Nou! Ik dacht: die TS is streng, laat ik maar gauw wat positiefs zeggen...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:35 schreef AKnynke het volgende:
M'n harde woorden hebben gewerkt!De sfeer in het topic is omgeslagen, en er komen constructieve opmerkingen (is dat nederlands?)! Fijn fijn, bedankt allemaal!
De NGO waar ik voor ga werken heet PAPST. Parlementarian Assistance and Public Support Trust. Kleine organisatie, een man of 10. De voornaamste bezigheid is het opleiden van parlementariers op veel verschillende gebieden: AIDS/Armoede/Conflicten/Democratie etc.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou! Ik dacht: die TS is streng, laat ik maar gauw wat positiefs zeggen...![]()
Dus je hebt al een bevestiging van de NGO? En wat voor NGO is het eigenlijk?
Het zou leuk zijn als je dit draadje bij blijft houden, ik wil jouw avonturen graag blijven volgen.![]()
Leuk! Lijkt me erg interessant om de politiek nu van dichtbij te kunnen volgen. Ben wel benieuwd of de MDC (lokaal) echt meer invloed krijgt.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:54 schreef AKnynke het volgende:
[..]
De NGO waar ik voor ga werken heet PAPST. Parlementarian Assistance and Public Support Trust. Kleine organisatie, een man of 10. De voornaamste bezigheid is het opleiden van parlementariers op veel verschillende gebieden: AIDS/Armoede/Conflicten/Democratie etc.
En ik heb al bevestiging van de NGO dat ik welkom ben. Dat sowieso. Idealiter gezien zou ik graag bevestiging hebben dat ze woonruimte voor me hebben een een brief voor m'n uni hier, maar dat zit er nog niet zo hard in. Ik geef ze deze aankomende week de tijd en dan bel ik maar weer eens die kant op.
Ze krijgen ook geld van de Nederlandse Ambassade vertelden ze me. Ik probeer nog steeds met de ambassade in contact te komen....quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Leuk! Lijkt me erg interessant om de politiek nu van dichtbij te kunnen volgen. Ben wel benieuwd of de MDC (lokaal) echt meer invloed krijgt.
Als ik het goed zie, valt PAPST onder IDASA dat weer gesponsord is door de Noorse overheid. In dat geval ben je toch vrij beschermd en kun je als er iets gebeurt altijd ergens op terugvallen en zijn er standaard voldoende zaken geregeld, dus dat komt wel goed.
Ik doe zelf politicologie aan de UL en ga ook dat vakgebied in, dus wie weet ga ik ook nog eens zoiets doen
Ben je er geweest? Heb je er gewoond, gewerkt of geleefd?quote:
Thanks! Je input wordt gewaardeerd!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:58 schreef aychelle het volgende:
Ik zal gewoon eerlijk zijn: Je bent een gestoord wijfde bliksem was zekr ingeslagen in je bol, dan houd je geen tot weinig hersenen meer over
Maarjah, om je op weg te helpen hier nog een paar ideetjes:
Haiti .. Somalie .. Rio .... Afghanistan .. Sudan ...![]()
Het is echt niet stoer ofzo
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:08 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Thanks! Je input wordt gewaardeerd!
OT: vandaag heb ik de typhus gekregen, en binnenkort cholera. Inentingen dan he. En ook nog gele koorts, omdat ik via Kenia vlieg.
Vliegtickets zijn ook geboekt. 2 juli heen, 18 oktober terug!
neeh, maar een hele goede vriendin van mij wel, en dat zeg genoeg .... En jij?!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:04 schreef static het volgende:
[..]
Ben je er geweest? Heb je er gewoond, gewerkt of geleefd?
Ja, ik wel ja, een lange tijd in Haiti, Nigeria, etc.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:12 schreef aychelle het volgende:
[..]
neeh, maar een hele goede vriendin van mij wel, en dat zeg genoeg .... En jij?!
Die vraag was toch helemaal niet aan AKNynke gerichtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je geeft dat naieve meisje ook precies een half uur om te antwoorden! Ze ligt waarschijnlijk bij te komen van al die gezellige prikken die ze voor de lol neemt om gezellig in het buitenland te kunnen overleven.
thanks. Dat dacht ik ook niet inderdaad.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Die vraag was toch helemaal niet aan AKNynke gericht
ze komt er vandaan! geadopteerd ... en is ook al teruggeweest. Het is gewoon één van de gevaarlijkste landen ter wereldquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:11 schreef static het volgende:
Het blijft verdacht stil. Noem eens waar in Haiti ze gewoond heeft, waar ze gegeten heeft, waar ze haar boodschappen gedaan heeft, etc.
Doe anders maar niet. Dit topic gaat niet over hoe gevaarlijk het is in Haiti, of in Nigeria. Ik zou graag willen dat dit topic gaat over ervaringen met het leven in Zimbabwe, waar ik aan moet denken etc. En ik wil hier graag later een verslag plaatsen van hoe het leven daar is.quote:
Nou, ik denk toch dat ze voornamelijk voor de studie en voor de ervaring daar naar toe gaat... wat op zich niet erg is of zo.quote:Op woensdag 10 juni 2009 04:28 schreef Neutrino het volgende:
tvp
Ga je ook nog een blog bijhouden zodra je daar zit ? Zoals zoveel mensen hier vind ik het knap dat je daar aan het werk gaat voor het goede doel. Veel succes
De vertrekdatum komt heel snel dichterbij. Morgen vlieg ik naar Nederland (met 20 kilo bagage, terwijl m'n zusje vandaag al 15 kilo voor me heeft meegenomen)....in Nederland de laatste dingen regelen (antibiatica en diareeremmers, naar de dokter, naar de tandarts, geld halen, een hogere krediet voor noodgevallen op m'n creditcard), nog een paar dagen met m'n vriend doorbrengen en dan ben ik er klaar voor!quote:Op woensdag 10 juni 2009 03:37 schreef Bora-Bora het volgende:
Houw is it going?
Heb je intussen die ambassade al te pakken gekregen en ben je al verder in het verzamelen van informatie?
De vertrekdatum komt nu toch wel snel dichterbij!!
zoals robertocarlos al zegt: voornamelijk studie en ervaring, het is weinig altruïstisch..Ik ga als ik de mogelijkheid heb een blog bijhouden, en dan zal ik die posts ook proberen hier te posten!quote:Op woensdag 10 juni 2009 04:28 schreef Neutrino het volgende:
tvp
Ga je ook nog een blog bijhouden zodra je daar zit ? Zoals zoveel mensen hier vind ik het knap dat je daar aan het werk gaat voor het goede doel. Veel succes
De laatste keer dat ik wat hoorde nog niet, ze waren er mee bezig. Ik ga er van uit dat dat goed komt. Ga zo toch nog even mailen, zal ik gelijk weer even vragen..quote:
Dat jij weet dat Zimbabwe gewelddadig is, komt doordat er mensen in NGO's werken die dat rapporteren en daar een rapport over schrijven. Zeg maar zo'n rapport als dat je hier post... Het is dus zeker nodig dat daar NGO's zijn, en dat daar mensen (zoals TS) stage lopen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:11 schreef HiZ het volgende:
Je gezonde verstand zou je moeten vertellen dat je niet naar Zimbabwe moet gaan en al helemaal niet in een hoedanigheid die schadelijk is voor de positie voor Mugabe, wat je, gelet op je OP gewoon gaat doen. Volgens mij moet je wel heel erg naief zijn om te denken dat de risico's nog binnen het aanvaardbare vallen.http://www.docstoc.com/do(...)ical-Violence-Report
Ja, en? Is het daarom verstandig voor een naief blond meisje om naar een land te gaan waar ze zelfs een grotere kans maakt om dat geweld uit eerste hand te gaan meemaken dan mensen die in ieder geval de risico's een beetje kunnen inschatten?quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat jij weet dat Zimbabwe gewelddadig is, komt doordat er mensen in NGO's werken die dat rapporteren en daar een rapport over schrijven. Zeg maar zo'n rapport als dat je hier post... Het is dus zeker nodig dat daar NGO's zijn, en dat daar mensen (zoals TS) stage lopen.
Het is geen vooroordeel, het is een constatering. Ze is blond, ze toont dat ze naief is.quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:56 schreef heaven7 het volgende:
Pff, dat constante 'naief blond meisje', hoezo vooroordelen
In principe is alles te bewijzen aan de hand van een of andere bron. Als kranten ook artikelen zouden schrijven over blonde meisjes die wél veilig terugkomen uit Afrika, had dit topic überhaupt niet zo'n wending gekregen. 'T is mode op fok om meiden die naar Afrika gaan als blond en naief af te schilderen. Meestal gebeurt het door mensen die zelf nog geen stap in Afrika hebben gezet.quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is geen vooroordeel, het is een constatering. Ze is blond, ze toont dat ze naief is.
Ik ben iig erg benieuwd naar je ervaring met de cultuur, het eten, het reizen, etc. Vind je aansluiting bij de mensen daar ? Waar zal je over gaan verbazen? Zal het je bijv. lukken om de snelheid van Europa weer op te pakken als je terug bent...quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:46 schreef AKnynke het volgende:
[..]
zoals robertocarlos al zegt: voornamelijk studie en ervaring, het is weinig altruïstisch..Ik ga als ik de mogelijkheid heb een blog bijhouden, en dan zal ik die posts ook proberen hier te posten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |