Vervaldatum bijna aangebroken?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 06:59 schreef reem het volgende:
Ik dacht net ff makkelijk geld over te maken dmv internetbankieren, blijkt mijn pas geblokkeerd. Waarom? Geen flauw idee. Heb dat ding al 3 weken niet gebruikt.
Adreswijziging doen voordat je een nieuwe pas aanvraagt.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 06:59 schreef reem het volgende:
Volgens de site gaan ze mij een nieuwe pas opsturen op mn NL adres, maar daar moet je voor tekenen: en dat kan ik dus niet. Dan kan ik mijn ouders wel machtigen... Maar hoe komt die pas dan in godsnaam in Venezuela....
2012quote:
Zou zomaar kunnen, blijft giswerk tot ik de bank te pakken krijg.quote:Paar keer verkeerde code ingevoerd (bij internetbankieren)? Mogelijk door iemand anders (wat niet noodzakelijkerwijs misbruik is, misschien heeft iemand een verkeerd pasnummer/codegeneratornummer of vergelijkbare code gebruikt).
[..]
Mijn ouders belden me enkele dagen geleden dat er een legitimatiezending was aangeboden op hun adres voor mij. Ik kan nu wel raden wat daar in zatquote:Adreswijziging doen voordat je een nieuwe pas aanvraagt.
In Caracas doet me niet echt aan post. Wellicht DHL/UPS ofzoquote:Op laten sturen via een van de vele postbedrijven?
TS is opkomend drugsbaron?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 06:59 schreef reem het volgende:
Probleem is een beetje dat ik nu tijdelijk (half jaartje) in Venezuela woon,
Oh. Sommige banken (rabo) geven de optie voor emergency cash. Dit is een eenmalig bedrag dat in het buitenland opgehaald kan worden met een geldig paspoort.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:34 schreef AlphaOmega het volgende:
Nou ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar die oplossing van Smeej... ook voor de mensen die dit wellicht nog eens overkomt.
Beter is om een fatsoenlijke creditcard te hebben als je in het buitenland zit. Zeker als je langer in het buitenland wilt gaan zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:49 schreef Smeej het volgende:
[..]
Oh. Sommige banken (rabo) geven de optie voor emergency cash. Dit is een eenmalig bedrag dat in het buitenland opgehaald kan worden met een geldig paspoort.
Klopt helemaal.. ik krijg soms mensen aan de telefoon die helemaal in paniek zijn.. Ik weet wel dat als ik voor een lange tijd naar het buitenland ga dat ik 2 pinpassen mee heb van dezelfde rekening.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:06 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Beter is om een fatsoenlijke creditcard te hebben als je in het buitenland zit. Zeker als je langer in het buitenland wilt gaan zijn.
Maar je hebt gelijk, en volgens mij hebben de meeste banken dat wel. Maar is het niet gewoon slimmer om er voor te zorgen dat je die kennis in ieder geval aan boord hebt voor je vertrekt naar het buitenland? Het kan je een hele hoop ellende veroorzaken, als het erop aankomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |