Lijkt me onderdeel van het normale proces, en dus iets waar je of in mee zal moeten gaan.quote:De smartcards van CD hebben een beperkte levensduur met betrekking tot de gebruikte encryptietechnologie voor de ontvangst van digitale televisie per satelliet. CD heeft het recht en de plicht in het kader van de bestrijding van piraterij en encryptiefraude (in samenwerking met de leveranciers van encryptietechnologie en programma-aanbieders), periodiek de bestaande smartcards te laten vervangen door een nieuwe generatie smartcards. De werking van de bestaande smartcards wordt in dat geval uitgefaseerd en beëindigd. CD zal haar Abonnees / Inschrijvers hierover tijdig vooraf informeren. Abonnees / Inschrijvers hebben geen recht op enige compensatie voor deze vervanging. De kosten voor de vervanging kunnen (gedeeltelijk) worden doorberekend aan de Abonnees / Inschrijvers.
Niet dus. Vandaag heb ik een herinneringsbrief gekregen met daarin het verzoek om alsnog de 9,95 te willen betalen. Wil ik dit niet, dan moet ik binnen 4 weken het abonnement beëindigen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:50 schreef royjn het volgende:
Er loopt een draadje van sat4all over dit onderwerp: http://www.sat4all.com/fo(...)reen_de_nieuwe_kaart
De conclusie is dat getrokken wordt is dat het gaat om een vrijwillige bijdrage en niet een verplichte.
Ik heb twee nieuwe kaarten. Eentje daarvan doet het bijna een maand niet meer en heeft ook nooit gewerkt. Ik heb ge-maild en twee weken later ook nog eens een brief naar ze gestuurd. De enige reactie tot nu toe is een E-mail waarin ze schrijven dat ze het heel druk hebben. Maar het lukt ze wel om een herinneringsbrief te sturen voor de 9,95 binnen 4 weken. Ook de afschrijvingen doen ze altijd op tijd.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:24 schreef Greetings het volgende:
Wat een vuile tyfuslijers daar bij CanalDigitaal.
Sinds ik die nieuwe kaart erin heb gestopt heb ik geen ontvangst meer (al 6 weken niet meer). Ook de oude er weer in doen werkte niet meer.
Bellen naar CD kost vooral veel geld maar je hebt er geen klote aan. Ik kreeg alle keren dat ik belde (zeker 8 keer) nooit een menselijke stem aan de telefoon, alleen maar computer opties.
Emailen schiet ook al niet op. 2 weken geleden verstuurd en behalve een automatische message dat de "wachttijden langer zijn dan u van ons gewend bent" heb ik niks meer gehoord.
En ondertussen schrijven ze wel lekker maandelijks af![]()
![]()
![]()
![]()
Nog steeds vrijblijvend. Het is nog steeds een bijdrag en geen rekening..quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:07 schreef johan1983 het volgende:
[..]
Niet dus. Vandaag heb ik een herinneringsbrief gekregen met daarin het verzoek om alsnog de 9,95 te willen betalen. Wil ik dit niet, dan moet ik binnen 4 weken het abonnement beëindigen.
Niet vrijblijvend dus.
Dit is niet vrijblijvend, je moet of akkoord gaan met de 9,95 of binnen 4 weken je abonnement opzeggen. Dan is het niet vrijblijvend. Vrijblijvend zou betekenen dat je niet hoeft te betalen en en je abonnement gewoon door kan blijven lopen; oftewel, er verandert niets voor de klant.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:29 schreef royjn het volgende:
[..]
Nog steeds vrijblijvend. Het is nog steeds een bijdrag en geen rekening..
De eerste keer was het niet verplicht dan is de herinering ook niet verplicht.
Het blijft bezopen dat je een dure kaart aanschaft, een jaar later men een nieuw systeem wil en dat ik daarom een nieuwe kaart moet kopen. Dat is toch de omgekeerde wereld ?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:38 schreef johan1983 het volgende:
[..]
Dit is niet vrijblijvend, je moet of akkoord gaan met de 9,95 of binnen 4 weken je abonnement opzeggen. Dan is het niet vrijblijvend. Vrijblijvend zou betekenen dat je niet hoeft te betalen en en je abonnement gewoon door kan blijven lopen; oftewel, er verandert niets voor de klant.
gozer, ga jij eens goed die brief eens lezen en dan mag je weer posten.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:38 schreef johan1983 het volgende:
[..]
Dit is niet vrijblijvend, je moet of akkoord gaan met de 9,95 of binnen 4 weken je abonnement opzeggen. Dan is het niet vrijblijvend. Vrijblijvend zou betekenen dat je niet hoeft te betalen en en je abonnement gewoon door kan blijven lopen; oftewel, er verandert niets voor de klant.
Ik heb hem goed gelezen, jij ook?? Ik heb de brief namelijk hier. Jij niet of iig niet dezelfde. Je weet dus ook niet wat erin staat. Er zijn diverse versies van deze brieven ten ronde gegaan. In de brief staat of letterlijk betalen of binnen 4 weken het abonnement opzeggen. Mijn brief is de aangepaste brief nadat ze waren gewaarschuwd door de OPTA. De algemene voorwaarden zijn namelijk zo aangepast dat ze voortaan geld mogen vragen bij een kaartwissel.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:48 schreef royjn het volgende:
[..]
gozer, ga jij eens goed die brief eens lezen en dan mag je weer posten.
quote:
ik heb even de brief geupload en wat tekst gemarkeerd.quote:
Je kan dus niet blijven kijken en geen bijdrage betalen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:31 schreef royjn het volgende:
[..]
[..]
ik heb even de brief geupload en wat tekst gemarkeerd.
[ link | afbeelding ]
Van u vragen we Uitsluitend een bijdrage ...... >>> Hier staat het toch echt. Een bijdrage niet een verplichte betalings plicht.
Wilt u na naar aanleiding van de bijdrage ..... uw abo beeindigen ... >>> tja als je niet goed leest (hint) ... Hier staat: Als jij als klant wilt beeindigen kan dit. Dit kan altijd.........
speciaal een topic voor jou op een ander forum:
linkje
Vooral het eerste bericht past bij jou op deze pagina.
Als je geld wilt weggooien.. be my guest. Ik betaal mijn vrijwillige bijdrage niet.
Ik zal wel blind zijn maar waar in mijn brief staat dat ik wordt afgelsoten als ik niet betaal?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:37 schreef Greetings het volgende:
[..]
Je kan dus niet blijven kijken en geen bijdrage betalen.
Dus met andere woorden: niet vrijwillig.
Het is OF betalen en blijven kijken, of contract bij CD opzeggen
het is inderdaad een meesterwerk in misleiden. Ze proberen er zoveel mogelijk geld eruit te trekken.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:53 schreef marcel.nl het volgende:
Als je de brief goed leest dan staat er dus in Jip en Janneke taal:
wij vragen een bijdrage voor de kaartwissel (is dus niet JE MOET betalen)
En er staat: als je het zo schandalig vindt dat wij om een bijdrage vragen voor een kaartwissel, dan krijgt u de gelegenheid uw abonnement binnen 4 weken op te zeggen (zonder in achtneming van de gebruikelijke opzegtermijn)
Ofwel: er zijn klachten gekomen, mensen zijn niet tevreden over handelen Canal Digitaal, of het nu vrijwillig is of niet, ze willen weg als klant. Dan balen ze destemeer dat ze dan een opzegtermijn/contractsperiode vst te zitten. Canal Digitaal biedt die klanten nu dus uit coulance aan om direct op te zeggen.
Maar dus nogmaals: dit aanbod staat dus los van een verplichting tot betaling.
Wel erg zand in de ogen-strooiend zo'n brief, slimmerikken die daarop hebben zitten broeden.
Ik zit er wel serieus aan te denken. Ik woon in Duitsland, maar als ik een Dreambox aanschaf kan ik daarmee ook gewoon alle Nederlandse zenders zien?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:47 schreef elbiondo het volgende:
gewoon dreambox aanschaffen en cardsharing gaan doen .heb je alles
is maar een tip
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |