daar heb ik ook al aan gedacht, maar dat lost het 'probleem' niet op. Zo hoog zijn die gezamenlijke kosten (wat kost een pak pleepapier nou?quote:Op maandag 4 mei 2009 18:35 schreef swarmahoer het volgende:
laat haar lekker meedoen met schoonmaken enzo, als ze permanent isen meebetalen aan gezamelijke dingen zoals pleepapier enzo
Dat staat toch op je kamer mag ik aannemenquote:Op maandag 4 mei 2009 18:35 schreef swarmahoer het volgende:
... en meebetalen aan gezamelijke dingen zoals pleepapier enzo
Het is niet zo dat ik conflicten uit de weg ga, want heb hem al veel vaker op overlast gewezen. Dat was echter concreet (bijv. lawaai). Maar nu is het niet echt concreet en dan kan het al snel escaleren ben ik bang voor. En aan ruzie met mijn huisgenoot heb ik al helemaal geen zin (klein huis, dus je ontloopt elkaar niet). Kan nu nl. best goed met hem opschieten.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:53 schreef Antaresje het volgende:
Je zult in je leven nog wel vaker een conflict tegenkomen, wil je die ook allemaal vermijden? Dit is relatief klein en simpel, dus kom op voor je zelf en zeg er wat van. Jong geleerd is oud gedaan.
Poep jij op je kamer ofzo?quote:Op maandag 4 mei 2009 18:39 schreef Deliah het volgende:
[..]
Dat staat toch op je kamer mag ik aannemen.
Ja is ook dom als je 2x moet betalen als je een koppel bent! Je ouders wonen toch ook niet apart?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:03 schreef junkiexp het volgende:
Ik snap je punt wel TS, het is idd niet echt eerlijk, zeker omdat er 2 mensen wonen waar maar 1 x huur voor binnenkomt.
Plus dat een vreemde vogel in huis ook niet echt een lekker idee kan zijn.
En als je even naar hem toe stapt en het verhaal uitlegt is er niks aan de hand.
Als daar al ruzie van komt moet je ook wel vraagtekens zetten bij jullie relatie.
Succes ermee.
Nee maar mijn ouders wonen niet gezamenlijk met jouw ouders, en maken geen gebruikt van dezelfde algemene ruimtesquote:Op maandag 4 mei 2009 21:08 schreef Quni het volgende:
[..]
Ja is ook dom als je 2x moet betalen als je een koppel bent! Je ouders wonen toch ook niet apart?![]()
Het ging toch helemaal niet over de kosten?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 07:55 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik zie het probleem niet zo als zij daar komt om te pitten. Is hij de overige dagen bij haar?
Dan heft dat de kosten ook weer op.
Dat zeg ik toch ook niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 07:58 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het ging toch helemaal niet over de kosten?
Dat is ook een beetje het punt. Volgens mij heeft zij zelf geen kamer (woont nog bij ouders ofzo). Mijn huisgenoot is altijd hier voor zover ik dat kan nagaan (hij is bijna nooit een dag weg als ik er ook ben) en zijn vriendin is er dan nog eens 4 dagen of meer per week. Heeft er gewoon alle schijn van dat ze dit huis als gezamenlijk huis gebruiken.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 07:55 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik zie het probleem niet zo als zij daar komt om te pitten. Is hij de overige dagen bij haar?
Dan heft dat de kosten ook weer op.
Ik denk dat ik me er ook wel eens aan zou irriteren maar uiteindelijk mijn schouders op zou halen. Ik zou wel aan hem vragen hoe hij het ziet en eventueel in dialoog gaan over de variabele kosten. (gas, water, licht)quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:15 schreef Palomar het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje het punt. Volgens mij heeft zij zelf geen kamer (woont nog bij ouders ofzo). Mijn huisgenoot is altijd hier voor zover ik dat kan nagaan (hij is bijna nooit een dag weg als ik er ook ben) en zijn vriendin is er dan nog eens 4 dagen of meer per week. Heeft er gewoon alle schijn van dat ze dit huis als gezamenlijk huis gebruiken.
Bron?quote:Op maandag 4 mei 2009 18:47 schreef BaggerUser het volgende:
je woont officieel samen als je vaker dan 2 keer s' ochtends dezelfde voordeur verlaat...
Bij mijn studentenhuis was pleepapier een van de gezamenlijke dingen.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:39 schreef Deliah het volgende:
[..]
Dat staat toch op je kamer mag ik aannemen.
Vroeger bij ons vraten mensen het volgens mij: 40 rollen per week met 8 man, ik geloof er geen zak van...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:44 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Bij mijn studentenhuis was pleepapier een van de gezamenlijke dingen.
Ik moet wel toegeven dat er een flink geschil in gebruik was. We hadden iemand die alleen een rol per dag verbruikte.
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:46 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Vroeger bij ons vraten mensen het volgens mij: 40 rollen per week met 8 man, ik geloof er geen zak van...
Ik kom niet meer bijquote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:46 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Vroeger bij ons vraten mensen het volgens mij: 40 rollen per week met 8 man, ik geloof er geen zak van...
Qau ruggegraat en betrokkenheid bijna welquote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:02 schreef TeleluvR het volgende:
Week bewoners?
Is dat net zoals als weekdieren?
Heel scherp u gaat door voor de koelkast.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:04 schreef Kudtstudent het volgende:
Ik denk dat hij ermee bedoelt dat dat de mensen waren die niet elke vrijdagavond zaterdag en zondag nog naar naar papa en mama gingen en op hun zak teerden.
500 euro?! Het meeste geld zit toch echt in het warmhouden van het huis en of die kerel er nu wel of niet is, dat moet toch gebeuren.. Ik denk dat iemand die 4x in de week blijft slapen hooguit 100 euro in het jaar extra kost.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:13 schreef Kudtstudent het volgende:
Ik heb zo geen rekeningen hier liggen om het exact na te gaan maar alles bij elkaar denk ik toch dat we op jaarbasis misschien wel 500 euro aan die vent kwijt zijn, terwijl hij bij zijn eigen huis (waar ze nooit zijn) die 5 dagen per week helemaal niets verbruikt.
Haha helaas, ik betaal mijn volledige levensonderhoud uit eigen zak. Misschien is dat wel precies de reden dat sommige mensen zich er drukker om maken dan anderen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:36 schreef SemperFii het volgende:
[..]
500 euro?! Het meeste geld zit toch echt in het warmhouden van het huis en of die kerel er nu wel of niet is, dat moet toch gebeuren.. Ik denk dat iemand die 4x in de week blijft slapen hooguit 100 euro in het jaar extra kost.
Maar wat dan nog? Al was het 500, het is toch je papa die betaalt bij de polit, toch?
Lijkt me niet. Kon mij ook nooit een reet schelen en heb het ook zelf moeten rondbreien.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:40 schreef Kudtstudent het volgende:
[..]
Haha helaas, ik betaal mijn volledige levensonderhoud uit eigen zak. Misschien is dat wel precies de reden dat sommige mensen zich er drukker om maken dan anderen.
Ik woon ook niet echt in een stereotype studentenhuis. Het is meer een gedeeld huishouden waar ieder op zich woont (delen alleen de douche/wc/keuken). Zelf werk ik ook gewoon fulltime. Heb dan gewoon geen zin in extra rompslomp van iemand die hier helemaal niet woont en niks toevoegt/bijdraagt. Ben wel op zoek naar een eigen appartement, maar neem niet het eerste de beste om hier maar weg te zijn. Zo erg is het allemaal nietquote:Op woensdag 6 mei 2009 12:04 schreef ASroma het volgende:
ik denk dat je het maar voor lief moet nemen, je woont immers in een studentenhuis en daar gebeuren dit soort dingen. Moet je anders maar op jezelf gaan wonen als je dat niet trekt.
Wat een treurigheidquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:26 schreef Palomar het volgende:
[..]
mocht het niet veranderen (waar ik wel op vertrouw) dan mag de huisbaas het verder oplossen.
Yup. Treurig indeed.quote:
dat vind ik ook ver gaan hoor. Ik doe ook nooit moeilijk ergens over. Huisgenoten mogen ook alles van mij lenen/gebruiken. Pas me genoeg aan. Maar bij permanent een extra bewoner vind ik gewoon dat ik daar iets van mag zeggen. Als je zelf een eigen huis hebt zit je er ook niet op te wachten dat er constant een vreemde bij je in huis woont die de douche en de keuken bezet houdt, toch? Vooral als het huis al niet zo groot is en gewoon niet geschikt is voor nog iemand erbij.quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:39 schreef Syytön het volgende:
Ik heb ook eens in zo'n studentenhuis gewoond, maar daar mocht mijn vriend niet eens blijven slapen, 1 nachtje in de week. Hij mocht hooguit twee keer per week langskomen, maar liever gewoon helemaal niet.Omdat ik wist dat twee trieste huisgenoten de huisbaas gingen bellen als mijn vriend er was, moest mijn vriend op een gegeven moment op zijn sokken naar binnen sluipen.
!
Toen maar snel een appartementje gevonden, de sfeer was daar sowieso ver te zoeken
Briljant, in wat voor huis woon je dan? Altijd met 10 man gewoond en alles gedeeld, echt een mooie tijd gehad eigenlijk. Iemand die niet eens hallo zegt kan zijn spullen in een vuilniszak weer meenemen. Asociaal zijn doe je maar bij je ouders.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:30 schreef Niara het volgende:
tja ik denk dat je meestal gewoon geluk moet hebben met je huisgenoten..
ik word er echt chago van als ze mijn spullen (zonder het te vragen) gebruiken en niet terug leggen
het zijn ook van die personen die nooit eens "hallo" zeggen als je binnenkomt of staat te kopen ofzo
Ik studeer in België en de universiteit heeft hier zogenaamde "koten". 4 kamers in 1 woning met 2 een gemeenschappelijke ruimte en een badkamer.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Briljant, in wat voor huis woon je dan? Altijd met 10 man gewoond en alles gedeeld, echt een mooie tijd gehad eigenlijk. Iemand die niet eens hallo zegt kan zijn spullen in een vuilniszak weer meenemen. Asociaal zijn doe je maar bij je ouders.
Wut?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:49 schreef MoneyTalks het volgende:
Toen hebben we gewoon een regeling getroffen dat de andere 3 huisgenoten de vriendin van onze huisgenoot één keer per twee weken mochten neuken, dat heeft ongeveer een jaar geduurd en toen is hun relatie stuk gegaan
yaaahw.. riiiiightquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:49 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb ook ooit eens zo'n huisgenoot gehad, zijn vriendin was er ook 5 dagen in de week. Op een gegeven moment zijn we op hen afgestapt en duidelijk gemaakt dat we het er niet mee eens waren dat ze daar zomaar woonde. Toen hebben we gewoon een regeling getroffen dat de andere 3 huisgenoten de vriendin van onze huisgenoot één keer per twee weken mochten neuken, dat heeft ongeveer een jaar geduurd en toen is hun relatie stuk gegaan
Je kiest je huis toch ook uit op het type mensen dat daarin woont. Bij ons (studentenhuis, gemengd, 7 personen) is het heel belangrijk dat de mensen die bij ons komen wonen gewoon echt bij elkaar passen, daarom doen we ook hospiteer rondes en laten we mensen gerust een 2e keer komen. Je leeft toch met elkaar en niet langs elkaar? Als je de kluizenaar uit wilt hangen ga je maar in een (a)sociale huurwoning zitten of in een studentenflat ofzo. Zijn vaak van die huizen waarbij de huisbaas de bewoners bepaald, en niet de bewoners zelf.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:03 schreef noutie het volgende:
Je woont in dat huis voor je eigen plezier, niet omdat je een "toffe peer" wil zijn voor mensen die na enige tijd toch niet meer kent. Als de andere persoon geen eigen woonruimte heeft, dan zou ik gewoon een ultimatum stellen. Hier zou ik niet een te lange periode voor nemen, want reken er maar op de sfeer verziekt is.
Je kiest je woning allereerst uit op het type woning, me dunkt. Grootte, ligging, onderhoudsstaat, faciliteiten. Als je leuke huisgenoten hebt is dat mooi meegenomen, maar anders had het me ook niks kunnen verrekken, ik vermaeck mijzelf prima. Ik betaal geen (veel te hoge) huur voor gezelligheid, dan ga ik wel naar zo'n ballenvereniging.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:23 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Je kiest je huis toch ook uit op het type mensen dat daarin woont. Bij ons (studentenhuis, gemengd, 7 personen) is het heel belangrijk dat de mensen die bij ons komen wonen gewoon echt bij elkaar passen, daarom doen we ook hospiteer rondes en laten we mensen gerust een 2e keer komen. Je leeft toch met elkaar en niet langs elkaar? Als je de kluizenaar uit wilt hangen ga je maar in een (a)sociale huurwoning zitten of in een studentenflat ofzo. Zijn vaak van die huizen waarbij de huisbaas de bewoners bepaald, en niet de bewoners zelf.
Daar zit hem dus het verschil. Ik vind het veel belangrijker dat het klikt met mijn huisgenoten en dat ik misschien wat meer voor betaal (wat is te veel, dat puntensysteem is ook niet alles namelijk), dan dat ik met allemaal mongolen in een huis zit maar wel een grote kamer. Ook de mensen die hier afgelopen jaar zijn komen wonen waren opzoek naar een gezellig huis en dan wil je best wat meer betalen of een kleinere kamer nemen. Ik heb zelf in dit huis eerst op een kamer van 13m2 gezeten voor 315 maar echt heel gezellig met huisgenoten en vrienden van. Nu ben ik intern verhuisd en heb ik voor wat meer geld 24m2 en dezelfde toffe mensen om me heen. En het is hier altijd schoon en van alle luxe voorzienquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:27 schreef citywok het volgende:
[..]
Je kiest je woning allereerst uit op het type woning, me dunkt. Grootte, ligging, onderhoudsstaat, faciliteiten. Als je leuke huisgenoten hebt is dat mooi meegenomen, maar anders had het me ook niks kunnen verrekken, ik vermaeck mijzelf prima. Ik betaal geen (veel te hoge) huur voor gezelligheid, dan ga ik wel naar zo'n ballenvereniging.
Ik ben hier in huis ook de man die die shizzle moet kopen, maar op het verbruik is echt geen pijl te trekken. Dan liggen er nog 8 rollen en de volgende dag nog maar een halve.. wtf?! Dan is ineens iedereen collectief aan het rukken ofzo.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:46 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |