Paarden die hun eigen mest opruimen... ideaal!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja dat voelen ze haarfijn aan![]()
Ze vinden het handvat van de mestschep ook al zo ontzettend interessant.
Als ik ze nou maar kon trainen om de schep te gebruiken![]()
Als ze nou net als cavia's de helft opeten, zou dat stukken schelenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:08 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Paarden die hun eigen mest opruimen... ideaal!![]()
De schep is hier minder interessant. Maar de zakken van het opruimmens zijn altijd de moeite waard.
Haha, fraaiquote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als ze nou net als cavia's de helft opeten, zou dat stukken schelen![]()
Maar goed, ik doe het met liefde hoor
Dan is de vraag: Zou je een dier dat aan de pijnstillers zit wel moeten starten? Die heeft niet voor niks pijn. En dat is absoluut niet te vergelijken met een topsporter, die beslist over zijn eigen lichaam.quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:00 schreef fraubitch het volgende:
Ik niet. Dat houdt in dat je je paard geen pijnstiller mag geven, of een spierverslapper/ontspanner. Het zijn topsporters. Topsporters nemen soms ook een aspirientje tegen de hoofdpijn. Zoiets is na 2 dagen volledig uitgewerkt maar blijft wel nog weken in je bloed zitten.
Ik ben het qua dat met de ruiters eens, er moet een opschrijfsysteem komen waar ze neer kunnen zetten wat, wanneer, hoeveel, waar en waarom ze iets aan hun paard gegeven hebben.
Handigquote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:44 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Haha, fraai![]()
Een van onze paarden heeft wel een apart hoekje ervoor in de stal zeg maar, dus dat is wel makkelijk. De rest is minder netjes
Hmm ik zeg niet dat je met een ziek paard moet starten ik zeg dat elk gezonde topsporter wel eens een medijcijn nodig heeft.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dan is de vraag: Zou je een dier dat aan de pijnstillers zit wel moeten starten? Die heeft niet voor niks pijn. En dat is absoluut niet te vergelijken met een topsporter, die beslist over zijn eigen lichaam.
Overigens is het met een verklaring van de FEI arts heel goed mogelijk met paarden te starten die sporen van geneesmiddelen in hun bloed hebben. Als je maar vooraf aan kan tonen waar dat vandaan komt en waarvoor het is gebruikt
Ik kende een héle vieze schimmel. Elke dag een grote mestvlek op zijn wang en halsquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Lijkt me trouwens niet zo tof als je een schimmel hebt met die gewoonte.
Ik ben blij dat die van ons nu 24/7 in de wei staan, dan hoef ik alleen maar buiten even te scheppen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:04 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik kende een héle vieze schimmel. Elke dag een grote mestvlek op zijn wang en halsen op nog een andere plaats op zijn lichaam. Ook als hij net gewassen was.
Mijn paardje is vrij schoon. Mest keurig achterin de stal, en de stal blijft mooi droog. Alleen stinkt het de laatste tijd wel ongelofelijk naar ammoniak als ik uitmest (terwijl hij toch niet heel nat is).
Maar goed ik mag niet klagen wat dat betreft, er staan bij ons toch smeerlappen op stal
Ik kon er helaas niet bij zijn want ik moest gaan werken voor de veearts er was... Dus dadelijk naar stal! Met rijden had ik hem er toch maar doorheen gereden, en toen ging het eigenlijk wel weer redelijk goed. Alleen een beetje taai.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:18 schreef Juweel het volgende:
Hoe was t vandaag met de VA, Elefes? Tandjes eruit?
Wat een onwijs leuke tinker Gijsje! En ga maar aan de oefen want een vriendin van mij heeft bijna hetzelfde type Tinker en start momenteel M2 met winst
Zondag ga ik over, ik ben er nu al zenuwachtig voor.. Ook omdat meneer een nieuw kunstje heeft. Bij E of B aangalopperen op de linkerhand springt hij in contra aan, en waar dat nu opeens weer vandaan komt? Dus daar moeten we even hard aan gaan werken deze week, verder vond de juf het proefjes oefenen erg goed gaan.
Was dat iets wat de verkoper al wist?quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:04 schreef Gijsje het volgende:
Nou Douval is weer terug naar de eigenaar helaas, hij had botsplinters in zijn rechter achterbeen waar ook een bult zat. De dierenarts die Douval keurde vond dit geen probleem dus toch maar besloten onder voorbehoud Douval te kopen. Echter vertrouwde we het niet en foto's laten maken. Bleek dus mis te zijn.
Heel avontuur geweest om hem terug te brengen, verkoper nam zijn telefoon niet meer op. Speurtocht gehad naar een collega die belde hem en we werden daarna door de verkoper gebeld. Kreeg de smoes dat hij in Florida zat, we geloofde het niet en zijn er gisteravond met paard heen gereden. Bleek de verkoper gewoon thuis te zijn.
Uiteindelijk goed gekomen en geld terug gekregen, maar heel jammer het was zo'n mooi paard. Maar omdat dit al het tweede paard met problemen zou worden wilde we toch niet verder gaan. Dus we kunnen weer op zoek naar een gezond paard.
Tja dat weten we dus niet, ik heb zelf nu zoiets van wel zeker gezien zijn laconieke reactie op het hele gebeuren. We hebben Douval wel laten keuren maar die dierenarts vond ik ook maar behoorlijk vaag over alles. Heel vervelend allemaal, zeker omdat het voor ons echt een perfect paard was. Qua grote, omgang, uiterlijk enz.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Was dat iets wat de verkoper al wist?
Iig succes met de zoektocht naar een nieuw paard.
Ja we willen zeker weer voor een Tinker gaan. Spreekt mij toch het meeste aan qua uiterlijk, gedrag en ook wel de hoogte van de meeste tinkers.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:06 schreef Juweel het volgende:
Gaan jullie weer op zoek naar een Tinker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |