abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68652306
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:40 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Kennedy soap niet te vergeten! Van de tribune tot aan matchwinnaar. Zo creëer je natuurlijk nooit een team met zoveel wisselingen.
Dat vond in nog het achterlijke soms, Kennedy werd afgeschreven, zat daarna toch op de bank, invalbeurt, basis, tribune, weken niet spelen en dan opeens weer in de basis beginnen.
AJAX AMSTERDAM!
pi_68652322
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:51 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dan had iedere anti-Van Basten persoon gezegd - je gaat toch geen jeugdspeler opstellen als je ervaring nodig hebt?

Daarnaast kwam de vraag om oudere, ervaren spelers vanuit de spelersgroep.
Daarnaast kan Van Basten er weinig aan doen dat Van Geel deze ondermaatse spelers heeft aangetrokken, gevolg van Van Geel's puinhopen.
pi_68652326
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:49 schreef koningdavid het volgende:

[..]

AZ en Twente hebben ook blesures gehad. Maar daar staat het tactisch zo goed dat nieuwe spelers moeiteloos kunnen instromen.

Ajax is tactisch gezien drijfzand. En daar is Van Basten verantwoordelijk voor.
AZ had niet op welk moment dan ook in belangrijke weken 3 of 4 blessures op de belangrijkste plekken in het elftal en heeft een bredere basis dan Ajax. Daarnaast is Van Gaal daar gewoon beter in dan Van Basten, - maar goed, je kan niet allemaal Van Gaal als trainer hebben.

En waarom is het dan in net zoveel wedstrijden wel gelukt dan niet gelukt? Is dat allemaal wel te danken aan de spelers?
pi_68652357
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:53 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

En waarom is het dan in net zoveel wedstrijden wel gelukt dan niet gelukt? Is dat allemaal wel te danken aan de spelers?
Wat is wel gelukt? Ajax heeft misschien 5 redelijke wedstrijden gespeeld dit seizoen. Bravo
  maandag 4 mei 2009 @ 12:55:04 #55
51286 w00h00
Digital man!
pi_68652372
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:51 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dan had iedere anti-Van Basten persoon gezegd - je gaat toch geen jeugdspeler opstellen als je ervaring nodig hebt?

Daarnaast kwam de vraag om oudere, ervaren spelers vanuit de spelersgroep.
Ik weet zeker dat iedereen het logischer vindt om een gemotiveerde topscoorder van Jong Ajax met wedstrijd ritme op te stellen, dan een gedemotiveerde speler van de tribune plukken.
pi_68652385
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:53 schreef Silaz het volgende:
De jongens zijn gewoon soms te laks voor woorden.. Anita die denkt dat ze Sparta a la willem 2 even oprollen.. Schop onder de kont moeten die jongens hebben.. En laat er nou net niemand in de technische staf zijn die dat doet, lijkt me...
Uiteindelijk heeft Anita wel gelijk. De verliespartij tegen Willem II was ook schandalig en was ook te verwijten aan mentaliteit
We are living in a material world, and I am a material girl
  maandag 4 mei 2009 @ 12:55:45 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68652399
Natuurlijk ligt het aan de instelling van de spelers, maar ook dat komt natuurlijk (zeker deels) door de trainer.

Ik blijf herhalen, als je je ploeg op scherp wil zetten en ze behoeden voor onderschatting, dan moet je NIET NIET NIET!!!!! een jeugdspeler laten debuteren tegen Volendam voor de beker. Dat is zo verschrikkelijk het verkeerde signaal afgeven naar de basisspelers.

Dat soort domme dingen. Natuurlijk leert ie er wel van, maar daar is het trainer van Ajax1 zijn niet voor.... Wie weet is het over een paar jaar een betere trainer, hij kan beter nu een stapje terug doen vind ik.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_68652400
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:52 schreef denthemen het volgende:
Ondanks alles de mooiste club
Dat sowieso.

Al krijg je juist daardoor af en toe echt een hekel aan alles. Ik betrapte me gisteren na de 2-0 en de rode kaar er echt op dat ik hoopte dat Sparta nog de 3 en 4-0 zou maken. Alles mocht even in elkaar storten.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_68652416
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:52 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Maar hij is er wel verantwoordelijk voor!
Onder de volgende trainer zal Suarez ook kansen missen en onder de volgende trainer zal de verdediging ook blunderen. Is hij dan ook weer verantwoordelijk?

Natuurlijk is hij verantwoordelijk, neemt hij de beslissingen en moet hij werken aan een team. Maar je hebt niet 11 robots rondlopen die je zo kan installeren dat ze precies doen wat jij wil en geen fouten maken. Dus zo zwart/wit is het voor mij niet.
pi_68652417
Ach, we hadden ook 7e kunnen staan of zo
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_68652418
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ben ik hier overigens de enige die vind dat Cvitanich totaal niets toevoegt. Heeft alleen nog maar gescoord tegen de kleine teams en is telkens in de grote wedstrijden onzichtbaar. Geef hem voorlopig nog wel een kans voor volgend seizoen maar er moet IMO zeker een ervaren spits bij.
Cvitanich gaat het wel lukken hoor, je moet niet vergeten dat hij int begin Huntelaar voor zich had, daarna kreeg hij de kans, raakte geblesseerd en toen heeft hij een aantal wedstrijden niet gespeeld omdat toen volgens mij Sulejmani in de punt van de aanval stond (:') ) en nu moet hij zich weer bewijzen. Als hij volgend seizoen gewoon in de basis begint zie ik hem wel een goede aanvaller worden. Hij is altijd in beweging en vecht voor zijn balletje.
AJAX AMSTERDAM!
pi_68652451
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:51 schreef behangplakker het volgende:
Mensen geven hier wel verwijten, maar ik hoor nog bijna geen oplossingen.

MvB moet eruit, hij bakt er niks van, hij weet niet waar hij mee bezig is, etc etc. Maar weten jullie zelf ook oplossingen? Wie moet de opvolger worden, ik weet zelf geen opvolger die haalbaar is.

Een Guus Hiddink heeft echt geen trek in een baan voor een club als Ajax, dat doet hij alleen bij topclubs, naast zijn bondscoachschap bij Rusland.

Co Adriaanse, die wil ook echt niet terugkomen na hoe hij weg is gegaan bij Ajax. Hij kan elders veel meer geld verdienen en kan mogelijk verder bouwen op een ploeg als AZ die al helemaal ingespeeld is, dat is Ajax dus ook nog lang niet.
Ik herhaal deze even, want ik ben zeer benieuwd
pi_68652467
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:54 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Wat is wel gelukt? Ajax heeft misschien 5 redelijke wedstrijden gespeeld dit seizoen. Bravo
Twente uit, PSV thuis, Marseille 2x, Fiorentina 2x, Hamburg 3x, nog een reeks in December,
  maandag 4 mei 2009 @ 12:57:34 #64
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_68652481
Ohja, wat ik ook nog wilde zeggen is dat de wisselvallige prestaties volgens mij ook ligt aan de leeftijd van de spelers. De jongens waarvan wordt verwacht dat ze de rest op sleeptouw nemen zijn nog maar begin 20, behalve misschien Wielaert, maar die zit er nog niet lang genoeg bij (vind ik) om het verschil te maken wat dat betreft. Ik denk (vooral hoop) dat dit jaar voor jongens zoals Suarez en Aissati wel waardevol is geweest in dat ze volwassener zijn geworden. Of zoals Koeman gister zei: op een gegeven moment moet een speler zich ook gaan afvragen hoe hij de mensen om zich heen beter kan maken door zijn spel... (blijf maar Studio Voetbal citeren )

Ik weet alleen niet of we al zover zijn :S
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
pi_68652486
quote:
Ben ik hier overigens de enige die vind dat Cvitanich totaal niets toevoegt. Heeft alleen nog maar gescoord tegen de kleine teams en is telkens in de grote wedstrijden onzichtbaar. Geef hem voorlopig nog wel een kans voor volgend seizoen maar er moet IMO zeker een ervaren spits bij.
Nee, ik vind het ook een pannenkoek.
pi_68652503
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:55 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat iedereen het logischer vindt om een gemotiveerde topscoorder van Jong Ajax met wedstrijd ritme op te stellen, dan een gedemotiveerde speler van de tribune plukken.
Hallo, ik ben echt anti-Kennedy en Leonardo hoor , dus ik vond het prima. Maar wat ik er mee aan wil geven, als je een stok wil om mee te slaan, vind je die altijd.
pi_68652507
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:57 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Twente uit, PSV thuis, Marseille 2x, Fiorentina 2x, Hamburg 3x, nog een reeks in December,
Goed voetbal doelde ik op, niet alleen het resultaat.
pi_68652518
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:53 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

AZ had niet op welk moment dan ook in belangrijke weken 3 of 4 blessures op de belangrijkste plekken in het elftal en heeft een bredere basis dan Ajax. Daarnaast is Van Gaal daar gewoon beter in dan Van Basten, - maar goed, je kan niet allemaal Van Gaal als trainer hebben.

Ja, grotendeels wel. Hoe vaak hebben we dit seizoen wel niet gezegd dat Ajax eigenlijk "Suarez" is? Wij winnen bijna alleen wedstrijden op individuele klasse. Is Suarez slecht, dan is Ajax slecht. Als bij Twente of AZ Elia en El-Hamdaou hun dag niet hebben winnen ze vaak alsnog omdat er vastigheden in het elftal zitten. Bij Ajax is er niets van dit alles.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_68652519
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:56 schreef behangplakker het volgende:

[..]

Ik herhaal deze even, want ik ben zeer benieuwd
Er zijn geen oplossingen, MvB is volgend seizoen gewoon weer trainer, met dezelfde selectie op enkele wijzigingen na.
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 4 mei 2009 @ 12:58:49 #70
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_68652530
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:56 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Cvitanich gaat het wel lukken hoor, je moet niet vergeten dat hij int begin Huntelaar voor zich had, daarna kreeg hij de kans, raakte geblesseerd en toen heeft hij een aantal wedstrijden niet gespeeld omdat toen volgens mij Sulejmani in de punt van de aanval stond (:') ) en nu moet hij zich weer bewijzen. Als hij volgend seizoen gewoon in de basis begint zie ik hem wel een goede aanvaller worden. Hij is altijd in beweging en vecht voor zijn balletje.
Hij speelt nu toch al verschillende wedstrijden centraal in de spits en hij maakt geen goals. Nee ik zie het ook niet in hem zitten. Maarja hij komt uit Argentinië dus hij kan weer niets fout doen.
  maandag 4 mei 2009 @ 12:59:03 #71
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_68652533
Begin maar vast heel hard te lachen. Dan hoef je niet zo te huilen om onderstaande namen:

Technisch manager: Co Adriaanse (alleen mogelijk als Van Gaal niet naar Bayern gaat), anders Cruijff. Desnoods onder de noemer adviseur op afstand. Al lijkt het me dat er de eerste maanden (jaren?) fulltime gewerkt zal moeten worden.

Hoofdcoach: Frank Rijkaard (kandidaat met meeste voetbalintelligentie). Desnoods Ronald Koeman (laatste trainer die kampioen werd).

Assistent-coaches: Gertjan Verbeek (eentje die spelers wil laten werken), Frank de Boer (clubman, op basis van de media zeg ik trainer met potentie), Dennis Bergkamp (zie De Boer, denk een goede spitsentrainer), Winston Bogarde (lijkt me een nuttige trainer voor de verdedigers).

Belangrijke kandidaat-aankopen: Seedorf (met Rijkaard als coach is die kans er misschien wel, met Bassie zeker niet), Heitinga, Van der Vaart, Boulahrouz, Babel. En als een soort van Jan Wouters misschien toch Gregoor van Dijk?
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  maandag 4 mei 2009 @ 12:59:07 #72
51286 w00h00
Digital man!
pi_68652534
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:56 schreef denthemen het volgende:
Ach, we hadden ook 7e kunnen staan of zo
pi_68652551
Maar Bliksem, jij bent duidelijk pro-Van Basten. Waar baseer jij dat vertrouwen op? Waar zie jij positieve aanknopingspunten voor volgend seizoen?
pi_68652584
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:58 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Er zijn geen oplossingen, MvB is volgend seizoen gewoon weer trainer, met dezelfde selectie op enkele wijzigingen na.
Maar schreeuwt iedereen hier moord en brand dat MvB op moet rotten? We kunnen ook met een Raymond Atteveld beginnen volgend seizoen, want op korte termijn denk ik niet dat er een veel betere trainer haalbaar is
pi_68652635
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:59 schreef Barca het volgende:
Begin maar vast heel hard te lachen. Dan hoef je niet zo te huilen om onderstaande namen:

Technisch manager: Co Adriaanse (alleen mogelijk als Van Gaal niet naar Bayern gaat), anders Cruijff. Desnoods onder de noemer adviseur op afstand. Al lijkt het me dat er de eerste maanden (jaren?) fulltime gewerkt zal moeten worden.

Hoofdcoach: Frank Rijkaard (kandidaat met meeste voetbalintelligentie). Desnoods Ronald Koeman (laatste trainer die kampioen werd).

Assistent-coaches: Gertjan Verbeek (eentje die spelers wil laten werken), Frank de Boer (clubman, op basis van de media zeg ik trainer met potentie), Dennis Bergkamp (zie De Boer, denk een goede spitsentrainer), Winston Bogarde (lijkt me een nuttige trainer voor de verdedigers).

Belangrijke kandidaat-aankopen: Seedorf (met Rijkaard als coach is die kans er misschien wel, met Bassie zeker niet), Heitinga, Van der Vaart, Boulahrouz, Babel. En als een soort van Jan Wouters misschien toch Gregoor van Dijk?
Ho ho, je vergeet Roman Abramovich als eigenaar van de club !!
  maandag 4 mei 2009 @ 13:02:05 #76
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_68652645
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:59 schreef Barca het volgende:

Gregoor van Dijk

Daarmee diskwalificeer je zo'n beetje de rest van je post...

Op wat voor manier passen van Dijk en Ajax bij elkaar???
pi_68652695
quote:
En bijna failliet
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_68652708
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:00 schreef behangplakker het volgende:

[..]

Maar schreeuwt iedereen hier moord en brand dat MvB op moet rotten? We kunnen ook met een Raymond Atteveld beginnen volgend seizoen, want op korte termijn denk ik niet dat er een veel betere trainer haalbaar is
Klopt, ik moet toegeven mijn vertrouwen is ook minder in MvB dan aan het begin van het seizoen, maar toch denk dat hij beter volgend seizoen trainer is. Anders haal je weer onrust in huis en moeten spelers weer wennen aan trainer etc. Ook de selectie niet teveel veranderen als je weer 6 nieuwe spelers gaat halen moet je daar ook weer aan wennen en kan je nog niet bouwen aan een team.
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 4 mei 2009 @ 13:04:20 #79
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_68652709
quote:
Nee, heb ik maanden geleden al gezegd. Er werd hard om gelachen.
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:02 schreef Gwunnik het volgende:

[..]

Gregoor van Dijk

Daarmee diskwalificeer je zo'n beetje de rest van je post...

Is een type Wouters. Eentje die wel onverzettelijk is. Niet zo'n slappe zak als waar we er nu 13 van in een dozijn hebben.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  maandag 4 mei 2009 @ 13:04:26 #80
52871 Blight
Supersized.
pi_68652715
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:59 schreef koningdavid het volgende:
Maar Bliksem, jij bent duidelijk pro-Van Basten. Waar baseer jij dat vertrouwen op? Waar zie jij positieve aanknopingspunten voor volgend seizoen?
Ik denk dat BS er hetzelfde over denkt als dat ik doe: niet pro-Van Basten, maar anti-'weer opnieuw met een andere trainer'.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  maandag 4 mei 2009 @ 13:04:44 #81
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68652726
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:02 schreef Gwunnik het volgende:
Qua mentaliteit kan vrijwel de gehele selectie nog iets leren van van Dijk.
pi_68652742
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:04 schreef Blight het volgende:

[..]

Ik denk dat BS er hetzelfde over denkt als dat ik doe: niet pro-Van Basten, maar anti-'weer opnieuw met een andere trainer'.
Dus volgend jaar nog een jaar ellende en het jaar daarop pas opnieuw?
  maandag 4 mei 2009 @ 13:05:14 #83
51286 w00h00
Digital man!
pi_68652746
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:58 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Hallo, ik ben echt anti-Kennedy en Leonardo hoor , dus ik vond het prima. Maar wat ik er mee aan wil geven, als je een stok wil om mee te slaan, vind je die altijd.
Snap ik, maar ik neem het Van Basten wel kwalijk dat hij nooit eenduidig is geweest in zijn keuzes. Op die manier wordt er nergens aangebouwd, en is het allemaal korte termijn visie met noodoplossingen. Dit jaar was er snel genoeg duidelijk dat dit wederom een tussen jaar zou worden, maar was dan begonnen met het bouwen aan een team, maar dat is ook totaal niet gebeurd met al die wisselingen en onduidelijkheden.
pi_68652762
Als ik het zo lees hier kan je beter 23 nieuwe spelers kopen en de huidige selectie op straat zetten
AJAX AMSTERDAM!
pi_68652767
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:55 schreef HeatWave het volgende:
Natuurlijk ligt het aan de instelling van de spelers, maar ook dat komt natuurlijk (zeker deels) door de trainer.

Ik blijf herhalen, als je je ploeg op scherp wil zetten en ze behoeden voor onderschatting, dan moet je NIET NIET NIET!!!!! een jeugdspeler laten debuteren tegen Volendam voor de beker. Dat is zo verschrikkelijk het verkeerde signaal afgeven naar de basisspelers.

Dat soort domme dingen. Natuurlijk leert ie er wel van, maar daar is het trainer van Ajax1 zijn niet voor.... Wie weet is het over een paar jaar een betere trainer, hij kan beter nu een stapje terug doen vind ik.
Zola heeft bij West Ham dit jaar heel veel jeugd spelers laten debuteren in dat soort wedstrijden. Leverde amper problemen op.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_68652815
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:04 schreef Blight het volgende:

[..]

Jup, van Basten heeft rare beslissingen genomen dit seizoen waardoor ik ben gaan twijfelen, maar om nu weer met een nieuwe te beginnen gaat te ver.
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 4 mei 2009 @ 13:07:17 #87
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_68652817
Wat al eerder in dit topic werd gezegd is indd het meest schrijnende, namelijk dat Marco geen enkel idee heeft wat hij komend seizoen anders moet doen. Dan faal je dus gewoon kneiterhard.
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 4 mei 2009 @ 13:08:16 #88
52871 Blight
Supersized.
pi_68652836
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:05 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Dus volgend jaar nog een jaar ellende en het jaar daarop pas opnieuw?
Als je denkt dat het vervangen van de trainer een oplossing is, heb je het toch mis dunkt mij. Er is meer voor nodig dan dat. Bepaalde spelers kunnen verkassen en er zijn een aantal nieuwe namen nodig. Van Basten zou ik wel voor de groep houden omdat hij wel bekend is met de jongens die over zullen blijven. Wel vind ik dat er een ervaren man naast Van Basten gezet moet worden om hem aan te vullen waar hij te kort komt.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_68652855
Het probleem is wie wil je gaan halen als vervanger? Laat MvB maar trainen met sterk toezicht en hier en daar een wijziging in de technische staf, hopelijk gaat het dan beter dan dit seizoen.
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 4 mei 2009 @ 13:09:09 #90
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_68652875
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:04 schreef Prosac het volgende:

[..]

Qua mentaliteit kan vrijwel de gehele selectie nog iets leren van van Dijk.
Daar heb je gelijk in, maar heb niet het idee dat van Dijk met veel liefde naar Ajax kijkt... volgens mij vindt hij het een beetje een 'kut-club'... zeg maar...

Verder ben ik het eens met Blight... niet pro-Marco maar meer anti-weer-opnieuw-beginnen

Hoewel het seizoen verloren is kunnen veel mensen bij Ajax er wel een hoop van leren...
  maandag 4 mei 2009 @ 13:10:14 #91
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68652905
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:44 schreef koningdavid het volgende:
Marco maakt ook gewoon een fout door sommige spelers structureel op te stellen terwijl ze tekort komen:

Vermeer: Dat hij op een gegeven moment koos voor Vermeer was best te begrijpen, ik was het er zelf ook niet mee oneens. Maar nu heeft Vermeer laten zien dat hij niet goed genoeg is en moet Marco gewoon Steek weer de voorkeur geven.

Enoh: Is te druistig en komt voetbalinzicht tekort. Nog niet het niveau van een basisspeler.

Anita: Heeft niet de voetballende kwaliteiten om zijn gebrekkige fysiek te compenseren. Tegen zowel AZ als PSV werd hij totaal overlopen.

Cvitanich: Lijkt een miskoop. Al heeft Van Basten daarvoor ook niet veel alternatieven.

Het is toch zachtgezegd nogal vreemd dat Vertonghen op de bank zit en Enoh en Anita onbetwiste basisspelers zijn?
Je vergeet de grootste dweil van het seizoen; Van der Wiel.
-
pi_68652947
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:08 schreef Blight het volgende:

[..]

Wel vind ik dat er een ervaren man naast Van Basten gezet moet worden om hem aan te vullen waar hij te kort komt.
Dat wil Van Basten niet. Als hij met dat voorstel geconfronteerd wordt zegt hij altijd dat Van het Schip ook ervaren is omdat hij Twente een paar weken heeft gecoacht.
pi_68652969
Volgend seizoen dan maar, Silva - Alderweireld - Oleguer - ?
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 4 mei 2009 @ 13:12:19 #94
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_68652976
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:05 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Snap ik, maar ik neem het Van Basten wel kwalijk dat hij nooit eenduidig is geweest in zijn keuzes. Op die manier wordt er nergens aangebouwd, en is het allemaal korte termijn visie met noodoplossingen. Dit jaar was er snel genoeg duidelijk dat dit wederom een tussen jaar zou worden, maar was dan begonnen met het bouwen aan een team, maar dat is ook totaal niet gebeurd met al die wisselingen en onduidelijkheden.
Dat vind ik onzin. Sulejmani is blijven staan ondanks z'n slechte vorm, Anita en Enoh zijn degenen die het vertrouwen hebben gekregen op het middenveld, Vermaelen is definitief naar linksback gestopt, Van der Wiel naar rechtsback. Aissati zal de creatieve man zijn.

De keuzes voor de spelers kun je aanvallen, maar het is toch zeer duidelijk dat Bruno Silva, Gabri, Leonardo, Kennedy, Rommedahl, Lindgren, in mindere mate Stekeenburg en nog een aantal andere spelers zich tevreden hebben moeten stellen op het tweede plan.

En met de gemaakte keuzes kun je ook totaal niet zeggen dat het korte termijn visie is, maar grotendeels gebaseerd op de toekomst.
pi_68652977
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:10 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Je vergeet de grootste dweil van het seizoen; Van der Wiel.
Vind ik niet de grootste dweil van het seizoen. Al maakt hij nog teveel fouten om basisspeler van Ajax te zijn, dat ben ik met je eens.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:14:17 #96
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_68653030
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:12 schreef bloodysunday het volgende:
Volgend seizoen dan maar, Silva - Alderweireld - Oleguer - ?
Van der Wiel - Oleguer - Wielaert - Vermaelen is gewoon met wat vertrouwen en als ze hun taken uitvoeren een prima achterhoede. Zet Vertonghen en Gabri ervoor en er moeten toch minder dan 41 tegengoals mogelijk zijn?
  maandag 4 mei 2009 @ 13:15:33 #97
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68653074
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:12 schreef twi het volgende:

[..]

Dat vind ik onzin. Sulejmani is blijven staan ondanks z'n slechte vorm, Anita en Enoh zijn degenen die het vertrouwen hebben gekregen op het middenveld, Vermaelen is definitief naar linksback gestopt, Van der Wiel naar rechtsback. Aissati zal de creatieve man zijn.

De keuzes voor de spelers kun je aanvallen, maar het is toch zeer duidelijk dat Bruno Silva, Gabri, Leonardo, Kennedy, Rommedahl, Lindgren, in mindere mate Stekeenburg en nog een aantal andere spelers zich tevreden hebben moeten stellen op het tweede plan.

En met de gemaakte keuzes kun je ook totaal niet zeggen dat het korte termijn visie is, maar grotendeels gebaseerd op de toekomst.
een middenveld met gabri en lindgren staat gewoon, aisatti als creatieve man. lijkt me een veel betere optie maar jah.....
pi_68653080
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:59 schreef koningdavid het volgende:
Ik zie niets in de oplossing om weer een nieuwe trainer aan te stellen en weer opnieuw te bouwen. Helemaal niets. De enige die momenteel de club direct verder brengen zouden Hiddink en Rijkaard zijn, en die komen niet. Punt. Ajax is een weg ingeslagen en die moet je nu afmaken. In de laatste 5 jaar is er geen vooruitgang geboekt, en dat kan je gewoon weg niet afschuiven op Van Basten, wat door veel mensen, puur door begrijpelijke frustratie, wel gedaan wordt. Dat is niet eerlijk ten opzichte van hem. Daar hoort dan gewoon nog bij dat je nog minimaal een halfjaar lang na een jaar bouwen, processen doorgaan, veranderingen doorvoeren de tijd krijgt om de vruchten te plukken van wat je hebt geprobeerd te ontwikkelen.

Volgend seizoen weet iedereen waar hij aan toe is, wat hem te doen staat en waar de eisen liggen. Ook Van Basten zelf. We hebben het over een beginnend trainer (fout van Ajax, niet van Marco), een extreem jonge ploeg en een druk van hier tot Tokio. Daar ga je niet altijd even constant mee om. Volgend jaar is die basis alweer groter, is er hopelijk een constante periode met een reeks van zelfde basisspelers en resultaat, zoals AZ dit seizoen heeft gehad. Dan kom je ook gewoon op 1-0 en kan je die wedstrijden uitspelen.

Van alles wat ik mee krijg uit de media, je bent er immers niet bij op de trainingen en in de kleedkamer, lijkt er vertrouwen te zijn in de capaciteiten van Van Basten, heeft hij een enorme ontwikkeling doorgemaakt tov het begin van het seizoen en is hij nu al een betere clubcoach dan in de zomer. Waarom zou je dat weggooien om weer helemaal opnieuw te beginnen met een andere trainer die ook weer alles vanaf 0 moet opbouwen? Dan krijg je precies hetzelfde als dit seizoen. Exact hetzelfde.

De kwaliteiten zijn er genoeg met Suarez, Aissati, Enoh, Vertonghen, Van Der Wiel, Anita (ja, ook hij), Wielaert (inprincipe), Vermaelen, Sulejmani, Gabri en Emanuelson. Met gerichte aankopen zou je gewoon een goede basis moeten hebben staan die klaar is voor het seizoen, zonder al te veel aanpassingen. Als er dan ook nog een coach die ouder is met ervaring er bij komt, en De Boer en Bergkamp gaan zich ook gerichter met de selectie bemoeien, dan moet het wel goed komen.

Niet in de laatste plaats omdat je ook een echte Ajacied daar hebt zitten. Dat mag niet meetellen misschien, maar het is wel Van Basten. Van Basten wil Ajax echt beter maken en terug naar de top brengen, het niveau waar hij alles vanaf weet. Daar kan je komen, als je maar als een geheel naar toe werkt.

Ik denk dat het kan onder Van Basten.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:16:14 #99
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_68653094
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:12 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Vind ik niet de grootste dweil van het seizoen. Al maakt hij nog teveel fouten om basisspeler van Ajax te zijn, dat ben ik met je eens.
De tweede seizoenshelflt is van hem gewoon slecht ja. Alsof hij het wel eventjes op de automatische piloot doet.

Maargoed, Anita frustreert me veel meer, geen enkele voorwaardse pass van hem komt aan. En Enoh heeft zichzelfl ook verloren door in plaats van intuitief te spelen, steeds vaker de verkeerde keuzes te maken.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:17:24 #100
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_68653133
Spitsen die geen goede ballen krijgen zullen altijd kut spelen. Zelfs Suarez speelde gisteren dramatisch. maar hoeveel lekkere ballen heeft die jongen gehad? 1, 2 in een hele wedstrijd? De ene lekkere bal die Cvitanich kreeg was wel meteen gevaarlijk. Cvitanich afschrijven vind ik echt veel te gemakkelijk.

En er werd naar oplossingen gevraagd: Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat Marco een coach moet krijgen. Een zeer ervaren trainer die zijn waarde bewezen heeft en waar Marco naar luistert. Eentje die de spelers ook met de harde hand kan aanpakken.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')