Jack bij Volendam was al een paar weken geleden, toen er gewoon 4 of 5 potjes waren op zondag. En dat was een heel duidelijk voorbeeld van geen livecommentaar.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:32 schreef denthemen het volgende:
[..]
Je noemt nou ook wel voorbeelden ook ja. Tuurlijk doen die Egbers en Jack het niet dan, maar dat komt omdat er nu 9 wedstrijden waren. Wanneer er gewoon 4 wedstrijden zijn dan worden ze allemaal tijdens de wedstrijd ingesproken.
Jullie hebben het nu over gister, maar gister was een aparte situatie, blijkbaar lukt het niet om 9 commentatoren bij elkaar te krijgen. Je moet dit helemaal los zien van Jack of wie dan ook. Neem gewoon als voorbeeld speelronde 14 of wat dan ook. Maximaal 4 wedstrijden op een middag, dan hoor je Jack of wie dan ook niet, dan is het gewoon tijdens de wedstrijd ingesproken, dat verschil in geluid kun je ook wel duidelijk horen ook
Dan zal er een andere reden geweest zijn, maar dat is het enige voorbeeld. De echte commentatoren zoals Evert etc. die zijn altijd gewoon in het stadion aanwezigquote:Op maandag 4 mei 2009 12:37 schreef Prosac het volgende:
[..]
Jack bij Volendam was al een paar weken geleden, toen er gewoon 4 of 5 potjes waren op zondag. En dat was een heel duidelijk voorbeeld van geen livecommentaar.
wat zit je met den bosch danquote:Op maandag 4 mei 2009 12:39 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dan zal er een andere reden geweest zijn, maar dat is het enige voorbeeld. De echte commentatoren zoals Evert etc. die zijn altijd gewoon in het stadion aanwezig
Ach jochie toch, ik had niet gezien dat jij ook in het topic was, dan had ik mijn taalgebruik wel even wat makkelijker voor je gemaakt.quote:
quote:Op maandag 4 mei 2009 13:37 schreef SCH het volgende:
denthemen heeft gelijk, denthemen heeft namelijk altijd gelijk, net als ik, en wie het daar niet mee eens is, dat is dan discriminatie.
En dat is meer dan duidelijk te horen.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:47 schreef Adothehague het volgende:
Jongens waar maken jullie je druk om zeg.
Ik zal nu het oordeel geven: AL HET COMMENTAAR IS ACHTERAF INGESPROKEN.
wij hebben gewoon gelijk, dennis en naar de nosquote:Op maandag 4 mei 2009 13:55 schreef DarkShine het volgende:
[..]
En dat is meer dan duidelijk te horen.
Mocht het commentaar echt niet achteraf zijn ingesproken geeft dit gewoonweg aan dat het commentaar waardeloos is (maar dat wisten we al).
Toch heeft hij inderdaad gelijk.quote:Op maandag 4 mei 2009 13:37 schreef SCH het volgende:
denthemen heeft gelijk, denthemen heeft namelijk altijd gelijk, net als ik, en wie het daar niet mee eens is, dat is dan discriminatie.
Ja, afgezien daarvan ff dan.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:23 schreef maril het volgende:
Tom egberts en v Peperstraeten hebben het ingesproken, de rest was live.
v Peperstraeten was nl s'middags bij LDL live bij Volendam- Groningen en s'avond bij studio sport deed hij een andere wedstrijd. (volgens mij Heracles)
Dat was volgens mij dat weekend dat die grasmat van FC Twente nog niet klaar was, waardoor een wedstrijd van de zaterdag naar de zondag verschoof en ze dus blijkbaar één commentator te weinig beschikbaar hadden op zondag (toen hebben ze dus Jack ingeschakeld om Volendam even achteraf in te spreken - het ergerlijke daarvan vond ik overigens wel dat hij dééd alsof dat het live commentaar was, dat was bij Egbers en Peperstraten gisteren bijvoorbeeld niet het geval).quote:Op maandag 4 mei 2009 12:39 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dan zal er een andere reden geweest zijn, maar dat is het enige voorbeeld. De echte commentatoren zoals Evert etc. die zijn altijd gewoon in het stadion aanwezig
quote:Op maandag 4 mei 2009 15:10 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
wij hebben gewoon gelijk, dennis en naar de nos
Sjimz maakt mij zovaak zwart dat dit nu mijn hoofd isquote:
voetbal ..quote:Op maandag 4 mei 2009 17:31 schreef J.Herrer het volgende:
Waar gaat dit over?
(geen zin om alles terug te lezen)
Dat probeer ik nou al de hele tijd duidelijk te maken.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:59 schreef knnth het volgende:
Sparta-Ajax, Ten Napel in de samenvatting rond de 48ste minuut "Inmiddels is die-en-die erin gekomen voor die-en-die". Lijkt me dus inderdaad duidelijk dat je dat niet live pas 3 minuten na rust zegt
Eens, ingesproken klaarquote:Op maandag 4 mei 2009 19:01 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Dat probeer ik nou al de hele tijd duidelijk te maken.
Maar niemand gelooft me hier.
quote:Op maandag 4 mei 2009 19:48 schreef Veerboot het volgende:
Kolere zeg, voor al die figuren die blijven roepen dat de wedstrijden pas achteraf worden ingesproken: koop de dvd van 50 Jaar Studio Sport, gooi disc 3 in je player en kijk naar het achter de schermen-item bij de wedstrijd FC Twente - FC Utrecht van eerder dit seizoen en je weet precies hoe het zit.
Jij hebt geen abonnement meer op de VI meer toch? Stonden niet genoeg posters in vertelde jequote:Op maandag 4 mei 2009 19:43 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Eens, ingesproken klaar
stond al in vi klaar
50 Jaar ja, maar het is allang veranderd man.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:48 schreef Veerboot het volgende:
Kolere zeg, voor al die figuren die blijven roepen dat de wedstrijden pas achteraf worden ingesproken: koop de dvd van 50 Jaar Studio Sport, gooi disc 3 in je player en kijk naar het achter de schermen-item bij de wedstrijd FC Twente - FC Utrecht van eerder dit seizoen en je weet precies hoe het zit.
Hij geeft toch een voorbeeld van een wedstrijd van dit seizoenquote:Op maandag 4 mei 2009 19:58 schreef Adothehague het volgende:
[..]
50 Jaar ja, maar het is allang veranderd man.
Heb ik wel, daar stond in dat allemaal achter af zooi isquote:Op maandag 4 mei 2009 19:52 schreef denthemen het volgende:
[..]
Jij hebt geen abonnement meer op de VI meer toch? Stonden niet genoeg posters in vertelde je
quote:Op maandag 4 mei 2009 20:27 schreef The_Verve het volgende:
Voor aanvang van het seizoen werd toch al bekend gemaakt dat men het commentaar achteraf zou gaan inspreken?
Dag Dennisquote:Hoofdredacteur Maarten Nooter: ‘Ik hou van overzicht, zodat ik de afwegingen van een speler kan volgen: kan hij beter naar links of naar rechts passen? Dus geen onnodige close-ups.’
Voor de goede luisteraar gaan de commentatoren anders klinken. Ze gebruiken een handmicrofoon waardoor minder omgevingsgeluid te horen is. ‘Het is een experiment, want je houdt maar één hand over voor bijvoorbeeld het opzoeken van informatie. Niet iedereen is meteen enthousiast over dit idee’, zegt Arno Vermeulen, coördinator van de commentatoren. Ook spreken ze het commentaar achteraf in. ‘Dat klinkt veel rustiger dan negentig minuten meepraten en daar dan de hoogtepunten uit snijden’.
+quote:Op maandag 4 mei 2009 19:48 schreef Veerboot het volgende:
1 voorbeeld is niet genoeg joh.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:12 schreef denthemen het volgende:
[..]
Hij geeft toch een voorbeeld van een wedstrijd van dit seizoen!
Hoofdredacteur Maarten Nooter: ‘Ik hou van overzicht, zodat ik de afwegingen van een speler kan volgen: kan hij beter naar links of naar rechts passen? Dus geen onnodige close-ups.’quote:Op maandag 4 mei 2009 20:39 schreef denthemen het volgende:
[..]
+
+ Dit is dus een deel van de samenvatting
Verklaar je dit dan even?
Verklaar het dan. En wat hij waarschijnlijk zegt is dat ze een deel later inspreken. Denk je dat ze tijdens het later inspreken zo'n ding gebruiken waar je 1 hand moet vasthouden? Dat ze dan nog opeens tijdens het opnemen allemaal informatie moeten gaan zoekenquote:Op maandag 4 mei 2009 21:55 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Hoofdredacteur Maarten Nooter: ‘Ik hou van overzicht, zodat ik de afwegingen van een speler kan volgen: kan hij beter naar links of naar rechts passen? Dus geen onnodige close-ups.’
Voor de goede luisteraar gaan de commentatoren anders klinken. Ze gebruiken een handmicrofoon waardoor minder omgevingsgeluid te horen is. ‘Het is een experiment, want je houdt maar één hand over voor bijvoorbeeld het opzoeken van informatie. Niet iedereen is meteen enthousiast over dit idee’, zegt Arno Vermeulen, coördinator van de commentatoren. Ook spreken ze het commentaar achteraf in. ‘Dat klinkt veel rustiger dan negentig minuten meepraten en daar dan de hoogtepunten uit snijden’.
En dat alles in hooguit een minuut of zes als het op vrijdagavond nog mee moet in het Sportjournaal. Echte toppers bij de NOS.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:01 schreef denthemen het volgende:
[..]
Verklaar het dan. En wat hij waarschijnlijk zegt is dat ze een deel later inspreken. Denk je dat ze tijdens het later inspreken zo'n ding gebruiken waar je 1 hand moet vasthouden? Dat ze dan nog opeens tijdens het opnemen allemaal informatie moeten gaan zoeken
Ado heeft helemaal gelijk.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:52 schreef Adothehague het volgende:
[..]
1 voorbeeld is niet genoeg joh.
ALs je 1 wedstrijd wint in de Eredivisie is ook niet gelijk iedereen overtuigd dat je kampioen wordt.
Dat werkt met 1 wedstrijd die toevallig live verslaan is ook niet joh.
Je overtuigt niemand met die onzin.
Ik denk dat ze gewoon een pakket met zinnen klaar hebben, beetje knippen en plakkenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:04 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
En dat alles in hooguit een minuut of zes als het op vrijdagavond nog mee moet in het Sportjournaal. Echte toppers bij de NOS.
Evert wel. Die kan het in 3,5 minuut.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:10 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon een pakket met zinnen klaar hebben, beetje knippen en plakken
Maar ik heb ook wel de domste van Fok! uitgekozen: Ado, Jorien en De_kromme.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:33 schreef Veerboot het volgende:
Geef het maar op om ze te overtuigen denthemen, de plaat is te dik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |