quote:Op zondag 3 mei 2009 22:39 schreef Breathtaking het volgende:
Voor zover ik weet mag dat gewoon, maar het is wel nogal asociaal!
Kan ook zijn dat TS zelf meer heeft geboden dan de nieuwwaarde...quote:Op zondag 3 mei 2009 22:44 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Dat is het ook om meer te vragen als de nieuwwaarde.
Ik weet niet of het zomaar mag , is een mondelinge overeenkomst of een schriftelijke zoals per mail niet gewoon bindend?
Maar goed ik zou hem gewoon afzeggen omdat je hem elders goedkoper kan krijgen , wie weet gaat hij er weer onder zitten en heb je hem alsnog goedkoper.
Je hebt het recht om een onderzoek te doen voor je koopt. Ik neem aan dat je de prijs van de verkoper hebt geaccepteerd omdat je het op dat moment een goede prijs vond. Dat je hetzelfde ding later ergens anders goedkoper vind is niet aan de verkoper te wijten, dat had je zelf moeten ontdekken.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:52 schreef dusdus het volgende:
Maar heeft de koper, ik dus, dan ook geen recht in dit soort situaties.
Dat dus.....quote:Op zondag 3 mei 2009 22:54 schreef nachtdier3 het volgende:
Overeenkomst is overeenkomst en daarmee bindend.
Echter, in overleg is altijd nog erop terug te komen. Dus, stuur een mail of bel even dat je er vanaf ziet en alles komt goed.
Ik neem aan dat je toch echt zelf contact hebt opgenomen met de verkoper.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:52 schreef dusdus het volgende:
nou ja goed, ik heb het artikel dan ook nog niet besteld via die winkel en wacht even de reactie van de verkoper af.
Indien hij moeilijk gaat doen, dan denk ik dat ik wel bij hem moet afnemen. Maar blijf het een beetje krom vinden. Hij bied het 2e hands aan voor meer geld dan ik het elders gezien heb nieuw. Alleen niet op tijd.
Ik meen dat het bindend is op het moment dat je ook detail afspraken hebt gemaakt. Die zijn er, dus voor zover trekt de verkoper het aan het langste eind.
Maar heeft de koper, ik dus, dan ook geen recht in dit soort situaties.
In mijn mail heb ik hem laten weten dat ik het artikel elders goedkoper hebt gezien. Ik heb zelf al aangegeven dat het niet netjes is, maar het verschil is dus 25% en dat is best veel bij een eerst afgesproken prijs van 200 euro.
En datquote:Op zondag 3 mei 2009 22:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je toch echt zelf contact hebt opgenomen met de verkoper.
Als ik ergens op bied of op een advertentie reageer dan zoek ik eerst uit wat het nieuw kost...
Een bod is niet bindend nee...quote:Op zondag 3 mei 2009 23:28 schreef HugoBaas het volgende:
Nee man, maakt geen moer uit.
Kun je gewoon doen.
Vraag
Is een bod op Marktplaats.nl bindend?
Antwoord
Nee, Marktplaats.nl is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, de advertentie en dus tevens het bod worden verwijderd als de advertentietermijn is verstreken.
Als u een meningsverschil heeft met een koper of een verkoper dan adviseren wij u om advies in te winnen bij een rechtswinkel. Zij kunnen u vertellen wat uw rechten zijn. Zoek hier naar een rechtswinkel bij u in de buurt
Bron: Marktplaats.nl
Die smiley doet het 'm.quote:
Maar TS heeft niet alleen op het knopje geramd maar is ook echt wat overeengekomen met de verkoper.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:28 schreef HugoBaas het volgende:
Nee, Marktplaats.nl is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop.
Klok, klepel.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:28 schreef HugoBaas het volgende:
Nee man, maakt geen moer uit.
Kun je gewoon doen.
Vraag
Is een bod op Marktplaats.nl bindend?
Antwoord
Nee, Marktplaats.nl is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, de advertentie en dus tevens het bod worden verwijderd als de advertentietermijn is verstreken.
Als u een meningsverschil heeft met een koper of een verkoper dan adviseren wij u om advies in te winnen bij een rechtswinkel. Zij kunnen u vertellen wat uw rechten zijn. Zoek hier naar een rechtswinkel bij u in de buurt
Bron: Marktplaats.nl
Vette bullshit.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Klok, klepel.
Dit gaat over een bod op de site zelf. Aangezien een advertentie op marktplaats doorgaans een unieke zaak betreft, is jouw bod een uitnodiging tot onderhandeling. Op het moment dat er dan een akkoord ontstaat is er sprake van een overeenkomst, zoals al is aangegeven.
Maw; als er explicitiet overeenstemming is bereikt, wat hier het geval is, dan is het gewoon een bindende overeenkomst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |