abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68637827
Ik heb iets gezien op marktplaats en daarop gereageerd en een afspraak gemaakt over prijs en afhalen. Een vriend van mij weest mij op een winkel waar het en nieuw is en ook nog goedkoper. Mag ik evengoed onder de afspraak uit?

Ik heb reeds gemaild maar vraag mij toch af of dit zonder meer mag. Netjes is in elk geval iets anders, maar het prijsverschil is dusdanig dat ik niet meer wil aankopen bij het persoon op marktplaats
pi_68637863
Voor zover ik weet mag dat gewoon, maar het is wel nogal asociaal !
pi_68638058
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:39 schreef Breathtaking het volgende:
Voor zover ik weet mag dat gewoon, maar het is wel nogal asociaal !

Dat is het ook om meer te vragen als de nieuwwaarde.

Ik weet niet of het zomaar mag , is een mondelinge overeenkomst of een schriftelijke zoals per mail niet gewoon bindend?
Maar goed ik zou hem gewoon afzeggen omdat je hem elders goedkoper kan krijgen , wie weet gaat hij er weer onder zitten en heb je hem alsnog goedkoper.
pi_68638138
Het is aanbod - aanvaarding. Dus je hebt een overeenkomst gesloten met die verkoper, dus ben je eraan gebonden. Dat lijkt mij ook het geval op Marktplaats. Dus in principe kan je niet onder de afspraak uit, maar ja, in de praktijk werkt dat nogal eens anders op MP...
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_68638142
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:44 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Dat is het ook om meer te vragen als de nieuwwaarde.

Ik weet niet of het zomaar mag , is een mondelinge overeenkomst of een schriftelijke zoals per mail niet gewoon bindend?
Maar goed ik zou hem gewoon afzeggen omdat je hem elders goedkoper kan krijgen , wie weet gaat hij er weer onder zitten en heb je hem alsnog goedkoper.
Kan ook zijn dat TS zelf meer heeft geboden dan de nieuwwaarde...
pi_68638151
Als je daadwerkelijk een afspraak hebt gemaakt over prijs, levering en het goed dan heb je gewoon een overeenkomst gesloten. Weet niet of de alg. voorwaarden van Marktplaats hier nog iets over zeggen, maar op het moment dat je een aanbod hebt en dat aanbod wordt aanvaard is er gewoon sprake van een overeenkomst ex. 6:217 BW.

De vraag is meer of diegene dat weet, en zo ja: of hij/zij zin heeft een koopovereenkomst af te gaan lopen dwingen voor de rechter. Wees je ervan bewust dat het (volgens mij) wel gewoon kan.
  zondag 3 mei 2009 @ 22:48:44 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_68638194
Het kan wel, maar het is ook asociaal.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_68638198
Nee dat mag niet.

Maar je kan natuurlijk erop gokken dat hij het niet op een rechtszaak o.i.d. laat aankomen.
pi_68638346
nou ja goed, ik heb het artikel dan ook nog niet besteld via die winkel en wacht even de reactie van de verkoper af.

Indien hij moeilijk gaat doen, dan denk ik dat ik wel bij hem moet afnemen. Maar blijf het een beetje krom vinden. Hij bied het 2e hands aan voor meer geld dan ik het elders gezien heb nieuw. Alleen niet op tijd.

Ik meen dat het bindend is op het moment dat je ook detail afspraken hebt gemaakt. Die zijn er, dus voor zover trekt de verkoper het aan het langste eind.

Maar heeft de koper, ik dus, dan ook geen recht in dit soort situaties.

In mijn mail heb ik hem laten weten dat ik het artikel elders goedkoper hebt gezien. Ik heb zelf al aangegeven dat het niet netjes is, maar het verschil is dus 25% en dat is best veel bij een eerst afgesproken prijs van 200 euro.
  zondag 3 mei 2009 @ 22:54:41 #11
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_68638429
Overeenkomst is overeenkomst en daarmee bindend.
Echter, in overleg is altijd nog erop terug te komen. Dus, stuur een mail of bel even dat je er vanaf ziet en alles komt goed.
Hebben jullie me een beetje gemist?
  zondag 3 mei 2009 @ 22:56:03 #12
152789 karr-1
pi_68638486
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:52 schreef dusdus het volgende:
Je hebt het recht om een onderzoek te doen voor je koopt. Ik neem aan dat je de prijs van de verkoper hebt geaccepteerd omdat je het op dat moment een goede prijs vond. Dat je hetzelfde ding later ergens anders goedkoper vind is niet aan de verkoper te wijten, dat had je zelf moeten ontdekken.
  zondag 3 mei 2009 @ 22:56:18 #13
152789 karr-1
pi_68638498
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:54 schreef nachtdier3 het volgende:
Overeenkomst is overeenkomst en daarmee bindend.
Echter, in overleg is altijd nog erop terug te komen. Dus, stuur een mail of bel even dat je er vanaf ziet en alles komt goed.
Dat dus.....
pi_68638524
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:52 schreef dusdus het volgende:
nou ja goed, ik heb het artikel dan ook nog niet besteld via die winkel en wacht even de reactie van de verkoper af.

Indien hij moeilijk gaat doen, dan denk ik dat ik wel bij hem moet afnemen. Maar blijf het een beetje krom vinden. Hij bied het 2e hands aan voor meer geld dan ik het elders gezien heb nieuw. Alleen niet op tijd.

Ik meen dat het bindend is op het moment dat je ook detail afspraken hebt gemaakt. Die zijn er, dus voor zover trekt de verkoper het aan het langste eind.

In mijn mail heb ik hem laten weten dat ik het artikel elders goedkoper hebt gezien. Ik heb zelf al aangegeven dat het niet netjes is, maar het verschil is dus 25% en dat is best veel bij een eerst afgesproken prijs van 200 euro.
Ik neem aan dat je toch echt zelf contact hebt opgenomen met de verkoper.
Als ik ergens op bied of op een advertentie reageer dan zoek ik eerst uit wat het nieuw kost...
  zondag 3 mei 2009 @ 23:01:36 #15
152789 karr-1
pi_68638683
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je toch echt zelf contact hebt opgenomen met de verkoper.
Als ik ergens op bied of op een advertentie reageer dan zoek ik eerst uit wat het nieuw kost...
En dat
  zondag 3 mei 2009 @ 23:25:25 #16
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_68639662
Dan beroep je je toch op de Colportagewet
pi_68639786
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:25 schreef rinzzz het volgende:
En die is van toepassing omdat?
  zondag 3 mei 2009 @ 23:28:28 #18
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_68639797
Nee man, maakt geen moer uit.
Kun je gewoon doen.

Vraag
Is een bod op Marktplaats.nl bindend?

Antwoord
Nee, Marktplaats.nl is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, de advertentie en dus tevens het bod worden verwijderd als de advertentietermijn is verstreken.

Als u een meningsverschil heeft met een koper of een verkoper dan adviseren wij u om advies in te winnen bij een rechtswinkel. Zij kunnen u vertellen wat uw rechten zijn. Zoek hier naar een rechtswinkel bij u in de buurt

Bron: Marktplaats.nl
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_68639897
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:28 schreef HugoBaas het volgende:
Kun je gewoon doen.

Vraag

Antwoord
Nee, Marktplaats.nl is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, de advertentie en dus tevens het bod worden verwijderd als de advertentietermijn is verstreken.

Als u een meningsverschil heeft met een koper of een verkoper dan adviseren wij u om advies in te winnen bij een rechtswinkel. Zij kunnen u vertellen wat uw rechten zijn. Zoek hier naar een rechtswinkel bij u in de buurt

Een bod is niet bindend nee...
Maar in dit geval is de koop echter al gesloten en komt de koper er op terug...
pi_68639932
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:25 schreef rinzzz het volgende:
Die smiley doet het 'm.

De regeling voor koop op afstand geldt trouwens ook niet, want dat is alleen voor als je bij een bedrijf iets koopt. Toch?
  zondag 3 mei 2009 @ 23:36:42 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_68640147
quote:
Nee, Marktplaats.nl is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop.
Maar TS heeft niet alleen op het knopje geramd maar is ook echt wat overeengekomen met de verkoper.

Desondanks komt het wel goed TS, gewoon uitleggen, wat wil die persoon gaan doen, naar de rechter voor een paar tientjes? Hij zal wel eieren voor zijn geld kiezen en het gewoon aan de volgende gek verkopen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 3 mei 2009 @ 23:40:58 #22
165633 eriksd
The grand facade...
pi_68640298
quote:
Kun je gewoon doen.

Vraag

Antwoord

Klok, klepel.

Dit gaat over een bod op de site zelf. Aangezien een advertentie op marktplaats doorgaans een unieke zaak betreft, is jouw bod een uitnodiging tot onderhandeling. Op het moment dat er dan een akkoord ontstaat is er sprake van een overeenkomst, zoals al is aangegeven.

Maw; als er explicitiet overeenstemming is bereikt, wat hier het geval is, dan is het gewoon een bindende overeenkomst.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:55:06 #23
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_68640844
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Klok, klepel.

Dit gaat over een bod op de site zelf. Aangezien een advertentie op marktplaats doorgaans een unieke zaak betreft, is jouw bod een uitnodiging tot onderhandeling. Op het moment dat er dan een akkoord ontstaat is er sprake van een overeenkomst, zoals al is aangegeven.

Maw; als er explicitiet overeenstemming is bereikt, wat hier het geval is, dan is het gewoon een bindende overeenkomst.
Vette bullshit.
Ik durf te wedden dat TS hier gewoon onderuit kan.

De verkoper heeft geen poot om op te staan.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  zondag 3 mei 2009 @ 23:55:19 #24
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_68640851
Waarom willen jullie allemaal zo graag dat zij alsnog de volle mep gaat betalen? Als je gewoon nooit meer iets van je laat weten dan zal de verkoper echt geen advocaat in de armen nemen hoor, indien dat wel zo is dan zie je daar vanzelf wel iets over verschijnen en betaal je alsnog (as if...) Daarnaast snapt de verkoper ook echt wel dat jij teveel hebt geboden als het product in de winkel nieuw nog minder kost. Het is heel jammer voor de verkoper maar heel begrijpelijk van jouw kant. Dit wil nog niet zeggen dat het 'netjes' is, maar geef jij hier iets om? Helaas pindakaas. (p.s. een mailtje sturen met je verklaring zorgt er wel voor dat de verkoper niet meer op je rekent, dit zou ik dan wel even doen maar ik begreep dat je dat ook al gedaan had)
pi_68641170
even een update: de verkoper gaf aan dat het niet erg was en hij hetzelfde had gedaan. Hij had nog meer kapers op de kust. Ik heb dus pas net via de winkel besteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')