Wellicht heb ik dan nog een tip voor je: lederen handschoenen in je EHBO-kit in plaats van latex wegwerpers. Je weet immers maar nooit waar de dienstdoende arts in je vakantieland met zijn latex handschoenen in heeft gezeten voor hij jouw injectienaalden ter hand neemt. Je kunt de lederen handschoenen het best uitwassen in water met groene zeep; in de buitenlucht laten drogen; vervolgens een weekje in het vriesvak laten liggen en daarna in zo'n vacuümzakje opbergen. Veel succesquote:Op zondag 3 mei 2009 19:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik ben een groot voorstander van duurzaamheid, waarom alles maar weggooien. Het is bovendien en heel mooi setje met verschillende diameter naalden en glazen opzetstukjes en aandrukker. Ik heb de naalden meteen uitgekookt toen ik thuiskwam, maar ik wil even het zekere voor het onzekere , voor ik ze daarwerkelijk in mn ehbo setje stop.
Ik werk op een lab dus een autoclaaf is voor mij geen onbekend apparaat. Maar niet iedereen heeft een laboratorium in z'n achtertuinquote:Op zondag 3 mei 2009 19:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
oke, maar hoe doen anderen dit dan? wat is autoclaveren?? 121, is de temp van een snelkookpan? dan kan ik evt die gebruiken, of is dit echt niet veilig?? NIemand die hier werkt bij een GGD ofzo die dit dagelijks doet?
wat vieze vingers geeft niet, als de hiv en hepatitus er maar af gewassen is..quote:Op zondag 3 mei 2009 21:33 schreef Empathologica het volgende:
Damn![]()
Maar vraagje; je steriliseert ze, je haalt ze eruit met je vieze vingers en dan? Hoe ga je ze steriel houden? Hoe haal je ze uberhaupt eruit zonder opnieuw te besmetten?
Snoes, je loopt eerder sepsis op dan Hep of HIVquote:Op zondag 3 mei 2009 23:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
wat vieze vingers geeft niet, als de hiv en hepatitus er maar af gewassen is..
is dat zo,? dat is dan iets van de laatste jaren. Verder vind ik het verwerpelijk, om alles maar weg te gooien, maar dat is iets voor een ander topic.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:41 schreef GotC het volgende:
Bij mij in het ziekenhuis gebruiken ze alleen maar wegwerpnaalden. En dat zal niet voor niks zijn TS.
leg is uit dan? Ik ben nooit ziek, ik ben ervan overtuigd dat dit komt, doordat ikvroeger eens per week in de wastobbe kon (wij hadden geen douche) en dagelijks buiten in de modder speelde en er bespaard werd op warm water en zeep, omdat hier geen geld voor was.. Tegenwoordig zit de jeugd van tegenwoordig alleen maar thuis is een ultra steriel huis en doucht met twee maal per dag. Geen wonder dat men steeds ziek thuis zit.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:42 schreef Empathologica het volgende:
Oh wat prachtig als mensen niet weten waar ze het over hebben
dan krijg je kool in je naald en verstopt hij toch?quote:Op zondag 3 mei 2009 23:45 schreef Ringo het volgende:
Uitkoken.Weet je hoe lang dat duurt? En alsof je op reis altijd een pannetje water bij je hebt.
Gewoon even in de vlam van je aansteker houden, seconde of tien, dat is echt voldoende!
Als ik jou was zou ik sepsis eens googelen.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb goede weerstand, dus die bacterien doen mij niet veel.
Alert!quote:Op zondag 3 mei 2009 23:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dan krijg je kool in je naald en verstopt hij toch?
Ik heb op vrijwel al mijn verre reizen een setje naalden meegenomen, geen enkel probleem. Niet in mijn handbagage maar in de kabinebagage. Voor de mensen die lekker 2 weekjes op de camping in zuid-frankrijk gaan zitten is het misschien niet zo relevant maar als je iets verder weggaat dan is het zeker een veilig idee. Heb ze nog nooit nodig gehad maar mocht ik ooit ergens in Bokkie-Wokkieland zwaar ziek worden en in een of ander ranzig onderontwikkeld hospitaal terecht komen dan is het erg fijn als je zelf gegarandeerd schone injectienaalden bij je hebt.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:19 schreef pleeborstel het volgende:
En jij denkt dat je die naalden het vliegtuig in krijgt zonder medisch paspoort![]()
Och hemelquote:Op zondag 3 mei 2009 23:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb goede weerstand, dus die bacterien doen mij niet veel. Het gaat erom dat de belangrijke ziekten eraf zijn. Blaren en puisten prik je tenslotte ook door met een verhitte naald. Is alleen maar goede training voor je witte bloedlichamen. In dit geval kan dat natuurlijk niet omdat dan de naald dichtslibt met koolstof, vandaar dat ik dacht dat koken wel een goed alternatief zou zijn.
Zoals ik al zei, dat doen ze niet voor niksquote:Op zondag 3 mei 2009 23:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
is dat zo,? dat is dan iets van de laatste jaren. Verder vind ik het verwerpelijk, om alles maar weg te gooien, maar dat is iets voor een ander topic.
Naalden steriliseren kost meer aan energie dan gewoon een nieuwe wegwerpnaald gebruiken, jij milieuvervuiler jij!quote:Op zondag 3 mei 2009 23:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
is dat zo,? dat is dan iets van de laatste jaren. Verder vind ik het verwerpelijk, om alles maar weg te gooien, maar dat is iets voor een ander topic.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |