abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2009 @ 16:38:37 #81
39581 Salvad0R
universal
pi_68660064
Ab Klink can Suck my Cock .
  maandag 4 mei 2009 @ 16:41:03 #82
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68660176
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Laat ook maar.

Om de paar maanden wordt er weer een touwtje over ons gespannen, niemand merkt het op tot de dag dat we vast komen te zitten.

[ afbeelding ]
Ik zou erg graag een argumentatie zien waarom een griepmedicijn ons in slaven zal veranderen..
  maandag 4 mei 2009 @ 16:41:30 #83
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_68660199
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:38 schreef Salvad0R het volgende:
Ik denk dat je daarmee iets anders overbrengt dan de Mexicaanse Griep.
  maandag 4 mei 2009 @ 16:47:08 #84
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_68660439
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:41 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik zou erg graag een argumentatie zien waarom een griepmedicijn ons in slaven zal veranderen..
Als je de essentie van mijn verhaal nu nog niet snapt
Misschien moet je dit topic nog maar eens rustig nalezen. Snap je het dan nog niet?
FAAL!
  maandag 4 mei 2009 @ 16:49:42 #85
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_68660547
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:38 schreef Salvad0R het volgende:

Oh My God!

Als ik naar je hoofdletter gebruik kijk staat er ABSC ofwel Association des bibliothèques de la santé du Canada ofwel Canadian Health Libraries Association.

Die zitten er dus achter!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 4 mei 2009 @ 16:52:20 #86
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68660665
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:47 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als je de essentie van mijn verhaal nu nog niet snapt
Misschien moet je dit topic nog maar eens rustig nalezen. Snap je het dan nog niet?
FAAL!
Je moet als kind ook naar school! Je mag niet weigeren! Dat betekent dat je geen beschikking over je eigen tijd meer hebt! Straks moet je verplicht naar labor camps!
faal..
pi_68660679
Ik zie overigens dit staan in het bronbericht:
quote:
Klink: „Mensen zijn vanaf nu verplicht om mee te werken aan ziektebestrijding. Hun familieleden en anderen in hun omgeving krijgen preventief de virusremmer Tamiflu om verspreiding te voorkomen.”
Hoewel men natuurlijk zonder problemen virusremmers kan geven aan personen in de omgeving van een besmet persoon, vraag ik me wel af in hoeverre het onder de huidige wetgeving juridisch mogelijk is om mensen ook daadwerkelijk te dwingen om dergelijke medicijnen te slikken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 4 mei 2009 @ 16:55:04 #88
116015 SicSicSics
pi_68660770
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:52 schreef Monolith het volgende:
Ik zie overigens dit staan in het bronbericht:
[..]

Hoewel men natuurlijk zonder problemen virusremmers kan geven aan personen in de omgeving van een besmet persoon, vraag ik me wel af in hoeverre het onder de huidige wetgeving juridisch mogelijk is om mensen ook daadwerkelijk te dwingen om dergelijke medicijnen te slikken.
Niet, kijk maar eens hoe moeilijk het hier in Nederland is om iemand op te laten nemen in de psychiatrie en dat zijn, bij mijn weten, de enige mensen die medicijnen op mogen dringen.

Het zou best een interessante zaak zijn. Hoeveel heeft het GG&GD bijvoorbeeld te zeggen bij open TBC? Word je dan gevraagd of je in quarantaine wil blijven, of word je in quarantaine gezet?

Van de RIVM site:
Wat houdt quarantaine in?
Quarantaine betekent afzondering, waardoor contacten beperkt worden en controle/ diagnostiek mogelijk is. Dit is een dwingende maatregel die door een overheid in het belang van de volksgezondheid kan worden opgelegd.

Niet vrijwillig dus!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 4 mei 2009 @ 16:57:05 #89
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_68660851
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:52 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Je moet als kind ook naar school! Je mag niet weigeren! Dat betekent dat je geen beschikking over je eigen tijd meer hebt! Straks moet je verplicht naar labor camps!
faal..

Ga jij maar lekker gedwongen troep van de overheid slikken nu misschien onschuldige Tamiflu maar wat je over 10 jaar verplicht krijgt toegedient door onze betrouwbare overheid dat weet jij natuurlijk wel.

Slaap lekker verder. Jij verdient het niet om een vrije samenleving te leven als je zo gemakzuchtig met je vrijheden en privacy om gaat.
  maandag 4 mei 2009 @ 16:57:41 #90
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68660879
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:55 schreef SicSicSics het volgende:

Het zou best een interessante zaak zijn. Hoeveel heeft het GG&GD bijvoorbeeld te zeggen bij open TBC? Word je dan gevraagd of je in quarantaine wil blijven, of word je in quarantaine gezet?
Eigenlijk als je niet meewerkt, doe je inbreuk op een ander zijn lichaam, je stelt hem (ongevraagd) bloot aan een ziekte...

Daar hoor ik de aluhoedjes en Kritische Prikkers weer niet over..
  maandag 4 mei 2009 @ 16:59:11 #91
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68660949
Wat is uw argument?
Mijn argument luidt als volgt:
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:57 schreef Revolution-NL het volgende:

.. Ach ik zie het u hebt gelijk.
pi_68661012
Men heeft het hier over het besmetten van anderen die daardoor vervolgens doodgaan en dan heeft iemand die zich niet liet behandelen voor de griep het op z'n geweten..

Als je die griep kan behandelen, dan maakt het toch niet uit of persoon A die griep heeft zich niet laat behandelen en het misschien wel aan persoon B geeft.. want persoon B kan zich dan gewoon laten behandelen als hij dit zou willen?
  maandag 4 mei 2009 @ 17:00:52 #93
232678 John.Milton
pi_68661015
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ga jij maar lekker gedwongen troep van de overheid slikken nu misschien onschuldige Tamiflu maar wat er straks gebeurt dat weet niemand.

Slaap lekker verder. Jij verdient het niet om een vrije samenleving te leven als je zo gemakzuchtig met je vrijheden en privacy om gaat.
Waar hebben ze een vrije samenleving?
  maandag 4 mei 2009 @ 17:01:25 #94
116015 SicSicSics
pi_68661043
Ook dwangmedicatie lijkt (voor zover ik het ff snel kan googlen) voorbehouden aan de psychiatrie (TBS en het FORA) voor de rest bestaat er zelfbeschikking. Dus volgens mij gaat het nergens over hier.
Fine, fuck you then!
  maandag 4 mei 2009 @ 17:02:07 #95
232678 John.Milton
pi_68661073
quote:
Op maandag 4 mei 2009 17:00 schreef OldJeller het volgende:
Men heeft het hier over het besmetten van anderen die daardoor vervolgens doodgaan en dan heeft iemand die zich niet liet behandelen voor de griep het op z'n geweten..

Als je die griep kan behandelen, dan maakt het toch niet uit of persoon A die griep heeft zich niet laat behandelen en het misschien wel aan persoon B geeft.. want persoon B kan zich dan gewoon laten behandelen als hij dit zou willen?
Volgens mij mag je mensen niet willens en wetens in gevaar brengen.
  maandag 4 mei 2009 @ 17:02:47 #96
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_68661095
quote:
Op maandag 4 mei 2009 17:00 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Waar hebben ze een vrije samenleving?
Ik dacht het westen tot 2001 en grote mate en tegenwoordig in iets minder mate.
pi_68661119
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:55 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Niet, kijk maar eens hoe moeilijk het hier in Nederland is om iemand op te laten nemen in de psychiatrie en dat zijn, bij mijn weten, de enige mensen die medicijnen op mogen dringen.

Van de RIVM site:
Wat houdt quarantaine in?
Quarantaine betekent afzondering, waardoor contacten beperkt worden en controle/ diagnostiek mogelijk is. Dit is een dwingende maatregel die door een overheid in het belang van de volksgezondheid kan worden opgelegd.

Niet vrijwillig dus!
Quarantaine is volgens mij een maatregel die een burgemeester kan opleggen en onder dwang kan handhaven waarbij je wel de mogelijkheid hebt om het rechterlijk te laten toetsen. Bij het slikken van medicijnen ligt het net als bij vaccinatie even iets anders. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe dominee Klink staat tegenover verplichte vaccinatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_68661446
quote:
Op maandag 4 mei 2009 17:02 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Volgens mij mag je mensen niet willens en wetens in gevaar brengen.
Maar dat is dus onduidelijk.
De vraag is of je iemand besmet (voor je beter wordt) als je het zelf hebt.
En als er dus een behandeling schijnt te zijn, wat is dan het gevaar precies?
  maandag 4 mei 2009 @ 17:11:33 #99
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68661487
quote:
Op maandag 4 mei 2009 17:00 schreef OldJeller het volgende:

De griep verloopt milder maar een kans op overlijden is er altijd.. zeker als je kwetsbaar voor een bepaald soort griep bent.

In het geval van Polio kan B er idd voor kiezen zijn kind te laten behandelen. dat moet via vaccinatie, een reguliere behandeling is er niet.

Probleem is als A dat vaccin niet neemt de groepsimmuniteit kleiner wordt tot op het punt waarbij polio nog steeds om zich heen kan slaan. En dan biedt een vaccin ook geen 100% bescherming. Dus B kan nog steeds de lul zijn van A's acties.

In sommige gebieden van NL is de vaccinatiegraad nog steeds te laag, mag jij raden waar.
  maandag 4 mei 2009 @ 17:12:45 #100
116015 SicSicSics
pi_68661543
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:57 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Eigenlijk als je niet meewerkt, doe je inbreuk op een ander zijn lichaam, je stelt hem (ongevraagd) bloot aan een ziekte...
Ook dat is een moeilijke. Bijvoorbeeld die HIV-zaak tegen een vrouw die (onbeschermd) sex had met haar vriend terwijl ze wist dat ze HIV had. Die is niet schuldig bevonden aan poging tot doodslag omdat de kans bij op het overlijden van de bedrogen partner door 1 x onbeschermd sex hebben zo klein was dat het niet als poging to doodslag gezien kon worden. De aanklacht mocht verder niet gestapeld worden. (Dus als je 100 x sex hebt gehad mag je de totale kans op het krijgen van HIV niet vergroten omdat elke keer sex als afzonderlijke 'poging tot doodslag moest worden gezien.) En er volgde vrijspraak. Ondanks dat haar vriend wel met HIV besmet was.
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')