abonnement Unibet Coolblue
pi_68620720


Hoi, welkom in het VBL-subforum! Zoals in de Index beschreven staat; hier vind je voetbal en alles wat daarmee te maken heeft. Van strafschop tot schwalbe en van de Nederlandse Eredivisie tot de Peruaanse competitie; het kan allemaal in dit forum worden besproken!

Allereerst geldt de algemene FOK! FAQ & Policy. Daar dien je je in het algemeen aan te houden, maar VBL heeft ook wat aandachtpunten die specifiek voor VBL gelden.

We gaan normaal met elkaar om.

VBL is een druk subforum met veel users en iedereen support wel een bepaalde club. Dat kan af en toe wel eens botsen. Met rivaliteit is helemaal niks mis, maar we gaan wel gewoon met respect met elkaar om. Sfeerverziekende posts (schelden, ziektes posten, doodverwensingen, racisme etc.) zien wij het liefst zo min mogelijk en deze zullen wij dan ook wijzigen, als het ons opvalt. Tuurlijk spelen emoties mee tijdens bijvoorbeeld live wedstrijden en daar houden wij natuurlijk rekening mee.

Valse tussenstanden.

Sinds vorig jaar is het niet toegestaan om valse tussenstanden te plaatsen in de live wedstrijden topics. Voor de wedstrijdvolgers zonder beelden is het irritant en niet grappig. Niet doen dus, het levert een ban op van 48 uur.

Help, ik zoek een topic!

Veel topics van bijvoorbeeld clubs, competities, spelers en trainers zijn geplaatst in het handige-linkjes-topic. Kijk eerst eens daar en gebruik de zoektips die in de OP staan om jouw gezochte topic te vinden.

Nieuwstopics openen en centrale topics.

De laatste tijd is er wat onduidelijkheid over nieuwstopics en centrale topics binnen VBL. Wij hebben daar niet echt een duidelijke regel voor, daar zit wat flexibiliteit in. Geopende topics naar aanleiding van een nieuwsbericht kunnen goede discussies opleveren en kunnen ook meer users aantrekken. Het ligt aan het type nieuwsbericht of een apart topic de moeite waard kan zijn.

Bij dit voorbeeld is het gelijk duidelijk dat het bericht makkelijk in het NAC Breda-topic geplaatst kan worden. Bij dit voorbeeld is eenvoudig in te schatten dat er veel reacties komen en dat een apart topic handig is naast het Ajax-topic.

Naast deze voorbeelden heb je de twijfels, waarvan dit een goed voorbeeld is. Het is niet altijd eenvoudig om van tevoren de nieuwswaarde van een bericht in te schatten en of een apart topic de moeite waard is. Daarom kijken we het eerst een tijdje aan en daarna kan alsnog besloten worden of het topic gemerged wordt met een centraal topic.



Naast dit Feedbacktopic zijn de VBL-mods op meerder manieren te bereiken.

RayMania (PM),
sjimz (PM),
Prosac (PM),
BliksemSchigt (PM),

Verder is er een centrale VBL-mods PM Inbox die te bereiken is door een PM te sturen naar VblMods.


Valt je iets op dat niet in VBL thuis hoort, maak dan gebruik van de topicreport (, kan anoniem). VBL is zoals gezegd erg druk, dus niet alles kan altijd gezien worden. Het wordt op prijs gesteld als gebruik wordt gemaakt van de topicreport (werkt het snelste). Verder kun je dit Feedback topic gebruiken voor op -en aanmerkingen, suggesties, complimenten, kritiek enzovoort.



Hier is de OP te vinden.
  zondag 3 mei 2009 @ 15:32:13 #2
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68620811
Deze was toch eerder
pi_68620848
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:31 schreef Kopbal het volgende:
Live eredivisieverslagen #223: Marco's vertrouwen in Vermeer

Waarom in godsnaam? Nu slaat die hele post nergens meer op.
Omdat schelden met 'kanker' niet mag.

Oh, wacht. Zag de context niet. Sorry.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_68620855
Deze dan maar open?
  zondag 3 mei 2009 @ 15:33:20 #5
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68620872
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:32 schreef RayMania het volgende:

[..]

Omdat schelden met 'kanker' niet mag.
Dat begrijp ik. Dit is toch wel een hele andere context, me dunkt.
  zondag 3 mei 2009 @ 15:35:03 #6
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68620950
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:33 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Dit is toch wel een hele andere context, me dunkt.
Bij kanker doen we (bijna) nooit aan context. Dat doe je gewoon niet. Emotie of niet, in de tijd om het op een forum te typen had je er langer over na kunnen denken dan het even thuis tegen je ouders of pc schreeuwen.
  zondag 3 mei 2009 @ 15:35:40 #7
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68620979
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:35 schreef Prosac het volgende:

[..]

Bij kanker doen we (bijna) nooit aan context. Dat doe je gewoon niet. Emotie of niet, in de tijd om het op een forum te typen had je er langer over na kunnen denken dan het even thuis tegen je ouders of pc schreeuwen.
Dus als ik post dat gisteren mijn opa is overleden aan kanker mag dat ook niet? Belachelijk zeg...
Maargoed, ik zal het wel houden bij 'ze schelden met het k-woord door de minuut stilte' oid
pi_68621055
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:35 schreef Prosac het volgende:

[..]

Bij kanker doen we (bijna) nooit aan context. Dat doe je gewoon niet. Emotie of niet, in de tijd om het op een forum te typen had je er langer over na kunnen denken dan het even thuis tegen je ouders of pc schreeuwen.
Wel hoe het in deze context geplaatst stond imo.
pi_68622879
Waarom moet Cyberia18 constant schelden en kankeren? Zie het nut er niet van in.
pi_68622924
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom moet Cyberia18 constant schelden en kankeren? Zie het nut er niet van in.
Constant valt wel mee, maar die twee posts zijn al lang weg.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_68622926
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom moet Cyberia18 constant schelden en kankeren? Zie het nut er niet van in.
Nou jij zou hem toch enigszins moeten begrijpen.
Ik zie het er nut ook niet van in.
pi_68622996
Oké
  zondag 3 mei 2009 @ 16:42:56 #13
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68624513
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:36 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wel hoe het in deze context geplaatst stond imo.
Owh wacht.. ja, sorry. Ik las het ook verkeerd, kopbal schreef wat Utrecht zong. Ik dacht dat hij bedoelde dat het -knip-Feyenoord publiek door de stilte heen zong.

mijn excuses. Zo had ik het wel laten staan inderdaad.
  zondag 3 mei 2009 @ 18:10:37 #14
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_68627788
Het Handige Linkjes Topic (met topiclijst)!

Het van basten topic als trainer is dicht, maar staat nog in de lijst als link
  zondag 3 mei 2009 @ 18:13:20 #15
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68627869
Er is nooit een nieuwe geopend. Dus wat let je?
Mooie OP, niet trollende TT en normale discussie. Lijkt me echt een mooi klusje voor jou.
pi_68635129
Oke, dus omdat sjimz mij niet mag word ik al sowieso geen mod. Lekker systeem man, ik pm yvonne wel dat ze weinig rekening moet houden met sjimz en zijn visie ten opzichte van mij als mod.

Oja en dat gebitch van Ray op Barca, laat maar hangen. Moet hij zelf maar meekomen als hij het als aanvallend/onrechtvaardig beschouwd.
pi_68635184
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:31 schreef Rots het volgende:
Oke, dus omdat sjimz mij niet mag word ik al sowieso geen mod. Lekker systeem man, ik pm yvonne wel dat ze weinig rekening moet houden met sjimz en zijn visie ten opzichte van mij als mod.

Oja en dat gebitch van Ray op Barca, laat maar hangen. Moet hij zelf maar meekomen als hij het als aanvallend/onrechtvaardig beschouwd.
Is er dan een nieuwe mod nodig?
pi_68635224
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:32 schreef sjimz het volgende:

[..]

Is er dan een nieuwe mod nodig?
Ik weet wel dat jij geen invloed hebt op mijn mogelijke moderatorschap vriend.

En NJ vindt van niet nee, maar die is dan ook niet veel in VBL te vinden, genoeg andere admins die nog te overtuigen zijn.
  zondag 3 mei 2009 @ 21:34:32 #19
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68635263
Ray had wel gelijk, die post van Barca sloeg even nergens op en mocht best even op taalgebruik aangesproken worden. Verder gebeurde er niks mee.

Wie zegt dat Sjimz jou niet mag? Heb ik nog nooit gehoord of gelezen hoor.
Echter hebben de mods wel een zegje in wie ze graag als collega zouden willen. En dan nog, 1 tegenstem van een van de mods is niet gelijk een afwijzing.

Maar goed, we zoeken momenteel niet eens een mod, dus waar hebben we het hier over.
pi_68635273
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:33 schreef Rots het volgende:

[..]

Ik weet wel dat jij geen invloed hebt op mijn mogelijke moderatorschap vriend.

En NJ vindt van niet nee, maar die is dan ook niet veel in VBL te vinden, genoeg andere admins die nog te overtuigen zijn.
Waarom deze discussie?
Hij is toch niet eens aan de orde
Of ben je er zeker van dat je de nieuwe mod wordt ofzo?
pi_68635409
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:34 schreef sjimz het volgende:

[..]

Waarom deze discussie?
Hij is toch niet eens aan de orde
Of ben je er zeker van dat je de nieuwe mod wordt ofzo?
Schat mijzelf als grote kanshebber ja. En ik zeg toch dat NJ inderdaad geen interesse toonde voor een nieuwe mod op VBL, maar zoals ik al zei: genoeg andere vissen tussen de FA's die te overtuigen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_68635475
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:38 schreef Rots het volgende:

[..]

Schat mijzelf als grote kanshebber ja. En ik zeg toch dat NJ inderdaad geen interesse toonde voor een nieuwe mod op VBL, maar zoals ik al zei: genoeg andere vissen tussen de FA's die te overtuigen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_68635797
WTF Rots
Jij de nieuwe mod?
Ik juich het wel toe hoor.

Heb je trouwens al een verleden hier op FOK! onder een andere username?
pi_68635874
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
WTF Rots
Jij de nieuwe mod?
Ik juich het wel toe hoor.

Heb je trouwens al een verleden hier op FOK! onder een andere username?
Een nieuwe mod is helemaal niet aan de orde, ik weet niet hoe dat gerucht ineens opkomt
pi_68635877
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
WTF Rots
Jij de nieuwe mod?
Ik juich het wel toe hoor.

Heb je trouwens al een verleden hier op FOK! onder een andere username?
Dat vraag je maar via de PM, ik moet mij nu wel serieus opstellen in VBL om grootste kanshebber te blijven voor het moderatorschap.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')