt beeindigen kan dit. Dit kan altijd.........

speciaal een topic voor jou op een ander forum:

linkje

Vooral het eerste bericht past bij jou op deze pagina.

Als je geld wilt weggooien.. be my guest. Ik betaal mijn vrijwillige bijdrage niet.
Je kan dus niet blijven kijken en geen bijdrage betalen.
Dus met andere woorden: niet vrijwillig.
Het is OF betalen en blijven kijken, of contract bij CD opzeggen
royjnvrijdag 26 juni 2009 @ 21:40
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:37 schreef Greetings het volgende:

[..]

Je kan dus niet blijven kijken en geen bijdrage betalen.
Dus met andere woorden: niet vrijwillig.
Het is OF betalen en blijven kijken, of contract bij CD opzeggen
Ik zal wel blind zijn maar waar in mijn brief staat dat ik wordt afgelsoten als ik niet betaal?
marcel.nlvrijdag 26 juni 2009 @ 21:53
Als je de brief goed leest dan staat er dus in Jip en Janneke taal:

wij vragen een bijdrage voor de kaartwissel (is dus niet JE MOET betalen)
En er staat: als je het zo schandalig vindt dat wij om een bijdrage vragen voor een kaartwissel, dan krijgt u de gelegenheid uw abonnement binnen 4 weken op te zeggen (zonder in achtneming van de gebruikelijke opzegtermijn)

Ofwel: er zijn klachten gekomen, mensen zijn niet tevreden over handelen Canal Digitaal, of het nu vrijwillig is of niet, ze willen weg als klant. Dan balen ze destemeer dat ze dan een opzegtermijn/contractsperiode vst te zitten. Canal Digitaal biedt die klanten nu dus uit coulance aan om direct op te zeggen.

Maar dus nogmaals: dit aanbod staat dus los van een verplichting tot betaling.

Wel erg zand in de ogen-strooiend zo'n brief, slimmerikken die daarop hebben zitten broeden.
royjnvrijdag 26 juni 2009 @ 21:56
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:53 schreef marcel.nl het volgende:
Als je de brief goed leest dan staat er dus in Jip en Janneke taal:

wij vragen een bijdrage voor de kaartwissel (is dus niet JE MOET betalen)
En er staat: als je het zo schandalig vindt dat wij om een bijdrage vragen voor een kaartwissel, dan krijgt u de gelegenheid uw abonnement binnen 4 weken op te zeggen (zonder in achtneming van de gebruikelijke opzegtermijn)

Ofwel: er zijn klachten gekomen, mensen zijn niet tevreden over handelen Canal Digitaal, of het nu vrijwillig is of niet, ze willen weg als klant. Dan balen ze destemeer dat ze dan een opzegtermijn/contractsperiode vst te zitten. Canal Digitaal biedt die klanten nu dus uit coulance aan om direct op te zeggen.

Maar dus nogmaals: dit aanbod staat dus los van een verplichting tot betaling.

Wel erg zand in de ogen-strooiend zo'n brief, slimmerikken die daarop hebben zitten broeden.
het is inderdaad een meesterwerk in misleiden. Ze proberen er zoveel mogelijk geld eruit te trekken.

btw. ondertussen hebben ze stiekem de algemene voorwaardes verandert dat je in de toekomst wel verplicht bent om dit bedrag te betalen. Maarja dit is weer niet officeel gecommuniceerd naar de bestaande klanten, dus hoe rechtsgeldig dat is....
komopzeg77maandag 6 juli 2009 @ 22:24
Allemaal leuk en aardig maar weten jullie ook dat er meerdere soorten brieven zijn gestuurd? Ik moet namelijk dus ook die 9,95 betalen terwijl mijn vader en schoonzus de kaart gratis krijgen zoals letterlijk in hun brief staat genoemd.... Ik betaal notabene nog meer met mijn Basis en entertainment pakketten dan hun alle twee alleen Basis pakket. Dus CD meet ook nog met twee maatstaven. Ik betaal dus ook niet.
elbiondodinsdag 7 juli 2009 @ 12:47
gewoon dreambox aanschaffen en cardsharing gaan doen .heb je alles

is maar een tip
Greetingsdinsdag 7 juli 2009 @ 14:56
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:47 schreef elbiondo het volgende:
gewoon dreambox aanschaffen en cardsharing gaan doen .heb je alles

is maar een tip
Ik zit er wel serieus aan te denken. Ik woon in Duitsland, maar als ik een Dreambox aanschaf kan ik daarmee ook gewoon alle Nederlandse zenders zien?
Hoeveel kost zo'n Dreambox tegenwoordig eigenlijk en is het een beetje te doen voor een niet al te technisch onderlegd persoon als ik?

Edit: en zou ik er ook Eredivisie Live op kunnen ontvangen (gratis danwel betaald)?
Georgiebojwoensdag 8 juli 2009 @ 20:25
Wat ik nog niet heb gelezen is dat je voorlopig geen kaart nodig hebt om via CD zenders te ontvangen. Er zijn kennelijk grote problemen rond de beveilging en veel klanten ontvangen niet meer met hun receivers. Om die reden hebben ze (voorlopig) hun beveiliging er af gegooid en kun je de zender ontvangen zonder een kaart in je receiver te stoppen...
't is maar een weet...
fuckbuddyvrijdag 10 juli 2009 @ 10:29
Feit is wel dat ik momenteel geen beeld meer heb en dus mooi baal. Sinds gisteren doet alleen 1,2, en 3 het nog. De rest is zwart! Heractivatie etc al gedaan.
Maakt allemaal niets uit!
niekiezondag 12 juli 2009 @ 22:57
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:29 schreef fuckbuddy het volgende:
Feit is wel dat ik momenteel geen beeld meer heb en dus mooi baal. Sinds gisteren doet alleen 1,2, en 3 het nog. De rest is zwart! Heractivatie etc al gedaan.
Maakt allemaal niets uit!
same here, beide kaarten worden ook niet herkent door de ontvanger, op "mijn canal digitaal" wordt, als ik klik op wijzigen pincode alleen de oude kaart getoond. Ging overigens van kwaad tot erger, eerst Nick en Net5 die ik niet meer kon ontvangen, na wat gepruts van mijn kant alleen nog maar de FTA zenders en de Belgen, nu alleen nog maar FTA. Morgenvroeg maar eens bellen...
royjnmaandag 13 juli 2009 @ 16:49
Niets aan de hand hier. Hij doet het nog steeds zonder problemen.
marcel.nlmaandag 13 juli 2009 @ 17:18
quote:
Op [url=http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1687357/26][08/07/2009 10:25 /url] schreef royjn het volgende:

[..]

Net gebeld en ja hoor kaart is gratis. Heb die gozer gevraagt waarom we deze brief dan ontvangen van CD ? Onze excuses er komt binnenkort een brief waarin het allemaal wel goed komt te staan. Kunnen al die mensen die wel ter goeder trouw betaald hebben dan hun geld terug krijgen ????? Daarop zij hij dat die mensen dan persoonlijk contacr moeten opnemen. Dit is dus gewoon oplichting er zijn namelijk hele volksstammen die gewoon eerst betalen en niet naar CD reageren.

Ik vind het echt schandalig dat er:
a meerdere soorten brieven zijn
b de mensen die vrijwillig een bijdrage moeten doen EN een aanmaning per post EN daarna nog een aanmaning per e-mail krijgen.

Ik verdenk ze er zelfs van sommige mensen tijdelijk signaal af te sluiten, zodat als die bellen ze kunnen zeggen: u betaalde niet. En vervolgens sluiten ze later weer aan.
fuckbuddywoensdag 15 juli 2009 @ 14:28
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:18 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ik vind het echt schandalig dat er:
a meerdere soorten brieven zijn
b de mensen die vrijwillig een bijdrage moeten doen EN een aanmaning per post EN daarna nog een aanmaning per e-mail krijgen.

Ik verdenk ze er zelfs van sommige mensen tijdelijk signaal af te sluiten, zodat als die bellen ze kunnen zeggen: u betaalde niet. En vervolgens sluiten ze later weer aan.
ja maar die mensen bellen voor 40 euro en krijgen niemand aan de telefoon alleen maar kut computermenu waar je never nooit (jaja maar dat zeg ik nou eenmaal) iemand aan de lijn krijgt. Ik heb al 2x een heractivatie gedaan. Via de tel en via de site. Maakt geen ruk uit. Kan geen tv meer kijken en kan niemand contacten. Nu hoor ik opeens verhalen dat de decoder niet geschikt zou kunnen zijn. Maar totaan Juli deed ie het perfect!!!

Wat kan ik nu doen? Ipv een medewerker die kaart rectaal inbrengen in de hoop dan wel geholpen te worden...
mauspartyhousevrijdag 17 juli 2009 @ 22:50
Anal Digitaal (CD) Zijn boefjes.

Voorbeeld 1
  • Ik heb een basis abo, en moet 9,95 betalen voor mijn nieuwe Smartcard (niet moeten, maar mogen)
  • Mijn broer heeft een duurdere abo en die hoeft niets te betalen. Krijgt dus geen betaalbrieven of betalingsherinnering)

    Voorbeeld 2
  • Ik moet een andere ontvanger kopen, omdat mijn Comwell C35 niet met deze nieuwe smartcard om kan gaan. (versleuteling v/d nieuwe card gaat niet automatisch, moet via mijn andere ontvanger de nieuwe code inladen, zodat ik weer beeld heb op de Comwell)
  • mijn broer, met z'n duurdere abo, heeft ook een Comwell MC35, en krijgt een nieuwe ontvanger opgestuurd door CD !!!!

    Canal Digitaal is gewoon maffia.
    Maakt onderscheid tussen klanten.

    Men weet wel dat ze klanten benadelen, maar deze klanten betalen naar hun mening niet genoeg.
    Dus minder "service".


    Gr,
    Maurice
  • marcel.nlzaterdag 18 juli 2009 @ 07:41
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 22:50 schreef mauspartyhouse het volgende:
    Voorbeeld 2
  • Ik moet een andere ontvanger kopen, omdat mijn Comwell C35 niet met deze nieuwe smartcard om kan gaan. (versleuteling v/d nieuwe card gaat niet automatisch, moet via mijn andere ontvanger de nieuwe code inladen, zodat ik weer beeld heb op de Comwell)
  • Mijn Sab explorer deed het ook niet, althans, geen geluid. Maar op hun site kon ik een produkt-update vinden. Die heb ik toen gedownload en op de receiver geinstalleerd met een 0-modem-kabel. Daarna deed hij het. Zelfs beter dan ervoor door de betere software op de receiver. Heeft Comwell geen "firmware" of software updates op hun site ?
    Ik zou eens kijken, wie weet...
    m1155woensdag 22 juli 2009 @ 20:49
    Bij mij stond er niet vrijwillige bijdrage maar "wij vragen u uitsluitend een eenmalige bijdrag".

    Volgens mij zijn die lui de enige die signaal aanbieden dus helaas monopoly. Ze moeten ieder jaar meer meer meer dus dan maar op deze manier.
    marcel.nlwoensdag 22 juli 2009 @ 21:23
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 20:49 schreef m1155 het volgende:
    Bij mij stond er niet vrijwillige bijdrage maar "wij vragen u uitsluitend een eenmalige bijdrag".

    Volgens mij zijn die lui de enige die signaal aanbieden dus helaas monopoly. Ze moeten ieder jaar meer meer meer dus dan maar op deze manier.
    Er staat bij NIEMAND "vrijwillige bijdrage", dat is nu ook het misleidende.
    Het zit hem in het VRAGEN van een bijdrage, niet het opleggen van een bijdrage die betaald MOET worden.
    m1155donderdag 23 juli 2009 @ 07:22
    O nouja ik betaal er niet aan mee, ik heb niet om een nieuwe pas gevraagd.

    Overigens bij de postbank moest je ook betalen voor een nieuwe pas met chip. Als ik zoiets flik bij mijn klanten ben ik er gelijk een paar kwijt.
    fuckbuddydonderdag 23 juli 2009 @ 16:51
    Ik heb een maxdigital 2100plus. Daarvoor is een firmware beschikbaar.
    Ik zal die eens proberen met een kabel.

    Ben benieuwd!
    marcel.nlzaterdag 25 juli 2009 @ 09:44
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:51 schreef fuckbuddy het volgende:
    Ik heb een maxdigital 2100plus. Daarvoor is een firmware beschikbaar.
    Ik zal die eens proberen met een kabel.

    Ben benieuwd!
    en, is het gelukt ?
    fuckbuddyzaterdag 25 juli 2009 @ 12:00
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 09:44 schreef marcel.nl het volgende:

    [..]

    en, is het gelukt ?
    nee, maakt niets uit. Maar kan nog een andere firmware proberen.
    Dat zal ik maandag doen... Ben benieuwd!
    marcel.nlmaandag 27 juli 2009 @ 06:31
    Nou heb ik sinds gisteren ineens weer geen ontvangst meer van de abonnement zenders. Doodziek word ik hiervan.
    Zojuist heractivatie gedaan.
    fuckbuddymaandag 27 juli 2009 @ 11:39
    Ik heb net een nieuwe firmware erop gezet, versie 2.15
    Ik kan vanavond pas testen, ben benieuwd!!

    Lekker aso dat je dan weer beeld hebt en dan weer niet.
    Maar wel geld afschrijven he!
    marcel.nlmaandag 27 juli 2009 @ 16:49
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 06:31 schreef marcel.nl het volgende:
    Nou heb ik sinds gisteren ineens weer geen ontvangst meer van de abonnement zenders. Doodziek word ik hiervan.
    Zojuist heractivatie gedaan.
    Hij doet het weer.
    Het is nogal irritant. Mijn receiver zou gisteren namelijk diverse programma's opnemen, tevergeefs dus.

    Succes met jullie perikelen
    fuckbuddymaandag 27 juli 2009 @ 17:31
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 16:49 schreef marcel.nl het volgende:

    [..]

    Hij doet het weer.
    Het is nogal irritant. Mijn receiver zou gisteren namelijk diverse programma's opnemen, tevergeefs dus.

    Succes met jullie perikelen
    na heractivatie?!
    Of toeval? Ik ga mijne vanavond testen.
    marcel.nlmaandag 27 juli 2009 @ 17:39
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 17:31 schreef fuckbuddy het volgende:

    [..]


    na heractivatie?!
    Of toeval? Ik ga mijne vanavond testen.
    Inderdaad na online heractivatie.
    fuckbuddymaandag 27 juli 2009 @ 17:40
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 17:39 schreef marcel.nl het volgende:

    [..]

    Inderdaad na online heractivatie.
    weer dezelfde manier?
    Via internet en dan een uur op sbs6?!
    fuckbuddymaandag 27 juli 2009 @ 19:12
    Ja hoor! We kijken weer naar RTL 4!
    Alles in orde...
    Greetingsdinsdag 28 juli 2009 @ 02:17
    Ik meen me te herinneren dat je tot 1 Augustus je abonnement gratis op kon zeggen bij AnaalDigitaal, klopt dat? Naar aanleiding van de hogere kosten bedoel ik dus. Wat een klotebende daar zeg.
    Trouwens sowieso belachelijk dat je blijkbaar normaal niet gewoon per maand op kan zeggen..... wat is de opzegtermijn dan normaal?
    marcel.nldinsdag 28 juli 2009 @ 06:08
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 02:17 schreef Greetings het volgende:
    Ik meen me te herinneren dat je tot 1 Augustus je abonnement gratis op kon zeggen bij AnaalDigitaal, klopt dat? Naar aanleiding van de hogere kosten bedoel ik dus. Wat een klotebende daar zeg.
    Trouwens sowieso belachelijk dat je blijkbaar normaal niet gewoon per maand op kan zeggen..... wat is de opzegtermijn dan normaal?
    Volgens mij een jaarcontract. Maar wanneer je het meer dan een jaar hebt EN niet in het afgelopen jaar van pakket wisselde, dan ben je vanaf 1 juli in een maand van hen af (nieuwe wetgeving).
    Greetingsdinsdag 28 juli 2009 @ 14:09
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 06:08 schreef marcel.nl het volgende:

    [..]

    Volgens mij een jaarcontract. Maar wanneer je het meer dan een jaar hebt EN niet in het afgelopen jaar van pakket wisselde, dan ben je vanaf 1 juli in een maand van hen af (nieuwe wetgeving).
    Ok, maar houdt jaarcontract in dat je, wanneer je ook opzegt nog tot 31 dec moet lid blijven? Of bedoel je zelfs dat je na moment van opzegging nog een jaar lid moet blijven? Of houdt het gewoon in dat je, vanaf de datum dat je lid werd, steeds een jaar moet wachten om op te zeggen?
    marcel.nldinsdag 28 juli 2009 @ 18:51
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 14:09 schreef Greetings het volgende:

    [..]

    Ok, maar houdt jaarcontract in dat je, wanneer je ook opzegt nog tot 31 dec moet lid blijven? Of bedoel je zelfs dat je na moment van opzegging nog een jaar lid moet blijven? Of houdt het gewoon in dat je, vanaf de datum dat je lid werd, steeds een jaar moet wachten om op te zeggen?
    Voor dergelijke contracten, ook telefonie, internet enzo geldt:

    Stel je wordt klant, dan sluit je een jaarcontract of tweejarig contract. Dan was het zo dat wanneer je niet tijdig een opzegging stuurde, je automatisch weer een jaar vast zat aan het contract. Dat is nu veranderd, als de contractsduur voorbij is, wordt het een contract onbepaalde tijd die ten allen tijde opzegbaar is met in achtneming van een maand opzegtermijn.

    In het geval van Canal Digitaal is het trouwens zo dat je op mag zeggen als je het niet eens bent met de bijdrage / nieuwe card van hen. Zij schreven 7 juli per e-mail:
    Indien u het niet eens bent met het voldoen van de bijdrage voor de smartcard bieden wij u de gelegenheid om uw abonnement binnen 4 weken kosteloos te beëindigen. In dat geval dient u deze
    e-mail af te drukken en samen met een opzegbrief naar ons op te sturen. Dan zal ook uw eventueel reeds betaalde smartcardbijdrage worden teruggestort.
    Greetingswoensdag 29 juli 2009 @ 14:42
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 18:51 schreef marcel.nl het volgende:

    [..]

    Voor dergelijke contracten, ook telefonie, internet enzo geldt:

    Stel je wordt klant, dan sluit je een jaarcontract of tweejarig contract. Dan was het zo dat wanneer je niet tijdig een opzegging stuurde, je automatisch weer een jaar vast zat aan het contract. Dat is nu veranderd, als de contractsduur voorbij is, wordt het een contract onbepaalde tijd die ten allen tijde opzegbaar is met in achtneming van een maand opzegtermijn.

    In het geval van Canal Digitaal is het trouwens zo dat je op mag zeggen als je het niet eens bent met de bijdrage / nieuwe card van hen. Zij schreven 7 juli per e-mail:
    Indien u het niet eens bent met het voldoen van de bijdrage voor de smartcard bieden wij u de gelegenheid om uw abonnement binnen 4 weken kosteloos te beëindigen. In dat geval dient u deze
    e-mail af te drukken en samen met een opzegbrief naar ons op te sturen. Dan zal ook uw eventueel reeds betaalde smartcardbijdrage worden teruggestort.
    Zou je die email aub even door kunnen sturen naar m'n email?
    Heb hem niet (meer) namelijk.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Greetings op 29-07-2009 23:42:19 ]
    marcel.nlwoensdag 29 juli 2009 @ 18:18
    http://vedm.net/edm/viewer.jsp?m=dsA5U&s=5ndAHa

    De online versie van de mail.
    m1155woensdag 29 juli 2009 @ 23:39
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 18:18 schreef marcel.nl het volgende:
    http://vedm.net/edm/viewer.jsp?m=dsA5U&s=5ndAHa

    De online versie van de mail.
    Hmm ze willen toch dat het het betaald. Rare lui daar
    Fleischmeisterdonderdag 30 juli 2009 @ 00:44
    Dit hele gezeik is hetzelfde als wanneer je een hostingbedrijf hebt, en je besluit een keer andere servers neer te zetten omdat de oude zijn versleten/om andere reden ongeschikt zijn geworden... waar je klanten dan even een vrijwillige-verplichte bijdrage voor moeten betalen... dat, of hun account gaat na 4 weken door de shredder.

    Dat zijn toch gewoon kosten die je voor de bedrijfsvoering moet maken en waarmee je rekening moet houden tijdens het vaststellen van je tarieven? Als mijn sportschool eens nieuwe toestellen aanschaft, hoef ik daar toch ook niet een maand eenmalig extra te betalen?

    Dus gewoon op je strepen gaan staan... het is natuurlijk ook wel lekker slim gedaan met die vage brieven en die 10 euro, wat voor velen te weinig is om er problemen om te maken.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Fleischmeister op 30-07-2009 00:50:44 ]
    m1155donderdag 30 juli 2009 @ 07:46
    Het past gewoon helemaal in de strategie van CD. Ze zijn al jaren bezig hun tarieven te verhogen. Nu dat niet verder kan en ze toch flinke winsten willen laten zien doen ze maar zulk soort dingen.

    Ik zie wel als het beeld op zwart gaat maar geen 9,95