HIj zong een liedje én hij deed een dansje.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Jammer, ik heb helaas helemaal niets meegekregen, ik was in slaap gevallen. Heeft Willem Alexander nog een soortement van voordracht gedaan?
Vanavond wellicht een rebroadcast?²
quote:Op maandag 4 mei 2009 20:15 schreef Rumille het volgende:
Een prachtig applaus net tijdens de dodenherdenking voor de koningin. Even kippenvel.
Ja? Mooi! Iemand een idee wanneer er een rebroadcast komt? En waar?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:25 schreef Sanne het volgende:
[..]
HIj zong een liedje én hij deed een dansje.
Wat jammer dat je dat nou net gemist hebt.
Ik vond vooral die huppel samen met Maxima geweldig.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:25 schreef Sanne het volgende:
[..]
HIj zong een liedje én hij deed een dansje.
Wat jammer dat je dat nou net gemist hebt.
Nu op NL2.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja? Mooi! Iemand een idee wanneer er een rebroadcast komt? En waar?²
Erg indrukwekkend inderdaad.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:28 schreef Paaskonijn het volgende:
Het was echt zeer mooi ja, dat 'lachje' van Maxima en dat gezicht van Beatrix je zag dat het haar goed deed. Zeer indrukwekkend.
Het gaf mij inderdaad een gemoedelijk en verfijnd gevoel. Alleen rationeel gezien schieten we er niet veel mee op. Top dit.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:28 schreef Paaskonijn het volgende:
Het was echt zeer mooi ja, dat 'lachje' van Maxima en dat gezicht van Beatrix je zag dat het haar goed deed. Zeer indrukwekkend.
Op een verdwaalde neger na, zag ik geen allochtonen. Of je moet die Antilliaanse ministers meetellen?quote:Op maandag 4 mei 2009 22:20 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Erg indrukwekkend inderdaad.
Ook mooi om al die " verschillende" mensen op de dam te zien staan. Jong... oud... autochtoon.. allochtoon...
Normaal let ik daar niet zo op, maar het voelde gewoon goed.
verdwaalde emo's tellen als allochtoonquote:Op maandag 4 mei 2009 23:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Op een verdwaalde neger na, zag ik geen allochtonen. Of je moet die Antilliaanse ministers meetellen?
De tranen zaten bij mij in ieder geval vrij hoog...quote:Op maandag 4 mei 2009 22:20 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Erg indrukwekkend inderdaad.
Ook mooi om al die " verschillende" mensen op de dam te zien staan. Jong... oud... autochtoon.. allochtoon...
Normaal let ik daar niet zo op, maar het voelde gewoon goed.
Zo zag je Hare Majesteit ook kijken toen ze de kerk uitkwam.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:11 schreef Paaskonijn het volgende:
Ik merkte trouwens wel dat ik steeds met een vreemd gevoel zat te kijken, van 'hopelijk komt er geen auto aangereden'...
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goed beveiligen hoeft dus helemaal niet zo'n drama te zijn, het kan prima hand in hand gaan met de feestelijkheden, of zoals vandaag met een serieuze herdenking.
Hij omzeilt 2 agenten en moet dan nog 500 meter...quote:Op maandag 4 mei 2009 19:41 schreef buachaille het volgende:
[..]
Die animatie maakt heel veel duidelijk. Ten eerste dat de mensen de in de rug geraakt zijn geen kans hadden. Ook wordt duidelijk dat hij toch echt wel probeerde de bus te raken en dat de pers blij mag zijn dat ze nog leven.
Wat jij zegt. Je kon zien dat het hun goed deed.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:28 schreef Paaskonijn het volgende:
Een agent op een mountainbike zie je net op tijd bij die naald vandaan fietsen, anders had ie er tussen gezeten.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hij omzeilt 2 agenten en moet dan nog 500 meter...
Die zullen vast wel alarm hebben geslagen mag ik hopen, maar aan de beelden daarna te zien werden ook politie volledig verrast..
Ik vond die foto 2 (en nog een andere foto) wel heel duidelijk weergeven hoe verrast. Vooral die foto van de agent die met de rug naar het drama stond.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die zullen vast wel alarm hebben geslagen mag ik hopen, maar aan de beelden daarna te zien werden ook politie volledig verrast..
Ik had dat toen ze voor het monument stil stonden: ... er zal nu ineens machinegeweer te horen zijn. De koningin en entourage vallen neer, de duizenden mensen op de Dam rennen in paniek weg ...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:11 schreef Paaskonijn het volgende:
Ik merkte trouwens wel dat ik steeds met een vreemd gevoel zat te kijken, van 'hopelijk komt er geen auto aangereden'...
Dat zat ik dus ook te denken na het zien van de animatie. Ondanks dat Karst er +- 18 sec. (met 100Km/H / 3,6 = 28 m/s ... 500m / 28 = 18sec) over gedaan heeft tussen de agenten (@ Bosweg) en het parcour, lijkt het mij tijd genoeg voor iig een mobiele oproep/waarschuwing ...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:27 schreef yvonne het volgende:
Als die agenten direct contact hadden met hun collega's in de stoet.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Verschilllende situaties.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goed beveiligen hoeft dus helemaal niet zo'n drama te zijn, het kan prima hand in hand gaan met de feestelijkheden, of zoals vandaag met een serieuze herdenking.
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:43 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Verschilllende situaties.
In Amsterdam heb je niet zo'n grote weg waar je makkelijk met de auto kunt komen en een dergelijk grote snelheid op kunt bouwen.
Ja, pas nadat het gebeurde.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vond die foto 2 (en nog een andere foto) wel heel duidelijk weergeven hoe verrast. Vooral die foto van de agent die met de rug naar het drama stond.
Alle mensen reageerden geschokt terwijl die agent nog niets doorhad. Moet ik wel zeggen dat enkelen enorm snel reageerden. Aan de hand van de beelden te zien dan.
Nou neem ik toch dat dat iedere agent, verkeersregelaar of niet de beschikking heeft over een communicatiemiddel..quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als die agenten direct contact hadden met hun collega's in de stoet.
Het waren "maar" verkeersregelaars die alleen het verkeer tegen hoefden te houden. Grote kans dat ze geen (direct) contact hadden met de rest van de collega's.
Er waren 700 man beveiliging die dag. Lijkt me niet dat die allemaal direct contact hebben met elkaar dmv oortjes oid.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou neem ik toch dat dat iedere agent, verkeersregelaar of niet de beschikking heeft over een communicatiemiddel..
Mja.20 seconden of zo doet hij er over ....quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, pas nadat het gebeurde.
Waar het mij omgaat,
hij omzeilt 2 man politie, rijdt dan nog 500 meter voor hij bij de afzetting is.Tuurljk is 500 meter met die snelheid niet erg lang, maar de totale verrassing verbaast me.
Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt.
LOL, lijkt me dat ze met portofoons werken. Anders krijg je: "Netwerk overbelast"quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Er waren 700 man beveiliging die dag. Lijkt me niet dat die allemaal direct contact hebben met elkaar dmv oortjes oid.
Ze zullen vast wel een mobieltje bij zich hebben, maar je weet zelf ook wel hoeveel tijd het kost om iemand te bellen en aan de lijk te krijgen.
700 portofoons tegelijk gaat wel een goede communicatie opleveren?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:59 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
LOL, lijkt me dat ze met portofoons werken.
Zelfs de geoefende beveiligers geven aan dat ze niet voorbereid zijn op een aanslag als deze. Ze houden rekening met hele andere dingen dan een auto die zo door het publiek rijd.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:58 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Mja.20 seconden of zo doet hij er over ....
De agenten zeiden in een ander artikel dat ze dachten dat hij misschien nog op tijd wilde komen om de koningin nog te zien. Ze zochten ook nog contact met de rest zeiden ze.
Maar waarom ze zó verrast zijn is mij ook een raadsel.
Maar het herdenkingsmonument van Apeldoorn kwam hem wel onverwacht.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:03 schreef sig000 het volgende:
De gozert kende de stituatie ter plekke precies.
Hij heeft ook in de buurt gewoond.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:03 schreef sig000 het volgende:
De gozert kende de stituatie ter plekke precies.
Waarom bevestigd dit nu volledig mijn beeld van de domheid van het politiecorpsquote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:58 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Mja.20 seconden of zo doet hij er over ....
De agenten zeiden in een ander artikel dat ze dachten dat hij misschien nog op tijd wilde komen om de koningin nog te zien. Ze zochten ook nog contact met de rest zeiden ze.
Maar waarom ze zó verrast zijn is mij ook een raadsel.
Nog maar een keer, hij omzeilt, 2 agenten, hij knalt met een noodvaart verder, 500 meter vóór de eerste mensen, en dan denk je, ach, hij wil nog op tijd komenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zelfs de geoefende beveiligers geven aan dat ze niet voorbereid zijn op een aanslag als deze. Ze houden rekening met hele andere dingen dan een auto die zo door het publiek rijd.
Overigens, als er pistoolschoten zouden zijn geweest, zou de persoonlijke beveiliging van Trix daar waarschijnlijk wel op hebben gereageerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |