Lijkt me onderdeel van het normale proces, en dus iets waar je of in mee zal moeten gaan.quote:De smartcards van CD hebben een beperkte levensduur met betrekking tot de gebruikte encryptietechnologie voor de ontvangst van digitale televisie per satelliet. CD heeft het recht en de plicht in het kader van de bestrijding van piraterij en encryptiefraude (in samenwerking met de leveranciers van encryptietechnologie en programma-aanbieders), periodiek de bestaande smartcards te laten vervangen door een nieuwe generatie smartcards. De werking van de bestaande smartcards wordt in dat geval uitgefaseerd en beëindigd. CD zal haar Abonnees / Inschrijvers hierover tijdig vooraf informeren. Abonnees / Inschrijvers hebben geen recht op enige compensatie voor deze vervanging. De kosten voor de vervanging kunnen (gedeeltelijk) worden doorberekend aan de Abonnees / Inschrijvers.
Niet dus. Vandaag heb ik een herinneringsbrief gekregen met daarin het verzoek om alsnog de 9,95 te willen betalen. Wil ik dit niet, dan moet ik binnen 4 weken het abonnement beëindigen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:50 schreef royjn het volgende:
Er loopt een draadje van sat4all over dit onderwerp: http://www.sat4all.com/fo(...)reen_de_nieuwe_kaart
De conclusie is dat getrokken wordt is dat het gaat om een vrijwillige bijdrage en niet een verplichte.
Ik heb twee nieuwe kaarten. Eentje daarvan doet het bijna een maand niet meer en heeft ook nooit gewerkt. Ik heb ge-maild en twee weken later ook nog eens een brief naar ze gestuurd. De enige reactie tot nu toe is een E-mail waarin ze schrijven dat ze het heel druk hebben. Maar het lukt ze wel om een herinneringsbrief te sturen voor de 9,95 binnen 4 weken. Ook de afschrijvingen doen ze altijd op tijd.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:24 schreef Greetings het volgende:
Wat een vuile tyfuslijers daar bij CanalDigitaal.
Sinds ik die nieuwe kaart erin heb gestopt heb ik geen ontvangst meer (al 6 weken niet meer). Ook de oude er weer in doen werkte niet meer.
Bellen naar CD kost vooral veel geld maar je hebt er geen klote aan. Ik kreeg alle keren dat ik belde (zeker 8 keer) nooit een menselijke stem aan de telefoon, alleen maar computer opties.
Emailen schiet ook al niet op. 2 weken geleden verstuurd en behalve een automatische message dat de "wachttijden langer zijn dan u van ons gewend bent" heb ik niks meer gehoord.
En ondertussen schrijven ze wel lekker maandelijks af![]()
![]()
![]()
![]()
Nog steeds vrijblijvend. Het is nog steeds een bijdrag en geen rekening..quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:07 schreef johan1983 het volgende:
[..]
Niet dus. Vandaag heb ik een herinneringsbrief gekregen met daarin het verzoek om alsnog de 9,95 te willen betalen. Wil ik dit niet, dan moet ik binnen 4 weken het abonnement beëindigen.
Niet vrijblijvend dus.
Dit is niet vrijblijvend, je moet of akkoord gaan met de 9,95 of binnen 4 weken je abonnement opzeggen. Dan is het niet vrijblijvend. Vrijblijvend zou betekenen dat je niet hoeft te betalen en en je abonnement gewoon door kan blijven lopen; oftewel, er verandert niets voor de klant.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:29 schreef royjn het volgende:
[..]
Nog steeds vrijblijvend. Het is nog steeds een bijdrag en geen rekening..
De eerste keer was het niet verplicht dan is de herinering ook niet verplicht.
Het blijft bezopen dat je een dure kaart aanschaft, een jaar later men een nieuw systeem wil en dat ik daarom een nieuwe kaart moet kopen. Dat is toch de omgekeerde wereld ?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:38 schreef johan1983 het volgende:
[..]
Dit is niet vrijblijvend, je moet of akkoord gaan met de 9,95 of binnen 4 weken je abonnement opzeggen. Dan is het niet vrijblijvend. Vrijblijvend zou betekenen dat je niet hoeft te betalen en en je abonnement gewoon door kan blijven lopen; oftewel, er verandert niets voor de klant.
gozer, ga jij eens goed die brief eens lezen en dan mag je weer posten.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:38 schreef johan1983 het volgende:
[..]
Dit is niet vrijblijvend, je moet of akkoord gaan met de 9,95 of binnen 4 weken je abonnement opzeggen. Dan is het niet vrijblijvend. Vrijblijvend zou betekenen dat je niet hoeft te betalen en en je abonnement gewoon door kan blijven lopen; oftewel, er verandert niets voor de klant.
Ik heb hem goed gelezen, jij ook?? Ik heb de brief namelijk hier. Jij niet of iig niet dezelfde. Je weet dus ook niet wat erin staat. Er zijn diverse versies van deze brieven ten ronde gegaan. In de brief staat of letterlijk betalen of binnen 4 weken het abonnement opzeggen. Mijn brief is de aangepaste brief nadat ze waren gewaarschuwd door de OPTA. De algemene voorwaarden zijn namelijk zo aangepast dat ze voortaan geld mogen vragen bij een kaartwissel.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:48 schreef royjn het volgende:
[..]
gozer, ga jij eens goed die brief eens lezen en dan mag je weer posten.
quote:
ik heb even de brief geupload en wat tekst gemarkeerd.quote:
Je kan dus niet blijven kijken en geen bijdrage betalen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:31 schreef royjn het volgende:
[..]
[..]
ik heb even de brief geupload en wat tekst gemarkeerd.
[ link | afbeelding ]
Van u vragen we Uitsluitend een bijdrage ...... >>> Hier staat het toch echt. Een bijdrage niet een verplichte betalings plicht.
Wilt u na naar aanleiding van de bijdrage ..... uw abo beeindigen ... >>> tja als je niet goed leest (hint) ... Hier staat: Als jij als klant wilt beeindigen kan dit. Dit kan altijd.........
speciaal een topic voor jou op een ander forum:
linkje
Vooral het eerste bericht past bij jou op deze pagina.
Als je geld wilt weggooien.. be my guest. Ik betaal mijn vrijwillige bijdrage niet.
Ik zal wel blind zijn maar waar in mijn brief staat dat ik wordt afgelsoten als ik niet betaal?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:37 schreef Greetings het volgende:
[..]
Je kan dus niet blijven kijken en geen bijdrage betalen.
Dus met andere woorden: niet vrijwillig.
Het is OF betalen en blijven kijken, of contract bij CD opzeggen
het is inderdaad een meesterwerk in misleiden. Ze proberen er zoveel mogelijk geld eruit te trekken.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:53 schreef marcel.nl het volgende:
Als je de brief goed leest dan staat er dus in Jip en Janneke taal:
wij vragen een bijdrage voor de kaartwissel (is dus niet JE MOET betalen)
En er staat: als je het zo schandalig vindt dat wij om een bijdrage vragen voor een kaartwissel, dan krijgt u de gelegenheid uw abonnement binnen 4 weken op te zeggen (zonder in achtneming van de gebruikelijke opzegtermijn)
Ofwel: er zijn klachten gekomen, mensen zijn niet tevreden over handelen Canal Digitaal, of het nu vrijwillig is of niet, ze willen weg als klant. Dan balen ze destemeer dat ze dan een opzegtermijn/contractsperiode vst te zitten. Canal Digitaal biedt die klanten nu dus uit coulance aan om direct op te zeggen.
Maar dus nogmaals: dit aanbod staat dus los van een verplichting tot betaling.
Wel erg zand in de ogen-strooiend zo'n brief, slimmerikken die daarop hebben zitten broeden.
Ik zit er wel serieus aan te denken. Ik woon in Duitsland, maar als ik een Dreambox aanschaf kan ik daarmee ook gewoon alle Nederlandse zenders zien?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:47 schreef elbiondo het volgende:
gewoon dreambox aanschaffen en cardsharing gaan doen .heb je alles
is maar een tip
same here, beide kaarten worden ook niet herkent door de ontvanger, op "mijn canal digitaal" wordt, als ik klik op wijzigen pincode alleen de oude kaart getoond. Ging overigens van kwaad tot erger, eerst Nick en Net5 die ik niet meer kon ontvangen, na wat gepruts van mijn kant alleen nog maar de FTA zenders en de Belgen, nu alleen nog maar FTA. Morgenvroeg maar eens bellen...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:29 schreef fuckbuddy het volgende:
Feit is wel dat ik momenteel geen beeld meer heb en dus mooi baal. Sinds gisteren doet alleen 1,2, en 3 het nog. De rest is zwart! Heractivatie etc al gedaan.
Maakt allemaal niets uit!
Ik vind het echt schandalig dat er:quote:Op [url=http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1687357/26][08/07/2009 10:25 /url] schreef royjn het volgende:
[..]
Net gebeld en ja hoor kaart is gratis. Heb die gozer gevraagt waarom we deze brief dan ontvangen van CD ? Onze excuses er komt binnenkort een brief waarin het allemaal wel goed komt te staan. Kunnen al die mensen die wel ter goeder trouw betaald hebben dan hun geld terug krijgen ????? Daarop zij hij dat die mensen dan persoonlijk contacr moeten opnemen. Dit is dus gewoon oplichting er zijn namelijk hele volksstammen die gewoon eerst betalen en niet naar CD reageren.
ja maar die mensen bellen voor 40 euro en krijgen niemand aan de telefoon alleen maar kut computermenu waar je never nooit (jaja maar dat zeg ik nou eenmaal) iemand aan de lijn krijgt. Ik heb al 2x een heractivatie gedaan. Via de tel en via de site. Maakt geen ruk uit. Kan geen tv meer kijken en kan niemand contacten. Nu hoor ik opeens verhalen dat de decoder niet geschikt zou kunnen zijn. Maar totaan Juli deed ie het perfect!!!quote:Op maandag 13 juli 2009 17:18 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik vind het echt schandalig dat er:
a meerdere soorten brieven zijn
b de mensen die vrijwillig een bijdrage moeten doen EN een aanmaning per post EN daarna nog een aanmaning per e-mail krijgen.
Ik verdenk ze er zelfs van sommige mensen tijdelijk signaal af te sluiten, zodat als die bellen ze kunnen zeggen: u betaalde niet. En vervolgens sluiten ze later weer aan.
Mijn Sab explorer deed het ook niet, althans, geen geluid. Maar op hun site kon ik een produkt-update vinden. Die heb ik toen gedownload en op de receiver geinstalleerd met een 0-modem-kabel. Daarna deed hij het. Zelfs beter dan ervoor door de betere software op de receiver. Heeft Comwell geen "firmware" of software updates op hun site ?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:50 schreef mauspartyhouse het volgende:
Voorbeeld 2Ik moet een andere ontvanger kopen, omdat mijn Comwell C35 niet met deze nieuwe smartcard om kan gaan. (versleuteling v/d nieuwe card gaat niet automatisch, moet via mijn andere ontvanger de nieuwe code inladen, zodat ik weer beeld heb op de Comwell)
Er staat bij NIEMAND "vrijwillige bijdrage", dat is nu ook het misleidende.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:49 schreef m1155 het volgende:
Bij mij stond er niet vrijwillige bijdrage maar "wij vragen u uitsluitend een eenmalige bijdrag".
Volgens mij zijn die lui de enige die signaal aanbieden dus helaas monopoly. Ze moeten ieder jaar meer meer meer dus dan maar op deze manier.
en, is het gelukt ?quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:51 schreef fuckbuddy het volgende:
Ik heb een maxdigital 2100plus. Daarvoor is een firmware beschikbaar.
Ik zal die eens proberen met een kabel.
Ben benieuwd!
nee, maakt niets uit. Maar kan nog een andere firmware proberen.quote:
Hij doet het weer.quote:Op maandag 27 juli 2009 06:31 schreef marcel.nl het volgende:
Nou heb ik sinds gisteren ineens weer geen ontvangst meer van de abonnement zenders. Doodziek word ik hiervan.
Zojuist heractivatie gedaan.
na heractivatie?!quote:Op maandag 27 juli 2009 16:49 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Hij doet het weer.
Het is nogal irritant. Mijn receiver zou gisteren namelijk diverse programma's opnemen, tevergeefs dus.
Succes met jullie perikelen
Inderdaad na online heractivatie.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:31 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
na heractivatie?!
Of toeval? Ik ga mijne vanavond testen.
weer dezelfde manier?quote:
Volgens mij een jaarcontract. Maar wanneer je het meer dan een jaar hebt EN niet in het afgelopen jaar van pakket wisselde, dan ben je vanaf 1 juli in een maand van hen af (nieuwe wetgeving).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:17 schreef Greetings het volgende:
Ik meen me te herinneren dat je tot 1 Augustus je abonnement gratis op kon zeggen bij AnaalDigitaal, klopt dat? Naar aanleiding van de hogere kosten bedoel ik dus. Wat een klotebende daar zeg.
Trouwens sowieso belachelijk dat je blijkbaar normaal niet gewoon per maand op kan zeggen..... wat is de opzegtermijn dan normaal?
Ok, maar houdt jaarcontract in dat je, wanneer je ook opzegt nog tot 31 dec moet lid blijven? Of bedoel je zelfs dat je na moment van opzegging nog een jaar lid moet blijven? Of houdt het gewoon in dat je, vanaf de datum dat je lid werd, steeds een jaar moet wachten om op te zeggen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 06:08 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Volgens mij een jaarcontract. Maar wanneer je het meer dan een jaar hebt EN niet in het afgelopen jaar van pakket wisselde, dan ben je vanaf 1 juli in een maand van hen af (nieuwe wetgeving).
Voor dergelijke contracten, ook telefonie, internet enzo geldt:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:09 schreef Greetings het volgende:
[..]
Ok, maar houdt jaarcontract in dat je, wanneer je ook opzegt nog tot 31 dec moet lid blijven? Of bedoel je zelfs dat je na moment van opzegging nog een jaar lid moet blijven? Of houdt het gewoon in dat je, vanaf de datum dat je lid werd, steeds een jaar moet wachten om op te zeggen?
Zou je die email aub even door kunnen sturen naar m'n email?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:51 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Voor dergelijke contracten, ook telefonie, internet enzo geldt:
Stel je wordt klant, dan sluit je een jaarcontract of tweejarig contract. Dan was het zo dat wanneer je niet tijdig een opzegging stuurde, je automatisch weer een jaar vast zat aan het contract. Dat is nu veranderd, als de contractsduur voorbij is, wordt het een contract onbepaalde tijd die ten allen tijde opzegbaar is met in achtneming van een maand opzegtermijn.
In het geval van Canal Digitaal is het trouwens zo dat je op mag zeggen als je het niet eens bent met de bijdrage / nieuwe card van hen. Zij schreven 7 juli per e-mail:
Indien u het niet eens bent met het voldoen van de bijdrage voor de smartcard bieden wij u de gelegenheid om uw abonnement binnen 4 weken kosteloos te beëindigen. In dat geval dient u deze
e-mail af te drukken en samen met een opzegbrief naar ons op te sturen. Dan zal ook uw eventueel reeds betaalde smartcardbijdrage worden teruggestort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |