Ik ben er niet in geweest, maar vanaf de weg (bijna op de top) heb je een mooi uitzicht op de skyline.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:03 schreef LintuxCx het volgende:
Coit Tower is op zich leuk om naar toe te gaan, maar er ook echt in gaan is dan weer zonde van het geld.Ik vond het uitzicht daar in elk geval niet zo bijzonder...
is wel echt een leuke buurt, zou er ook zeker even langs gaan.quote:
you're welcome. Van wanneer tot wanneer ga je en ben je alleen maar in San Francisco of doe je ook nog andere steden aan?quote:
Naast dingen die hierboven al genoemd zijn is Chinatown ook wel heel aardig. Er zit veel toeristische troep bij, maar je kunt ook authentieke winkeltjes vinden waar de eigenaar nauwelijks Engels spreekt.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:57 schreef Tazmaniac het volgende:
Dingen die je mss niet 1-2-3 in een promo foldertje over SF ziet staan
Alcatraz, Fisherman's Wharf, GGBridge e.d. vind je in elke folder dus ik zoek wat leuke plekjes om ff rond te kijken, leuke winkeltjes om ff binnen te lopen, eventueel een paar leuke cafe/bars om te genieten van een drankje... dat soort dingen
Je zal nu wel geen geld hebben, maar deze zomer is juist de zomer om te gaan.... veel aanbiedingen in het reizen, hotels en autohuur is goedkoper om klanten te lokken, etc.... de economie ligt nog steeds op z'n gat, en als toerist kun je daar van profiteren.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:39 schreef Tazmaniac het volgende:
tja.. dat zal wel een lange termijn plan worden.. maar ALS ik ga dan is het echt wel voor 'a couple of months' waarin ik dan ook naar andere steden ga langs de westkust.
Maar San Francisco staat met stip bovenaan
Drie weken is toch een goede periode.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:06 schreef Tazmaniac het volgende:
Tja, het geld voor een kort verblijf is er wel.. maar om voor < 3weken te gaan vind ik zonde
Wil er gewoon een tijdje blijven wonen (als het nodig is werken).quote:Op maandag 1 juni 2009 19:53 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Drie weken is toch een goede periode.![]()
Of ben je van plan er ooit te werken/studeren?
Voor mij dus niet zo'n punt, ik ga toch naar al naar Los Angeles..... maar popolon zal dus voortaan naar Chicago moeten na 28 Juni of 21 September.quote:Vanaf medio 2009 zullen bij paspoortaanvragen vingerafdrukken
van de aanvrager worden afgenomen. Dit heeft gevolgen voor de
Nederlanders die wonen en werken in het buitenland (de niet-ingezeten Nederlander).
Waar paspoorten aan tevragen?
Als niet-ingezeten Nederlanders kunt u tot nu toe uw paspoort aanvragen bij elke ambassade, elk consulaat-generaal en elk honorair consulaat (HC). In de toekomst worden bij paspoortaanvragen vingerafdrukken afgenomen en zal het niet langer mogelijk zijn een paspoort aan te vragen bij alle HC’s. Om de dienstverlening aan u op een zo hoog mogelijk peil te houden heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken echter besloten een vijftigtal HC’s uit te rusten met apparatuur waarmee vingerafdrukken kunnen worden afgenomen. Hiermee zijn de nodige investeringen gemoeid in beveiliging en verbindingen.
Vooruitlopend op de invoering van vingerafdrukken in paspoorten en vanwege de vernieuwing van de apparatuur, zal het in de Verenigde Staten van Amerika vanaf 28 juni 2009 alleen nog mogelijk zijn een paspoortaanvraag in te dienen bij de Ambassade te Washington, de Consulaten-generaal te New York, Miami, Chicago, Los Angeles en de HC’s die zullen worden uitgerust met apparatuur voor het afnemen van vingerafdrukken : San Francisco, Houston, Orlando, Atlanta en Boston
quote:Op maandag 1 juni 2009 22:33 schreef maartena het volgende:
Even een tip voor hen die toch binnenkort een paspoort moeten vernieuwen:
Zoals je wellicht weet moet vanaf 28 Juni (alhoewel nu wel uitgesteld tot 21 September) een vingerafdruk in het Nederlandse paspoort staan, op de biometrische chip. Vanaf die datum kun je dat dus ALLEEN nog doen op lokaties die de apparatuur hebben staan om je vingerafdruk te registreren, en dat betekend dat je dus niet meer bij de honoraire consul "om de hoek" terecht kunt voor een paspoort:
[..]
Voor mij dus niet zo'n punt, ik ga toch naar al naar Los Angeles..... maar popolon zal dus voortaan naar Chicago moeten na 28 Juni of 21 September.
Kan lastig zijn voor sommigen, voor anderen is het weer eens een goede reden om er een vakantie aan vast te plakken.
Met een verlopen paspoort kun je niet reizen. (Lees: De VS verlaten)quote:Op dinsdag 2 juni 2009 03:14 schreef Plastic_Power het volgende:
![]()
Die van mij verloopt in juli. Kan ik hem gewoon laten verlopen en wachten tot die vingerafdrukapparaten ergens dichter in de buurt aanwezig zijn, of is dat een probleem?
Gewoon geldig. Als je een vaste verblijfs/werkvergunning hebt maakt het niet zoveel uit.... heb je een toeristen visum dan moet het paspoort geldig zijn tot aan de datum van je retour ticket.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 03:59 schreef Shivo het volgende:
Hoe lang moet hij eigenlijk nog geldig zijn als je de VS weer in wil?
Bedankt voor de tip! Ik zit over twee weken in Nederland (voor de POL meetingquote:Op maandag 1 juni 2009 22:33 schreef maartena het volgende:
Kan lastig zijn voor sommigen, voor anderen is het weer eens een goede reden om er een vakantie aan vast te plakken.
Tegen die tijd hebben we een holografisch paspoort.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:49 schreef popolon het volgende:
Noemt 'ie mij weer. Die van mij moet ik pas in 2411 verlengen.
Nee, geldig tot 6 maanden na vertrek naar de VS.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 06:18 schreef maartena het volgende:
[..]
heb je een toeristen visum dan moet het paspoort geldig zijn tot aan de datum van je retour ticket.
Nope.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:52 schreef Wackyduck het volgende:
Nee, geldig tot 6 maanden na vertrek naar de VS.
Nee, is al jaren zo. Volgens mij sinds de invoering van het Visa Waiver Program in 1986quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:26 schreef Wackyduck het volgende:
Is dat nieuw dan? Ik dacht dat het altijd 6 maanden was, of is dat veranderd met het online visum waiver invullen?
Waarom waarschuwen ze dan altijd dat je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn? En soms worden er ook mensen met een beperkte geldigheid van hun paspoort teruggestuurd door de Nederlandse douane.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, is al jaren zo. Volgens mij sinds de invoering van het Visa Waiver Program in 1986
Ik ben zelf in 1998 iig ook zonder problemen met een paspoort dat nog maar 2 maanden geldig was heen en weer gevlogen naar de VS.
Wellicht om te voorkomen dat mensen hun reis gaan verlengen, en dan opeens niet meer mogen reizen vanwege een ongeldig paspoort of zoiets? Voor de normale toeristenvisa naar de VS geldt het volgens mij ook nog dat het paspoort geldig moet zijn voor minimaal 3 of 6 maanden, afhankelijk van het type visum.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:32 schreef Wackyduck het volgende:
Waarom waarschuwen ze dan altijd dat je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn? En soms worden er ook mensen met een beperkte geldigheid van hun paspoort teruggestuurd door de Nederlandse douane.
Ach een dagje miami is ook zo erg niet. Ik heb gelukkig nog 4 jaar, dus we zien dan wel weer wat voor nieuwe eisen ze hebben bedacht.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:33 schreef maartena het volgende:
Kan jouw universiteit dat niet voor je regelen? Of zijn zij degene die daar geld voor vragen?quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:01 schreef Barcaconia het volgende:
Als alles goed gaat vertrek ik in September naar Michigan voor een jaartje!
Ik ben nu nog bezig met J-1 aanvragen... Ik wil geld besparen door het zelf te doen ipv. door een organisatie alles te laten regelen, maar dat valt nog niet mee. Zijn er meer mensen die het helemaal zelf geregeld hebben om een sponsor te vinden etc? Dan zou ik graag tips horen.
Wat ga je in Michigan doen? Voor een J1 geldt dat je school of instituut in principe je sponsor is.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:01 schreef Barcaconia het volgende:
Als alles goed gaat vertrek ik in September naar Michigan voor een jaartje!
Ik ben nu nog bezig met J-1 aanvragen... Ik wil geld besparen door het zelf te doen ipv. door een organisatie alles te laten regelen, maar dat valt nog niet mee. Zijn er meer mensen die het helemaal zelf geregeld hebben om een sponsor te vinden etc? Dan zou ik graag tips horen.
Ja, ik heb een sponsor gevonden door te soliciteren op een positie bij een universiteit in de us; iets wat 40% van de mensen in dit topic heeft gedaan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:01 schreef Barcaconia het volgende:
Zijn er meer mensen die het helemaal zelf geregeld hebben om een sponsor te vinden etc? Dan zou ik graag tips horen.
September is inderdaad aan de krappe kant. Reken voor visumzaken op minstens 3 maanden.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:06 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ga toch nog eens wat universiteiten mailen en nog eens achter mijn contactpersoon daar zitten.... Er moet toch onderhand iets gaan gebeuren wil ik in september kunnen vertrekken...
Dan lijkt me dat ze er bij gebaat zijn dat je met het juiste visum komt opdagen en zou ik ze wat meer stimuleren daar achteraan te zitten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:28 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ken mijn contactpersoon niet persoonlijk, maar de relatie die mijn huidige werk met zijn bedrijf heeft is van dusdanig belang dat ze mijn komst ook als urgent zien...
Ik ga Nuffic eens mailen over de mogelijkheden. Ik heb maar een maand uitloop vanaf September anders moet ik een deel van mijn stage in Nederland uit gaan voeren en daar heb ik weinig zin in...
Dat gaat met vallen en opstaan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:25 schreef Shivo het volgende:
LB, hoe is de switch van de Amerikaanse 'How are you' cultuur naar de Japanse 'Arigato' cultuur?
Mijn ervaring is dat Amerikaanse tandartsen meteen rontgenfoto's maken van al je tanden en kiezen. Dat gaat tegenwoordig allemaal digitaal. Je Nederlandse gegevens helpen volgens mij niet veel. Amerikaanse mondhygienisten doen goed werk: die hakken echt alles weg, wat er weg te hakken valt; mijn Nederlandse tandarts ging er effe met een boortje langs en dat was het dan.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 07:38 schreef OMG het volgende:
Weer eens een vraag van mij tussendoor. Gisteren ben ik voor controle op bezoek geweest bij de tandarts. Dit zal mijn laatste bezoek zijn geweest in Nederland (voorlopig). Wat hebben jullie gedaan met tandartsgegevens?
Ik heb al de nodige tandarts ervaring (4 kronen, een paar ontstoken kiezen gehad en ook wat wortelkanaalbehandelingen ondergaan), dus ik heb zelf intussen ook wel een idee wat wanneer nodig zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:27 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat Amerikaanse tandartsen meteen rontgenfoto's maken van al je tanden en kiezen. Dat gaat tegenwoordig allemaal digitaal. Je Nederlandse gegevens helpen volgens mij niet veel. Amerikaanse mondhygienisten doen goed werk: die hakken echt alles weg, wat er weg te hakken valt; mijn Nederlandse tandarts ging er effe met een boortje langs en dat was het dan.
Maar pas op met Amerikaanse tandartsen. Die zitten er om geld te verdienen. Als je er niet zeker van bent of iets wel of niet nodig is, schroom dan niet om een 2nd opinion te vragen. Mijn ervaring is dat oudere tandartsen over het algemeen beter te vertrouwen zijn dan jonge tandartsen. Laat je geen behandeling aanpraten die je niet nodig hebt.
Die vraagt behoorlijk veel jaquote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:36 schreef Skiet het volgende:
Ik ken de alternatieven zoals Ellen maar die vraagt meteen wel erg veel extra.
Tja, dat is het nadeel van Amerikaanse spullen willen hebben. Heb het andersom ook wel eens laten doen, paar boeken laten opsturen uit Nederland, kost ook klauwen met geld.....quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:13 schreef Skiet het volgende:
46 Dollar is ook al behoorlijk duur moet ik zeggen goede vriend van me. Ik vind het gewoon zonde om 3 shirtjes van 32 dollar te kopen en dan 50 dollar extra verzendkosten te moeten betalen! Echt zonde geld is dat.
De 13 dagen in Florida, gevolgd door de 3 maanden in Augustus is geen probleem..... Maar hoe doe je precies die 3 maanden in November? De "even een paar dagen naar Canada" truuk werkt niet echt meer tegenwoordig, je zou dus echt terug moeten naar Nederland.quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:48 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Ik ben in Augustus 3 maanden naar Chicago geweest en daarna in November weer 3 maanden. Nou wil ik volgende week 13 dagen naar Florida om m'n vriend te bezoeken. Word dit een probleem bij de douane? Ik bedoel....ben ik al te vaak in Amerika geweest in een bepaalde periode? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt!
Ik vroeg eens wat een doosje waar ongeveer twee t-shirts in zouden gaan zou kosten om te verzenden naar Nederland. $60 goedkoopste manier. Dat was toch wel een keer of zes meer dan wat ik verwacht had jaquote:Op woensdag 10 juni 2009 18:13 schreef Barcaconia het volgende:
Wat kost dat ongeveer om te verzenden vanuit de USA naar Nederland? Gewone pakketjes met een paar shirtjes, truien etc. Niet te groot.
De vader van de vriendin van mijn broertje dacht hetzelfde, want hij had geen credit card. Heb de beste man nog nooit ontmoet. Maar ja, proberen kan altijd natuurlijk.quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:56 schreef wonderer het volgende:
Over verzenden gesproken, een vriendin vroeg of ik even wat wilde bestellen en opsturen dat ze het geld daarna terugbetaalt. Was een order van $400Ja hoor, wil ik best voorschieten. Not.
Hier ook niet, net als dat niemand Balkenende kent. Pim Fortuyn kennen sommigen wel.quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:02 schreef nickybol het volgende:
In mijn omgeving heeft niemand ooit van Geert Wilders gehoord, en ik zit toch in een behoorlijk goed opgeleide omgeving.
Nee, het was wel vlak voor Kerst, misschien dat dat een verschil maakt. Maar ze boden met die optie geen garantie dat het er voor Kerst zou zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:09 schreef wonderer het volgende:
Was dat overnight UPS of zo?Ik heb net drie DSspellen verstuurd voor $9...
Wie?quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:28 schreef .txt het volgende:
Netwerk op Nederland 2 (tv) gaat over de populariteit van Geert Wilders in de VS.
Merken jullie daar ook iets van?
Nee.... Althans, op het nieuws hoor je wat over "Europe leaning to right after EU elections", maar daar houdt het wel mee op.quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:28 schreef .txt het volgende:
Netwerk op Nederland 2 (tv) gaat over de populariteit van Geert Wilders in de VS.
Merken jullie daar ook iets van?
Als ze in zo'n "padded envelope" passen van USPS zelf, dan is het inderdaad goedkoper.... 1 boek versturen gaat dus nog wel. Maar zodra het een doos(je) wordt is het een ander verhaal.quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:09 schreef wonderer het volgende:
Was dat overnight UPS of zo?Ik heb net drie DSspellen verstuurd voor $9...
Rush Limbaugh is minder zot dan Geert Wilders.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:11 schreef maartena het volgende:
Ik ben allang blij dat we hier niet zo'n zot hebben rondlopen. Alhoewel we wel weer ander type zotten hebben zoals Rush Limbaugh
Eensch, maar het ontloopt elkaar niet al te veel. Ze zijn alleen anders zot.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:14 schreef Lyrebird het volgende:
Rush Limbaugh is minder zot dan Geert Wilders.
Geil!quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:57 schreef Melochan het volgende:
Even een stiekem TVP'tje ivm mogelijke exchange met een universiteit in de VS!
Dacht et ookquote:
Waar?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:11 schreef Melochan het volgende:
[..]
Dacht et ookKrijg 'et over ongeveer 3 weken te horen! Zou het wel leuk vinden om een maandje of 7 in de USA te gaan studeren
Ik ben ook nog steeds in afwachtingquote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:11 schreef Melochan het volgende:
[..]
Dacht et ookKrijg 'et over ongeveer 3 weken te horen! Zou het wel leuk vinden om een maandje of 7 in de USA te gaan studeren
Jeujquote:We are working to get you ready for your time here. However, in order to do so, we need to have accurate information about you.
Hoe is Tennessee? Ik heb allerlei goede verhalen er over gehoord en omdat het maar een dagje rijden is van hier (noord florida) leek het me leuk om er een weekje naar toe te gaan ergens deze zomer.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 02:44 schreef momof2monkeys2008 het volgende:
Heb eerst in Tennessee gewoont voor een jaar.
Nashville en Memphis zijn zeker een bezoek waard en in het oosten heb je de Smokey Mountains.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:07 schreef devzero het volgende:
[..]
Hoe is Tennessee? Ik heb allerlei goede verhalen er over gehoord en omdat het maar een dagje rijden is van hier (noord florida) leek het me leuk om er een weekje naar toe te gaan ergens deze zomer.
Leuk, zo'n Tour de Rust Beltquote:Op donderdag 18 juni 2009 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Even een tripje gedaan.
Van het noorden van Michigan naar Detroit, via Cleveland naar Buffalo, en daarna via Pittsburgh naar Columbus, daarna Ann Arbor.
Ik vond eigenlijk alleen Columbus en Ann Arbor leuk en Detroit is leuk als de Wings spelen
Nee, dat hoeft alleen als je middels het Visa Waiver Program reist.... heb je al een visum van een andere soort, dan hoef je alleen maar je paspoort met visum te hebben.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:41 schreef Shivo het volgende:
Vanavond eindelijk weer eens naar het moederland. Moet je met een visum eigenlijk ook aan die nieuwe registratie voorwaarden van de VS voldoen? Je moet je toch drie dagen van te voren registreren ofzo?
Ik zal vragen of de piloot een ommetje wil maken, volgende week.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon via Canada reizen, dan hoeft het ook niet
Misschien kan 'ie via Vancouver.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:11 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik zal vragen of de piloot een ommetje wil maken, volgende week.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |